Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Voisiko joku valaista oikean tekniikan tavan soinnuilla säestämiseen? Siis niitä joita käytetään leirinuotiobiiseissä. Soitan siis sormilla. Kynsilläkö niitä kieliä pitää lyödä vai miten? Rämpytys on siis tavan ylös/alas soittoa.
En tiiä tajusinko oikein, mutta mulla se tulee aika lailla aivan itsestään niitten näppäily. siis ettei ne kuitenkaan mene järjestyksessä ne kielet. Toisekseen mulla ei oo niin pitkätr kynnet että niitä vois kynsillä näppäillä, eli sormien kärjillä näppäilet. Tääkin on maku- ja soundiasia. Kaveri soittaa kynsillä, kun taas toinen käyttää plektraa ja sormia.

Onko kellään Korg Tone Works 1500G ? Itselläni se on ja ihan kätevä se on.

Laittakaa jtn. arvostelua siitä.
Googlella löytyy aika hyvin noita arvosteluja.

vielä_pieni sanoi:
plekrana on dava control sellanen hieman hämy pleku, jossa on keskellä ohuempi kohta ja päät paksumpia

Kappas joku muukin on hokannu tän plekun ylitsepääsemättömän erinomaisuuden, toiseksi paras pleku on Vain signaturepleku (lievästi teroitetut reunat), kolmantena ehkä Paul Gilbertin nimikkopleku.

Originally Posted by Gradient
Kappas joku muukin on hokannu tän plekun ylitsepääsemättömän erinomaisuuden, toiseksi paras pleku on Vain signaturepleku (lievästi teroitetut reunat), kolmantena ehkä Paul Gilbertin nimikkopleku.

Jep jep tuolla kun oppi soittamaan niin löytyi uusia tekniikoita ja helpotti soittoakin jonkin verran. Ei nykyään enää osaa soittaa "tavallisilla" plektroilla

Pehvanssi, en tarkoittanut näppäilyä, vaan tavan sointujen soittoa jossa kaikkia kieliä räväytetään.

Saattaa olla vähän vaikea ymmärtää mitä haen, kun en tiedä oikeita termejä.

Aleley sanoi:
Pehvanssi, en tarkoittanut näppäilyä, vaan tavan sointujen soittoa jossa kaikkia kieliä räväytetään.

Saattaa olla vähän vaikea ymmärtää mitä haen, kun en tiedä oikeita termejä.

kysäseppä joltakin, joka on edes hieman soittanu kitaraa. Jos edes plekulla oot soittanu, nii tyyli o saman, heivaat vaan plekun hel... Soita miten ite haluat, kuhan oikeat kielet soi soinnuissa.

kysäseppä joltakin, joka on edes hieman soittanu kitaraa. Jos edes plekulla oot soittanu, nii tyyli o saman, heivaat vaan plekun hel... Soita miten ite haluat, kuhan oikeat kielet soi soinnuissa.

Nii eli räväytät ne ne kielet joita painat down- tai upstrokella. Tiätty jos kyseessä on sointu kuten G-molli jossa kuuluu olla "avoimia" kieliä niin sillon kuuluu räväyttää niitä vapaita kieliä. Ymmärrät kun otat sen otteen.

Kysyin tänään musiikinopettajaltani asiasta. Hän neuvoi laittamaan peukalon ja etusormen vastakkain. Downstroke etusormen kynnellä ja upstroke peukalon.

Tuleepi tuota kitaraa jonkin verran soiteltua. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Bändiviritelmän hajottua tuossa viime kevättalvella on ollut vähän inspiraatio soittoon kateissa, mutta nyt alkaa taas sekin heräillä.

Raskaampaa musiikkia tulee soiteltua. Varsinaisia esikuvia nyt ei ole muuta, kun nämä perinteiset metalli & hevi kitaristit voi mainita vaikuttajista.
Niin ja tietty puolet soittoajasta menee samojen vanhojen blues lurituksien soitteluun :)

Romppeita on kertynyt jonkin verran.

Kitaroita:
ESP KH-2
Gibson Hisctoric collection '57 gold top (halvalla saatu, kun joku on mennyt ja scallopoinut otelaudan, pitäisi muutattaa taas normaaliksi, kun vaan saisi aikaan.
Ibanez Les Paul Custom '78

Vahvistimia:
Tech21 TM-60
Diezel VH4+Diezel 4x12 front loaded kaappi
(nämäkin kotona treenikämpän hävittyä bändin myötä... naapurit tykkää!)

Lisäksi jotain efektiä ja muuta härpäkettä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aleley sanoi:
Kysyin tänään musiikinopettajaltani asiasta. Hän neuvoi laittamaan peukalon ja etusormen vastakkain. Downstroke etusormen kynnellä ja upstroke peukalon.
Eikö tuolla tyylillä voi sanoa goodbye kynsinauhoille?

NatuSan sanoi:
Ainakin nylonkielisellä voi soitella ihan huoletta tuolla tyylillä. Kyllä ne sormet sen kestää. Ja itseasiassa ei ne kynsinauhat edes välttämättä osu kieliin.
Voihan sitä soittaa vaikka pelkällä etusormella edestakaisin, kynnellä alaspäin ja sormenpäällä ylöspäin. Taitaa tommosessa nuotiokitaroinnissa olla ihan makuasia, että miten tykkää soittaa. :)

Täällä ku kitaristit kirjottelee ja oletettavasti käy salilla, nii kysäsenpä tälläistä.
Olen tässä miettiny monesti, että kuinka paljon vaikuttaa punttien nostelu sormien nopeuteen?
Tuossa huomasin parin kk sali tauon jälkeen, kun menin pitkästä aikaa salille ja testailin vähän mavea ja taljaliikkeitä, näissä olen melkein aina käyttänyt remmejä, mutta olipa joku pölliny ne salilta(haa, tilasinpa ihan omat). No, seuraavana päivänä oli keikka ja sormet oli kyl ihan puurossa. Tuntuu muutenkin vaikka soittelee sen väh. 2h päivä, et ei pulloffit ja hammerit lähe ku ennen. Sama vaikutus oli kun tein ennen forkkuja nii eipä lähteny seuraavana päivänä hevikompit yhtä nopsasti.
Kuvittelenko vain?

Ragnarök sanoi:
Täällä ku kitaristit kirjottelee ja oletettavasti käy salilla, nii kysäsenpä tälläistä.
Olen tässä miettiny monesti, että kuinka paljon vaikuttaa punttien nostelu sormien nopeuteen?

Kuvittelenko vain?
Tietysti heti treenin jälkeen on melkein mahdoton soitella ja kyllä sen muutenki tuntee soitossa jos on samana päivänä varsinkin käsiä treenannu. Ja jos forkut on ihan paskana niin ei se mikään ihme jos ei soitto suju ihan täysillä. Mutta mitään kankeutta lihasten tulon myötä tai vastaavaa en oo huomannu. Onhan niitä isojakin kitaristeja :).

larry sanoi:
tietääkö kukaan mistä sais salkkareiden sen tunnarin tabulatuurit?? hehe pakko saada..

Eikös tuon nyt opettele hetkessä korvakuulolta.

natusan sanoi:

Eihän niitä sormia ole tarkotus tunkea kielten väliin, vaan soittaa kynnellä :). Mutta jos tarkotus on vaan soinnuilla kompata eikä esim. näppäillä niin eikö olisi helpompi opetella suoraan plektralla?

TRENT sanoi:
Eihän niitä sormia ole tarkotus tunkea kielten väliin, vaan soittaa kynnellä :). Mutta jos tarkotus on vaan soinnuilla kompata eikä esim. näppäillä niin eikö olisi helpompi opetella suoraan plektralla?
Itse en näppäilyä harrasta :) Jotenkin vaikea itselle kuvitella tuo kynsillä näppäily. Onko ne enää miesten kynnet joilla tuo näppäily onnistuu ;) Ja mulla on niin lyhyet kynnet, että plekulla soitellaan aina.

NatuSan sanoi:
Itse en näppäilyä harrasta :) Jotenkin vaikea itselle kuvitella tuo kynsillä näppäily. Onko ne enää miesten kynnet joilla tuo näppäily onnistuu ;) Ja mulla on niin lyhyet kynnet, että plekulla soitellaan aina.

Minä kyllä näppäilen, eikä minulla edes ole pitkiä kynsiä, sormenpäitä käytän. Lähtee erilainen, sellanen pehmeämpi ääni, mikä sopii tietynlaiseen musiikkiin oikein hyvin. Lisäksi sormilla pystyy tekemään joitakin kikkoja joita plekulla ei. Tosin osaan minä plektrallakin soittaa, ei se siitä ole kiinni, mielestäni kannattaa opetella molemmat tyylit.

NatuSan sanoi:

Eihän sitä kynsillä näppäilläkään, vaan sormenpäillä. Tosin kyllä jotkut käyttää kynsiäkin (tai kynsiplektroja) mutta se taitaa olla enemmänki marginaalimiesten hommaa :).

miksei mulla käynyt heti mielessä.. (salkkarit tunnari korvakuulolta opeteltuna) :wall: :D

niin, itse tykkään sormenpäillä näppäilyä, vielä nailonkielisellä akustisella.. oikein pehmeä ääni :) Tosin plekullahan sitä yleensä tulee soiteltua..

kitaristit vois miettiä mistä johtuu,kun kitarani Ibanez-rg ei jostain kumman syystä pysy enää vireessä!! virityksen aikana ylimmät kielet ovat jo kerinneet mennä epävireeseen?mistä tämmöinen vois johtua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom