Kofeeni tabut??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs misä noita myyään??Ja paljonko maksavat ???myyvätkö ihan nuorille??
Onkos niistä paljonki apuu ''vireyteen??Kertokaan muutaki niistä.. :arvi: kiitti jos vastaatte??

apteekissahan niitä, hinta joku 4 egee/100 kpl.
Auttaahan ne vireyteen, varsinkin jos ei juo kahvia yleensä. Ei sitten kannata liikaa nappailla, kofeiinikin voi olla vaarallista isoilla annoksilla

Apteekissa ne on yleensä jossain alalaatikossa tai muuten vähän piilossa ja niitä pitää usein kysyä joltain farmaseutilta tms. Kyllä niitä varmaan myidään, jos näyttää ihan asialliselta. Niitä saa Lääkelaitoksen ohjeen mukaan myidä vaan yhden purkin kerralla, ettei kannata ihmetellä jos ei saa enempää. Ei tätä tosin ihan joka putiikis noudateta, mutta se on kuitenkin pääsääntö.

Eikä niitä tosiaan kannata liikaa vetää varsinkaan jos kahvia juo. Niiden piristävään vaikutukseen kehittyy myös toleranssi eli pidempään käytettynä ne ei enää autakaan.

Francine sanoi:
Apteekissa ne on yleensä jossain alalaatikossa tai muuten vähän piilossa...

Toisissa apoissa ne ovat itsepalveluhyllyllä näkyvällä paikalla asiakkaan ostettavissa.

JohnnyB sanoi:
Ei sitten kannata liikaa nappailla, kofeiinikin voi olla vaarallista isoilla annoksilla

Täysin samaa mieltä, oon nähnyt vierestä ku yli 20 tabun jälkeen viedään vatsahuuhteluun.

Kofuista ja muista piristävistä aineista tuli mieleen, et kannattaa tosiaan se käyttö pitää hanskassa. Jos väsyttää, niin saattaa toisinaan kertoa oikeestikin jostain eikä kofujen järjetön napostelu oo ehkä se paras vaihtoehto.
Vähän saarnaamista mut piti nyt sanoa, ettei joku heti innostu vetämään niitä ku karkkia.

mxm sanoi:
Vähän saarnaamista mut piti nyt sanoa, ettei joku heti innostu vetämään niitä ku karkkia.
No ihan oikeessahan sä olet. Jos väsyttää, niin se ei aina kerro laiskuudesta tai muusta sellaisesta

mxm sanoi:

30-40 kofuu tai 5 efee niin voi monet toivoo sairas vaik mitä...

kyllä ne mun mielestä myy ja kyllä se 2 kerrallaan on ihan tarpeeksi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ossi- sanoi:
Monta tämmönen nuori voi ottaa??ja onko ne tosiaan 4 e 100kpl??myykö ne 14 vuotiaille? :wanha:

Juurihan laitoin ton hinnan! Eiku sori, tarkka hinta onkin 3,55 euroa/100 kpl, joten ei se ollutkaan tuo noin 4 euroa... :rolleyes:
"Annostus
Aikuisille yksi tabletti 2-3 kertaa päivässä. Alle 15-vuotiaille vain lääkärin ohjeen mukaan." Lähde: YA

Ite oon ottanu nykyään 400mg-500mg. Ja kofeiiniä otan n. kerran kuukaudessa tabletteina treeneihin. Kahvia ei muutenkaan tuu hirveitä juotua ettei potku lakkais. Nyt rupee kumminkin tuntumaan että ei saa samaa hyötyä ja samaa vireyttä kun ennen. Kyllä kait ne siellä apteekissa myy noinkin nuorille, mulla ei oo ainakaa ollu mitään ongelmaa. Halpaahan se on kun mikä, ja toimiikin mahtavasti hintaan nähden :rock:

Itse olen ottanut n. puoli tuntia ennen treeniä 2 kpl eli 200 mg kofeiinia. Kahvia ja teetä en juo lainkaan ja nuo tabletit vain ennen treeniä. Mitään toleransseja ei ole 1,5 vuoden aikana tullut kun ei muuta käyttöä ole. Minä en ainakaan suoraan mitään 500mg annosta kokeilisi.

Timba79 sanoi:
Minä en ainakaan suoraan mitään 500mg annosta kokeilisi.

Jos mun postiin viittaat tällä, niin en mäkään mitään suositellut, kerroin vain kuinka itse teen :) Otatko siis jokaiseen treeniin 200mg?

Eiks kofeiini auttaa polttamaan rasvaa jossakin määrin? Ainakin tyhjään vatsaan otettuna? Onko tää harhaluulo, vai pitääkö paikkansa?

Eräästä pitkäaikaisesta n. 20-vuotiaasta kofeiinitablettien käyttäjästä lääkärit totesivat tutkimuksissa, että 90-vuotiaan sydän. Mutta kyseessä ei varmaan ollut mikään kohtuuannostus.

Se, että johonkin piristeeseen kehittyy toleranssi, kertoo siitä että elimistö on stressitilassa. Ylirasituksessa. Toleranssin kehittyminen on eräänlainen suojareaktio, mutta kofeiini on hermostomyrkky eikä sen jatkuva käyttäminen suuressa määrin ole sen terveellisempää elimistölle kuin alituinen pakokaasun hengittäminen pakoputken lähellä. Kärjistäen.

Jossain vaiheessa jokin antaa myöten.

Koskakohan ne keksivät alkoholitabletit...

Testorage sanoi:
Eräästä pitkäaikaisesta n. 20-vuotiaasta kofeiinitablettien käyttäjästä lääkärit totesivat tutkimuksissa, että 90-vuotiaan sydän. Mutta kyseessä ei varmaan ollut mikään kohtuuannostus.

Laita piruuttas linkki tähän tutkimukseen.

Testorage sanoi:
Ei onnistu, se oli eräs tuttu ja lausunto oli hänelle henkilökohtaisesti.

Jep, tätä vähän arvelinkin eli koko juttu oli :anssi:

Joo-o, jos kofeiinitabletit olisivat todellakin niin vaarallisia, kun ihmiset täällä huhuilevat niin tuskinpa niitä apteekissa ilman reseptiä myytäisiin. Liika on aina liikaa niissäkin, mutta pidetään faktat ja fiktiot erillään, eikä mennä millekään "kaverin sedän isoveljen pikkuserkku kertoi" linjalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom