Kofeiini - Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa

Meta title: 💥⚡ Kofeiini ⚡💥

Meta description: Tehokas piriste lisää keskittymistä, valppautta ja treenitehoa. Löytyy kahvista, energiadrinkeistä ja pillereistä — toimii nopeasti ja edullisesti...

Originally posted by tormave
Oma filosofiani on, ettei mistään nautinto- tai lääkeaineesta pitäisi olla riippuvainen. Selkeän kofeiiniriippuvuuden olin pystynyt duunissa itselleni kehittämään, mistä nyt olen päässyt siis eroon.

Minun filosofiani on sellainen, että pyrin hallitsemaan nautinto- ja lääkeaineriippuvuuksiani, koska tulen riippuvaiseksi kaikista kokeilemistani nautinto- ja lääkeaineista. :)

Itse olen juonut vuosikaudet helvetisti kahvia ilman mitään ongelmia. Tai ainoa ongelma on ollut se, ettei se ole tuntunut enää miltään, se on ainoastaan palvellut riippuvuuttani. Vuoden alusta olin kuukauden ilman kofeiinia missään muodossa. Nyttemmin olen juonut 1-2 kuppia kahvia/teetä päivässä. Nykyään kun otan ennen treeniä 1/2-1 g C-vitamiinia poretablettina vedellä ja siihen päälle ison kupin espressoa, on olo kuin lentoonlähtiessä...:evil:

Tietääkö joku kuinka paljon vihreässä teessä on kofeiinia? Vähemmänhän siinä on kuin mustassa teessä, mutta kuinkahan paljon vähemmän (olen tehnyt netistä hakuja aiheesta, mutta ei ole tärpännyt)... Minä olin mustan teen juonnilla kehittänyt selkeän kofeiiniriippuvuuden itselleni (kahvia en ole juonut vuosiin), ja käytyäni jokin aika sitten hammaslääkärissä puhdistuttamassa hampaitani teen värjäymistä (tee värjää kuulemma pahemmin kuin kahvi) päätin saman tien lopettaa mustan teen juomisen kokonaan. Vihreää teetä kuitenkin kuluu vieläkin, mutta mietin vain sitä, minkä verran nykyisin sitä kofeiinia tulee käytettyä...

Originally posted by Jortsu
Niin siis vihreää teetäkö? Jos niin mistä tommosia saa, paljonko maksaa? On ollu jo jonkin aikaa tarkotus kokeilla vihreää teetä aamusin mutta on kehtuuttanut ruveta keittelemään. Mut jos sitä saa tabuina niin asiahan on heti korjattava...

Siinä Dulloo et alin tutkimuksessa missä löydettiin termogeenisiä ominaisuuksia vihreässä teessä käytettiin käsittääkseni patentoitua Exolise-merkkistä tuotetta. Lisää siitä voi lukea: http://www.heel.ca/alibrary/fact/pdf/exolise_ang.pdf
Tuota valmistetta myydään myös Suomessa ja vielä erittäin halvalla verrattuna esim. Britteihin. Siinä Forumin alakerran luontaistuotekaupassa ovat myyneet kuukauden satsia johonkin 30 euroon jos en väärin muista. Muualla Suomessa n. 50 euroo ja Briteissä n. 30£.

Mä olen nähnyt paikallisessa SinunKaupassa kahdenlaista vihreää teejauhetta: toinen oli sitä Prevesan -kapselimallista (n. 16-17€/kuukausisatsi, 2 nappia päivässä), ja toinen oli sitten jotain halvempaa jossa oli teejauhe vain puristettu tabletiksi (n. 10€/60 nappia).

Olennainen aine on katekiinit joita Dulloon tutkimuksessa saatiin 125 mg kolmesti päivässä. Katekiinipitoisuus oli joku 25%, eli tuohon kertasatsiin tarvitaan noin puoli grammaa itse teeuutetta.

En osaa sanoa mikä on tehoaineiden %-määrä näissä halvemmissa tuotteissa verrattuna tuohon patentoituun uutteeseen, mutta ainakin sen tiedän että niissä on noin puoli grammaa teejauhetta/uutetta (olikohan per nappi, vai per 2 napin päiväannos?)

Originally posted by Sam225
Mulla on jotain mitkä maksaa joku 10 eur/paketti (ehkä n.150 tablettia) - menee 2 päivässä.
Muistatko yhtään minkä merkkisiä nuo oli? Ainut, mitä eilen onnistuin löytämään, oli just tuota Prevesan merkkistä vihreästä teestä uutettua mitä lie kasifenolivalmistetta (10,90€/60tabua, ohjeessa 2 tabua / päivä), liekö ajaa saman asian? Noi sun ois kyllä halvempia...

Originally posted by Tiukkis
Tietääkö joku kuinka paljon vihreässä teessä on kofeiinia? Vähemmänhän siinä on kuin mustassa teessä, mutta kuinkahan paljon vähemmän

Olen lukenut jostain, että "pieni kupillinen" kahvia sisältää kofeiinia 60-120 mg ja tee 30-40 mg. Eli jospa pieni kupillinen vihreää teetä sisältäisi n. 30 mg kofeiinia, riippuen tietysti haudutusajastakin. Jos haluaisi tarkasti tietää nauttimansa kofeiinimäärät, pitäisi kai ottaa kofeiini / vihreä tee kapseleina.

