Kisaviimeistelyväittely

Mä olen viimeistellyt aina noilla old school jutuilla ja näillä ollaan menty joka kerta kuivana ja paineisena lavalle. Te professorit (osa käynyt lavallakin vaihtelevassa kunnossa) teette toki ihan mitä haluatte, mä jatkan näillä metodeilla (ilmiselvästi väärät), menen lavalle jatkossakin AINA kireenä, kuivana ja paineisena. :D Terveiset esim JiiPee Pulkkiselle, Aki Mähöselle ja muille vanhoille guruille, jotka näitä samoja metodeja käyttävät onnistuneesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen viimeistellyt aina noilla old school jutuilla ja näillä ollaan menty joka kerta kuivana ja paineisena lavalle. Te professorit (osa käynyt lavallakin vaihtelevassa kunnossa) teette toki ihan mitä haluatte, mä jatkan näillä metodeilla (ilmiselvästi väärät), menen lavalle jatkossakin AINA kireenä, kuivana ja paineisena. :D Terveiset esim JiiPee Pulkkiselle, Aki Mähöselle ja muille vanhoille guruille, jotka näitä samoja metodeja käyttävät onnistuneesti.
Mähösellä on ainakin toiminut Artturin kanssa tosi hyvin :D Sori oli pakko

Ei kukaan niitä ole vääriksi sanonut tai kiistänyt etteivätkö ne olisi toiminut sinulla. Kilpakehonrakennuksessa voi käyttää radikaalimpia metodeja kuin Suomen Fitnessurheilun alaisissa lajeissa.

Mähösellä on ainakin toiminut Artturin kanssa tosi hyvin :D Sori oli pakko

Niin, Aki toimi minun ja todella monen muun valmentajana kauan ennen Artturia ja meriittilista on Akin valmennettavilla aika mittava. Se millä tavalla Artturille hommat tehdään voi olla aivan eri, me ei sitä tiedetä ja silloin on vähän hölmöä spekuloida näitä asioita ja olettaa jotain ilman faktoja.

Ei kukaan niitä ole vääriksi sanonut tai kiistänyt etteivätkö ne olisi toiminut sinulla. Kilpakehonrakennuksessa voi käyttää radikaalimpia metodeja kuin Suomen Fitnessurheilun alaisissa lajeissa.

On useita tapauksia joissa nämä viimeistelyt ovat toimineet myös Fitnessurheilun alaisissa lajeissa kilpailevilla urheilijoilla. Näitä old school tekniikoita on toteutettu 80-luvulta asti ja varsin hyvin tiedät miten kireitä tyyppejä on lavoilla seissyt noihin aikoihin. Näitä juttuja on käytännössä testattu niin monella kilpabodarilla toimivasti, että on suoranainen ihme, että joku sanoo vedoten johonkin harvardin tutkimukseen, että noin ei pitäisi olla mahdollista. Kehon ei pitäisi toimia noin kun aldosteroni tekee sitä ja tätä. Mutta kun se toimii niin mitä tässä voi muuta tehdä kuin painaa menemään.

Mulle on itseasiassa vaan hyvä asia, että jengi ei usko, antaapa vaan mulle (ja niille jotka tekee samalla tavalla viimeistelyt) sen edun, että me tullaan kuivana ja paineisena lavalle, kun muut itkee sitä, kun nestettä puskee ihon alle ja pilaa kunnon. Nyt siis puhutaan kilpabodauksesta.

Eikä tämä ole Tomi mikään radikaali toimenpide. Sä koko ajan luulet, että mennään nolla natriumilla. Ei mennä, natriumia vähennetään, ei missään nimessä jätetä pois. Kaliumia nautitaan, jotta sen pitoisuus kropassa nousee natriumia korkeammalle ja näin lihas vetää nesteen iholta sisäänsä. Näin siis käytännössä. Teoreetikot selaa nyt internettiä ja etsii tutkimukia miten tämä ei voi olla mahdollista. :D

Huomasithan Harvardin tutkimuksen tulostaulukosta, että lähes nollanatriumruokavalio ei vaikuttanut kehon natriumtasoihin käytännössä lainkaan yhden, kahden, eikä kuuden vuorokauden aikana. Eli intrapoloiden tuo koe sisältää tulokset myös hypoteesitekstin mukaisesta (max 3 päivän) natriumrajoituksesta --> ei muutosta kehon natriumtasoissa.

Edit. Jahas, tämä vanhan kansan suolavesikikkailun ihmettely jatkuukin näköjään Tuntuma-Takamaan threadissa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn Utti, miten sä teet omat viimeistelyt? Muistaakseni esim Wileniukselle sun viimeistelyt ei ihan menny nappiin jokunen vuosi sitten karsinnoissa? Muistan että olit pettynyt itseesi ja otit asian aika raskaasti? Eikös sulla kuitenkin ole nää kaikki tutkimukset jotka tukee sun tietotaitoa, joten tällainen ei pitäisi olla mahdollista? Vai onko sittenkin asian laita siinä, että kaikki teoria ei toimikaan käytännössä ja tutkimuksilla voi olla vain suuntaa-antava painoarvo? Eikös sulla itselläsikin ole kunto ollut melkoisen vaihteleva kireästä suht nesteiseen lavalla? Mistä tämä sitten johtuu?

Nämä kysymykset siis ihan hyvässä hengessä kysyn, enkä ilkeile lainkaan, mutta kun hanakasti olet täällä osallistunut keskusteluun niin olisi kiva kuulla perustelut näille epäonnistumisille. :)

Oisko hei yhtään paska idea pistää tää keskustelu jonku tredin alle?? Ainaki mua kiinnostais kovasti seurailla tätä ja sitte se ois myös jatkossa helpommin löydettävissä ja keskusteltavissa. En muista pakkiksella et ois trediä aiheesta peak week/ viimeistely.

Oisko hei yhtään paska idea pistää tää keskustelu jonku tredin alle?? Ainaki mua kiinnostais kovasti seurailla tätä ja sitte se ois myös jatkossa helpommin löydettävissä ja keskusteltavissa. En muista pakkiksella et ois trediä aiheesta peak week/ viimeistely.
No etkö sinä täältä tämän väittelyn löydä. Ei tämä herkku kovin pitkään tule kestämään. Anyway on kyllä hienoo seurattavaa kun amattilaiset ottavat täällä mittaa toisistaa ja väittelevät ja keskustelevat asioista. Harvassa muussa lajissa on näin:). Jatkakaa

No etkö sinä täältä tämän väittelyn löydä. Ei tämä herkku kovin pitkään tule kestämään. Anyway on kyllä hienoo seurattavaa kun amattilaiset ottavat täällä mittaa toisistaa ja väittelevät ja keskustelevat asioista. Harvassa muussa lajissa on näin:). Jatkakaa
Mitäs jos samasta aiheesta keskustellana vuoden tai kahden tai kolmen päästä tai joku haluaa hakea hakutoiminnolla tätä tai kysyä sen tiimoilta kysymyksiä??

No nyt on hyvää keskustelua.. Siihen on syynsä miksi hyvin harvoin proffat (jokunen poikkeus löytyy) yms. tieteilijät ovat huippuvalmentajia tai kisaajia, missään lajissa. Kun tietoa on valtavasti, ongelmaksi muodostuu sen soveltaminen erilaisiin yksilöihin ja päälle tulee vielä psyykejutut.

Ihan mielenkiinnosta kysyn Utti, miten sä teet omat viimeistelyt? Muistaakseni esim Wileniukselle sun viimeistelyt ei ihan menny nappiin jokunen vuosi sitten karsinnoissa?

Eiks tähän vois todeta samalla tavalla kun sinä, eli voitto tuli niillä viimeistelyillä joten ei siitä sen enempää :D lol ja pusi pusi

Mä olen viimeistellyt aina noilla old school jutuilla ja näillä ollaan menty joka kerta kuivana ja paineisena lavalle. Te professorit (osa käynyt lavallakin vaihtelevassa kunnossa) teette toki ihan mitä haluatte, mä jatkan näillä metodeilla (ilmiselvästi väärät), menen lavalle jatkossakin AINA kireenä, kuivana ja paineisena. :D
Tällä sun olisi pitänyt aloittaa, eikä yrittää osallistua mihinkään fysiologiaa koskevaan keskusteluun. :D (Ok, tämä on ihan tietoisesti turhan rumasti vastattu, mutta odotinkin milloin vedät tuon oman kondiksen fysiologian sijaan perusteluksi, koska ei sua kukaan tuolla saralla pääse haastamaan).
Terveiset esim JiiPee Pulkkiselle, Aki Mähöselle ja muille vanhoille guruille, jotka näitä samoja metodeja käyttävät onnistuneesti.
Joilla on 100% ajasta toiminut viimeistelyt KAIKILLA kisaajilla? Right. MIKÄÄN viimeistelytyyli ei toimi 100% ajasta.
Näitä juttuja on käytännössä testattu niin monella kilpabodarilla toimivasti, että on suoranainen ihme, että joku sanoo vedoten johonkin harvardin tutkimukseen, että noin ei pitäisi olla mahdollista. Kehon ei pitäisi toimia noin kun aldosteroni tekee sitä ja tätä. Mutta kun se toimii niin mitä tässä voi muuta tehdä kuin painaa menemään.
Paitsi että kukaan ei ole tässäkään väittänyt, että "old school kikkakuus" -viimeistelyprotokollilla ei ole ollut kukaan kunnossa lavalla, tuohan olisi ihan idioottimaista koska joka kisassa ainakin joku kisaaja on lavalla kunnossa noillakin metodeilla. Tässä on puhuttu ihan yksinomaan tuosta natrium-kalium-tasapainon dramaattisesta horjuttamisesta ruokavaliolla, joka on pikemminkin mekanismi kuin kokonaisvaltaisen prosessin lopputulos (lavakondis). Sinä lähdit ensin yrittämään perustelemista fysiologialla, mutta kun huomasit että et siihen pystykään nykytiedon valossa, päätit siirtyä siihen perinteisempään "argumentointiin", eli omalla kondiksella pätemiseen ja fysiologisilla mekanismeilla perustelevien nimittämiseen "professoreiksi", "teoreetikoiksi" yms. "kyniksiksi". :D Mikä on sinänsä ihan perusteltua, koska lopputulosta on aina arvostettava. Ei sun henkilökohtaiselle kisarecordille Suomessa pärjää oikeastaan kukaan, mutta se ei nyt ehkä tarkoita että sä olisit jokaisesta fysiologisesta mekanismista paremmin perillä kuin kukaan muu. Muutenhan Phil Heathin pitäisi olla maailman paras bodausvalmentaja, ravintoguru yms.

Jos katsot esim. mitä Tomi tai minäkin ollaan noista old school -häröviimeistelyistä monesti aiemmin sanottu, molemmat on monesti huomauttanut että sitä ei voi kiistää, etteikö noillakin systeemeillä porukkaa ole vuosikymmenien ajan päässyt kuntoon. Mutta ei missään nimessä 100% ajasta, ja varsinkin natikkakisaajien puolella prosentti on itse asiassa aika paljon heikompi kuin HC-puolella.

