kohtuullinen alkoholinkäyttö ja miten siihen päästään.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla vähän sama ongelma mitä training-dayllä, eli ongelmana ei ole, että pitäisi alvariinsa ryypätä tai vetää mitään putkia, vaan että pikkuhiljaa lähtee usein ns. "lapasesta" eli on liian kännissä ja seuraava päivä menee krapulassa.

Itse olen huomannut (tosin aika huonosti pystynyt soveltamaan) että avainhomma tässä on ne pohjat. Ottaa sen 6 max 8 kaljaa pohjiksi sen mäyriksen sijaan, niin on jo ihan eri lähtökohdat lähteä sinne kapakkaan. Itse olen todella huono juomaan tuota jäävettä, mutta yksi kikka voi olla että ottaa pullon kolmosta sen ison tuopin sijaan, ei sitä uutta kaljaa sen useammin kuitenkaan tule haettua.

Eli baariin en selvinpäin lähde, mutta ihan pienessä maistissa siellä on paljon mukavampaa mitä kunno kännissä. Mä tapaan kavereita esim. salilla paljon mieluummin, tai käydään vaikka kylässä tai kahvilla jossain, kuin että niitä menisi selvinpäin johonkin yökerhoon tapaamaan, on nimittäin paljon parempaakin tekemistä.

Eniten tuo liikaa juominen vituttaa esim. just jossain työpaikan juottoilloissa, siellä on ilmasta juomaa jota suorastaan kaadetaan kurkkuun jos et itse juo ja silloin tuleekin oltua aika tinat, vaikka paljon paljon parempi olisi juuri silloin olla sopivassa maistissa.

No tässä on tulossa muutenkin vähän lisää muutosta elämään, joten ei siellä baarissa tartte enää ravata ees kertaa kuukaudessa, mitä harvemmin niin sitä parempi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meikäläisellä menee kans rahaa aika lailla baariin, ja varovaisella arviolla tässä kesän mittaankin varmaan yli tonnin verran on käteistä ja muovirahaa palanut noissa hommissa. Kesän jälkeen kuviot on kuitenkin yleensä vähän rauhoittuneet, ja nytkään ei juuri juomahommat kiinnosta. Yhtenä hyvänä kikkana ton rahankäytön suhteen oon huomannut sen, että baariin lähtiessä käy nostamassa automaatista sen verran rahaa, kun ajattelee mukavaan iltaan tarvitsevansa - vaikka jonkun nelisen kymppiä - ja sitten käy heittämässä lompsan kotiin ja ottaa vaan käteistä mukaan. Ei tule sitten sitä korttirallia myöhemmin illalla, eikä tarvi pelätä että homma karkaa käsistä, kun ei saa itseään ihan siihen pahimpaan kuntoon juotua. Tämä tietysti toimii vaan, jos asuu kävelymatkan päässä baareista, tai pääsee junalla tms. kulkemaan, eli ei joudu sitä taksirahaa säästelemään.

Toinen homma mikä mulla toimii on kylmästi päättää ennen baariin lähtöä, että montako saa juoda. Jos vetää rajan vaikka neljään tuoppiin, on siinä kummasti helpompi pysyä, kuin jos lähtee vaan asenteella "tänään en vedä övereitä".

Yksi hyvä keino välttyä siltä ettei juo baarissa liikaa, on jättää kaikki kortit kotiin, ja ottaa vain sen verran käteistä mukaan kun aikoo käyttää. Tosin itse olen joskus humalapäissäni "kiertänyt" tätä ottamalla kavereilta vippiä :rolleyes: .

No, onneksi juodessani en yleensä juo baareissa joten rahaa menee kaikkine safkoineen ehdottomasti maksimissaan 25 euroa, yleensä jäädään alle 20 egeen.

Mulla lähtee joka saatanan kerta mopo käsistä kun lähden baariin. Viimeistään loppuillasta olen niin huonossa hapessa, että en muuta tee kun istun paikoillani ja vittuilen kaikille, jotka tulee juttelemaan. Kypsää ja ennen kaikkea naisellista, eikö totta. Pystyn hyvin ottaa safkan kanssa lasin viiniä tai saunan päälle kaljan ja jättämään homman siihen, mutta aina kun pitäis lähteä ulos vedän tajuttomat perskännit.
Ai miksikö? En minä vain tiedä. Siinä vaiheessa kun on muutaman ottanu ja on siinä "mä rakastan kaikkia ja kaikkea" -euforiassa, on niin helppo ajatella että ei tää vielä mitään ja kyllä mä vielä muutaman voin ottaa.. ja tulos on mikä on. (Häijy lärvit oleva noita)
Mulle ei toimi mitkään rajoitukset. Mä teinkin kylmästi päätöksen, että kun sitä viinaa ei osaa nätisti ottaa, niin sitten ollaan ilman. Olen päättänyt olla vuoden täysin absolutistina, ja sitten katsotaan haluanko vielä joskus vaikia juoda lasillisen viiniä.
Loppujen lopuksi mä en näe mitään tarvetta itelleni hillua kännissä baareissa. Jotkut ihmiset ei vaan osaa olla fiksusti kun on ottaneet, ja minä ikävä kyllä kuulun tähän ryhmään. Mitä järkeä on vesittää koko viikon treenit vetämällä tautiset perseet lauantaisin ja potea sunnnuntait krapulaa ja syödä kaikkea paskaa mitä normaalisti ei vahingossakaan laittais suuhunsa?
Nyt perkele riitti mun luuseritouhut. Tsemppiä kaikille muille känniääliö - ongelman
kanssa painiville. Tästä pääsee vain ylöspäin. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom