Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
TomiTheHuge sanoi:
kitaristit vois miettiä mistä johtuu,kun kitarani Ibanez-rg ei jostain kumman syystä pysy enää vireessä!! virityksen aikana ylimmät kielet ovat jo kerinneet mennä epävireeseen?mistä tämmöinen vois johtua.

Jos sulla on kelluva talla siinä (siis ei makaa perusasennossa koppaan, vaan on kykenevä liikkumaan sekä ylös että alas) on virittäminen monivaiheista puuhaa, eli joudutaan virittämään niin monesti uusiksi, että kaikki kielet pysyvät vireessä. Jos tämä ei meinaa millään onnistua, tapahtuu ylimmissä kielissä jossain kohtaa kitaraa (esim. virityskoneistossa on liian vähän kierroksia sitä kieltä) luistoa.

jiiii sanoi:
Jos sulla on kelluva talla siinä (siis ei makaa perusasennossa koppaan, vaan on kykenevä liikkumaan sekä ylös että alas) on virittäminen monivaiheista puuhaa, eli joudutaan virittämään niin monesti uusiksi, että kaikki kielet pysyvät vireessä. Jos tämä ei meinaa millään onnistua, tapahtuu ylimmissä kielissä jossain kohtaa kitaraa (esim. virityskoneistossa on liian vähän kierroksia sitä kieltä) luistoa.

Joo kelluva talla on.. oon yrittäny virittää ton noin 10kertaa 2päivän aikana.. tuntuu myös että monen viritys kerran jälkeen talla nousee liikaa ilmaan. Pitäs hommata oma kitarateknikko.. soittaa osaan mutta ton rg:n kanssa pelehtimen menee jo tieteeksi.. strato oli helpompi:nolo:

Jos se rg on sieltä halvimmasta päästä niin siinä suattaapi olla vaan paskalaatunen talla. Monellako jousella se on sieltä takaa kiinni? Jos siel on vaan pari niin ne saattaa antaa periksi liikaa. tallan ilmaan nousua voit korjata vääntämällä PIKKUISEN KERRALLAAN niiden jousien päässä olevia ruuveja.

Suositelkaas minulle sähkökitaraa, hinta saisi olla n. 300€. Pitäisikö valita kiinteä vai kelluvatallainen, ja mitä käytännön eroja näillä on?

Suositelkaas minulle sähkökitaraa, hinta saisi olla n. 300€. Pitäisikö valita kiinteä vai kelluvatallainen, ja mitä käytännön eroja näillä on?
Kiinteä. Tohon hintaan et saa kuin paskan kelluvatallaisen. Joku strato kopio tai Les Paul kopio. Tsekkaile mikä miellyttää. Tohon hintaan et vielä järkky hyvää keppiä saa, mutta soitettavan ainakin.

Pehvanssi sanoi:
Kiinteä. Tohon hintaan et saa kuin paskan kelluvatallaisen. Joku strato kopio tai Les Paul kopio. Tsekkaile mikä miellyttää. Tohon hintaan et vielä järkky hyvää keppiä saa, mutta soitettavan ainakin.

Osaatkos suositella mitään tuohon hintaan saatavaa les paul -kopiota? Ainakin mitä thommannia selasin niin epiphonelta näyttäisi noita saavan jos jonkin näköistä.

Aleley sanoi:

Sinuna ostaisin käytetyn. Muusikoiden.netistä katsot kitarakamat-osioilta keitä on käytettävissä avustamaan kitaraostoksissa paikkakunnallasi ja kysyt rohkeasti neuvoa. 300€ kitarat uutena eivät yleensä kummosia ole, käytetyn voi saada tuolla rahalla sentään hyvänkin. Tallan tyypin valinta on kiinni lähinnä siitä millaista musiikkia haluat soittaa.

Minä ostin Viking Musiikista Espin LTD- M50. Ja päälle rolandin microcube-vahvistimen (se reppuun mahtuva malli :D). taisi tulla yhteensä hintaa jotain päälle kolmesataa, ei paljoa. Viiking Musiikilla on kyllä tosi reilua porukkaa. Tosin tuota kitaraa sai odotella lähes puoli vuotta, mutta kannatti.

Eihän se mikään hypertykkijyrä ole, mutta mihinkä aloittelija (noin puolen vuoden soitto takana) tarvitsee parempaa? Kaikki peruskama mitä tarvitsee löytyy, vibrakammet sun muut. Ja ei tosiaan ole liian kallis, ja minun näkemykseni mukaan hyvä kitara. Tosin minun kokemukseni kitaroiden kanssa ei ole mitään järin suurta. Mutta jos ei kelpaa aloittelijalle niin voivoi. Hinta ja laatu on taatusti kohdillaan.

Ukki sanoi:
Minä ostin Viking Musiikista Espin LTD- M50. Ja päälle rolandin microcube-vahvistimen (se reppuun mahtuva malli :D). taisi tulla yhteensä hintaa jotain päälle kolmesataa, ei paljoa. Viiking Musiikilla on kyllä tosi reilua porukkaa. Tosin tuota kitaraa sai odotella lähes puoli vuotta, mutta kannatti.

Eihän se mikään hypertykkijyrä ole, mutta mihinkä aloittelija (noin puolen vuoden soitto takana) tarvitsee parempaa? Kaikki peruskama mitä tarvitsee löytyy, vibrakammet sun muut. Ja ei tosiaan ole liian kallis, ja minun näkemykseni mukaan hyvä kitara. Tosin minun kokemukseni kitaroiden kanssa ei ole mitään järin suurta. Mutta jos ei kelpaa aloittelijalle niin voivoi. Hinta ja laatu on taatusti kohdillaan.

no et kyllä paljoa maksanut :eek: mutta halpisten kanssa ei kannata nuolaista ennenkun tipahtaa, odottele vuosi ja updatee mielipiteesi, noissakin on lisenssillä valmistetut floikat niin alkavat ajan myötä antaa periksi ja sitten ei pysy vireessä millään, sitten pännii kun aina pitää virittää. toisaalta et edelleenkään paljoa maksanut, veljellä kanssa esp:n ltd mallinen kitara ja monesti itsekkin soittelen sillä :piis:

Ukki sanoi:

Hyvin pääsee alkuun edullisemmallakin skitalla. Voihan sitä myöhemmin ostaa tykimmän, kun siltä tuntuu ja jos rahaa löytyy. Loppupeleissä se on taito, mikä merkitsee. Antaa sen naapurin Penan vittuilla, ei se niillä puheillaan sitä isin ostamaa 2000€ jacksonia osaa soittaa yhtään sen paremmin. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sähkistä on tullu soitettua noin 9 vuotta, suurimmaksi osaksi metallia
(Dream Theater yms.)

Kamoja löytyy:
- Ibanez JEM77FP (EMG 89/EMG 81 mikit, DiMarzio cliplock-hihnalukko)
- Evidence Audio Lyric HG-johto
- Laney VH100R vahvistin
(Svetlana 6L6GC-pääteputket, Electro Harmonix 12AX7EH-etuasteputket)
- Laney GS412PA-kaappi
-DBX 266XL-räkkikompressori
- harjoitusstyrkkarina toimii Rolandin Microcube ( :rock: )

hankintalistassa olisi jonkinlainen efektihärpätin mallia TC Electronics G-Force
tai jos alkais hifistelemään ja hankkis erikseen räkkikaiut ja reverbit (Lexicon PCM81 & PCM91 jne.)

erkjetter sanoi:
no et kyllä paljoa maksanut :eek: mutta halpisten kanssa ei kannata nuolaista ennenkun tipahtaa, odottele vuosi ja updatee mielipiteesi, noissakin on lisenssillä valmistetut floikat niin alkavat ajan myötä antaa periksi ja sitten ei pysy vireessä millään, sitten pännii kun aina pitää virittää. toisaalta et edelleenkään paljoa maksanut, veljellä kanssa esp:n ltd mallinen kitara ja monesti itsekkin soittelen sillä :piis:

Juu, aivan totta puhut. Ideana onkin se, että sitten kun alkaa olla enemmän taitoa niin voi sijoittaa rahaa parempaan kitaraan. Ja kuten tässä joku sanoikin, ei se kitara tee soittajaa vaan taidot :)

Sen jälkeen kun hankin toisen niin tuon rakkaan espin kohtalo on joutua ikuisesti viritetyksi D G C F A D - vireeseen :evil:

No onhan sekin totta, että jos osaa soittaa ukko nooan niin ei skeban tarvii mikään erikoisen hyvä olla. Toisaalta jos on valmiiksi hyvä kitara niin on se ukko nooankin soittaminen mukavampaa ja helpompaa. Kokeilkaa eka soittaa jollain 200 e:n kitaralla ja siihen perään 1000 e:n kitaralla.

Myöskin totta.

Mutta pointtihan on siinä, että on järkevämpi soittaa alussa halvemmalla kitaralla (ja ei lähdetä tässä poikkeuksiin tyyliin "sain tämän kolmen tonnin kitaran satasella") alussa, ja sitten kun on kehittynyt niin panostaa parempaan kitaraan, vahvariin ja muuhun laitteistoon.

Tuli tilattua saksanmaalta uus keppi. ESP LTD m-200 FM. Onkos kellään kokemusta tuosta kepistä?

Harmi kun ei pääse koeajamaan, oli vaan ihan pakko tilata kun hinta oli sopiva :rock:

m200fm_stbc.jpg

:kippis1:

Pehvanssi sanoi:
No onhan sekin totta, että jos osaa soittaa ukko nooan niin ei skeban tarvii mikään erikoisen hyvä olla. Toisaalta jos on valmiiksi hyvä kitara niin on se ukko nooankin soittaminen mukavampaa ja helpompaa. Kokeilkaa eka soittaa jollain 200 e:n kitaralla ja siihen perään 1000 e:n kitaralla.

Aloittelija harvemmin on perehtynyt kitaroihin niin paljon, että osaisi sanoa mitkä mikit, ym. haluaa. Itse hommasin 650 juuron kitaran, mutta olin aikaisemmin soitellut serkun kitaralla ja halusin sijoittaa hieman enemmän.

Broidi soittelee halvalla Harley Bentonilla ja kyllä silläkin ihan kelvollista ääntä pa:sta on saatu ulos.

Kielen särinä voi johtua siitä, että kielet on liian matalalla ja silloin on nostettava tallaa hieman. Saattaa myös olla, että tallassa on jokin kappale hieman irti, jolloin särinä aiheutuu siitä. Kokeile eri juttuja (kaulan/tallan säätö), ei se kitara rikki mene.

Miten kun on skitta jossa ei ole mitään merkintöjä otelaudassa, kuten yleensä esim kohdissa 3,5,7,9 ja 12 jne. Saako noita "markereita" ostaa erikseen ja sitten liimailla otelautaan. Onko sellasia edes olemassa?

Kokeile eri juttuja (kaulan/tallan säätö), ei se kitara rikki mene.
Älä kuiten ensimmäisenä koske kaula rautaan. Kelluva talla, vai kiinteä?
Miten kun on skitta jossa ei ole mitään merkintöjä otelaudassa, kuten yleensä esim kohdissa 3,5,7,9 ja 12 jne. Saako noita "markereita" ostaa erikseen ja sitten liimailla otelautaan. Onko sellasia edes olemassa?
Ei oikeestaan, koska ne pitää upottaa siihen kaulaan. Ei siinä kauaa mene kun oppii tuntemaan sen kaulan.

Suositut

Back
Ylös Bottom