Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Parempi olisi ostaa kerralla kunnon kepakko ja jättää halvat paskat rauhaan. Innostuksen saa lopahtamaan nopeasti, jos kitaralla on paska soittaa. Jos kaveripiiristäsi löytyy joku taitavahko soittaja kannattaisi kysellä mielipidettä ja käydä koesoittamassa muutamia vehkeitä.

Itse ostin suosiolla halvan myyjän suositteleman Falconin. Jos ei ole mitään kokemusta/tietoa kitaroista, eikä satu olemaan edes ketään sellaista tuttua, niin ei ehken kannata mennä kallista ostamaan. Koesoittaminenkaan kun ei onnistu ilman soittotaitoa :) . Kun perustaidot ja tiedot on hallussa ja tietää tarkalleen minkätyyppisen soittimen haluaa, niin voipi sitten ostaa kalliin ja hyvän kitaran. Tuskin juuri ajokortin saanut junnukaan heti ensimmäisenä ostaa Porschen.
Tätä mieltä ainakin itse olen.

J-keppi sanoi:
Kitaristeille hunajaa tarjolla kesällä: G3 on tulossa Helsinkiin (oliko se 18.6.) kokoonpanolla Satriani, Vai ja Fripp.

Hei, eikös Frippin tilalla pitäisi olla Ruotsin Valkea Dick eli Ynkkä?! Mitäs sille tapahtui?

J-keppi sanoi:
Kitaristeille hunajaa tarjolla kesällä: G3 on tulossa Helsinkiin (oliko se 18.6.) kokoonpanolla Satriani, Vai ja Fripp.

Oho, olisin missannu tämän luultavasti ellen lukis pakkotoistoa! :eek:

Fripp ei hirveemmin inspiroi, mutta Satriani ja Vai sitäkin enemmän. :)

J-keppi sanoi:
Kunpa olisikin Ynkkä :) Tuo Fripp ei ole ihan oikeassa porukassa tuolla, vaikka varmasti erinomainen muusikko onkin.

Joo, tuolta Satrianin kotisivuiltahan tuo selviää, että näkyy alkaneen jo uusi kiertue uudella kokoonpanolla ja siellä todellakin Vain ja Satrianin seurana on Fripp. Ynkkä oli edellisellä kiertueella se kolmas lenkki, mutta tuo setti loppui jo viime vuoden puolella. IMO Ynkkä olisi ollut kyllä huomattavasti kiinnostavampi kuin tämä progedinosaurusmikälie. No, jospa vsm-tourista pukkaisi jonkinnäköistä kuvatallennetta johonkin mediaan. :rolleyes:

Tässä muuten hupaisa ämpäri hieman asiaan liittyen http://www.garyschutt.com/spyngwiegoode.mp3

:kuola:

Baarikello sanoi:
IMO Ynkkä olisi ollut kyllä huomattavasti kiinnostavampi kuin tämä progedinosaurusmikälie.

Öh, makuasioistahan on paha kiistellä, mutta oletko nyt ihan vakavissasi siitä että Ruotsin pullanaamainen geneerinen tiluliluttelija, herra "En-ole-kehittynyt-soittajana-sen-jälkeen-kun-sain-naamani-1980-luvulla-Guitar-Playerin-kanteen" -Malmsteen on kiinnostavampi muusikkona ja ihmisenä kuin puolihullu, itsestään 3.persoonassa puhuva & sarjan loistavia albumeita tehnyt ja mm. Belewin kaltaisia kitaristeja koulinut Robert Fripp?!?!?!?! :eek:

Jansku sanoi:
Itse ostin suosiolla halvan myyjän suositteleman Falconin. Jos ei ole mitään kokemusta/tietoa kitaroista, eikä satu olemaan edes ketään sellaista tuttua, niin ei ehken kannata mennä kallista ostamaan. Koesoittaminenkaan kun ei onnistu ilman soittotaitoa :) .

Ideana olikin, että olis kiva olla tuttu ja hyvä kitaristi lähipiirissä :) Ja ei se halpa välttämättä tarkoita huonoa, ainakin jos käytetyistä puhutaan.

Vaikka Ynkkä ei ole musiikillisesti paljon muuttunut vuosien varrella, niin itse ainakin tykkään miehen musiikista. Hän on kuitenkin helvetin hyvä kitaristi, joka ei ole nähnyt tarpeellisiksi vaihdella tyyliään, koska tykkää juuri siitä musiikista jota soittaa. Henkilönä lienee kyllä aika mahdoton tapaus ja onhan tuo päästänyt itsensä varsin plösöön kuntoon vuosien saatossa. 80-luvun materiaali on kuitenkin edelleen kovaa tavaraa :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saanen jälleen huomauttaa, että Ynkkä on ainut "rock"muusikko ketä ei olla menestyksekkäästi kopioitu. Se sanoo jo jotain miehen musiikista ja tyylistä :worship:

ja sitten asiaan:
Kertokaa joku ketä esim. itse äänittää kitara juttunsa tietokoneelle että miten se tapahtuu?

Riittääkö pelkkä softa( cubase?) ja ilmeisesti siihen pitää vielä olla joku midi-adapteri?

Kitaraa olen soittanut vuodesta -88 lähtien. Kitarana on tällä hetkellä Charvelin Fusion Deluxe, jonka tatsista tykkään erityisesti. Mikkeinä on Evolution (talla) ja Hot Rails (kaula). Kitaraa viritetään sävelaskeleen alavireeseen, ja kielisetti on DR 11-50.

Vahvistin on VHT:n Pittbull Fifty/Twelve ja efektit otetaan Yamahan dg-stompista.

Tällä hetkellä suurimpia vaikuttajia kitaristeista ovat Brett Garsed, "IA" Eklund ja tietenkin Mike Romeo, jonka "Holdsworth meets Malmsteen"-tyyli oli kovinta mitä 90-luvulla kuulin.

HooEee sanoi:
Saanen jälleen huomauttaa, että Ynkkä on ainut "rock"muusikko ketä ei olla menestyksekkäästi kopioitu. Se sanoo jo jotain miehen musiikista ja tyylistä :worship:

Älä nyt viitsi, noita levyjähän on divarit täynnä. Se ettei kukaan ole mainittavaa menestystä ko. tyylillä saavuttanut kertoo lähinnä musiikkityylistä sinällään.

:offtopic:
Baarikellolle vielä aiheen vierestä täytyy sen verran sanoa että se että ynkkä ei pidä jonkun henkilön joistain nuottivalinnoista ei vielä tarkoita että nuottivalinnat sinänsä olisivat huonoja ;) Mietippä kuinka monipuolisiin valintoihin ynkkä taipuu...

HooEee sanoi:
Kertokaa joku ketä esim. itse äänittää kitara juttunsa tietokoneelle että miten se tapahtuu?

Itselläni on semmonen systeemi, että kitara ("koristeltu" ibanez uv777gr, 9-56 ja normaalivirityksessä E-B) on kytkettynä efektimasiinaan (Boss gt-3, aika tylsä masiina joten en suosittele) josta taas ulostulot Terratec ewx 24/96 -äänikortin sisääntuloihin. Soundforgella äänittelen, ja direct soundia jos käyttää winampissa niin saa soiteltua taustamateriaalia äänittelyihin (monikanavaäänittely ei onnistu soundforgella vaikka muuten hyvä ohjelma onkin), äänenvoimakkuutta joutuu myös vahvistamaan jälkeenpäin sf:llä n. 700% koska kaiuttimissa ei ole ulkoista volumesäätöä :down: Eli hieman työlästä puuhaa näillä vehkeillä, mutta onnistuu sentään.

serubaabel sanoi:
Tällä hetkellä suurimpia vaikuttajia kitaristeista ovat Brett Garsed...

Brett Garsed on (yleensä) loistava, kannattaa kuunnella jollei ole kuullut :5:

Täälläkin kitaristi :hyper:

On tullu soiteltua jotain 7 vuotta, ja esikuvina Hank Shermann, Andy LaRocque, ja Ynkkä.

wille00 sanoi:
:offtopic: jos menee ostamaan sähkökitaraa nii ottaako ne musiikkiliikkeissä vaihossa akustisia tai klassisia kitaroita?

Riippuu liikkeestä. Yleensä ottavat.

Itse soittelin joskus yläasteella musiikintunnilla 4h per viikko. Syntynyt rumpaliksi, mutta nyt alkoi taas soittaminen kiinnostamaan, ehkä hieman liian myöhään. Soittelen tyttöystävän kitaralla nyt ja tarkoitus hommata jokin pieni vahvistin kotiin, saan muijan vanhan kitaran.

Tarkotus omaks iloks soitella, jos nopeasti oppii, niin eiköhän sitä panosteta enemmän.

Tuollaisella muija soittelee, millä minäkin myös.
MH400NT_stblk.jpg

KE3_Kelly_xl.jpg

Itellä oli tuollainen joskus, ainostaan kiiltävän mustana.
Helevetin hyvä soittaa, ohut kaula, sopi käteen ja erikoisesta muotoilusta huolimatta pystyy soittamaan polvelta.

*Huoh*

Ikävä on tuota kitaraa, mahti peli oli mutta kun soitot jäi niin hittoako sitä säilömään nurkissa, saahan niitä uusia kaupasta ja on mulla vielä varakitara...

Pitäisköhän joskus taas kokeilla? Vanhat tablat on tallessa... :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom