Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harmoninen molli on kyl nykyään meitsille sellaista kamaa et tuo oksennuksen suuhun lähes välittömästi. Junnuvuosina tuli otettuu yliannostus neoklassista.

...mutta fryyginen dominantti (harmonisen mollin 5. moodi) on yksinkertaisesti läheisin skaala mollille purkautuvassa dominantissa. Kyl muaki lievästi oksettaa kappaleet jotka on 90% ajasta harmonista mollia xD

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
...mutta fryyginen dominantti (harmonisen mollin 5. moodi) on yksinkertaisesti läheisin skaala mollille purkautuvassa dominantissa. Kyl muaki lievästi oksettaa kappaleet jotka on 90% ajasta harmonista mollia xD

1323045261_269209_kill-it-with-fire.webp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Se musiikin teorian tuntemus on kyllä aika tärkeää jos haluaa kirjoittaa/improvisoida uskottavia sooloja. Thrash -soolot ovat asia erikseen. :D Eli sointujen funktiot ja läheisimmät asteikot. Ns. kirkkosävelasteikoilla (fryygistä ja lokrista tarvitsee vähemmän) ja harmonisella mollilla ja etenkin sen 5. moodilla (phrygian dominant) pääsee jo rock- ja metallimusiikissa pitkälle.

Joo, tämä olikin se mun suurin crutch. Eli tästä lähen liikenteeseen.

Ainoa vaan, etten oikein tiedä mistä lähteä. E on ilmeisesti se mistä kannattais lähtee, eikö se oo "eka" nuotti/ääni? En tiiä, just se, että miksi joku soolo soitetaan just siitä mistä se soitetaan (esim 12-välistä lähtien) on mulle mystistä, kun samoja ääniä löytyy muualtakin kohtaa otelautaa.

Toinen tietenki ois, että alkais vaan raa'asti korvakuulolta värkkäämään. Innostuin joskus siitä, ja jonkinaikaa kehityinkin suht hyvin, mutta sit loppu inspis ja se jäi..

Vittu että tämä kitaranmetsästys on yhtä santanan santanaa.

Ei ollukaan Tokai meitsin keppi, niin ajattelin että seuraavaa keppiä en osta siksi että se on hieno tai halpa tai jotain, vaan sen perusteella mihin sitä tuun käyttämään ja mitä siltä haluan. Kriteereinä ois

- Mahollisimman painava (emt, jotenki tuntuu laadukkaalta), esim pähkinäpuuta/mahonkia/vaahteraa
- Bolt-on-kaula, kun nää vitun laparikkoset lespat ja sägät on aiheuttanu mulle phobioita (ei oo omalle kohalle koskaan sattunu, mutta katsoin tyhmistyneenä vierestä kun kaverin reissue gibbe kaatu kyljelleen ja lakka halkes)
- Hardtail, koska V****S****N** tremolo
- H-H coilsplitillä

Bonarina: En haluais maksaa viimeistelystä mitään, koska kaveri hoitaa viimeistelyn sellaiseksi kuin haluan.

Järkeilen, että kaikista helpoin ois vaan tilata body, esim Warmoth, ja lykätä siihen haluamani speksit. Mutta vaikka kuinka lasken, niin kustannukset nousee pilviin väkisinkin. Kismittää kun joskus 2007 oli viimeisen päälle priima pähkinäpuinen warmothin superstrato myynnissä muusikoiden torilla, mutta vitut ku olin niin blackmorefani että en luopunu stratosta vaikka olis päittäin vaihettu. Ääliö olin. Nyt sitten kärsin.

Budjetti on 700e, ja olen ehkä jo asettautunut siihen kohtaloon ettei tähän GASiin tule helpotusta ennenkuin saan budjettia paisutettua sinne tonniin. Tonnilla saisin jo tämmösen, ja tää on vaan... Eih. Tää on vaan niin soppeli:

110589.jpg

Täähän on selkeesti vaan venttausta, mutta jos jollain ois heittää näin maanantain ratoksi jotain insightia tähän, ideoita tms, ehotuksia tms, niin heittäkää. :) Olen tietoinen että tämä ei varmastikaan ole paras paikka kalastella tietoja soittimista...

Joo ei oo mikää muusikoiden netti tämä :D

Hagströmin baritoniviikini. Ehdotus tuskin kelpaa ku ei oo mitää mitä haet mutta fiilistele ny ees youtubesta testivideoita :P mut ei punasena koska näyttää iha gayelvis/roskapillukitaralta

Ainii vittu mä oon basisti enkä kitaristi. Sori.

Mulla on pari nimeä, jos kotimaiset käsintehdyt kiinnostaa. Yhdelläkään en ole soittanut, mutta asiallista palautetta on kuulunut.

Itse kävin tyyppäämässä juuri äsken reippaan tonnin Martinin akkaria. Pakko toi Alvarezin roju on jättää nuotiopiirikäyttöön, ei jaksa enää ruveta huoltamaan. Vähän vaan arveluttaa Martinien taipumus kaulan elämiseen ja siitä johtuva jatkuva kostutus. Kuulemma täysin normaalia toimintaa, mutta vähän tosiaan vetää varpailleen, kun itsellä ei ole ollut minkäänlaista kokemusta. Tosi makea soundi ja tosi liukas soittaa, sen puolesta ei ole kyllä moitittavaa tuossa yksilössä.

Mulla on pari nimeä, jos kotimaiset käsintehdyt kiinnostaa. Yhdelläkään en ole soittanut, mutta asiallista palautetta on kuulunut.

Nii jotain autotallityyppejä? Onhan täälä Oulussa Amfisound..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin torstaina ostaan käytetyn Ibanez RGA7:n. On vähän totuttelemista seiskan kaulaan, mun on tottunu tuohon ltd jh-600:sen kaulaan...

Voinko itse oppia soittamaan kitaraa? Siis ilman opettajaa? Miten aloittaisin? Ei ole kavereita jotka osaisi soittaa. On ollut haaveena yli 10 vuotta.

Voinko itse oppia soittamaan kitaraa? Siis ilman opettajaa? Miten aloittaisin? Ei ole kavereita jotka osaisi soittaa. On ollut haaveena yli 10 vuotta.

Voit. Lataat koneelle guitar pro-nimisen ohjelman ja vaikka ultimate-guitar.comista latailet tabulatuureja siihen ohjelmaan niistä biiseistä mitä haluat kokeilla miten onnistuu. Kitaranki tietty tarviit, halpoja peruskitaroita tai sähkispakettejakin saa vaikka käytettynä muusikoiden.netin torilta, turhaa sitä uutta ostamaan kun suurin osa käytetyistäki iha hyväs kunnos. Ostat jonku ja käytät musiikkiliikkeessä huollossa säädöt laittamassa ni pääset nopeesti alkuun....

^^ Guitar pro ei ole ilmainen. 30 päivän ilmainen testi aika kyllä on. Ainakin ennen vanhaan oli. Itse käytän tuxguitaria joka ajaa saman asian kuin guitar pro ja on vieläpä ilmainen.

Itse ahkerana thrash/death kikkailijana olen löytänyt ihan uuden innon kitaralla soittamiseen kun päätin laajentaa soittosivistystä bluesilla ja jazzilla. Saa soittoonkin enemmän fiilistä ja tiettyä energisyyttä kun ei ole sitä ainaista samaa päätöntä paahtoa. On jollain tapaa myös luovempi olo ja eri eksoottisemmat asteikotkin ovat tulleet tutuiksi. Myös puolisokin tykkää ja uskoisin että naapuritkin ovat helpottuneita...

^^kiitti. Ostin perjantaina nylonkielisen kitaran. Kysyin myyjiltä että kun pitäisi itse päästää alkuun ja opetella soittamaan että mikä olisi hyvä kitara niin suosittelivat sellaista. Saako noita nylonkielisen kitaran kieliä venyttää(en kysynyt kaupassa)? Oliko hyvä ostos vai olisiko pitänyt ostaa teräskielisen alkuun?

Vielä kysymys kun olen aika 0 musiikissa tai siis soittamisen teoriassa niin mitä ero on kun äänenkorkeus nousee tai sävelkorkeus nousee? Miten kitaralla tuo sävelkorkeus nousee tai laskee? Haha, anteeksi jos kysyn tosi typeriä kymyksiä.

Heh. On kyllä niin hassuja kysymyksiä etten osaa ees vastata kun en (basistina) tiedä mitä haet :D (yritetään rautalangasta vääntää:) Kyllä ne kielet venyy kun virität sitä kitaraa niistä kuudesta kieltä kiristävästä viritintapeista sieltä kaulan toisesta päästä, tai kun vaan soittelet. Tarpeeks soitossa venyttyään se kieli tietysti löystyy ja kieli ei enää ole vireessä jolloin joudut virittämään uudelleen. Ja Varmaan ihan ok-ostos, kyllä sillä alkuun pääsee. Minun ensikosketus kitaroihin tais olla kaverin joku lasten kitara missä ei ollu kaikkia kieliä edes ja kaula väänneetty leikeissä solmuun mutta ei se menoa haitannu.

Toho jälkimmäiseen en tiedä miten vastaisin kun ei hajuakaan mitä haet :D

Ok:D

Kiitoksia vinkeistä(guitar pro, ultimate-guitar.com, tuxguitar). Aloitan nyt vaikka aluksi jonkun youtube-opastuksella oppimaan jotain helppoa biisiä. Eiköhän se innostus siitä lähde:)

Jos puhut taivuttamisesta eli bendauksesta, ei se oikeen nylonkielisellä onnistu. Nylonkieliset on klasarikitaroita / flamencokitaroita ja jos poppi ja rokki yms. kiinnostaa niin teräskielinen tai sähkökitara ehdottomasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom