Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eka randomilla haettu veto ja liksi mitä kuuntelin ja ihan skutsissa. Muu pändi kyllä soittaa ihan hienosti.
En nyt tiedä kuulostaako tossa bändikään mitenkään erityisen hyvältä. Kokonaisuudessaan toi livesoundi ainakin tässä videossa aika suttainen, ja toi eri instrumenttien balanssi kuulostaa oudolta.

Voihan se olla, että Laiho on vaan saanut jo sen verran nimeä ja rahaa, että kiinnostus treenaamiseen on lopahtanut. Nykyään taitaa olla enemmän selvin päin keikoilla, mutta ainakin aikaisemmin taisi vetää sen verran ahkerasti viinaa, että taatusti on kuulunut myös livesoitossa. Oon mä tossa kuulevinani sitäkin, että keikoilla vedetään vaan meiningillä, eikä niin keskitytä pilkun tarkkaan soittamiseen, mutta en kyllä arvosta itsekään sitä, jos soitossa ruvetaan liikaa oikomaan tai vetämäään lepsusti.

Noissa @Vieraissa postaamissa studiosooloissa ihan makean kuuloista menoa.

Kitarainstrumentaalit on aika pirun vaikea taiteenlaji loppupeleistä, että saat musasta oikeasti kiinnostavaa. Tässä yksi artisti, joka tuli spotifyssa ihan sattumalta vastaan, ja joka piti ihan jakaa. Soiton puolesta ei välttämättä mitään mullistavaa, vaikka kestää kyllä vertailun genren sisällä muihin artisteihin, mutta maukkaat soundit ja onnistuneita melodioita. Jäin heti kuuntelemaan, että nyt on hyvän kuuloista menoa.

Kuuntelin tässä naputellessani perään vähän toistakin kipaletta, niin duurivoittoista vaikuttaa olevan kaverin musa. Eli pahimman synkistelyn ystävälle tuskin putoaa, mutta melodia tällä on kyllä hallussa.

muoks. nyt on näköjään mennyt pidemmän linjan artisti ohi. Täähän on levyttänyt 80-luvulta saakka, ja levyjä ja livevetoja suht nimekkäiden artistien kanssa löytyy.

Viimeksi muokattu:
Tuota kaveria itse kuunnellut aikasemmin ja näin hevimiehen korvilla kuulostaa enemmänkin huvittavalta niinkuin tuossa sanoit että tuskin uppoaa. Tulee liikaa mieleen Anssi Kelan mollit duureiksi :D

^^Eihän tuossa ollut mitään vikaa. Ei mitään uutta auringon alla, mutta kelpoa, mielekästä ja kuunneltavaa matskua. Satriani tuli melodiatyylillisesti mieleen. Jos kaveri on 30 vuotta veivannut, niin hämmästyttää, että on myös multa jäänyt noteeraamatta. :) Ehkä ne muut keppimiehet olivat mediaseksikkäämpiä, mutta toisaalta, (tällainen neutraalimpi) instrumentaalirokki on myös lajina melkoisen vaikea.

Kyllähän se Kilpisen Paulikin vetää aika kovaa hammeronia ja pulloffia tässä introssa. Ku ite alottelin kitaransoittoa niin tää oli eka video, minkä velipuoli mulle näytti ja siitä lähdettiin:D Itse väheksymättä hammeronneja ym. niin kyllä se omaan korvaan soolo alhaalta ylös pitkästi otelautaa pitkin ylös kuulostaa nopeasti plekulla näppäilemällä vaan kovalta!

View: https://www.youtube.com/watch?v=GBG11qvpF7Q

View: https://www.youtube.com/watch?v=EP0GWNq4G3E

Hohoo.. vielähän se jotenkin irtosi vanhasta muistista parin kaljan jälkeen tuo ylempänä linkittämän Vinnie Mooren kappaleen pimputus :D Mitä nyt ei oo kahteen vuoteen ollut muuta kitaraa kuin tuo thomannin 15e kitara seinällä koristeena, jota nyt koitin. Pitäs ostaa joskus uusi sähkis niin pääsis treenaamaan, vaan niin paljon valinnan varaakin on nykyään kaikessa.. efekteissä myös... Guitar Rig:iä ovat kehuneet.. tiiä sitten..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllä se omaan korvaan soolo alhaalta ylös pitkästi otelautaa pitkin ylös kuulostaa nopeasti plekulla näppäilemällä vaan kovalta!
Epäilemättä, mutta toi vaatii kyllä myös paljon oikean käden tekniikalta, että kuulostaa hyvältä. Esim. kun tota Gilbertin pätkää kattoo, niin sillähän on suht mieletön toi plektratekniikka, ja noi juoksutukset kuulostaa pirun sulavilta, mutta monelta jää soittamatta tohon tempoon, saatika että kuulostaa noin hyvältä.

Hammereilla ja pull offeilla saa minusta vähän iisimmin nopeutta, eikä ole tota samaa ongelmaa edellisen kanssa, että soitto kuulostais huonolta, kun legatojuoksutukset on melkein itsessään jo sulavan kuuloisia. Toki näissäkin on omat haasteensa motoriikan ja näppivoimien kanssa etenkin nimettömän ja pikkurillin kanssa, mutta minusta vähän kuitenkin oikotie tonne suurempiin nopeuksiin.

muoks. siis molemmillehan on toki oma paikkansa, kun soundikin on erilainen.

lisämuoks. ynkallakin ihan tikissä kyllä oikea käsi

Viimeksi muokattu:
Mä sekoitin tän aluksi johonkin ihan toiseen kaveriin päässäni, mutta makean kuuloista settiä kyllä:

View: https://www.youtube.com/watch?v=CGwx5nTEM-Q

Paljon tommoisia maukkaita, pikkaisen vinksallaan olevia bluesjuttuja. Se taitaa puhuakin tolla videolla tonaalisuudesta, mutta herää noi bluesjutut ihan toisella tavalla eloon, kun mukana on tota muutakin settiä perus pentatonisen lisäksi.

Ai että, pitääpä laittaa kuunteluun taas...

Joo itellä löytyy tuoKIN cd:nä.. ja oli velipuolella nuottikirja ihan alkuperäinen tuohon levyyn niin sieltä täältä tuli soiteltua. Lemppareita oli ja on Morning star ja Race with destiny. Jänniä kohtia sieltä löytyy. Oli se hidasta touhua kun alkuaikoina opettelin suoraan sitä morning staria ku ei ollut tekniikkaa ees nimeksikään. Siitä se lähti jotenkin sitten..

En huomannutkaan eka, mutta käyttää paljon myös sormia tossa edellisellä videolla. Alkaa itelläkin toimia nyt toi pleku + sormet aika luonnostaan, kun soitellut paljon noita hybridipikattuja akkaribiisejä, mutta näissä juoksutuksissa en ole hyödyntänyt oikein vielä. Pitäs ottaa tutkintaan.

(ja kun prkl sais nyt rempattua ton sähkiksen)

muoks. mitenhän ton sähkiksen kaulan kanssa edes pärjää nykyään? Ton mun jammun akkarin kaula on kuitenkin aika jämerä, ja sillä on nyt tottunut soittaan. Ton toisen akkarin slimmimpi kaulakin tuntuu jo vähän oudolta, niin mitä sitten tommoisen hevikepin tilukaula. Joutuuko tässä vielä jonkun straton hankkimaan... Les Pauleja ei kyllä meikäläiselle tule.

Joo se on vähän mistä tykkää. Ite tykkään straton kaulasta kaikkeen soittoon. Ibanezillä on hevikepeissä ollut monesti todella ohuita kauloja ja en pidä oikein yhtään niillä tilutteluista, kun tuntuu raskaalta se kielen ja kaulan tatsi, vaikka on säätänyt tallaa alemmaksi ja kielet on lähellä kaulaa. No mut erojahan näissä on. En tiiä yhtään kyllä minkä kitaran sitä tulevaisuudessa hankkii... se on suoraan tonnin kitara tai ei mitään. Tarpeeksi saanut noista 500e:kin kitaroista joissa on hienovire päin persettä lähes aina. Itellä niin tarkka korva sen soundin puoleen, että heti häiritsee..

Ibanezillä on hevikepeissä ollut monesti todella ohuita kauloja ja en pidä oikein yhtään niillä tilutteluista, kun tuntuu raskaalta se kielen ja kaulan tatsi, vaikka on säätänyt tallaa alemmaksi ja kielet on lähellä kaulaa.
Mulla on just tommonen vanha RG, jossa on tosi ohut kaula. Raskas ton soittotatsi ei missään nimessä ole, mutta tuntuu nyt pirun oudolta kädessä, kun on tohon jämeränpään totutellut. Kai tohonkin taas tottuis, kun vaan alkais taas sähkikselläkin soittamaan. Painopiste tulee kyllä joka tapauksessa olemaan jatkossakin akkarihommissa.

Nää Mayonesin pelit olis saatanan hienoja: http://mayones.com/page/regius-dirty-rainbow-7-mbc-2014/

Pitäs vaan olla 3k€+ laittaa noihin, että rupeaa irtoamaan. Toi kuvan peli on vielä joku erikoismalli, ja varmaan vielä tyyriimpi. Mutta oon yhdellä ton sarjan pelillä soittanut, ja vähän kateellinen olin kyllä omistajalle. Muistaakseni se kaulakin oli kuitenkin enemmän straton suuntaan verrattuna noihin Ibanezin kauloihin.

Back
Ylös Bottom