kofeiinin käyttö diettaamisessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ]{aitsu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
51
Täällä on ollut paljon puhetta kofeiinistä mutta mikä on järkevä annostus pillereinä ja milloin, että saisi parhaimman rasvanpolttoefektin ilman kauheata horkkaa :hyper: . Mitat 183cm / 90kg ja rasva% 16. Kiitoksia asiallisista ja selvistä vastauksista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Annostuksesta en osaa sanoa, mutta pilleri/-t ota 20-40min ennen treeniä.

Joku viisaampi osaa varmaan sanoa annostuksen. 1 vai 2 pilleriä?

Ensin huomautus, että kofeiinipillereiden apu rasvanpolttoon on aika marginaalista. Ruokavalion ollessa ketuillaan, niistä ei ole mitään apua rasvanpolttoon.

Ja sitten kysymykseen: Mä oon ottanut 200mg aamulla ennen lenkkiä, mukavasti se ainakin piristää :). Lenkiltä tullessa sitten aamukahvit vielä päälle.

Jep sanoi:
Annostuksesta en osaa sanoa, mutta pilleri/-t ota 20-40min ennen treeniä.

OK, kiitti vinkistä :thumbs: . Täytyy koittaa yhtä ennen treeniä. Ideana olisi hiilareita leikkaamalla ja proteiiniä lisäämällä kireyttää kroppaa. Mikä olisi oikea määrä kalanmaksa- / kylmäpuristettuaoliiviöljyä per vrk?

Ruokavalio mulla on uskoakseni kohdillaan. Syön vähärasvaista nyt dietillä ja oikeastaan muutenkin. Onko yksi hiilaripläjäyspäivä viikossa kohdallaan?

Suurimman hyödyn rasvanpolton (joskaan ei piristyksen) kannalta saa kun sen ottaa jopa 2-3 tuntia ennen aerobista, mutta käytännön syistä sen moni ottaa aikaisemmin, ja tuntikin on ihan riittävä aika.

S225T sanoi:
Suurimman hyödyn rasvanpolton (joskaan ei piristyksen) kannalta saa kun sen ottaa jopa 2-3 tuntia ennen aerobista, mutta käytännön syistä sen moni ottaa aikaisemmin, ja tuntikin on ihan riittävä aika.

Tässä oli selkeä ja lyhyt vastaus kysymykseeni :thumbs: , kiitos siitä

Tämä ei liity rasvanpolttoon mutta kerrompa kuitenki.
Eilen otin tavalliseen tapaan (tai niin luulin) aamulääkkeeni (5 valkosta tablettia) kävin suihkussa ja istuin paskalla lukemassa Direct from Dell kirjaa. Yhtäkkiä tuli ihan järkyttävä energia piikki. Sanoin vaimolle, että ei oo olemassa parempaa työinnon kasvattajaa kuin tuo kirja!
Kiskasin takin päälle ja säntäsin töihin. Paikallaan istuminen tuotti tuskaa. Sonnalla kerkesin kävästä tunnin sisään varmaan kolmesti.
Sitte viimeisellä vessareissulla hokasin, että kofeiinipurkki on ihan saman näköinen kuin kortisooni purkki.
Soitin vaimolle kysyäkseni, että onko kofupurkki tyhjä. Ja kyllähän te sen jo arvaattekin.
Olin ottanut kortisonin tilalta 500mg kofeiinia. Ei ihme että kädet vapisi ja energiaa oli enempi kuin ikinä.
En juonut sinä päivänä enää kahvia. Mutta töitä sain tehtyä tavallista enempi. :)

No pelkällä kofulla en ole huomannut mitään vaikutusta rasvanpolttoon, mutta piristeenä ja välillisesti siten että jaksaa paremmin huhkia vaikka lenkillä.
Millainen on muuten sen kofeiinin vaikutusaika? Kun itsellä tuntuu että noin tunti ottamisen jälkeen se huippu on ja noin 2-3 tuntia vaan pysyy ja sitten pamahtaa väsymys.

En oo minäkään kyllä sen takia ottanut kofeiinitabuja dietillä että ne rasvaa polttais, vaan että jaksaa vetää sen lenkin paljon paremmin, tai sitten puntin jälkeen vielä ottaa 20-30 min aerobista. Ja 200 mg on mulla annostus.

Kofeiinin rasvapolttovaikutus on paljon vahvempi jos sen kanssa ottaa jotain muutakin, eli tulee ns. synergiaetuja. Enkä nyt välttämättä tarkoita efeä.

Kokeiltu kikka kerran kofujen kanssa on että herää 0600 nappaa pari tabua naamariin ja painuu nukkumaan. Aina herää täysin pirteänä tasan 2 tuntia tabujen nappaamisesta. Joten eiköhän tuo ennen liikuntasuorituksia yms. ole muutamaa tuntia ennen paras ottaa.

Nitsku sanoi:
Kofeiinin rasvapolttovaikutus on paljon vahvempi jos sen kanssa ottaa jotain muutakin, eli tulee ns. synergiaetuja. Enkä nyt välttämättä tarkoita efeä.

EN ihan pysy nyt kärryillä, mitä muita aineita tarkoitat?

]{aitsu sanoi:

ilmeisesti tauriinia ja vastaavia aineita :rolleyes:

]{aitsu sanoi:

No jos efe jätetään tästä pois, niin esimerkiksi kaikki ne aineet joita yleensä on rasvanpolttajissa. Eli synepriini, vihreä tee, tyrosiini, DMAE, yohimbe hcl, jne...

Mitä nyt olen lueskellut asiaan liittyviä juttuja, niin väittävät että nuo aineet vahvistavat toistensa vaikutusta. Anssi varmaan osaisi kertoa asiasta enemmän, jos en ihan väärin muista niin hänellä taisi olla jokin tutkimus/lehtijuttu (?) tästä asiasta.

Nitsku sanoi:
No jos efe jätetään tästä pois, niin esimerkiksi kaikki ne aineet joita yleensä on rasvanpolttajissa. Eli synepriini, vihreä tee, tyrosiini, DMAE, yohimbe hcl, jne...

Mitä nyt olen lueskellut asiaan liittyviä juttuja, niin väittävät että nuo aineet vahvistavat toistensa vaikutusta. Anssi varmaan osaisi kertoa asiasta enemmän, jos en ihan väärin muista niin hänellä taisi olla jokin tutkimus/lehtijuttu (?) tästä asiasta.

Mites sitten Ma Huang? Eikös se ole ainakin ihan sallittua suomessa, kun myynnissäkin kerran on, ja sehän sisältää efedriiniä. Siitä taisi olla täällä juttua aika vastakin. Sen kanssa voisi luulla tämän kofeiinin kanssa toimivan ihan tehokkaasti.

Jakob sanoi:
Eipä ole enää.

Siitäkin huolimatta tätä näyttäisi olevan myynnissä eräässä nettikaupassa. No ei kerrota kenellekkään niin saadaan tuota vielä ostaa ja ollaan sitten kaikki ihan hemmetin kiihtyneessä tilassa ;)

Amerikan Jeesus sanoi:
Mites sitten Ma Huang? Eikös se ole ainakin ihan sallittua suomessa, kun myynnissäkin kerran on, ja sehän sisältää efedriiniä. Siitä taisi olla täällä juttua aika vastakin. Sen kanssa voisi luulla tämän kofeiinin kanssa toimivan ihan tehokkaasti.

ma huang = ephedra sinica = efedriini.

Jätin tuon tarkoituksella mainitsematta koska ymmärsin niin että alkuperäinen kysyjä tarkoitti kofeiinin rasvanpoltto-ominaisuuksia ilman kyseistä ainetta ("ilman kauheata horkkaa").

Lisäksi oletin että efe+kofeiiniyhdistelmä on niin yleisesti tiedossa että sitä ei tarvitse mainita.

Jos nyt kommentoi tuota alkuperäistä kysymystä, niin minun kokemukseni mukaan kofeiinista saa enemmän irti kun ottaa sen kanssa vaikka 1000 mg tyrosiinia, olettaen että ei halua käyttää E+C:tä.

Suositut

Back
Ylös Bottom