Mitä sanoo
@Vieraissa, jos haetaan Megadethin biisien parasta kitarasooloa? Kitaristeistahan mä en osaa oikein laskea kuin Friedmanin, ja The Killing Roadin veto nousee aika korkealle omalla listalla. Ehkä se on melkein tyylikkäin.
OT - Ei sisällä varsinaista kitarointia!
No niin, nyt on Megadeth-istunto suoritettu.
Voittotaistelu jäi kahden välille: Tornado of Souls ja Hangar 18. Hangarin alkusoolot ovat oikein mieluisa, mutta häntäpäässä mentiin sen verran ohi, että piikkipaikalle on nostettava Tornado. Hangarin 4. veto on upea. Jumantsuigura noita lopun bendejä! Samaa Tornadossa ja Luceretiassa keskellä.
Maxin esittämä Killing road on myös erinomaisen arvion arvoinen.
Muita huomionarvoisia ja mieluisasti mieltä lämmittäviä lurituksia oli seuraavissa kipaleissa:
Good mourning
My last words
These boots
Wake up dead
In my darkest hour
Set the world afire
Lucretia
Holy wars...the punishment due
Take no prisoners
Poison was the cure
Family tree
Tears in a vial
Kitaristeista Friedman on tietysti ykkönen. Polandilla muutama mieluisa veto. Broderick osoitti myös olevansa kelpo viulisti, joskin hän pyrkii useammassa soolossa liiaksi jäljittelemään Friedmanin tyyliä.
Sitten nokkamies Dave itse. Hän on mielestäni viheliäinen velho, sooloissa on räkää ja sirkkerliä, kasseja kiristävää survontaa tilanteessa, jossa kasseja kiristää ja on survottava. Sooloilu on aivan samaa tasoa kuin Daven laulu, joka sekään ei kauneudellaan loista, mutta nariseva kärinä yksinkertaisesti sopii kokonaisuuteen.
Biisillisesti pari floppilevyä koko kattaukseen mahtui, mutta sooloilun osalta on sanottava, että juuri yksikään soolo ei tökkinyt. Pahimpana pettymyksenä Hangar 18:in loppurypistykset. Vastaavaan ei pysty virkaveli Hammet, jolla ei ole luultavasti yhtään hyvää sooloa (en ala kuuntelemaan koko sarjaa
), mutta sen sijaan Hetfield on heittänyt pumpun parhaat soolot, vaikka on komppiveijo.(Tästä ei kenenkään tarvitse alkaa mittelemään, sillä mielipidenkysymyshän tuo on.)
Musisointita rankempi rytistlely on mieluisampaa, mutta jokin melodisuus ja Mustainen kyky säveltää hyviä biisejä ja joitakin erinoamisia osia tekee tästä pumpusta minulle mieluisimman.