Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
soittanut olen n.15vuotta, rumpuja ja enimmäkseen kitaraa. Kitaran myin juuri ja ajattelin että siirryn takasin rumpuihin, jotenkin isommalle äijälle helpompaa hommaa, ja muutenkin kiinnostaa taas kolistelu enemmän. ESP custom shopin telecaster oli viimeisin kitara, les pauleja, yksi anderson, ibanez, ym kitaroja on ollut. Parissa bändissäkin olen soitellut.

Tuossa jos jotain kiinnostaa - vanha palanen yhdestä muutamia vuosia sitten äänitetystä biisistä, soitan siis kitaraa tuossa (kauheeta tilulilua :)). Ja tuota Punasta JAZZ III:sta olen käyttänyt minäkin niin kauan kun muistan :) hyvä "kapistus". Kesällä sitten rumpujen ostoa.. pellit maksavat vaan maltaita mutta ei viitsisi aivan paskaa settiä ostaa ettei into lopahda kamojen takia.

Tunnustaudunpa vielä minäkin kitaristiksi. 10 vuotta olen soitellut (alussa kovalla intensiteetillä, nykyään keskimäärin 30 minuuttia päivässä). Soittimena nyt Ibanez Universe 777 (loistava kitara), ja efektinä BOSS GT-3 (tätä en erityisemmin suosittele).
Tyylinä "tilulilu", eli Vai, Satriani, Petrucci jnejne. -henkiset suht järjettömät soolottelut .. :blow:

Kitaraa on tullut soitettua noin 3 vuotta ja innostuksen aiheena oli tietenkin Dire Straits :) Joka soi edelleen winampin kautta varmasti joka päivä :) Knopfler on NERO

Alussa omistin Yamahan jonkinlaisen nylonkielisen akustisen, jolla tuli väännettyä sointuja niin kauan, että ne myös upposi muistiin :) Sen jälkeen ostin kauniin Sunburst värityksellä varustetun Epiphonen Les Paul Standardin, jonka myin vähän aikaa sitten.

Tämänhetkinen kitara on Fenderin Highway 1 Stratocaster johon olen todella tyytyväinen, vaikka se olikin Les Paulin jälkeen suuri muutos. Vahvistimena on Laney TF200.

Ja nyt katselen juuri uusia mikkejä stratooni :)

Oon soittanut noin 8 vuotta.

Sähkäri kopiomalli on ja melko kämänen vahvistin mikä ei enää toimi kunnolla. Suunnileen kaiken soitan ja sävellän akustisella, mikä mielestäni saundaa hyvin. Sen lisäksi soittelen ja jammailen bändikämpässä missä on aika stydit vahvarit...

Tyyli on heavy/rock mihin kuuluu skaaloja ja sahaamista melko paljon. Itse diggaan paljon "betoniriffeistä" tyyliin rammstein ja metallica, missä on jykevä saundi.

Kielet ovat melkein aina Eb-Ab-Db j.n.e.

Kehittämisen varaa on tietenkin aina tekniikassa, ja myös fiiliksessä, tarkoitan miten pääsee kappaleen sisälle heti alussa. Mutta aika hyvä olen.

mä oon soitellut vasta n.3 vuotta...kalustokin on aika olematon...
oli landolan akustinen joka sitten kännipäissä tuli rikottua...
nyt on vähän vanhempi gallanin sähkökitara ja joku pilipali vahvari jostai ei ees merkkiä saa selville(10w),parille bädikämpälle roudannu kitaran mukana että kuulostais vähän paremmalta isommissa vahvareissa...muuten en ees vahvistinta käytä,enkä täälä hetkellä voisikaan koska annoin kaikki toimivat plugit kaverin mukaan kun myin sille efektilaitteeni...
varsinaista esikuvaa mulla ei ole mutta jos joku täytyy mainita mistä soittoinnostus on lähtenyt niin eiköhän se oo lähteny ihan mielenkiinnosta kokeilla ja sellasesta bändistä kun in flames...oma bändikin oli vähän aikaa mutta sekin sitte lopahti "musiikillisten erimielisyyksien" takia....

Soittelin joskus aiemmin aktiivisemmin, nykyään hyvin harvakseltaan. Tosin hiljattain hommasin f-mjusikista SRV:n nuottikirjan, siinä riittääkin opettelua loppuelämäksi.

Kalusto on vaihtunut alkuaikojen megalomaanisista vahvistinkokoonpanoista (tyyliin vähintään 100W putkinuppi ja 4*12") Line6 Guitar Porttiin (lelu) ja kuulokkeisiin. Skittoina Telecaster Plus (kaiketi '96), Jacksonin Dinky Reverse (japsipaska jostain 90-luvun alusta) ja joku Landolan akustinen.

Jacksonin King V:llä on tullu jokunen vuosi sahattua. Muut vermeet on niin paskoja, että jääköön kertomatta

Oon nyt parisen kuukautta jo joutunut oottamaan uutta kitaraani tulevaksi, tiedä sitten tuleeko mokoma ollenkaan(tehtaalta kuulemma piti tilata, en tiedä sitten onko ESP:llä pelkästään Koreassa/Japanissa nuo valmistuspaikat). Kitarahan siis on ESP-LTD F-300fm, joka ulkonäöltään vastaa aika hyvin tuota uutta, tämän vuoden uusittua mallia(F-400fm) http://www.espguitars.com/ltd_f.htm

ESP:llä on IMO mennyt ainakin noissa F-sarjan kitaroissa uudistukset aika kohtuullisesti metsään: ainakin tuo 400fm on mikkejä lukuunottamatta kaikin puolin huonompi(tai yhtä hyvä, mutta uudistuksien tarkoituksenahan on parantaa tuotetta)kitara kuin F-300fm. Osa tosin on makuasioita(mutta kuka tosissaan pitää jostain !#%¤ nu-metal teinitribaaleista kitaran kaulassa?), mutta esim. neck-thrun vaihtaminen johonkin set-truhun on kyllä aika ihmeellistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa joo juu, soittelua on tullut harrastettua jo vähän pirempään eli tommoset parikytä vuotta. Pääsääntöisesti kitaraa, mausteena vähän bassoa ja välillä tuli rumpaloituakin. Toiminta on ollu nimenomaan bändilähtöistä painottuen metalliin mutta myös ihan freejazz/mitä lie-tyyppisistä projekteista punkkiin ja poppiin.
Nuorempana näistä hommista ihan meinasi itelleen vähän niinkuin elinkeinoa mutta aina ei käy kuin toivotaan... ;)
Erinäistä soitinta ja hilavitkutinta on nurkkaan kertynyt mutta mitään en kaipaa niinkuin rakasta B.C Richin Warlockia joka muuttui ajopuuksi kun soittokämppään iski pikkutulva ts. vesivahinko... :itku:

Terve vaan kitaristit..

Itse olen soitellut joku 7v. ja nyt löytyy jo
oma "kotistudio".

Katsoin tässä leffan The New Guy ja innostuin
sen loppu biisistä Play that funky music (white boy).

Mitäs muita vastaavia hyviä Funkki biisejä tiedätte.
Vai onko toi ainoo...

Tullut soiteltua n.5v, enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Nyt menossa luovempi ja aktiivisempi jakso.
Soittovermeinä on Epiphone dot-335 flametop, rankasti modattu danelectro U2, Charvelin vanha hevikeppi (paskempi kuin paska itse) c-vireessä, Taylorin Big Baby, Manuel Rodriguez C1 nylon-kielinen, vanha Ibanez Performance-sarjan akustinen, PRS Santana SE II, Egmondin semiakustinen fretitön basso 60-luvulta, Marshall Valvestate combo, erinäistä efekti yms. rompetta ja Line 6 Guitarport (yllättävän viihdyttävä pikku vehje!)
Musatyylinä jazz, blues, metalli ja celtic.
Plekuna Arnold luu-pleku ja dunlop jazz II.

Mä rrrrrrrakastan kitaroita. Oon itse soittanut vuodesta 94, aktiivisesti soitin alkuaikoina noin 4 vuotta. Nyt en niinkään paljon. Omia bändejä on ollut noin 5, yhden kaa niistä päästiin aikoinaan Jyrki Hit Challengeen, joka oli aivan turha kilpailu mut ainakin kokemus oli arvokas.

Tässä on mukaan tarttuneita kirveitä. Nykyisin on yhteensä 8 kpl + pari akustista. Noissa kuvissa on pari aivan turhaa, jotka oon myynyt aikoinaan.
Ja toi Jaska on mun uusin hankinta. Jos saan digin lainaks, niin voisin pistää kuvia mun räkki-setistä ja marsuista.

Liitteet

• skitat1.webp
    skitat1.webp
    27,1 KB · Katsottu: 741
  • jack-roswell-J014809Front.webp
    jack-roswell-J014809Front.webp
    82,4 KB · Katsottu: 669
Juu, mun pääinstrumentti on tällä hetkellä oma ääneni, eli laulua oon harrastanu semmoset nelisen vuotta, ja kitaraa soittanut n. 7 vuotta. Musiikilliset mielenkiinnon kohteet on tällä hetkellä melodinen metalli laidasta laitaan, klassinen musa, 80- luvun kama ja leffamusiikki.

Ibanezin Rg- sarja on ollut käytössä, ja laulupuolella Langattomiin Shure- mikkeihin luotetaan:)

Tämähän on aivan kuin lukisi www.muusikoiden.net nimistä sivustoa.. :lol2:

Ei vaan... itse olen soitellut kitaraa 6 vuotta, kitara on Jacksonin perus hevikeppi mustana, vahvistin Marshall 100w ja piuhat..( muuta ei ainakaan mun mielestä tarvi)

Soittelen pääasiassa omaa materiaaliani mutta esmes. Katatoniaa ja Dettiä on kiva soitella.
:kippis1:

Noniin,

itse olen soitellut kitaraa nyt 6v, syksyllä tulee 7v täyteen. Näistä kolme ensimmäistä vuotta musiikkikoulussa ja kaksi seuraavaa Pop-Jazz-konservatoriossa Arabiassa, kunnes kyllästyin musiikin opiskeluun. Musiikintyyli lähentelee U2:ta, Fields of the Nephilimiä, Joy Divisionia... Kummaa miten täälläkin lähes kaikki soittaa heviä. :)

Soittokamoja on siunaantunut muutama kitara ja rack. Kaksi Metaltronixin 4x12 kaappia möin pois torstaina ja huomenna käyn ostamassa jostain yhden 4x12:n tilalle. Kitaroita on Gibson LP Studio (-95) ja Jackson RR Pro (-90), sekä aiemmin Stonen Nirri Niiraselle kuulunut Charvel Limited -88 (-88), joka tällä hetkellä on casessa ilman tallaa. Räkissä tällä hetkellä AKG langattomat, SansAmp PSA-1, Rocktron Intellifex On-Line sekä Rocktron Velocity 250, ja kun yksi unitti on vielä vapaana voisin ostaa kokeeksi siihen Alesis Midiverb 4:n ja katsoa, josko siitä jotain irti saa.

:kuvia: :kuvia: :kuvia:

http://koti.welho.com/tkivine3/soitin/gibson.JPG
http://koti.welho.com/tkivine3/soitin/jackson.JPG
http://koti.welho.com/tkivine3/soitin/rack.JPG

Saa kommentoida. :)

Jouluna tuli täyteen 5 vuotta ekan kitaran saannista.
Tänään vein sitten viimeinkin sen hikisen Squierin straton kauppaan ja vaihdoin sen tuliterään ESP:in M-50:n. Nojoo onhan se halvin ESPi mitä saa mutta on se kuitenkin aivan eri maata Squierin kanssa. Ja sormenpäät tuli parissa kolmessa tunnissa soitettua aivan puhki :D .

Ja muita kamoja: Craten 15w styrkkari :nolo: ja Zoom 505-II efektipurkki.

Kolmeen vuoteen en ole soittanut aktiivisesti, mutta sitä ennen meni viisi vuotta soitellen. Alkuun musiikki oli Iron Maidenia ja sen jälkeen suuntautui enemmän Dream Theaterin puolelle. Jossain vaiheessa innostus sitten lopahti, ja nykyään soittelen aika harvoin. Ja näpit on tullut uskomattoman hitaiksi ja jäykiksi.

Nyt kun itsekkin haluaisin alkaa sähkökitaraa rämpyttelemään ja kun vielä olen täysi kitaraneitsyt (olisi pitänyt kersana alkaa soittamaan ennemmin kitaraa kuin trumpettia), niin kysyn nyt jotain mielipiteen poikasta täältä.

Eli katselin nuita kitarasettejä tuolta Thomannista, hintahaitari alkoi jo aika ihmeellisen halvasta noin 100 eurosta sitten tuonne vähän päälle 300, mutta ilmeisesti sellaisesta "kunnon" kitarasta pitäisi jo maksaa enemmän kuin tuo 300. Mutta kun rahaa ei ole kuitenkaan (opskljabudjettikeleh) niin kai joku tuollainen puketti ajaa asiansa että alkuinnostus joko lopahtaa tai kehittyy.

Katselin sitten nuita paketteja, kiinnostavia olivat esim.
(pitkä linkki) ja (pitkä linkki) ja tämä yamaha paketti näkyi paikallisen liikkeenkin ikkunassa 300 hintaan tässä joku aika sitten. Minä kun en muuten osaa katsoa, kuin että kitara miellyttää silmään niin onko mitään kommenttia nuihin tai muihin puketteihin?

http://www.netzmarkt.de/thomann/gruppe-GITS-0.html?iwid=3

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom