tukikohta1 sanoi:Ite vähän ihmettelen tuollaista ajattelumallia, että portsarin pitää koulia maksavia asiakkaita pitämään narikastaan huolta. Jos asiakaspalveluammatin on valinnut niin itse ainakin palvelisin asiakkaita parhaani mukaan.
Järjestyksenvalvonta ei ole palvelu-, vaan kontrolliammatti. Siitä lähdetään. Jos asiakas ei osaa pitää kamoistaan huolta, se pitää sitten opetella jossain vaiheessa elämää. Olen viettänyt satoja iltoja yli tuhatpaikkaisen yökerhon järkkärinä, useimmiten narikassa, joten tuntumaa alalle on.
Jotenkin käsitin tuon puheena olevankin tapauksen niin ,että poke kyllä tiesi koko ajan oikean takin narikasta mutta ei sitä vaan halunnut antaa. Ymmärrän kyllä sen, että ei takkeja tuntomerkkien mukaan voi jaella, mutta jos koko ajan tietää, mikä takki on kyseessä, niin miksi sitä ei voi antaa?
Jotenkin olen käsittänyt, että asiakas on useimmiten väärässä ja on valmis vaikka valehtelemaan saadakseen edun/palvelun tms. Vielä kärkkäämpi asiakas on yleensä valehtelemaan silloin, kun on kunnia kyseessä.