Kohtaamisia PORTSARIN kanssa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Kun tuo poliisi-threadi etenee noin hyvin, niin pistetäänpäs tähän toinen, lähes yhtä välttämätön hahmo kehiin: poke.

Avaan pelin:

- Mulla oli hirveä silmätulehdus, näytin narkkarilta. Kävin Tavastialla kuuntelemassa 2h progea, ja kello oli jo jotain yks yöllä. Huomasin että seuraava juna Espooseen menee vasta tunnin päästä. Ajattelin sitten mennä kaverin kanssa rautatieaseman toisella puolella olevaan juppikapakkaan odottamaan ja ottamaan vaikka yhden kaljan. ( nyt se on vaihtanut jo omistajaa, mutta katossa oli jotain sähkiksiä ja muuta POP-roinaa.)

Minä:"Terve", sanoin ja painoin sisään.
Poke:"Terve....HEI hei mitäs on otettu...et taida ihan olla kunnossa..."
Minä: "Tä, en oo juonu mitään..?"

Kaverini: "Ettekös te tajua kaverilla on paha ATOPIA."
Poke: "Että mikä.?"
Minä: ( siirryn ihan kiinni pokeen ja sanon: ) No sano sitte mitä mä olen juonu ?
Poke: "No kyllä sitä nyt on jotain otettu ( katsoo silmiin.)".

Turha siinä on inttää, eikun armoton ketutus, ja nöyryytettynä kotiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ihan oikea linja pokella. meet sitten taas paariin kun olet normaalien näköisten kirjoilla :D

Avilla sanoi:
näytin narkkarilta... en päässy sisään...
Oih ja voih... maailma on julma paikka... :jahas:

Joona sanoi:
Oih ja voih... maailma on julma paikka... :jahas:
No mahtais itteäskin vituttaa jos syyttä suotta estetään pääsy baariin/kauppaan tai ihan minne vaan minne olisit halunnut mennä. :jahas:

Hirveessä tinassa loppuillasta käytiin kavereiden kanssa baareja läpi ja kolmessa peräkkäisessä paikassa lähes identtiset kysymykset:"Mikä kunto?"
Jokaisessa vastasin:"Vitun hyvä" tai muuta vastaavaa.Aina pääsin sisään.Halusivatkohan kuulla,kuinka selvältä kuulostan? :hyper:

Huvittaa nykyään, kun jotkut poket ei päästä porukkaa sisään, vaikka olisi omat paperit, vaan väittävät, että ovat isosiskon tai veljen tjsp. Ihme touhua, maasta kyllä pääsee pois samalla passilla, mutta baariin ei. Jep jep :thumbs:

Clayman sanoi:
Huvittaa nykyään, kun jotkut poket ei päästä porukkaa sisään, vaikka olisi omat paperit, vaan väittävät, että ovat isosiskon tai veljen tjsp. Ihme touhua, maasta kyllä pääsee pois samalla passilla, mutta baariin ei. Jep jep :thumbs:

Kumpaakohan yritetään enemmän. Lähteä maasta siskon passilla vai mennä baariin sillä? :rolleyes:

Portsareille :thumbs:

Aina olen ravintolaan päässyt sisään... joskus tosin uloskin, mutta omapa vika on ollut... tai siis yleensä jonkun muun ääliön syy, kun on alottanut.

ironchef sanoi:
Kumpaakohan yritetään enemmän. Lähteä maasta siskon passilla vai mennä baariin sillä? :rolleyes:

No totta, mutta kun ne paperit nyt on kuitenkin omat ja täysin virallinen henkilötodistus, niin ihmetyttää, että poket ei kuitenkaan niitä aina hyväksy.
Mutta so not, itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia ovimiesten kanssa mistään asiasta, yleensä aina saanut asiallista kohtelua. :)

Tuttu oli Tampereella mennyt kavereiden kanssa ravintolaan ja oli ollut vielä selvin päin. Muut porukassa olivat juoneet. No, sitten portsari kiinnitti huomion juuri siihen selvin päin olleeseen. Lieko sitten erottunut joukosta :)
"Juu, ei tossa kunnossa, toisella kerralla sitten". Oli sitten mennyt autoon ja juonut suutuspäissään lähes pullon viinaa. Sitten yritti mennä uudestaan, portsari katsoi pitkään mutta tällä kertaa päästi sisään :kippis1:

Avilla sanoi:
Minä:"Terve", sanoin ja painoin sisään.
Poke:"Terve....HEI hei mitäs on otettu...et taida ihan olla kunnossa..."
Minä: "Tä, en oo juonu mitään..?"

Kaverini: "Ettekös te tajua kaverilla on paha ATOPIA."
Poke: "Että mikä.?"
Minä: ( siirryn ihan kiinni pokeen ja sanon: ) No sano sitte mitä mä olen juonu ?
Poke: "No kyllä sitä nyt on jotain otettu ( katsoo silmiin.)".

Onkohan tuo puhesävy ihan oikea. Olisit vain sanonut ihan FIKSUSTI, että en ole juonut ja tämä silmäni johtuu silmätulehduksesta eli en ole myöskään käyttänyt huumeita. Tjsp.

Oikea ratkaisu pokelta.

Clayman sanoi:

Poke päättää ketä tulee sisään ja ketä ei!! Asia ei kuulu poliisille eikä kenellekkään muulleekaan. Jos epäilee tai jos ei naama miellytä, niin sisään ei tarvitse ottaa. Ravintola päättää itse asiakkaistaan.

IsoDino sanoi:
Poke päättää ketä tulee sisään ja ketä ei!! Asia ei kuulu poliisille eikä kenellekkään muulleekaan. Jos epäilee tai jos ei naama miellytä, niin sisään ei tarvitse ottaa. Ravintola päättää itse asiakkaistaan.

Sitä on monta kertaa raskaampi raahata kaveria ulos baarista kun pitää se ulkona. Ainakin täällä stadissa on niin saatanasti hörhöjä et hyvä, et osan niistä tunnistaa edes silmistä.

IsoDino sanoi:
Ei lähdetä kuitenkaan hirveenä sivuraiteille mut onhan meillä olemassa syrjintäkielto jne. Mut ei siitä enempää tuostahan on ollut threadeissa aikaisemminkin.
Itse kirjoittelinkin aikaisemmin kun oltiin kavereiden kanssa baarissa ja kaveri oli kutsunut baarimikkoa pojaksi ja tämä mikkohan oli kielinyt siitä pokelle. Pokehan tuli sanomaan kaverille, että olit pojitellut ym. mikä minusta on kyllä aika huvittavaa kun kaksi aikuista miestä tulee kaverille sanomaan, että olit kutsunut meidän baarimikkoa pojaksi :hyper: , tarina ei kerro mutta olivatkohan vielä käskeneet pyytää anteeksi ja lähettäneet äidille lapun.

Dreamer sanoi:
Tuttu oli Tampereella mennyt kavereiden kanssa ravintolaan ja oli ollut vielä selvin päin. Muut porukassa olivat juoneet. No, sitten portsari kiinnitti huomion juuri siihen selvin päin olleeseen. Lieko sitten erottunut joukosta :)
"Juu, ei tossa kunnossa, toisella kerralla sitten". Oli sitten mennyt autoon ja juonut suutuspäissään lähes pullon viinaa. Sitten yritti mennä uudestaan, portsari katsoi pitkään mutta tällä kertaa päästi sisään :kippis1:

:D Täytyy sitä nyt joku raja ravintolaan pääsyssäkin olla.

Itselleni tulee aika paljon nykyään perjantai ehtoisin noita "mikä kunto" kyselyitä portsareilta vaikka en olisi edes kauheasti kännissä. Johtuu varmaan siitä että käyn nykyään salilla aamuisin ennen töitä ja jos sattuu lipsahtamaan perjantaina viihteelle niin siinä vaiheessa kun on menossa baariin (yleensä 00:00-1:00 välillä) on jo tullut valvottua ihan kohtalaisen pitkään.

Itsellä ei ole ikinä ollut mitään ongelmia portsareiden kanssa, kai se johtuu siitä, että aika paljon on tullut pyörittyä samoissa baareissa ja portsarit on tulleet tutuiksi, kun "paskaa on jauhettu" joka kerta enemmän tai vähemmän.

Ainoa kerta, kun muistan portsarille avautumista suorittaneeni on sellainen, kun eräällä toisella paikkakunnalla oltiin menossa nelihenkisellä porukalla baariin. Jonossa ei ollut ketään muuta, eli oltiin neljästään siinä ja portsari alkoi selittää, että heillä on sellainen sääntö, että vain kaksi kerrallaan sisälle. Oli vieläpä suht. aikainen ilta, joten baarissa ei ollut edes pahemmin asiakkaita vielä... No, todettiin siinä portsarille, että joko päästät kaikki kerralla tai sitten lähdetään pois. No, hetken siinä mietti ja katsoi sitten parhaaksi päästää sisälle.

IsoDino sanoi:
Onkohan tuo puhesävy ihan oikea. Olisit vain sanonut ihan FIKSUSTI, että en ole juonut ja tämä silmäni johtuu silmätulehduksesta eli en ole myöskään käyttänyt huumeita. Tjsp.

Oikea ratkaisu pokelta.

Juuri näin se menee. Kannattaa AINA muistaa se, että sillä omalla käytöksellä ja puheilla on ratkaisevan suuri merkitys! Näsäviisastelijat, tiuskijat, uhoajat yms. epäasialliset tyypit nostavat tiensä poikkeuksetta pystyyn. Kuten Colemanni edellisessä portsari-triidissä osuvasti sanoi, sitä sopii tulla vaikka portsarin perässä kulkemaan, niin näkee mitä se työ on ja oppii varmasti sen jälkeen ymmärtämään paremmin näitä "käsittämättömiä, epäreiluja ja nöyryyttäviä" portsarin päätöksiä.

Onhan se selvä, että järjestyksenvalvojia on laidasta laitaan, ihmisiä he ovat siinä missä muutkin. Olen kuitenkin varma, että suurin osa portsareista on asiallisia ja varsin palvelualttiitakin, muutenhan sitä ei varmasti tarvitsisi kauaa ovella seisoa.

Ja tuolla tapauksella ei ole mitään tekemistä syrjinnän kanssa, kuten joku tuossa totesi saa ravintola itse valita asiakkaansa, kunhan kyse ei ole esim. rotuun liittyvästä syrjinnästä. Koska portsarin tehtävänä on mm. varmistaa asiakkaiden turvallisuus, on hänellä täysi oikeus evätä henkilön sisäänpääsy, jos arvioi, että hänestä saattaa olla haittaa tai vaaraa muille.

Valitettavasti järjetyksenvalvojana toimiessa on pakko etsiä näkyviä merkkejä humalatilasta tai huumeiden käytöstä, koska ajatuksien lukeminen on jo huomattavasti vaikeampaa:) Jos tuon silmätulehduksen olisi esittänyt asiallisesti, olisi tilanne sisäänpääsyn suhteen voinut olla täysin toinen, mene ja tiedä! Täytyy nimittäin sanoa, että järjestyksenvalvojana saa kuulla mitä uskomattomampia selityksiä!

helmeri sanoi:
Itselleni tulee aika paljon nykyään perjantai ehtoisin noita "mikä kunto" kyselyitä portsareilta vaikka en olisi edes kauheasti kännissä. Johtuu varmaan siitä että käyn nykyään salilla aamuisin ennen töitä ja jos sattuu lipsahtamaan perjantaina viihteelle niin siinä vaiheessa kun on menossa baariin (yleensä 00:00-1:00 välillä) on jo tullut valvottua ihan kohtalaisen pitkään.

Ethän ota Helmeri tuota poken kysymystä henkilökohtaisena loukkauksena tyyliin "oonks mä jonkun denson näkönen vai..?" Kun se ei sitä ole, vaan rutiinikysymys, usein väsyneen ja päihtyneen silmät kun ovat hyvinkin samannäköiset. Uskon, että asiallinen vastaus "kunto ok, olen nukkunut vähän" päästää sut kyllä sisään. :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom