Kofeiinin käyttösi päivää kohden

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Phat
about 400-800mg.
Pari kertaa olen pitänyt 2-4vkon totaalitauon mutten huomannut vaikutusta suuntaan enkä toiseen joten en tiedä pidänkä enää. Vähän kuitenkin rajoitan kahvin juontia ollessani massaviikoilla. Toi tulee n 1-1,5litrasta kahvia ja muutamista kofutabuista silloin tällöin.

Mulla menee saman verran kahvia(kofeiini milligrammoja tulee kyllä enemmän, 1,25 dl sisältää n. 90-110 mg kofeiinia, kyse siis suodatinkahvista http://www.kahvi.net/kahvin_koostumus/index.html )

Ite olen kyllä huomannu, että jo 2 viikon totaalitauon jälkeen tulee parista kupposesta ylipirteä olo. Pitäis taas kai paussittaa, kun ei silmät meinaa millään aueta aamuisin ilman kahvetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kahvia menee useampi kuppi päivässä ja joskus treeniin jotain muutakin piristeeksi.

Pitäs varmaan pitää itsekin tauottaa vähän tuota tolkutonta kahvin kittaamista. Aloitan siis huomenna lakon.. tai ylihuomenna..:D

Olen aina luullut olevani kovakin kahvinkittaaja, mutta jotkut pakkislaiset lyövät miut mennen tullen. Opethan ovat tunnetusti kovia kahvinjuojia (ja romskuista päätellen myös poliisit).

Sama juttu kuin jollain muullakin eli en saa koneistoani aamulla käyntiin ilman kahvikuppia. Se nyt ei ole iso, noin 1dl. Sitten päivän mittaan tulee lähes joka välitunti napattua puolisen desiä kahvia. Työ- eli koulupäivän päätyttyä en sitten enää juokaan, ellen käy kaapunnissa asioilla, jolloin menee Häggmanin kahvilassa iso kuppi. Tai jos illalla on joku kokous, siellä juon pari kuppia. Viikonloppuna kahvittelu jää kahteen mortteliin, toinen aamulla, jälkimmäinen n. klo 17:n tienoilla. Yhteensä menee noin 3 - 4 kuppia per normaalipäivä, 4 - 6 kokouspäivä. Ja jonkun synttäripäivänä kuppi tai pari enemmänkin.

Kova kahvihampaan kolottelu tuntuu päänsärkynä, mutta ellen tyydytä sitä, se menee ohi eikä sitten enää vaivaa. Tiedän tämän kokemuksesta, koska olen joskus pitänyt totaalitaukoa.

Huh..

Itse juon kupposen kahvia aamulla ja päivällä ruuan yhteydessä toinen kuppi. Ja lisäksi pari kuppia vihreää teetä..
Joskus tulee juotua Battery kun duunin kahvi tympäsee (semmoista kuravettä että oksat pois).
Muita kofeeiinin lähteitä en käytä.

1-2 kuppia aamulla. 1 kuppi iltapäivällä, viiden jälkeen ei enää yhtään että saa sit unta :zzzz:

Hmm, minulla ei mene yhtään kofeiinia vapaaehtoisesti (outoko?). Ainoastaan kolajuomia silloin kun joku sitä tarjoaa tai kun on ulkona viihteellä (baarissa, syömässä tms.).

Joskus kofeiinitabuja kokeillut mutta niistä seurasi oksennus (ja kylläkyllä, seurasin käyttöohjeita :rolleyes: ).

Btw, onko vihreässä teessä kofeiinia? Tai mustassa? En ole tutkinut asiaa. Teetä kuitenkin juon lähes päivittäin.

Juu eli olen kuullut monesti huhuja myös , että Kofeini aiheuttaisi erektio vaikeuksia n 300-600mg kohdalla.. Onkohan mitään perää?

No anyway , itse jätän tabut ottamatta jos määränpää on hameväki..

Sit itse olen huomannut ainakin muisti- ja keskittymishäiriöitä koulussa. Joskus on vaan koulussa pakko saada tabu tai pari ettei nukkumatti tule kyläilemään :)

Jospa vähentäisi kofeiinin käytön vaan aamukahviin ja reenipäiville :) yöunetkin voisivat parantua sitä myöten.

Aika ristiriitaisia lausuntoja tulee jengiltä noista vierotusoireista, osa kärsii ja osa ei.

:kippis1:

Originally posted by Nipsu
Tällainen hupaisa treadi jossa kysytään pakkislaisten Kofeiinin käyttöa per päivä?

eli paljon sitä menee ja missä muodossa?

Entä sivuvaikutukset?

Menee varmaan n.2-4 isoa kuppia/päivä. En ole huomannut sivuvaikutuksia.:arvi:

Originally posted by Tinkie
Btw, onko vihreässä teessä kofeiinia? Tai mustassa?

On molemmissa. Määrä riippuu teen vahvuudesta, joka taas riippuu teelehtien määrästä, haudutuksen kestosta jne. Kuitenkin yleensä vähemmän kuin kahvissa. Yrttiteessä, jonka valmistukseen ei siis ole käytetty varsinaisia teelehtiä, ei ymmärtääkseni ole kofeiiniakaan.

Oma kofeiinikulutukseni tavallisesti liikkuu haitarilla 100-250 mg päivässä teen, cokiksen ja tablettien muodossa. Totaalisen kofeiinittomia päiviä on pari viikossa.

Juups

Piru vie oon juonut niin kauan (paljon) kahvia ettei se enää vaikuta mitenkään päin mun olotilaan. Menee varmaan 6-7 kuppia päivässä ja vaikka joisi illallakin niin kyllä uni maistuu hyvin (ehkä jopa paremmin) Kai se on toi toleranssi noussut, pitäisi varmaan pitää taukoa vähän siinäkin hommassa:thumbs:

Alkuvuonna rupesi työpaikan automaattikahvi
ottaa vatsaan. Nykyään ei kahvia tai colaa pysty
oikeestaan juomaan ollenkaan. Ylävatsaoireilua tulee
sen verran, ettei kykene! Onko kenelläkään muulla
vastaavanlaisia kokemuksia ja mikäköhän siinä vatsaa ärsyttää..kofeiiniko? Teetä voin juoda hallitusti:)

2 kofeiinitablettia ennen reeniä, toimii minulla loistavasti. Kahvia en käytä enkä teetä ja kofeiinitabletteja en lepopäivinä ota...

n. 6kuppia vihreää teetä/vrk.
Ja treenipäivinä 1-2 100mg tabuja naamaan.

Originally posted by pexxi
Alkuvuonna rupesi työpaikan automaattikahvi
ottaa vatsaan. Nykyään ei kahvia tai colaa pysty
oikeestaan juomaan ollenkaan. Ylävatsaoireilua tulee
sen verran, ettei kykene! Onko kenelläkään muulla
vastaavanlaisia kokemuksia ja mikäköhän siinä vatsaa ärsyttää..kofeiiniko? Teetä voin juoda hallitusti:)

Ootko kokeillu tabuja?

4dl kahvia herätessä,välillä 2dl kahvia töissä ja ennen treeniä puolikas pullo EDiä(2½dl).Hyvin pelittää mulla noin.

Tampere-Lahti

mikäköhän siinä vatsaa ärsyttää..kofeiiniko?

Luontaistuotekaupan täti kertoi kerran, että se johtuisi kahvipapujen sisältämistä "huonoista rasvoista". Ja jos joku dieettiläinen on jo kaatamassa kahvejaan viemäriin, niin tuota rasvaa on etenkin suodatinkahvissa aivan mitättömiä määriä. ------->Suurin osa jää niihin kahviporoihin.

Onko kenelläkään muulla

Suomalaisessa vaaleapaahtoisessa kahvissa on reippaasti happoja jäljellä (vähenevät kun paahdetaan tummemmaksi). Ne närästävät ainakin mua jos liikaa tulee juotua. Kokeile jos vatsasi kestää tosi tummapaahtoisia kahveja.

No joo, ärsyttää se kofeiinikin kun mahaan saattaa sattua pelkät kofeiinipilleritkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom