Kofeeni tabut??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
juniorille ihan asiaakin

Jannu04 sanoi:
Eiks kofeiini auttaa polttamaan rasvaa jossakin määrin? Ainakin tyhjään vatsaan otettuna? Onko tää harhaluulo, vai pitääkö paikkansa?

elikka nappaile niita ihan rauhassa, ei mitaan hirveita maaria aluksi. siita tietaa etta niita on menny liikaa, kun maha sekasin = paska lentaa. saman saa muuten kun juo vaan ihan saatanasti kahvia, kadet tarisee, ja on hermostunut. suosittelen tuota kahvin liikajuontia ihan vaan testiksi :)
rasvaa se ei polta nimeksikaan, ei vaan ruoka maistu kun on maha kuralla.

[mod]Nyt sitten lopetat tuon jauhamisen, jos kerran sinulla ei ole esittää minkäänlaisia faktoja, niin älä selitä mitään urbaanilegendoja. -JohnnyB[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
esa67 sanoi:
rasvaa se ei polta nimeksikaan, ei vaan ruoka maistu kun on maha kuralla.

Kyllä kofeiini hyvin ilmeisesti edistää termogeneesiä, eli hyvä tehoste rasvanpolttoon aerobisen yhteydessä, olettaen että siihen ei sotketa mitään hiilaripitoista mikä käynnistäisi insuliinireaktion ja rasvanpolton tehokkuus laskisi.

Henkilökohtainen kokemus liika-annostuksesta ja valvomisesta (intti, leiri, tiedättehän...)

Tiedossa oli, että seuraavana yönä ei juurikaan nukuta, ja edellisenä olin nukkunut 1-2 tuntia. Otin illalla kuuden aikaan 2 tabua, kymmeneltä lisää, joskus aamyöstä muutama ja aamulla samoin. Tarkkoja määriä en pysty enää muistamaan, reilu kymmenen kuitenkin. Pitkän valvomisen, riehumisen ja luulen että myös noiden takia alko olo olemaan hiukan :hyper:

Ja sitten kun unohti ottaa, ja edellisestä oli kulunut useampia tunteja, tulikin totaalinen tiltti ja reipas nuorimies kaatui lavalle kuorsaamaan :)

twinlab sanoi:
Jos mun postiin viittaat tällä, niin en mäkään mitään suositellut, kerroin vain kuinka itse teen :) Otatko siis jokaiseen treeniin 200mg?

Tuli vaan sun postauksesta tuo mieleen, en tarkottanut että olisit suositellut. :)

Ja mulla riittää tuo 200 mg ja otan sen ennen punttitreeniä, eli noin neljästi viikossa. Pakollisia taukoja tulee välillä puntista ja tällöin myös kofeiinista. Mitään muita taukoja ei ole tähän asti ollut tarvetta pitää.

Kofeiinin käytön voi hyvin aloittaa vaikka ihan 100 mg annoksella (etenkin jos normaalisti ei juo kahvia, kuten minä) ja sitten lisätä annoksen 200 mg, kun siltä tuntuu. Kovin paljon suurempia annoksia en itsekään suosittelisi. Kofeiinia ei kannata missään nimessä käyttää pitkäaikaisesti unen korvikkeena, koska silloin mennään metsään ja pahasti! Muutenkin ihan rasvanpolttomerkityksessä kannattaa ehkä käyttää ennemminkin lyhyissä jaksoissa (=1-2kk)!

Koska en juo kahvia ollenkaan, niin olen huomannut lieviä vieroitusoireita (pientä päänsärkyä päivän tai pari käytön lopettamisen jälkeen) jo tuon 200 mg annostuksen seurauksena!

Kannattaa tosiaan alottaa pienellä annostuksella (100 mg), varsinkin jos ei juo kahvia. Kofeiinille herkät ihmiset voi saada jo tuosta määrästä ikäviä sivuoireita, erityisesti jos ottaa tyhjään mahaan. Sivuoireena treenin kannalta siis tärinä ja hermostuneisuus -> treeni ei kulje!

IMO, kannattas varmaan nukkuakin kun väsyttää, eikä pelkästään vetää jotain tabuja/juoda kahvia.

Viime talvena kerran ennen hiihtolenkkiä nakkasin naamaan 5 kofutabua ja voin sanoa että kyllä kulki ja olo oli :hyper:

Mutta voinpi kertoa myös että kun on jäänyt koukkuun siihen että piristeitä nappaamalla jaksaa aina treenata niin siitä on yllättävän vaikea luopua, ja sitten kun alkaa stressi kasaantua niin ei hyvä heilu :arvi:

jees..

Kyllähän sitä tulee nukuttuu aina 8 tunnin unet mutta eij meinaa riittää..ja koulussa sitä ollaa ainvan väsyneitä..kanattaako ottaa aamul vai?? :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos 8 tuntia ei riitä, nuku enemmän. Ei mullekkaa riitä. Vaikutuksen pitäis tulla siinä 15-30 minuutin päästä, jos tyhjään mahaan ottaa.

Tämä on varmaan ennekin sanottu, mutta sanotaan nyt vielä kertaalleen: Yksi kofeiinitabletti sisältää 100mg ja yksi normaali (muistaakseni 1,25dl) kahvikuppi sisältää 80-100mg kofua. Tämä ihan vain avuksi hahmottamaan näitä määriä.

jööt

Elikkäs mitä mieltä ootte semmosista joku cofe tabu??100 kpl makso 3,55e??onko hyviä??mulla eij tunnu tepsivän vaikka monta ottaa ku tänään ostin ja oon vasta 14 vuotias??kertokaahan??

Ossi- sanoi:
Elikkäs mitä mieltä ootte semmosista joku cofe tabu??100 kpl makso 3,55e??onko hyviä??mulla eij tunnu tepsivän vaikka monta ottaa ku tänään ostin ja oon vasta 14 vuotias??kertokaahan??

No montako sä otit????? Ja ei se kofeiini kikilla niin hyvin toimi...

Ei se nyt mitään efeä ole se kofeiini.. Jos olet joskus juonut kupillisen kahvia, niin tiedät varmaan, ettei se olo sen jälkeen nyt mikään kovin erilainen ole.. Ettei vaan olis niin, että odotit vähän liikoja..

*kahvin ystävä*

En juo kahvia, joten ku nakkaan muutaman kofitabsin huiviin ja rullaan salille, alkaa valtava vapina. Vaa tämä vapina tuo treenii vitusti potkua!!!

Ossi- sanoi:

:eek: :eek: :eek: 14 ja "joutuu" turvautumaan kofeiini tabuihin... Hmm ei kuulosta lupaavalta.
Järki käteen ja antaa niiden pillereiden olla siellä apteekin hyllyllä...

Ja ne tabuthan vaikuttaa joillakin vasta tuntien päästä. Se pitää testailla millon ne potkii. Yleensä siinä on hianoinen "puskuri".

Tässä maassa on olemassa ihan virallinen luettelo huumausaineiksi luokiteltavista aineista eikä kofu tosiaankaa oo siinä listas.

"Kaikki aineet on myrkkyjä, vain annos ratkaisee". Tämä keksittiin jo joskus 1500-luvulla.

Back
Ylös Bottom