Kreatiinin tehohan perustuu siihen että se kerää lihaksiin nestettä ja ravintoa ja siksi lihakset jaksavat tehdä pitemmän sarjan. Kofeiini taas poistaa nestettä. Kumoaako kofeiini siis kreatiinin vaikutuksen tai vähentääkö sen tehoa? Kannattaako kreatiinia käyttää samaan aikaan kofeiinin kanssa? Tietääkö kukaan tästä asiasta?

On tosta ollut puhetta jo muinaisella löylykaudella ja siihen tulokseen on aina tultu ettei kannata stressata koko asiasta tipan tippaa.

Originally posted by Sakkeus
On tosta ollut puhetta jo muinaisella löylykaudella ja siihen tulokseen on aina tultu ettei kannata stressata koko asiasta tipan tippaa.
Kyllä noin tärkee asia kannattaa selvittää. Kreatiini on tehokas tehon lisääjä ja kofeiini myös. Ja jos kerran kofeiini tosiaan heikentää kreatiinin vaikutusta niin menee vaan rahat hukkaan kun käyttää kumpaakin yhtä aikaa.

Älä käytä yhtä aikaa, jos otat palautusjuomassa kreatiinia niin älä juo kahvia heti perään. :)

Eri asia jos käytät treenissä kofea, sitten en osaa sanoa mikä eteen mutta onhan tuosta ollut puhetta että heikentää sen vaikutusta.

Kofeiinia ja kreatiinia voisi käyttää vuorotellen esim. kuukauden jaksoissa, jotta niistä saisi suurimman mahdollisen tehon irti. Tällä tavalla kofeiini ei pilaisi kreatiinin vaikutusta. Kofeiinijaksolla kofeiinin annostusta voisi vähitellen lisätä ettei sen teho lakkaisi. Esim. ensimmäisellä viikolla 100-200 mg ennen treeniä ja joka viikko vaikka 100 mg enemmän. Yksi ongelma siinä kuitenkin on. Sitten kun kreatiinijakso alkaa ja täytyy lopettaa kofeiinin käyttö niin voi tulla vieroitusoireita.

No jos treenin tehoa kasvattelet kofeiinilla voihan sillä olla vähän merkitystä mutta useiten on mietitty että onko kreatiinista hyötyä jos aamulla ottaa sekä kahvin että kreatiinin. Jos se olennaisesti sitä imeytymistä haittaisi niin ois aika moni joilla ei kreatiini toimis ollenkaan koska sitä kahvia kittaa kuitenkin aika moni. Kahvikupissa tosin ei paljoa sitä kofeiinia olekaan, käsittääkseni jotain 60-90g.

Mikset ota kreatiinia aamuisin vaikka 7 grammaa päivässä ja kofeiinin ennen treeniä? Tai jos treenaat aamulla niin kreatiinin sitten illalla? Ei noita mitään järkeä ole jaksottaa keskenään kreatiinia vaan ympäri vuoden.

Kofeiinin käyttöä tietenkin kannattaa jaksottaa tai tehdä niin ettei ota joka viikko, vaan vaikka pumppiviikolla ottaa, tai vain kovilla, tai jos pitää kevyitä viikkoja niin sillon ei ota. Tai riippuen treenistä ottaa/ei ota. Jne. Jyll.

Originally posted by Sakkeus
Kahvikupissa tosin ei paljoa sitä kofeiinia olekaan, käsittääkseni jotain 60-90g

Taiat keittää aika pirun vahvaa kahvia:D

Pillereinä kofeiini tulee paljon halvemmaksi kuin jos ottaisi kofeiinia kahvista. Sadan pillerin purkki maksaa apteekissa jotain 3,5 euroo. Yhdessä pillerissä on 100 mg.

Noita apteekin kofeiinipillereitäkö sitten käytätte?

Ei oo tähän mennessä tullu käytettyä mitään piristettä treeniin mutta voisi joskus kokeilla että kulkeeko kovempaa. :)

Kofeiinissa vähän epäilyttää se riippuvuus ja muutenkin, pelkästään kahvikuppi aamuisin aiheuttaa sen että kun viikonloppuna nukkuu pitkään eikä juokaan aamukahvia, on pää kipeä.

Mitäs aiheuttaa noin julmettu määrä sitten? Ja onko noita treenipiristeitä muita vastaavia mistä ei riippuvuutta tuu?

Jokaisella gurullahan on tässäkin asiassa omat varmat tietonsa, mutta mä oon tehnyt semmoisen kompromissin, että krea aamulla tyhjään vatsaan ja jauhot suoraan suuhun (kun ei sais kuulemma sekoittaa nesteisiin). No, empä tiedä. Mutta kahvia en sitten juo ainakaan tuntiin.
Nyt on kuuria vedetty 6-viikkoa ja paino noussut 1,5kg.

btw... Mistä muuten johtuu, että voin kofeiinipillereitä vetää vaikka kuinka eikä vatsa tule kipeäksi? Eikä muitakaan sivuvaikutuksia. Mutta, kun kahvia jua kupinkin niin vatsaan koskee niin perkeleesti....! :confused:

Originally posted by Topias
btw... Mistä muuten johtuu, että voin kofeiinipillereitä vetää vaikka kuinka eikä vatsa tule kipeäksi? Eikä muitakaan sivuvaikutuksia. Mutta, kun kahvia jua kupinkin niin vatsaan koskee niin perkeleesti....! :confused:

Noh, eihän kofeiini ole vatsalle kovinkään ärsyttävää, vaan se johtuu ihan kahviporojen aineosista. Tee vaikka koe: Nielase teelusikallinen kahvinporoja; Mun veikkaus on, että paska lentää! :urjo:

Back
Ylös Bottom