Viimeksi muokattu:
Tällä sun olisi pitänyt aloittaa, eikä yrittää osallistua mihinkään fysiologiaa koskevaan keskusteluun. :D (Ok, tämä on ihan tietoisesti turhan rumasti vastattu, mutta odotinkin milloin vedät tuon oman kondiksen fysiologian sijaan perusteluksi, koska ei sua kukaan tuolla saralla pääse haastamaan).
Joilla on 100% ajasta toiminut viimeistelyt KAIKILLA kisaajilla? Right. MIKÄÄN viimeistelytyyli ei toimi 100% ajasta.Paitsi että kukaan ei ole tässäkään väittänyt, että "old school kikkakuus" -viimeistelyprotokollilla ei ole ollut kukaan kunnossa lavalla, tuohan olisi ihan idioottimaista koska joka kisassa ainakin joku kisaaja on lavalla kunnossa noillakin metodeilla. Tässä on puhuttu ihan yksinomaan tuosta natrium-kalium-tasapainon dramaattisesta horjuttamisesta ruokavaliolla, joka on pikemminkin mekanismi kuin kokonaisvaltaisen prosessin lopputulos (lavakondis). Sinä lähdit ensin yrittämään perustelemista fysiologialla, mutta kun huomasit että et siihen pystykään nykytiedon valossa, päätit siirtyä siihen perinteisempään "argumentointiin", eli omalla kondiksella pätemiseen ja fysiologisilla mekanismeilla perustelevien nimittämiseen "professoreiksi", "teoreetikoiksi" yms. "kyniksiksi". :D Mikä on sinänsä ihan perusteltua, koska lopputulosta on aina arvostettava. Ei sun henkilökohtaiselle kisarecordille Suomessa pärjää oikeastaan kukaan, mutta se ei nyt ehkä tarkoita että sä olisit jokaisesta fysiologisesta mekanismista paremmin perillä kuin kukaan muu. Muutenhan Phil Heathin pitäisi olla maailman paras bodausvalmentaja, ravintoguru yms.

Jos katsot esim. mitä Tomi tai minäkin ollaan noista old school -häröviimeistelyistä monesti aiemmin sanottu, molemmat on monesti huomauttanut että sitä ei voi kiistää, etteikö noillakin systeemeillä porukkaa ole vuosikymmenien ajan päässyt kuntoon. Mutta ei missään nimessä 100% ajasta, ja varsinkin natikkakisaajien puolella prosentti on itse asiassa aika paljon heikompi kuin HC-puolella.

-En ole ketään haukkunut kynikseksi.
-Häröviimeistelyksi kutsut viimeistelyä, josta sulla ei ole mitään hajua, mitä siellä viimeistelyssä tehdään vaikka nyt minun kohdallani. Natriumia ei vedetä nollaan, vettä ei lyödä kokonaan poikki missään vaiheessa jne. Siinä pelataan pitkälti juuri natriumin ja kaliumin kanssa ja se on toiminut erinomaisesti.
- Mulla ei tietenkään ole muuta kuin omakohtaisia kokemuksia sekä muutaman kisaajan osalta, joita olen jeesinyt. En ole muuta väittänytkään. Tuo fysiologiajuttu, jonka kuvina postasin, oli vain siksi, että halusin näyttää näiden "kikkailujen" takana olevan ihan jotain konkreettista osaamista ja käytännön esimerkkejä ihan ammattitasolta.

Peace Utti ja tsemppiä jatkoon!

No kyllä se tässä tapauksessa jotain merkkaa jos toisen väite on että ko. ilmiö ei ole fysiologisesti ihmiselle mahdollista. Sitten taas jos vähän peruuttelee ja sanoo että "no kyllä se joillekin on mahdollista" niin mitä merkitystä koko tutkimuksella lopulta on?

Eroaako CBB ja BB kisavalmistelut diureettien käytön suhteen? Nuo natriumin fysiologisen säätelyn mekanismithan heittää häränpyllyä jos pelissä on diureettien käyttö joilla nimenomaan puututaan natriumtasapainoon. Eli oldschoolmetodit+diureettien käyttö voisi olla kaikkein tehokkain tapa? Ilman diureetteja tuo elimistön huijaaminen vaikeampaa ja natriumit säätyy munuaisissa hyvin nopeasti kohdalleen.

Suositut

Back
Ylös Bottom