Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No tässä toinen linkki jossei toimi klik. Reilut 3,5 vuotta on tullu soiteltua. Kaikennäkösiä kitaroita on tullu myös kokeiltua mut jotenki tommosen kunnon les paulin kaula on nii mahtipontinen et siit saa heti inspiraatiota ihme lickeihin ja sil sujuu soitti nii pirun hyvin. Kauniski se on. Vaikka kauheen kauaa en oo soittanu nii sitäki intensiivisemmin tulee hakattua päivittäin.

Saisin varmaan 700+e tästä omasta kitarasta ku ei oo montaa vuotta vanha ja mikkeihin on menny yli 200e ja orkkismikit on tallel ja pleksi ja nupikat vaihettu ja ois tossa parempi satulaki jahka sais aikaseks vaihtaa..:rolleyes: semmone reilu tonni päälle nii uutena lähtis tommone lespa. Tai käytettynä varmaa jollai 1300 löytyis.

Nätti kitara kyllä tuo Lespasi! Itsellä haaveissa on sellanen musta Std jossa on kultaiset mikit, nupit yms. Aika yleisiähän ne sellaiset musta+kultayhdistelmä lespat jo alkaa olla mutta on ne vaan pirun hienoja! Ehkä joku päivä sellaisen raaskin ostaa :) Itellä on soitto vähemmän aktiivista, lukioaikana soittelin enemmän mutta armeija-aikana en oikeastaan ollenkaan, nyt taas opiskeluaikana vähän aktiivisemmin.

Lisäksi itseltä löytyy aikanaan 50€ maksanut supersurkea Stratokopio joka on telineessä lähinnä muodon vuoksi, Yamahan akustinen, Yamahan RBX 374 basso, ja Rolandin E-09 synat/koskettimet/watevö... Eli voisi sanoa, että oon enemmän wannabemulti-instrumentalisti kuin pelkästään kitaristi, mutta on tuo kitara vahvin osa-alue.

Itte on tullut veivattua nyt semmonen sopiva 14vuotta kitaran kanssa. Aktiivista soitantoa jos olisi ollut, niin tässähän voisi olla vaikka hyväkin soittaja, mutta hiukka fiilispohjalta on menny - ja minkä nyt muilta menoilta on suuremmalti ehtinyt.

Alkuun veivattiin muutama kuukausi wanhalla akustisella ja sitten kovan vinkumisen jälkeen sain vanhemmat ostamaan sähkiksen (Samickin stratokopio) ja 10W vahvarin. Eivät mokomat uskoneet, että jaksaisin kuukautta pidempää soitella, mutta väärässä olivat. Muutama vuosi mentiin ton Samickin kanssa ja sitten jostain kesätöistä ansaitsemillani vähillä markoilla kävin ja ostin Jacksonin PS-2 Performerin ja samalla vaihdettiin vahvari isompaan 65W Hughes&Kettneriin.

Jacksonilla mentiin pitkä siivu, mutta sitten taisi tulla vuosi 2004 ja 1100€ veronpalautukset ja hirveä hinku ostaa uusi soitin. Sittenpä marssittiin kitaraliikkeeseen ja napattiin kainaloon nykyinen Ibanezin RGT42DX ja kaveriksi Bossin GT8. Näillä onkin menty sitten tähän pisteeseen, nyt tosin Ibanezin alkuperäiset mikit saivat väistyä uusien EMG:n 81/85 tieltä :rock:

...vieläkun osais soittaa

...vieläkun osais soittaa

Loistava lopetus ja hyvin aiheeseen sopiva sigu, jonka voisi muotoilla tähän tilanteeseen "Play, because somewhere there is a girl playing better than you."

Mutta, soittamisenhan kuuluukin olla harrastus. Toki olisi hienoa jos siitä ammatin saisi mutta todennäköisyyksien valossa on ehkä parempi soitella aina vain fiilispohjalta, eikä höylätä kitaraa 3h/päivässä vaikka homma ei yhtään huvittaisi. Ihan vaan sen takia että "kyllä sitä joskus vielä tulee kyseisellä asialla itsensä elättämään". Aikamoisen paljon on niitäkin tapauksia, jotka ovat kymmeniä vuosia kitaraa (tai yleensäkin mitä tahansa instrumenttia) hampaat irvessä soitelleet ja silti soittavat "Aseta tähän jonkun bändin nimi, joka on ehkä saavuttanut pikkukylässään/kaupungissaan pientä mainetta, mutta joka keikkailee vain 100km säteellä kotipaikastaan" -yhtyeessä, jolla eivät tule ikinä elättämään itseään.

Kohtuus kaikessa T. Filosofi :hyvä:

Eli kitaraa tullu soiteltua aika lailla 4 vuotta ja tänä vuonna tullu hankittua rummut ja perustettua jonkinnäköinen orkesteri muutaman kaiffarin kanssa.

Kovia yhtyeitä on aika tuhottomasti mutta mainittakoon tästä Dream Theater, Beneath the Massacre, Meshuggah, The Faceless, Ion Dissonance, Animals as Leaders, Psyopus, Opeth, Between the Buried and Me, Painted in Exile ynnä muita. Alkuaikoinani kuuntelin kanssa kaikkee kasariheviä KISSiä, Van Halenia ym. ja sitten kaiken maailman Malmsteeneja, Vaita ja vaikka mitä, mutta ne on saanu jäädä.

Varusteisiin kuuluu ei-jenkkivalmisteinen Ibanez JEM 555 (Steve Vai voi suksia vittuun, vaikka nimikkomalli onkin :D), jolla on tullu vuos soiteltua. Sitä ennen soittelin Squierin Stratolla. Vahvistimena on Fenderin 15 wattinen frontman transistori ja aikeissa olis hankkia joku uus kunhan rahaa saa koottua. Tähtäimessä joku Mesan Rectifier tai ENGLin Powerball ym. putkivahvistin. Omistuksessa on sitten vielä Ibanezin nylonkielinen akustinen.

Esikuvat löytyy aika kivasti näistä pumpuista mitä mainitsin. Kai se Petrucci on kaikista kovin vaikka nuoret painaa kovasti päälle. Kivasti massaa on päässy myös äijä keräämään. Muut lempikitaristit on sitten Chris Bradley (Beneath the Massacre), Fredrik Thordendal (Meshuggah) ja Michael Keene (The Faceless).

14 vuotta bassoa tullut soiteltua. Vieläkään en osaa mitään. Erilaista hevinryskettä lähinnä tullut soiteltua ja on se vieläkin sydäntä eniten lähellä. Kamoihin mennyt ihan vitusti rahaa ja nurkat bassoja ja kitaroita täynnä (5 yhteensä, 6:s tulossa...). No nyt onneksi viimeinkin tulee bändin kanssa mentyä studioon parin kuukauden päästä ja sitten tuli vielä syksyllä liityttyä tälläiseen perinteistä doom metallia soittavaan pumppuun, pääsee toteuttamaan itseään äärimmäisen epäkaupallisen musiikin parissa. Aikaa tämä kahdessa bändissä soittelu kyllä vie. Mutta mahtava harrastus.

Minkäslaisia pedaaleja porukka käyttää. Itse olen ajatellut hankkivani ensimmäisen lähi aikoina että suositella voi. Soitan enimmäkeseen kasariheviä esim. Accept,loudness,vanha metallica,judas priest jne.

Ite oon soitellu reilu pari vuotta aluksi oli ibanezin jumpstartti kun ei uskaltanu heti sijoittaa.. Alle puolen vuoden jälkeen kamat vaihtu esp ltd mh1000 deluxeen ja Rolandin cube 20x samalla ostin kaverilta käytetyn Bossin metalzonen ;D Nyt tilasin bossin digital delay7 pukin konttii itselleni. Musiikin suhteen kaikki ruokainen mutta perus metallicalla sun muulla 80`s mätöillä täs aloitellu..

Minkäslaisia pedaaleja porukka käyttää. Itse olen ajatellut hankkivani ensimmäisen lähi aikoina että suositella voi. Soitan enimmäkeseen kasariheviä esim. Accept,loudness,vanha metallica,judas priest jne.

No mä nyt oon pasisti, mutta Digitechin Bad Monkey tai Bossin SD-1 pärähtää ensimmäisenä mieleen. Tai sitten Proco RAT. Näillä vaikka boostailet styrkkaria. Bad Monkey varsinkin pilkkahintainen purnukka. Ittelläkin on semmonen, välillä käyttänyt halpisbassosärönä, toimii hyvin siinäkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

speduissa kaikilla on oma vankkumaton mielipide...itse soittelin säröt tuolla Visual Soundin Jekyll &Hydellä joka maksaapi noin 189 euroa eli luokitellaan kai jo high-end speduksi.

images

noi Visual Soundin spedut on todella laadukkaita mutta melko maltillisen hintaisia. Ainoa mitä tuosta ei irtoa on death/doom mörinä mutta sitä et kuvauksesi perusteella edes tartte. Tossa spedussa on erikseen Overdrive ja Distortion kanavat, blunt (eq) bassboost. Kanavat voi kytkeä molemmat myös yhtäaikaa päälle jolloin sooloon saa tarpeellisen lisämökän. Itse tykkäsin erityisesti siitä aivan aidon kuuloisesta ZZ-top säröstä minkä tosta saa ruuvattua irti. Mukana tossa tulee semmonen "kartta" mistä potikoiden asennoista mitäkin mökää irtoo.

Ite tällä hetkellä soittelen Ibanezin GRG170DX kitaralla ja vahvarina 15X Roland Cube. Sitten kun rahaa saisi enemmän, joku Gibson Les Paul tulee hankittua ja muuta kamaa päälle, vaikkapa joku 100W vahvari, pedaalit ym. Tullut soiteltua vasta vähän päälle 4kk, niin ei tässä järkeä vielä ruveta ostelemaan mitään huippukamaa.

Tällä hetkellä Yamahan ERG 121 ja samaan pakettiin kuulunut randomvahvari, jossa särö melko heikko. Syksyllä vasta alotin. Thrash metallia enimmäkseen soittelen (öh.. onkoha toi nyt oikee termi) sekä bluesia kiinnostas soittaa, jos skilli riittäs.

Kovimpia kitaristeja mielestäni: Slash, Joe Satriani, Zakk Wylde, Eddie Van Halen, Ynkkä, Dave Mustaine, Steve Vai, Kirk Hammett (lol) ja monia muita.

Sitte vielä semmonen kysymys, että mitä seuraavista suosittelette pakkislaiset kitaristit hankkimaan?

Peavey Vypyr 15
http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_15.htm

Roland Cube 15X
http://www.thomann.de/fi/roland_cube15x.htm

Marshall MG15 tai MG15FX
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg15new.htm
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg15fxnew.htm

Jos on henk. koht. kokemuksia kyseisistä vahvistimista, niin kertokaa toki.

Niin ja jonkun Tube Screamerin tai vastaavan saatan hankkia, että pedaalejakin voi suositella.

Skeba kattelee uuden sit joskus, ku toi menee viel. Haaveena ois aito LP jos rahaa löytyis.

Pontisto, Suosittelen tsekkaamaan yläpuolella olevan myynti-ilmoituksen by meikäläinen. Myynnissä siis cube x20 ja paljon muutakin metallimiehen sydämmeen iskevää kamaa(pedaalia). Ja jos hinta ei miellytä niin aina voidaan jutella ;)

Vastaus kysymykseesi: Rolandin cubet ja Voxin vt:t on todella kelvollisia mallintavia ja niillä pärjää vuosia. Suosittelen kuitenkin hommaamaan vähintään 20w vahvistimen niin ei tule ekan vuoden jälkeen itku silmään. Kotikamoissa ei myöskään kannata ihan ensimmäisenä lähteä panostamaan esim. mikkeihin.

Yleensäkkin jos tuota vahvistinasiaa ajattelee pitemmälle niin mallintavat kamat ovat parhaita mahdollisia harjoitusvälineitä. Sitten joskus jos lähdet keikalle kepittämään, niin isompien ja kalliimpien vehkeiden aika.

Voi pojat, ibanez, ynkkästrato ja klasari saa uuden kaverin.. Ostin jokin aika takaperin Charvel Model 6:n. Nyt vaan tuska oottaa että saapi käsiinsä sen.

Pontisto, Suosittelen tsekkaamaan yläpuolella olevan myynti-ilmoituksen by meikäläinen. Myynnissä siis cube x20 ja paljon muutakin metallimiehen sydämmeen iskevää kamaa(pedaalia). Ja jos hinta ei miellytä niin aina voidaan jutella ;)

Vastaus kysymykseesi: Rolandin cubet ja Voxin vt:t on todella kelvollisia mallintavia ja niillä pärjää vuosia. Suosittelen kuitenkin hommaamaan vähintään 20w vahvistimen niin ei tule ekan vuoden jälkeen itku silmään. Kotikamoissa ei myöskään kannata ihan ensimmäisenä lähteä panostamaan esim. mikkeihin.

Yleensäkkin jos tuota vahvistinasiaa ajattelee pitemmälle niin mallintavat kamat ovat parhaita mahdollisia harjoitusvälineitä. Sitten joskus jos lähdet keikalle kepittämään, niin isompien ja kalliimpien vehkeiden aika.

Vaikuttaa mielenkiintoselta toi ilmotus. Kattelen tässä ku sais rahaa käsiinsä jostain, niin jos kukaan ei oo kerenny ostamaan. Varteenotettava vaihtoehto. Noita 15 W siks vaan kattelin, ku broidilla cube 15x ja siitäki ääntä irti saa iha ok. Tosiaa kotona tarkotus varmaanki soitella, tällä hetkellä ei ainakaa keikkaleminen oo vaihtoehto. Tosin eihän sitä koskaan tiiä. Eli tosiaa kattelen tilanteen mukaan. Cube kuitenkin ykkösvaihtoehto, kun tolla broidin laitteella oon kokeillu, ei liikaa nappeja ym.

Nyt olis kova halu opetella soittamaan akustista kitaraa. Lähtökohtina mistään-mitään-tiedä, mitätön musiikkikorva ja opiskelijabudjetti.

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/sivu/tuotetiedot/tuote_id/15458&kategoria_id=599 Jotain tollasta katoin. Eipä juurikaan halvempia huutonetistä tai mistään ole vastaan tullut. Kalliimpaa ei pysty ostamaan ja vaarana on että viikon päästä aloituksesta kitara on pelkkä sisustuselementti tai kaula poikki roskiksessa. Ehdotuksia otetaan vastaan kitaravalinnasta. Löytyykö netistä joitain hyviä opetussivustoja/videoita vai kannattaako kirjastoon mennä ettimään luettavaa.

Tavoitteena on että juhannuksena sais kitaraa soittamalla pillua.

Tavoitteena on että juhannuksena sais kitaraa soittamalla pillua.

Itsekkin olen tässä miettinyt herutus biisien treenaamista.:dance2:
Niin youtube ja netti on ainekin täynnä opetusmateriaali jos vain osaa etsiä. Itse olen sieltä löytänyt aika hyvin neuvoa. Kitaran hankinnasta kannattaa muistaa että se kuullostaa ja soi hyvin kun paskaa kitaraa ei kukaan jaksa soittaa kauan aikaa. Halppikset tuntuu olevan vähän sellaisia tosin akustisita en tiedä.

Vaikuttaa mielenkiintoselta toi ilmotus. Kattelen tässä ku sais rahaa käsiinsä jostain, niin jos kukaan ei oo kerenny ostamaan. Varteenotettava vaihtoehto. Noita 15 W siks vaan kattelin, ku broidilla cube 15x ja siitäki ääntä irti saa iha ok. Tosiaa kotona tarkotus varmaanki soitella, tällä hetkellä ei ainakaa keikkaleminen oo vaihtoehto. Tosin eihän sitä koskaan tiiä. Eli tosiaa kattelen tilanteen mukaan. Cube kuitenkin ykkösvaihtoehto, kun tolla broidin laitteella oon kokeillu, ei liikaa nappeja ym.

Osaatko antaa arviota "milloin" olisit noin ostamassa kamppeita(1kk-2kk) ? Mietin vaan kun yksi kaveri tuossa kyseli jo cubea erillisenä privassa... Toki myyn mielummin sille joka haluaa mahdollisimman monta tavaraa samaan pakettiin :)

Suositut

Back
Ylös Bottom