Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitää taas spämmätä, kun tuli nauhoiteltua yksi oma tekele kymmenen vuoden takaa uusiksi.
https://soundcloud.com/tommimakela/tm-for-the-blind-ones

Otan mielelläni vastaan kommentteja puolesta ja vastaan

Kitaraliideihin olisin kaivannut ehkä vähän enemmän ääntä ja jotenkin vähän "sielukkaampaa" soundia(en mistään mitään oikeasti tiedä, niin en tarkkaan osaa sanoa mitä tässä haen.. Ehkä sellasta kaikua ja tilan tuntua?), kun instrumentaalista on kyse. Instruissa kitarat saisi laulaa melko mahtipontisesti mun makuun. Jos tässä olis vokaalit vielä päällä, niin soundit toimis varmaan hyvin silloin. Ihan mukavaa kuunneltavaa, mutta myönnän kyllä ettei tyylilaji ole minulle kaikkein lähimpänä sydäntä metallin eri genreistä :) Laadukasta jälkeä kuitenkin tälläisen ääriamatöörin korvaan ainakin! Keep on rocking :rock:


e. Niin ja kliineistä piti mainita että soundi oli kyllä maukas!
 
Kitaraliideihin olisin kaivannut ehkä vähän enemmän ääntä ja jotenkin vähän "sielukkaampaa" soundia(en mistään mitään oikeasti tiedä, niin en tarkkaan osaa sanoa mitä tässä haen.. Ehkä sellasta kaikua ja tilan tuntua?), kun instrumentaalista on kyse. Instruissa kitarat saisi laulaa melko mahtipontisesti mun makuun. Jos tässä olis vokaalit vielä päällä, niin soundit toimis varmaan hyvin silloin. Ihan mukavaa kuunneltavaa, mutta myönnän kyllä ettei tyylilaji ole minulle kaikkein lähimpänä sydäntä metallin eri genreistä :) Laadukasta jälkeä kuitenkin tälläisen ääriamatöörin korvaan ainakin! Keep on rocking :rock:


e. Niin ja kliineistä piti mainita että soundi oli kyllä maukas!

Kiitos palautteesta.
Täytyy koittaa paneutua uudestaan noihin liidien soundimaailmaan, tuli ehkä vähän nopeasti rykästyä ne tuohon sekaan ja jätettyä niille sijoilleen
 


Aika hieno sovitus. Tykkäsin kun pysytty aika alkuperäisissä tunnelmissa :fuckyeah:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hangar 18 on vanhoja lemppareita. Tämä kaveri laittaa ehdottomasti hienon, omaperäisen liidiversion peliin:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tää editointi kusee.

Eli kirjotimpa äsken jotain tänsuuntasta:

oon voksuillu nyt useamman vuoden. Palaan jälleen kitaranvarteen aktiivisesti.

Etsin nyt tutoriaali/DVD/whatevör sarjaa jonka kanssa systemaattisesti vois treenata ja edistyä shreddauksessa.

Onko suosituksia?

PS: Ostin just polkuhintaan Tokai Japsilespan vm 2010. Kelepaa länkytellä ;)
 
PS: Ostin just polkuhintaan Tokai Japsilespan vm 2010. Kelepaa länkytellä ;)

Muuhun ei oo mitään älyllistä sanottavaa, mut onnea lespasta! Miulla on tommonen love cock LS-100 violin finishillä ja kyllä kelpaa! Pieksee laadussa käytännössä kaiken samasta hintaluokasta, jopa Gibsonit. Tosin sitten noi kalliimmat Gibsonit vetelee sitten pidemmän korren, mut joutuu niistä pulittamaankin jo vähintään kaksi sisäelintä.
 
Tää editointi kusee.

Eli kirjotimpa äsken jotain tänsuuntasta:

oon voksuillu nyt useamman vuoden. Palaan jälleen kitaranvarteen aktiivisesti.

Etsin nyt tutoriaali/DVD/whatevör sarjaa jonka kanssa systemaattisesti vois treenata ja edistyä shreddauksessa.

Onko suosituksia?

PS: Ostin just polkuhintaan Tokai Japsilespan vm 2010. Kelepaa länkytellä ;)

Jos tilulilumeininki kiinnostaa, niin Paul Gilbertillä on mun mielestä hyviä videoita. Se osaa opettaa asiat järkevästi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tää John Petruccin opetus DVD oli muistaakseni ihan asiallinen ja suhteellisen kokonaisvaltainen paketti. Petrucci lähtee ihan lämmittelystä ja paikkojen venyttelystä ennen treenaamista ja käy ton parituntisen aikana muistaakseni melkoisen laajan pläjäyksen eri juttuja ja soittotekniikoita läpi. Pirusti vaan aikaa, kun olen katsonut, ettei muista tän tarkemmin.



Gilbertillä oli kanssa jotain hyviä opetusvideoita, kuten joku tossa kirjoittikin. Lisäksi youtubesta löytyy juttuja, missä Nuno Bettencourt käy jotain omia juttujaan läpi. Ne oli minusta mielenkiintoisia, kun ovat tosi persoonallisia ja hyvänkuuloisia juttuja, joita on välillä vaikea korvakuulolta hakea. Ja Guitar Worldin youtube-kanavaa kannattaa hyödyntää, siellä on ihan loputtomasti erilaisia "oppitunteja" eri kitaristeilta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
ChildInTime: Ei siihen shreddauksen oppimiseen mitään DVD-sarjaa tarvitse. Kyse on muutamasta verrattain yksinkertaisesta liikesarjasta jotka sisältää kahden käden koordinaatiota.

IMO se kaikkein fundamentaalisin "tilutustekniikka" on alternate picking eli plektrakäsi tekee säännöllistä ylös-alas (upstroke-downstroke) -liikettä. Tätä tuli aikanaan harjoiteltua about 5 tuntia päivässä. Gilbertin video asiasta. Tärkeintä on tietysti harjoitella metronomin kanssa ja treenata eri aika-arvoilla, esim. 8-osat -> 8-osatriolit -> 16-osat -> 16-osatriolit. Tärkeää on OFC treenata eri asteikkoja (kirkkosävelasteikot, harmoninen molli jne.).

Jos et ole ennen harjoitellut tekniikkaa alkaa valitettavasti ikäsi painaa. Hermoradat kehittyvät ja adaptoituvat hyvin n. 24–25-vuotiaaksi asti joten älä pety jos sinusta ei tule seuraavaa Gilberttiä :D
 
Kyllähän ideoita kannattaa katsella ihan joka puolelta, mistä niitä vaan saa käsiinsä. Olkoon se sitten omien suosikkien kuuntelu, dvd:t, lehdet ja niin edelleen. Tekee treenaamisesta huomattavasti monipuolisempaa ja mielekkäämpää.

Ja mulla särähti korvaan toi liikesarjat ja koordinaatiot. Ei soittamista voi minusta noin lähestyä. Liikesarjoja voi mennä tekemään salille, mutta soittaminen on kyllä kokonaisuudessaan jotain ihan muuta kuin liikesarjoja ja koordinaatiota. Samaten minusta voi unohtaa hermoratojen adaptaatiot ja antaa palaa vaan niin kauan, kuin hyvältä tuntuu.

Siitä olen samaa mieltä, että tuplapikkausta kannattaa treenata ja metronomin kanssa, mutta toi tuplapikkaus on pelkkä pisara meressä. Siitä voi kyllä lähteä, ja kannattaa lähteä maltilla niin, että opettelee kunnolla sen minkä opettelee. Saa aina helpommin rakennettua uutta vanhan päälle, kun pohja on kunnossa.
 
^^ Allekirjoitan kyllä täysin tuon ideoiden etsimisen kaikkialta. On sitä itsekin tullut ostettua kaiken maailman Guitar Playerit yms. ja kahlattua läpi se usean vuoden takainen YouTube jossa informaatiota oli aika paljon vähemmän kuin nyt. Ja OFC se musiikin tekeminen on tärkeintä (heti nopeuden jälkeen xDDD). Tekniikka – oli se altpikkaus, hammer on - pull off, vibrato, bendaus tai whatever – on työkalu jonka avulla voi ilmaista itseään paremmin.

Ja mielestäni tekniikkaa kannattaa harjoitella tekniikkaspesifisesti; nopeasti pikkaaminen vaatii kahden käden tarkkaa koordinaatiota ja liikeratojen hallitsemista sillä tasolla, ettei niitä tarvitse ajatella.
 
Ja mielestäni tekniikkaa kannattaa harjoitella tekniikkaspesifisesti; nopeasti pikkaaminen vaatii kahden käden tarkkaa koordinaatiota ja liikeratojen hallitsemista sillä tasolla, ettei niitä tarvitse ajatella.
Niin, tätähän voi lähestyä vähän kahta kautta. Eihän sillä tavallaan ole mitään väliä, että miten sää jonkun jutun teet, vaan miltä se juttu kuulostaa.

Mutta nää on vähän näitä ikuisuuskysymyksiä. Jos oma mielenkiinto on kaahausmusassa, niin sitten kannattaa treenata sitä silmällä pitäen. Moni on vaan sitäkin mieltä, että vaikeampaa on saada pienet jutut kuulostamaan hyvältä, kuin soittaa kolmesataa nuottia minuuttiin. Eli tekniikkaorientoituneen lähestymistavan lisäksi olisi hyvä muistaa ne fiilikset siellä musan takana. Tää on tosin nyt jo aika kaukana mistään konkreettisesta, jolla soittoa aloittava tekee mitään, joten lopetan omalta osaltani tähän :)
 
Palaten vielä ChildInTimen alkuperäiseen viestiin, shreddauksestahan siinä taisi olla kysymys. Jos treenailee bluesia ja soittaa kymmenen nuottia minuutissa, on äärimmäisen epätodennäköistä että edistyy "tilutuksessa".

Eiköhän kaikki tarpeellinen ole tältä erää jo sanottu, vastaan kyllä kitara-aiheisiin kysymyksiin.
 
Kyse oli yksinkertaisesti siitä, ettei tunteella soittamista voi unohtaa oli musatyyli mikä hyvänsä. Alkuperäinen kysyjä osaa varmaan jatkaa tästä, jos joku jäi kiinnostamaan.
 
Kiitoksia vastauksista. Päädyin andy jamesin johonki kuuden viikon ohjelmaan jota nyt sitten paukutan läpi.

Waari: ehkä sanoin väärin tai liian innokkaasti, vaikka halu ois kova, niin ei musta seuraavaa bucketheadia tuu. Aivan kuten ei dave tateakaan. Mutta tarkoitus ois yrittää maksimoida oma potentiaali että edes jotain juoksutusta vois soittaa. Ts. Pääsen jo nyt aika nopsaa, mutta kun en osaa skaaloja niin aika mahdotonta soittaa mitään mikä kuulostaa rokkipoliisin korvaan hyvältä, tai edes keskiverrolta. :)

- - - Updated - - -

Jos et ole ennen harjoitellut tekniikkaa alkaa valitettavasti ikäsi painaa. Hermoradat kehittyvät ja adaptoituvat hyvin n. 24–25-vuotiaaksi asti joten älä pety jos sinusta ei tule seuraavaa Gilberttiä :D

Jos tarkoitat nimenomaan maksiminopeutta, niin sen kehityshän pysähtyy jo 15 vuotiaana...
 
Se musiikin teorian tuntemus on kyllä aika tärkeää jos haluaa kirjoittaa/improvisoida uskottavia sooloja. Thrash -soolot ovat asia erikseen. :D Eli sointujen funktiot ja läheisimmät asteikot. Ns. kirkkosävelasteikoilla (fryygistä ja lokrista tarvitsee vähemmän) ja harmonisella mollilla ja etenkin sen 5. moodilla (phrygian dominant) pääsee jo rock- ja metallimusiikissa pitkälle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom