Kisavalmistautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Täällä on varmasti kisailijoita, joten vinkkejä ja ehdotuksia vain tulemaan pieneen ongelmaan.
Ei ole väliä mitä harrastaa, joten kaikki vain kertomaan kokemuksistaan ja pakkomielteistään.

Ongelmana on pieni vetämätön olo kisoissa. Ei oikein tsemppiä löydy ja paras terä puuttuu kovista nostoista. Välillä sellainen olo, että nukahtaa ja ei ole lainkaan kummallista, että saatan paljonkin haukoitella ennen kisanostoa.
Aika usein fiilis, että mennäänpä tuo nyt tuosta nostamaan.. Jos se tulee, eikai se mihinkään liiku..

Ei kovin hyvä asenne. Joskus taas tulee ihan hyvät fiilikset ja tsempit, mutta korkeintaan yhteen nostoon.

Joten millä tavalla te tsemppaatte tai muuten hoidatte kisavalmisteluita ennen kisasuoritusta? Tai vaikka kisa päivänä?

Ite soitan kannettavassa CD-soittimessa sellasta norjalaista kirkonpolttomusiikkia. Tulee hervottomat "musa-raget" paalle ja veresta on puolet adrenaliinia. Eron huomaa selkeesti jos vetasee reenit ilman stereoita.

Niin, ei tietenkään tarvitse olla mikään kilpailija sanoakseen kommentteja. Moni nyt varmasti salilla pitää enkkapäiviä, joten niistäkin vain tietoa tai vaikka ihan tavallisesta treeni tsemppaamisesta.

Originally posted by Raven
Välillä sellainen olo, että nukahtaa ja ei ole lainkaan kummallista, että saatan paljonkin haukoitella ennen kisanostoa.
Aika usein fiilis, että mennäänpä tuo nyt tuosta nostamaan.. Jos se tulee, eikai se mihinkään liiku..
Minulla on välilllä aivan sama ongelma tavallisissa treeneissä, esim. kovaa penkkiä tai kyykkyä tehdessä. Sarjojen välissä haukotuttaa ja on sellanen olo, että hoh hoijaa. Valitettavasti en osaa tarjota kylläkään apua :)

Re: Re: Kisavalmistautuminen

Originally posted by Mixu
Minulla on välilllä aivan sama ongelma tavallisissa treeneissä, esim. kovaa penkkiä tai kyykkyä tehdessä. Sarjojen välissä haukotuttaa ja on sellanen olo, että hoh hoijaa. Valitettavasti en osaa tarjota kylläkään apua :)

Juu, varsinkin kovissa treeneissä haukottelen aina. :)
Yksi kerta olin oikeasti väsynyt. Taisin tehdä penkkiä ja siinä sarjojen välissä sit makoilin penkillä..... ja nukahdin. :)

En kuitenkaan usko, että tuo haukottelu ja vetämättömyys johtuisi väsymyksestä.

No jos noin paljon väsy painaa treeneissä niin kannattaa varmaan kokeilla kofeiinia. Mites muuten kisoissa ton kofeiinin kanssa?

Originally posted by tommih
No jos noin paljon väsy painaa treeneissä niin kannattaa varmaan kokeilla kofeiinia. Mites muuten kisoissa ton kofeiinin kanssa?

Itsellä sillä ei ole väliä, mutta vaikka ipf:ssäkin olisi niin kyllä sitä aika paljon voi ottaa, että rajat ylittyisivät.

Itsekseen kiroilu ja tuo jo mainittu kirkonpolttomusiikki auttaa minulla. Jos olen yksin salilla kokeilemassa ennätystä, niin olen läpsinyt itseäni avarilla täysillä poskelle. Se auttaa saamaan adrenaliinin liikkeelle, mutta tietysti saattaa ulkopuoliselle näyttää aika oudolta touhulta.

Ainiin, mulla auttaa kun ajattelee jotain hyvän näköistä eukkoa. Tai sitten jotain oikein kusipää tyyppiä. Tulee hirveät agreet päälle.

Kisavalmisteluista en osaa sanoa, mutta ei mun tarvitse kovaan treeniin itseäni piiskata salilla. Kun menen salille olen valmiina kovaan koitokseen, esivalmistelut tapahtuu kotona musiikin ja keskittymisen avulla eikä siinä vaiheessa enää haukotella.. Kaikilla toki vähän erilaiset systeemit, mutta kyllä hyvä musiikki (tähän ei kyllä mahdu norjalainen kirkonpolttomusiikki ;) ) ja pieni mietiskely/keskittyminen toimii täällä. Sitten jos pari kofeiinitablettia vielä vetää treeniin, niin motivaatio ja treeni-into on salilla kova..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainiin, mulla auttaa kun ajattelee jotain hyvän näköistä eukkoa. Tai sitten jotain oikein kusipää tyyppiä. Tulee hirveät agreet päälle.

Saat siis naisen ajattelusta agret päälle :lol2: Joo, tahallaan tässä ymmärrän väärin mutta hauskasti ilmaistu :thumbs:

Originally posted by uuu
Saako muuten kisoissa tuoda oman mankan viereen ja pistää mieleisen musan soimaan? toki riippuu varmasti kisoista

Aika usein voi viedä oman cd:n järjestäjille ja he sitten laittavat sen päälle, kun nostovuoro tulee.

Ajattele sitä kun se 'kusipää' tyyppi painaa sitä hyvän näköistä eukkoa.

Re: Re: Re: Kisavalmistautuminen

Originally posted by Raven
Taisin tehdä penkkiä ja siinä sarjojen välissä sit makoilin penkillä..... ja nukahdin. :)

En kuitenkaan usko, että tuo haukottelu ja vetämättömyys johtuisi väsymyksestä.

Nukkuuko pakkislaiset sittenkään tarpeeksi?!:lol2:

Eli asiaan. Pelasin 10 vuotta pesäpalloa ja näin kilpailu kokemusta löytyy.. Minulla toimii se että pistän lempi kipaleen soimaan [TOSI LUJAA] ennen koitosta ja sen jälkeen n. minuutin keskittyminen ja sitten rähinällä tekemään! Pesäpallossa kuin myös monissa muissa lajeissa, moni asia lähtee oman pään sisältä ja tsemppi pitää itse luoda. Eli muuttakaamme luostariin:david:

Et kai vedä mitään pelkkää maltoa ennen kisaa/treeniä? Se pistää ton verensokerin ainakin mulla heittelemään niin että varmasti väsyttää. Mä uskon oikeaan tankkaukseen, eli n.3h ennen kisaa mysliä tai kaurahiutaleita reilusti ja tunti-puoli ennen Bulls Training Loaderia ja pari kofeiinia(efu). Keino mitä ite en käytä, mutta moni tuttu käyttää on ammoniakin haisteleminen just ennen suoritusta. Siitä ainaki tulee kiukkuseks:curs: . Omaan lajiini se ei vain sovellu.

Heh.. tuosta tsemppimusiikista tuli mieleen eräs tapaus n.15 vuoden takaa. Kyösti Vilmi oli hankittu Oulussa Eka-Marketin vetonaulaksi - maailmanmestari kyykkäämään ~ 300 kiloa karvalakkikansalle. Nostoon valmistautuessaan Köpällä oli sellainen pikku mankka pihisemässä jotain perkeleen heikosti äänitettyä Mattia ja Teppoa. Ja kun ukko oli valmis nostoon, niin ei kun humpat täysille särisemään siitä nyrkin kokoisesta poppikoneesta keskellä valtavaa markettia. Oli siinä mummut kahvipaketeinen ihmeissään kun Kyösti kyykkää hirveän huudon ja humpan tahtiin, finninen naama valkoisen magnessiumista..

Suositut

Back
Ylös Bottom