kofeiini pillerit ja väsymys.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ale
  • Aloitettu Aloitettu

Ale

Ainakun nappaan pillerin kaksi "caffeine" pillereitä noin 15 minuuttia oton jälkeen iskee semmonen olo että nyt kyllä väsyttää ja nukahdan. tavallista kahvia voin juoda ilman tuota reaktiota eli mikäs on? :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elikkä miten mahtaa olla? siis ei piristä yhtään vaan alkavat väsyttämään vasta ovat apteekista ostettu joten eivät vanhojakaan ole.

Joten jos joku tietäisi asiasta niin..:worship:

no tota voisit koittaa sillai että otat vaan yhen pillerin... ja tietenkin siihen vaikuttaa että nukutko muutenkaan hyvin ja toisekseen mihin tartteet kofitabseja... niistä saa meinaan aika hyvät unihäiriöt..

Kannaattaa myos tarkistaa niiden pillereiden sisalto ja koittaa vaihtaa johonkin muuhun merkkin. Joskus muinoin kun tyoskentelin paikassa jossa tyopaiva alkoi klo 4 aamulla niin tuli popsittua niita kuin muroja. toiset auttoi ja toiset ei, tieda sitten mista johtui.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta: aiemminkin palstalla on ollut juttu kofeiinin vaikutuksesta verenkuvaan. Kofeiini ja korkeaglykeeminen ravinto yhdessä, esim. pullakahvit, ovat huonoin mahdollinen yhdistelmä. Lieneekö jotain tekemistä insuliinin kanssa, en tiedä.

Jännä homma. mulla tulee joskus efestä tollanen vastaava "väsynyt" olo, eli rupee haukotuttamaan ja on ihan valmis unille. En tiiä mistä johtuu.. Ennen treenejä otettuna kyllä antaa virtaa, jaksaa vääntää salilla ja pumppu huutaa luonnollisesti hoosiannaa (juuh, tosi terveellistä).

juon kahvia ehkä viitisen kuppia päivässä, lähinnä aamulla..

Originally posted by Pulla
Kannaattaa myos tarkistaa niiden pillereiden sisalto ja koittaa vaihtaa johonkin muuhun merkkin. Joskus muinoin kun tyoskentelin paikassa jossa tyopaiva alkoi klo 4 aamulla niin tuli popsittua niita kuin muroja. toiset auttoi ja toiset ei, tieda sitten mista johtui.

Onkos niissä jotain erilaisia sisältöjä? Omassa purkissa lukee vaan, että 100mg coffein.

Originally posted by Force
Onkos niissä jotain erilaisia sisältöjä? Omassa purkissa lukee vaan, että 100mg coffein.

Kuten sanoin en oikein tieda mista johtui. varmaan sama homma kun popsii yhta vahvaa buranaa tai ibusalia, toinen tuntuu auttavan ja toinen ei. Kemisti kun en ole niin en osaa oikein faktaa ruveta heittamaan.

Homma vaan meni siten etta toisia nappuloita syodessa vasy ei meinannut menna millaan ohi ja toisia popsiessa olo oli kuin tiineella kissalla.

Originally posted by Pulla

Homma vaan meni siten etta toisia nappuloita syodessa vasy ei meinannut menna millaan ohi ja toisia popsiessa olo oli kuin tiineella kissalla.

Tulee mieleen, että toiset tabletit olisivat olleet kusetus lumetabletteja!!?

No apteekista ostin kaikki tabletit joten jos siella kusettavat niin sitten saattoikin olla lumelaaketta. ja voipi olla etta vireystasoon vaikutti moni muukin asia kuten ruoka, lepo, yms. Ota siita nyt sitten selvaa.

HUHU...

Inttiaikoina kuulin kun kadettikoululaiset puhu piristeistä millä jaksaisi valvoa/taistella vaikka uni jää vähälle. Niillä tuntui olevan ihan yleinen "tieto" että ylenmääräinen kofeiinin nauttiminen aiheuttaa päinvastaisen reaktion. Eli alkaa väsyttämään. Peruste oli jotenki että kroppa suojelee itseään ylirastukselta tai jotain? Toimii kuitenkin vain miedommissa piristeissä kuten just kofeiini tabut ja (pseudo)efe. Tehokkaammilla piristeillä kroppa ei "ehdi" mukaan. Oli kuulemma esimerkkejäkin tyyliin 10x 50mg kofe naamaan - 5min ja 15h unta!
En tosiaan tiedä yhtään miten oikeasti käy mutta ainakin niillä Kadeteilla on kokemusta käytännön vaikutuksista. Ja luulisi "opiskelija" porukassa tiedon ajanmittaan kertyvän?

...tiedä häntä.

Mulla kävi aikoinaan samalla tavalla, tosin se väsymys ei ollut ihan normaalia, vaan pikemminkin tuli tosi vittumainen olo ja haukotutti koko ajan. Tämä olo tulee myös jos vedän energiajuomia tai mitään kofeiinia sisältävää. Kofeiini ei sovi minulle ja olen siitä luopunut täysin. ihan hyvin pärjää ilmankin!

Free weight

Oma käsitys efen ja kofeiinin väsyttävästä vaikutuksesta. Efedriini PELKILTÄÄN saattaa väsyttää, mutta kofeiinin vastaavasta vaikutuksesta en lähde väittämään suuntaan enkä toiseen. Ajattelin kirjoittaa tästä tarkemman selostuksen, mutta sitten muistin, että oon kerran sellaisen jo rustannut.

Kas tässä: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=4673&highlight=prostaglandiini*

Linkin sisältö pähkinänkuoressa:
- adenosiini on elimistössä yksi ns. "unen välittäjäaineista"
- kofeiinin vaikutus perustuu adenosiinin blokkaamiseen
- efedriini vapauttaa noradrenaliinia, jonka aiheuttamaan keskushermoston sekä elimistön ylivireystilaa elimistö yrittää blokata vapauttamalla adenosiiniä sekä mm. prostaglandiini D2:sta, joka toimii myös unen välittäjäaineena

Näin ollen, efedriini PELKILTÄÄN saattaa väsyttää ja olen itsekin sen huomannut. Haukotuksia tulee välillä koko ajan. Kofeiini pelkiltään estää siis adenosiinin vaikutuksen. MUTTA, elimistö tosiaan menee ylivireystilaan, kun kofeiinin kerta-annos ylittää sen 200-400 mg. En näe itse mitään syytä, minkä takia elimistö ei yrittäisi tasoitella myös pelkkää kofeiinin aiheuttamaa keskushermostostimulaatiota ja ylivireystilaa, vapauttamalla "kiertoon" entistä enemmän adenosiiniä ja prostaglandiini D2:sta.

Mainittakoon vielä, että tuo omatoiminen spekulaatio kofeiinin mahdollisesta väsytyksestä voi olla täyttä paskaa. :) Itse en ainakaan kofeiinin kohdalla ole moista huomannut. Ja pitäkää ne kofeiinitablettien kerta-annostukset ALLE 600 MG:N! Mielellään max 300-400 mg...

Pillereissä lukee 100mg Caffeine

Siis pilleri on 100mg

Ja otan noin 200MG MAX.

kokeilin ottaa tyhjään vatsaan väsyttää.. täyteen.. väsyttää leivän kanssa väsyttää hohhoijaa..

Juu.. eivätpä mulle noi kofeiinitabut mitään huomattavaa vaikutusta tehneet. Jos väsytti vähän esim aamupäivällä niitä ottaessa ei olo muuttunut mitenkään iltapäivällä mentäessä. jossain vaiheessa meni hermot ja nakkasin niitä naamariin sitte ihan reilun annoksen ja palkaksi sain monen yön unettomuuden :D

:offtopic: jossain vaiheessahan tv:ssä pyöri se mainos ginseng-litkusta, jolla väitettiin olevan kaiken sorttista piristävää ja terveydellistä vaikutusta. onko joku kokeillut? tai esim ginseng-teetä juonut? voisiko olla verrattavissa kahvin juontiin piristävässä vaikutuksessa?

Originally posted by Ogrsh
jossain vaiheessahan tv:ssä pyöri se mainos ginseng-litkusta, jolla väitettiin olevan kaiken sorttista piristävää ja terveydellistä vaikutusta. onko joku kokeillut? tai esim ginseng-teetä juonut? voisiko olla verrattavissa kahvin juontiin piristävässä vaikutuksessa?

Eiköhän kysymys ole juuri arvailemastasi jutusta. Kofeiinia tunnutaan laitettavan nykyään lähes kaikkeen, jolla luvataan piristystä. Uusissa virvoitusjuomissakin, kuten Mountain Dew, on lähes kaksi kertaa enemmän kofeiinia kuin vanhassa mestarissa, Kokiksessa ...

Itte olen huomannut että kun ennen tuli juotua kahvia lähes litratolkulla, ei sillä juuri ollut mitään piristävää vaikutusta .. monasti join just ennen nukkumaan menoa. Nykyään kun juon max 2 kuppia päivässä niin jo piristää kummasti.

Apache

Joo ei täälläkään päässä kofeiinilla oo paljoakaan piristävää vaikutusta(ei kyl efe toimi yhtään paremmin...ainakaan mulla)

Suositut

Back
Ylös Bottom