Kohtaamisia PORTSARIN kanssa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
tukikohta1 sanoi:
Ite vähän ihmettelen tuollaista ajattelumallia, että portsarin pitää koulia maksavia asiakkaita pitämään narikastaan huolta. Jos asiakaspalveluammatin on valinnut niin itse ainakin palvelisin asiakkaita parhaani mukaan.

Järjestyksenvalvonta ei ole palvelu-, vaan kontrolliammatti. Siitä lähdetään. Jos asiakas ei osaa pitää kamoistaan huolta, se pitää sitten opetella jossain vaiheessa elämää. Olen viettänyt satoja iltoja yli tuhatpaikkaisen yökerhon järkkärinä, useimmiten narikassa, joten tuntumaa alalle on.

Jotenkin käsitin tuon puheena olevankin tapauksen niin ,että poke kyllä tiesi koko ajan oikean takin narikasta mutta ei sitä vaan halunnut antaa. Ymmärrän kyllä sen, että ei takkeja tuntomerkkien mukaan voi jaella, mutta jos koko ajan tietää, mikä takki on kyseessä, niin miksi sitä ei voi antaa?

Jotenkin olen käsittänyt, että asiakas on useimmiten väärässä ja on valmis vaikka valehtelemaan saadakseen edun/palvelun tms. Vielä kärkkäämpi asiakas on yleensä valehtelemaan silloin, kun on kunnia kyseessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huonojalkainen sanoi:
Kunhan nyt kyykytti huvikseen.

Aika harva poke on psykopaatti, eikä kyykyttäminen ole mikään normaalin ihmisen huvittelumuoto. Täytyy laskea yhteen yksi ja yksi ja todeta, että koska asiakaspalvelutilanne on vuorovaikutteinen, myös sinulla on ollut asenteessa korjaamista.

nevahood sanoi:
lisäksi täälläkin on useampia pitkään pokena työskenneiltä joita ei voisi vähempää enää kiinnostaa vuodesta toiseen nämä samat humalaisten avautumiset "veljen kaverin isä on sun pomo ja saat potkut..".

"Täytyy vain todeta, että 'hiljainen ilta' jos ei kertaakaan potkuja saa."

tai no ainoa ongelma oli, tosin baarihenkilökunnan puolelta, tuo Ahteen Jussi.. olin about ainoa baarissa. parin minuutin välein tuli avautumaan ja mussuttamaan. joka välissä kysyi papereita. taas hetken päästä uudestaan hermoilemaan. ;) tosin ei mennyt kauan kun jäi huumeistaan kiinni.

Mä en kauhean mielellläni viitsi luovutella takkeja narikasta vaikka sattuisin tietämään, missä koukussa kyseinen takki jonka narikkalappu on hukkunut. Syynä se, että sitten se lappu jää jonnekin kiertoon ja kyseistä narikkakoukkua ei voi käyttää vähään aikaan, koska joku saattaa tulla pöllimään toisen rotsin sillä vanhalla lapulla jos koukulle kirjoitetaan uusi narikkalappu. Voihan ton tietenkin viritellä toimimaan tekemällä vähän toisenlaisen narikkalapun vanhan tilalle, mutta sitten saattaa erehdys tulla kiireisen illan aikana. Sitten ihmetellään kuka maksaa n rahaa maksaneen minkkiturkin, joka lähti etnisen vähemmistön edustajan mukaan.

Eli siis mun baarissa narikkalappua etsitään ainakin 5min kaikista asiakkaan taskuista, lompakoista sun muista ja jos ei löydy niin etsitään pitkin hampain se rotsi. Kyseessä ei ole vittuilu vaan asiakkaiden omaisuuden suojaamiseen tähtäävä toimenpide.

Taha sanoi:
"Täytyy vain todeta, että 'hiljainen ilta' jos ei kertaakaan potkuja saa."
Hehe hyvin sanottu. Tänään oli siis melko hiljainen ilta, vain yhdet potkut. Oikein ilahduin kun eräs poistettava asiakas heitti ovenraosta klassisen "sä et ole enää ikinä töissä täällä" brain fartin.

Huonojalkainen sanoi:
Tää näyttää olevan ihan mahdoton asia ymmärrettäväksi. Ei ole kysymys mistään takin tunnistamisesta. Poke nakkasi takin käteen, ja sanoi koko ajan tienneensä missä mun takki oli. Kunhan nyt kyykytti huvikseen. Kaljun mielestä sellainen kyykytys on sopivaa, itse olisin saanut asiakaspalvelutyössäni potkut, jos olisin noin käyttäytynyt.

Hitto, jos erehtyy jonkin poikkipuolisen sanan pokeista heittämään, niin täällä saa oikein kunnion ryöpytystä. Keskustelun aihe oli "Kohtaamisia portsarin kanssa", ei "Nuoleskele portsareita.".

Tuolllainen tilanne vaatii pientä joustoa molemmilta osapuolilta. Asiakkaan pitää ymmärtää , kun narikka on täynnä Ei sieltä löydä yksinkertaisesti yhtä takkia. Jos ravintolaa suljetaan niin silloin moni muukin haluaa ravintolasta ulos, ei ole aikaa ruveta etsimään yhden ihmisen takkia. Mieluummin portsari ottaa yhden tyytymättömän asiakkaan kun koko baarin tyytymättömiä asiakkaita.

Joten yksinkertainen ratkaisu: jäät ystävällisesti odottamaan kunnes narikka tyhjenee, ja portsari pystyy inhimillisellä tavalla tunnistamaan takkisi jääneiden takkien joukosta. Tämäkään ei ole pakkollista, koska jos sinulla ei ole kuittia(=narikka lappua) narikkaa jätetystä takista, silloin sinulla ei ole takkia jätetty narikkaan. Joten portsarikin tulee varmasti sinua vastaan , jos toimit asiallisesti, etkä ala huutamaan "v*tiun h*mo, takki tänne tai mä hakkaan sut....". Yhteistyö loppuu jokaisesta jokaisella palveluallalla tässä vaiheessa, jos vika löytyy rähjäävästä asiakkaasta, eikä työtekijästä.

Tilannetta vois verrata siihen , että menet auto kauppaa ja ensimmäiseks toteet " noniin v*tun jobbari k*sipää, mä tarviin auton , hoida se mulle heti! Jos et niin mä hakkaan sut, kusipää!" Sitte ryntäät kimppuu. Varmasti saat auton alle nano-sekunnin. :rolleyes:

Taha sanoi:
Järjestyksenvalvonta ei ole palvelu-, vaan kontrolliammatti.

No onkos se nyt palvelua vai ei, kun kaikki sanoo eri tavalla. :)
Ja miksi sitten pitää tippiä antaa, jos kerran ollaan vaan kontrolloimassa siellä?

Hiukan "näreissään" olevat asiakkaat jaksavat tosiaan jaella niitä potkuja oikein urakallakin välistä. Tapaus omalle kohdalle: baariin saapui naisseurue, joiden takkeja aloin ottamaan vastaan ja asettelemaan narikkaan, muu porukka jättikin takin ihan asiallisesti pienentippiläisen kera, mutta viimeisin näistä naishenkilöistä päättikin käydä pakaroihini kiinni takkia narikkaan laittaessani. No, tokaisin tähän huumorilla että lipsahtikohan se käsi persaukseni päälle ja jatkoin takin asettelua(turkki, hankala saada pieneen koukkuun). no eiköhän tämä naisihminen päättänyt käydä uudestaan persauksiini kiinni jolloin sanoin jotta jossei ne kädet pysy pois pakaroiltani, voi kyseinen naisihminen poistua baarista, ennen kuin on sisään kunnolla tullutkaan. No, tottahan tällaisesta voipi vähän riemastua, eli tämä naisihminen alkoi huutaa päin näköä varsin asiatonta tekstiä jolloin otin takin takaisin narikasta ja ojensin naiselle ja toivotin paremmat illanjatkot seuraavassa baarissa. No, tämän seurauksena sain n.puoltoista desiä "räkää" naamalleni, kuteeni revityksi ja tottakai potkut!!! No, ei näkynyt kyseistä naiseläjää enää samassa baarissa toistamiseen...

Raven sanoi:
No onkos se nyt palvelua vai ei, kun kaikki sanoo eri tavalla. :)
Ja miksi sitten pitää tippiä antaa, jos kerran ollaan vaan kontrolloimassa siellä?

No toki siinä "palvellaan" mahdollisuuksien mukaan mutta eihän se ole ensisijainen tehtävä.

Markku sanoi:
Hehe hyvin sanottu. Tänään oli siis melko hiljainen ilta, vain yhdet potkut. Oikein ilahduin kun eräs poistettava asiakas heitti ovenraosta klassisen "sä et ole enää ikinä töissä täällä" brain fartin.

Tai jos ne oikein pahaksi äityvät niin tulee "isi" kortti.

"Mun faija on lakimies, sä et tee enää ikinä töitä tässä kaupungissa!"

Raven sanoi:
Mieti sitä, kun seisot siellä ulkona jonossa.

Mike sanoi:
Tai jos ne oikein pahaksi äityvät niin tulee "isi" kortti.

"Mun faija on lakimies, sä et tee enää ikinä töitä tässä kaupungissa!"

Paras jonka itse olen kuullut ovimiehelle huudettavan oli kyllä: "Mun tädin mies on helvetin enkeleissä, nyt sä oot kusessa!" :lol2:

golgamech sanoi:
Paras jonka itse olen kuullut ovimiehelle huudettavan oli kyllä: "Mun tädin mies on helvetin enkeleissä, nyt sä oot kusessa!" :lol2:

Kerran rupes "asiakas" esittelemään Turvasuojaaja -korttiaan. Jouduttiin raudoittamaan se loppujen lopuksi. Toisen kerran jouduin poistamaan sekoilijan, joka rupesi narikassa esittelmään poliisikorttia. Kehoitin pistämään kortin visusti piiloon.

Taha sanoi:
Mieti sitä, kun seisot siellä ulkona jonossa.

Minkä helvetin takia mä siellä ulkona turhaan seisoisin, jos en edes baareissa käy? :D
Ja toisekseen, ei mun tarvitse ostaa/lahjoa portsareita, kun tunnen täällä muutenkin suurimman osan.

tukikohta1 sanoi:
Tuskin sitä kuppilaa vajaaksi jätetään tippas sua tai ei...

Tuskin sisäänpääsy on tippamisesta kiinni, mutta jonossa seisoskellessa on aikaa miettiä.

Raven sanoi:
Minkä helvetin takia mä siellä ulkona turhaan seisoisin, jos en edes baareissa käy? :D
Ja toisekseen, ei mun tarvitse ostaa/lahjoa portsareita, kun tunnen täällä muutenkin suurimman osan portsareista.

Taidatkin olla pelimiehiä,tosiaankin......

[mod]Korjattu quote. -JohnnyB[/mod]

Taha sanoi:
Tuskin sisäänpääsy on tippamisesta kiinni, mutta jonossa seisoskellessa on aikaa miettiä.

Kaipa jokaisen pitää päästä pätemään edes jollain tavalla.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom