Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jonny sanoi:Millä ohjelmilla porukka nauhoittelee aikaansaannoksiaan koneelle? Itse ajatteli ostaa MacMinin minkä mukana tulee Garageband mitä on kehuttu ihan hyväksi.
blacklbl sanoi:Kokeilepas larry semmoista hyvää ja ilmaista ohjelmaa kuin Power Tab. Sille löytyy paljon tabeja ja varmaan kasapäin myös blues-sellaisia.
No sen verran vielä selostan, että tuskin se mitenkään parempi on kuin Guitar Pro. Ainakin se on helppokäyttöinen ja toimiva, sekä ennen kaikkea ilmainen.[larry] sanoi:Liekkö parempi kuin guitar pro? No joo, kyllähän tuo nimi pitää pistää korvan taakse.. Voispa kokeillakin.
Mutta tosiaan jos joku tietäisi ihan vaikka jotain helppoja blues-jammailu biisejä (siis ihan nimeltä ) ja joista löytyisi netistä tabulatuureja niin niitä vastauksia otetaan myös vastaan! ;)
Minä käytän. Mielestäni paljon parempi kuin Power Tab Editor, mikä ei tietysti ole mikään yllätys kun verrataan kaupallista ohjelmaa ja ilmaisohjelmaa (jonka kehitys ilmeisesti jo lopetettu). Eikä siinä kyllä mikään viittaa aloittelijamaisuuteen, ellei sitten itse tablatuurien käyttöä katsota sellaiseksi[larry] sanoi:(ps. käyttääkö teistä ketkään sitä guitar pro -ohjelmaa? se taitaa olla enemmän aloittelijoille..)
Pehvanssi sanoi:Tässä sain nyt entisen vahvistimen myytyä ja nyt pitäis sitten siirtyä pienempään vahvariin. Osaisko porukka antaa vinkkiä mikä olis passeli vahvari? Soittotyylinä Lähinnä melodisesta death metalista Guns n roses tyyliseen rokkiin, aina kiertäen progen kautta bluesiin.
Toisin sanoen monipuolista ja muuntautumiskykyistä vahvaria etsitään. Peavey, Crate ja Line 6 on nyt lähinnä pyörinyt mielessä, mutta osaisko joku sanoa jonkin tietyn mallin kyseisiltä merkeiltä? Budjettina on tällä hetkellä +- 600€.
Muitakin merkkejä saa ehdottaa jos tulee mieleen.
Pehvanssi sanoi:Tässä sain nyt entisen vahvistimen myytyä ja nyt pitäis sitten siirtyä pienempään vahvariin. Osaisko porukka antaa vinkkiä mikä olis passeli vahvari? Soittotyylinä Lähinnä melodisesta death metalista Guns n roses tyyliseen rokkiin, aina kiertäen progen kautta bluesiin.
Toisin sanoen monipuolista ja muuntautumiskykyistä vahvaria etsitään. Peavey, Crate ja Line 6 on nyt lähinnä pyörinyt mielessä, mutta osaisko joku sanoa jonkin tietyn mallin kyseisiltä merkeiltä? Budjettina on tällä hetkellä +- 600€.
Muitakin merkkejä saa ehdottaa jos tulee mieleen.
Molemmin päin, ns. alternate picking. Et ilmeisesti ole vielä sooloja juuri treenaillut sillä yksisuuntaisella näppäilyllä et pitkälle pötki. Sitten kun soitto on selkäytimessä niin soittaminen on yhtä helppoa kumpaankin suuntaan ja olet sairrraaan nopee :PAleley sanoi:Kysynpä teiltä pakkiksen kitaristit noob -kysymyksen. Kaikessa lyhyydessään ja ytimekkyydessään se menee näin: Miten päin kieliä soitetaan? Siis lyönkö plektraa ylös vai alas? Vai molemmin päin? En ole ennen asiaa edes ajatellut, olen soittanut aina alas itsestäni päin...
Kyllä sitä voi käyttää ihan mielensä (tai oikeastaan nuottien) mukaan, mutta rock-kitaran soitossa ei pidä olla liikaa sääntöjä (jos ollenkaan)! Dimebag Darrell heitti joskus jonkun hevi/kitaralehden kolumnissa, että alternatea käytetään vain silloin, kun nopeus ei riitä ja ei kuulemma itse jaksanut jatkuvasti downstrokeja (esim. kokonaisen keikan ajan). Hetfield taisi aikoinaan jaksaa vetää downstrokella kokonaisia keikkoja :D. Mun mielestä sillä saa paremman soundin jokaiseen iskuun. Itse jaksoin treenata downstrokea joskus sen verran pitkälle, että pystyin helposti soittamaan jotain Whiplashin nopeudella meneviä biisejä pelkillä downstrokeilla monta putkeen, mutta nopeasti sitä laiskistuu .Aleley sanoi:Kiitos. Rajoittuuko tuo alternate picking vain sooloihin, vai tulisiko sitä käyttää myös sointujen soittamiseen? Onko downstrokella(googlasin termejä) mitään paikkaa soittamisessa?