Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moro!

Soittelin joskus yläasteella musan tunneilla squier stratolla. Ihan ok kitara, ittee häiritsi (kuten muissakin stratoissa) kaulan paksuus vrt. omistamaani ibaneziin.

oma setti:

Ibanez RG570 (nykyään joku prestige malli kait)
Line6 flextone2 60w

Onko jengillä kokemuksia line6 pod xt livestä? Oon moisen meinannu hankkia täsä jossain vaiheessa...

Kellään kokemusta tosta kyseenomaisesta starosta?
Vaikia sanua ku niitä squjujakin on vaikka kui mahottoman montaa mallia. Toiset hyviä ja toiset ei niin hyviä.

Onko jengillä kokemuksia line6 pod xt livestä? Oon moisen meinannu hankkia täsä jossain vaiheessa...
No on periaatteessa, sillä toi mun Pod XT Pro on Liven "isoveli". Aika pitkälle samat soundit. Hyväksi vermeeksi osoittautunut. Aluksi tuntuu ettei millää saa hyvää soundia aikaiseksi, mutta kyllä se siitä kun oppii ruuvailemaan. "Aluksi" tarkoittaa jopa muutamaa kuukautta. Line6:n sivuilta kuitenkin löytyy hyviä patcheja jo heti alkuun.

Au! Just kun siitä luulee päässeensä, se iskee kovempaa kuin koskaan: GAS. Nyt on tokain lespat ollu tiirailtavana ja kuolattavana, ja voin sanoa, että ihan sydäntä riipii: mihin minä sellasta muka tartteisin vielä? En mihinkään. Mulla on kotisoittoon ihan hyvä kitara kuiteskin tuo ibanez, mutta ei sille mitään voi että kaasuttaa nuo lespat:(

Huh, olipa taas vaihteeks turhaa vuodatusta

Pistin vanhan vahvistimeni vaihtoon kun ei ole oikein käyttöä. Nyt pitäisi sitten päättää minkä kitaran otan liikkeestä mukaani...blaa blaa
Korean Tokaihan sieltä nyt sitten mukaan lähti ja samalla vielä Marshallin VS100. Mitä tästä opimme? No emme yhtään mitään, taas on sama määrä kalustoa ja vielä vähän enemmänkin kuin ennen.
Innostus soittohommiin on nyt kuitenkin hiukan kasvamaan päin kun on jo mennyt useampi vuosi ilman mitään erityistä kipinää.

Itse omistan vain sähkökitaran ja en ole reiluun vuoteen soittanut yhtään. Nyt tyttöystävä innostui soittamisesta myös ja haluaisi ostaa akustisen. Hintaluokka 50-100€ ja mielellään kapea kaula ja nylonkielinen olis kans yks kriteeri. Itse soitan mielummin teräskielistä, mutta kastoo nyt minkä hän valitsee :) ajattelin kysyä teiltä ehdotuksia tuon hintaluokan kitaroista, joissa hinta-laatu -suhde on hyvä.

Voi tehdä tiukkaa, mutta ehkä käytettynä saisit Ibanezin akustisen. Niissähän on joissain malleissa yhtä kaponen kaula kuin sähköskeboissa.

Käytetty on tuossa hintaluokassa oikeastaan ainoa realistinen vaihtoehto. Kannattaa katsella Muusikoiden.netin toria. Jos budjetin saisi nostettua esim. 200 euroon niin Ibanezilta löytyisi joitakin ihan kohtalaisia nylonkielisiä. Tosin jos on pakko saada uutena ja siihen 100 euron tuntumaan, niin tämä voisi menetellä, vaikkei varmasti mikään erikoisen hyvä ole: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=1d7681

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tjaahas, nyt kun koulu, työ ja sali vie enää vain vitusti aikaa (=vähemmän kuin ennen) ajattelin että voisi ostaa keitaran ja ihan omaksi huvikseni harjoitella soittamaan.

Kitarasankarikaverilta kyselin vähän, mikä olisi hyvä ostos ja päädyin sitten ilmeisesti aika suosittuun ratkaisuun eli Ibanezin RG 321 ex ja vahvistimeksi Rolandin Microcube. Isompaa ja kauniimpaa sitten jos kokee tarvetta.

Aattelin kysellä, olisiko porukalla tiedossa jotain ehdotonta suosikkilinkkiä johonkin oikein pätevään kitaransoitto-oppaaseen? Netistä näitä löytyy niin paljon, ettei oikein tiedä, mitä kannattaisi tsekata enemmänkin. Eli jos on tiedossa joku nettiopas, mistä on hyviä kokemuksia niin saa vinkata.

Kitarana Pacifica leppärungolla ja vahvarina Marshall TSL 100 nuppi + 1963 kaappi. Muuten hyvä mutta vahvistin turhan tehokas (käytän sitä vain 25W asennossa, 100W en ole tarvinnut koskaan). Toisaalta kolmikanavaisia täysputkivahvistimia ei niin hirveästi ole saatavilla.

Onkohan Marshallilta tullut mitään uudempia täysputkivahvistimia viime aikoina?

Kitarana Pacifica leppärungolla ja vahvarina Marshall TSL 100 nuppi + 1963 kaappi. Muuten hyvä mutta vahvistin turhan tehokas (käytän sitä vain 25W asennossa, 100W en ole tarvinnut koskaan). Toisaalta kolmikanavaisia täysputkivahvistimia ei niin hirveästi ole saatavilla.

Onkohan Marshallilta tullut mitään uudempia täysputkivahvistimia viime aikoina?

Vasta julkaistiin Randy Rhoads signature -nuppi, taisi olla joku limited edition, ellen väärin muista. Eikös myös se nelikanavanen jvm-nuppi oo suhteellisen uus?

Onkos pakkiksen kitaristeilla kokemuksia jo noista Bugeroista? itseäni himottaa tuo Bugeran 6262:

http://www.thomann.de/fi/bugera_6262.htm

hinta olisi minulle sellanen että sopivasti kun tässä säästelis ja myis tuon randallin pois ni tuon kyllä voisin hankkia.
eräs väitti että pesee valvekingit/"pikku"randallit kyllä mennentullen saundissaan.
Tietenkin oikea Peavey 5150/6505 olisi varma peli.

Mikä kitara ja styrkkari kannattas hommata? Olen tässä nyt vakavasti ajatellut päästäväni sisäisen Laihoni vapaaksi. Hintaluokasta sen verran, että mahtaako 700-800 ekellä tällainen aloitteleva nakkisormi saada jonkinlaisen setin? Ei siis todellakaan mitään huippulaatua ole hakusessa, koska se olisi mun tapauksessa helmiä sioille.

Mikä kitara ja styrkkari kannattas hommata? Olen tässä nyt vakavasti ajatellut päästäväni sisäisen Laihoni vapaaksi. Hintaluokasta sen verran, että mahtaako 700-800 ekellä tällainen aloitteleva nakkisormi saada jonkinlaisen setin? Ei siis todellakaan mitään huippulaatua ole hakusessa, koska se olisi mun tapauksessa helmiä sioille.

Varsin helposti tuolla saa mukavan setin aloittelijalle.

Vaikkapas täälläkin jo monesti mainittu Ibanez RG370 ja Rolandin Microcube.

Budjettia tosin on vähän enemmänkin joten vähän parempaakin vahvistinta voi katsella ja vaikka käytettynä 500-sarjalaista RG:tä

Heh, lauantaina kannan kaupasta tällasen akustisen kämpille : http://www.thomann.de/fi/yamaha_ll6_t.htm.

b_ll6_t.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom