Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiiä tajusinko oikein, mutta mulla se tulee aika lailla aivan itsestään niitten näppäily. siis ettei ne kuitenkaan mene järjestyksessä ne kielet. Toisekseen mulla ei oo niin pitkätr kynnet että niitä vois kynsillä näppäillä, eli sormien kärjillä näppäilet. Tääkin on maku- ja soundiasia. Kaveri soittaa kynsillä, kun taas toinen käyttää plektraa ja sormia.Voisiko joku valaista oikean tekniikan tavan soinnuilla säestämiseen? Siis niitä joita käytetään leirinuotiobiiseissä. Soitan siis sormilla. Kynsilläkö niitä kieliä pitää lyödä vai miten? Rämpytys on siis tavan ylös/alas soittoa.
Googlella löytyy aika hyvin noita arvosteluja.Onko kellään Korg Tone Works 1500G ? Itselläni se on ja ihan kätevä se on.
Laittakaa jtn. arvostelua siitä.
vielä_pieni sanoi:plekrana on dava control sellanen hieman hämy pleku, jossa on keskellä ohuempi kohta ja päät paksumpia
Harmony Central tarjoaa aika paljon käyttäjien arvioita erilaisista musiikkivermeistä. http://www.harmony-central.com/User_Reviews/pikku-ipe sanoi:Onko kellään Korg Tone Works 1500G ? Itselläni se on ja ihan kätevä se on.
Laittakaa jtn. arvostelua siitä.
Originally Posted by Gradient
Kappas joku muukin on hokannu tän plekun ylitsepääsemättömän erinomaisuuden, toiseksi paras pleku on Vain signaturepleku (lievästi teroitetut reunat), kolmantena ehkä Paul Gilbertin nimikkopleku.
Aleley sanoi:Pehvanssi, en tarkoittanut näppäilyä, vaan tavan sointujen soittoa jossa kaikkia kieliä räväytetään.
Saattaa olla vähän vaikea ymmärtää mitä haen, kun en tiedä oikeita termejä.
kysäseppä joltakin, joka on edes hieman soittanu kitaraa. Jos edes plekulla oot soittanu, nii tyyli o saman, heivaat vaan plekun hel... Soita miten ite haluat, kuhan oikeat kielet soi soinnuissa.
Eikö tuolla tyylillä voi sanoa goodbye kynsinauhoille?Aleley sanoi:Kysyin tänään musiikinopettajaltani asiasta. Hän neuvoi laittamaan peukalon ja etusormen vastakkain. Downstroke etusormen kynnellä ja upstroke peukalon.
Ainakin nylonkielisellä voi soitella ihan huoletta tuolla tyylillä. Kyllä ne sormet sen kestää. Ja itseasiassa ei ne kynsinauhat edes välttämättä osu kieliin.NatuSan sanoi:Eikö tuolla tyylillä voi sanoa goodbye kynsinauhoille?
Tietysti heti treenin jälkeen on melkein mahdoton soitella ja kyllä sen muutenki tuntee soitossa jos on samana päivänä varsinkin käsiä treenannu. Ja jos forkut on ihan paskana niin ei se mikään ihme jos ei soitto suju ihan täysillä. Mutta mitään kankeutta lihasten tulon myötä tai vastaavaa en oo huomannu. Onhan niitä isojakin kitaristeja .Ragnarök sanoi:Täällä ku kitaristit kirjottelee ja oletettavasti käy salilla, nii kysäsenpä tälläistä.
Olen tässä miettiny monesti, että kuinka paljon vaikuttaa punttien nostelu sormien nopeuteen?
Kuvittelenko vain?
larry sanoi:tietääkö kukaan mistä sais salkkareiden sen tunnarin tabulatuurit?? hehe pakko saada..
natusan sanoi:Eikö tuolla tyylillä voi sanoa goodbye kynsinauhoille?
Itse en näppäilyä harrasta Jotenkin vaikea itselle kuvitella tuo kynsillä näppäily. Onko ne enää miesten kynnet joilla tuo näppäily onnistuu ;) Ja mulla on niin lyhyet kynnet, että plekulla soitellaan aina.TRENT sanoi:Eihän niitä sormia ole tarkotus tunkea kielten väliin, vaan soittaa kynnellä . Mutta jos tarkotus on vaan soinnuilla kompata eikä esim. näppäillä niin eikö olisi helpompi opetella suoraan plektralla?
NatuSan sanoi:Itse en näppäilyä harrasta Jotenkin vaikea itselle kuvitella tuo kynsillä näppäily. Onko ne enää miesten kynnet joilla tuo näppäily onnistuu ;) Ja mulla on niin lyhyet kynnet, että plekulla soitellaan aina.
NatuSan sanoi:Itse en näppäilyä harrasta Jotenkin vaikea itselle kuvitella tuo kynsillä näppäily. Onko ne enää miesten kynnet joilla tuo näppäily onnistuu ;) Ja mulla on niin lyhyet kynnet, että plekulla soitellaan aina.