Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toi Microcube on ihan kelpo vahvistin mutta pitäis varmaan hankkia siihen säröpedaali sillä vahvistimen oma särö ei ole mun makuuni. Sitten vaan pitäisi tietää mikä olisi hyvä pedaali (max. 100e) ja että tarviiko siihen väliin ostaa lisäksi johtoja.
Ite sanosin jollekkin joka kepeistä jottai tajuaa että hommais tolla rahalla käytetyt vehkeet jotka sitten käyttäs säädättämässä. Saattas keviästi saaha hyvät laatu vehkeet.Mikä kitara ja styrkkari kannattas hommata? Olen tässä nyt vakavasti ajatellut päästäväni sisäisen Laihoni vapaaksi. Hintaluokasta sen verran, että mahtaako 700-800 ekellä tällainen aloitteleva nakkisormi saada jonkinlaisen setin? Ei siis todellakaan mitään huippulaatua ole hakusessa, koska se olisi mun tapauksessa helmiä sioille.
Toi Microcube on ihan kelpo vahvistin mutta pitäis varmaan hankkia siihen säröpedaali sillä vahvistimen oma särö ei ole mun makuuni. Sitten vaan pitäisi tietää mikä olisi hyvä pedaali (max. 100e) ja että tarviiko siihen väliin ostaa lisäksi johtoja.
Hei... Tulipa tuossa mieleen: ette haluais vaihtaa mitään kitaraa Ibanezin rg270:aan:D
Hitto että nuo lespat gassittaa:D
Noilla benttoneilla on peloteltu jo ihan liikaa... Hrrh...Ainahan miehet lespojen perässä on, mutta eivät koskaan voi saada:(! Emmekö vaihtaisi edes grx70:stä tai jotain toomannin Harley Bentonia?
Noilla benttoneilla on peloteltu jo ihan liikaa... Hrrh...
Pitää joku epiluurin keppi jossain vaiheessa hommata, kun ei meinaa tuo varallisuus irrota tokaihin:(
Onhan se Epiphonekin, mutta mikset säästäisi samantien vähän lisää esim. tähän kaunottareen! http://cgi.ebay.com/Original-Vintage-1969-Gibson-Les-Paul-Custom-NEAR-MINT_W0QQitemZ360032866572QQihZ023QQcategoryZ47072QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem:D
..käytettyhän se on, mutta ajaa asiansa..
Mie en kyllä ihan kauheesti käsitä miksi kaikilla on niin pakko saada uus kitara? Uudessa ei oo viel puut ihan asettuneet ja puun laatu uudemmissa huonompi, asetukset päin piparia ( voihan ne tietenki olla vanhassakin), yleensä jotain sanomista hardwaressa, tai elektroniikassa ( pilipali mikit esim jopa kalliimman luokan Iboissa) ja viimeiseksi ennenkaikkea huomattavasti kalliimpi hinta.
Osta ihmeessä, voisin saaha sitten vaikka käytetyn tokainMie en kyllä ihan kauheesti käsitä miksi kaikilla on niin pakko saada uus kitara? Uudessa ei oo viel puut ihan asettuneet ja puun laatu uudemmissa huonompi, asetukset päin piparia ( voihan ne tietenki olla vanhassakin), yleensä jotain sanomista hardwaressa, tai elektroniikassa ( pilipali mikit esim jopa kalliimman luokan Iboissa) ja viimeiseksi ennenkaikkea huomattavasti kalliimpi hinta.
Tai oikeestaan, ostakaa te niitä uusia niin mie sitten ostan ne pois teiltä halvemmalla :D
Saasteet, tehokasvatus, olosuhteiden muutos. Näin sanoi mulle 30 vuotta työkseen kitaroita rakentanut henkilö. Siitä myös tietää kun vertaa esim +20 vuotta vanhoja keppejä uudempiin. Kyllä ne silmät ja korvatkin osaa kertoa.Öö miten muka on puun laatu huonompaa?
Mie en kyllä ihan kauheesti käsitä miksi kaikilla on niin pakko saada uus kitara? Uudessa ei oo viel puut ihan asettuneet ja puun laatu uudemmissa huonompi, asetukset päin piparia ( voihan ne tietenki olla vanhassakin), yleensä jotain sanomista hardwaressa, tai elektroniikassa ( pilipali mikit esim jopa kalliimman luokan Iboissa) ja viimeiseksi ennenkaikkea huomattavasti kalliimpi hinta.
Tai oikeestaan, ostakaa te niitä uusia niin mie sitten ostan ne pois teiltä halvemmalla :D
Tietysti. On mulla itelläkin uusia keppejä. En mie nyt sentään sanonutkaan että kaikki uudet kitarat on tehty sahanpurusta.Toki saattaa keskimäärin vanhemmissa kitaroissa olla paremmat puut, mutta pointti oli se, että kyllä uusistakin löytyy hyviä yksilöitä.
Voi olla, mutta kuvitellaanpa tilanne jossa ois vaihtarina vaikka nyt sitten Iban RG550 tai sitten vastaava uusi. 550:n saa pyöreesti 500 eurolla (jopa alle) ja siihen on jo tohon hintaan vaihdettu paremmat mikit tilalle. Kuvitellut knife edget on kulunut. Uudet saa jollain parilla kympillä. Säädättäminen maksaa pyöreet 50 euroa, eli lopputulos 570 euroa. Vastaava uus maksaa n. 800 euroa ja paskoilla mikeillä. Tuohon uudet mikit n. 100 egee ja säädöt päälle sen 50. eli 950 euroa loppuhinta.Kyllä kait sitä ennemmin on vanhassa kitarassa jotain sanomista hardiksessa, kuin uudessa (esim. floikasta knife edget kuluneet yms.).
Kysymys siis kuuluuki, että jos ei tilaa nettikaupasta tai osta käytettynä niin kuinka paljon sitä uskaltaa liikkeissä tinkii vai onko ne yleensä tiukat hinnat?
Mitään hajua noiden musiikkiliikkeiden toimintatavoista.
En sano, että olen guru (ei oo varaa siihen), mutta jos kitaraa halajat, katos eka t-kaupasta ittees miellyttävä muoto ja hintaluokka. Parhaiten kitaran kuitenkin löytää ihan vaan kokeilemalla: se mikä sopii käteen, ja jossa on kaula suora, ok metalliosat, hyvät mikit ja mukavasointiset puut on sinun kitara. Tuolla sinun tonnilla pääsee kuitenkin jo ihan pitkälleKitaragurut, sanokaa mikä olisi aloittelijalle paras mahdollinen kitara, tai muutamia hyviä, hintaluokassa n.1000e. Siis akustisesta voi myös sanoa.
No juu, jos tarpeeks hyvän vahvarin, pari spedua ja muuta hauskaa härpäkettä ostaa, niin kyllähän siinä rahaa palaajuu kiitosta. Tosiaan tarkoitus olisi löytää hyvä kitara josta riittää iloa myös hieman kokeneempanakin, ei kuitenkaan ole ihan heti varaa sitten uutta nimittäin ostaa. Menee varmaan se puoli tonnia tarvikkeisiin vielä ton lisäksikin :/.