Kiristely?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jkk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jkk

Neljä kuukautta treeniä takana, kehitys on ollut tyydyttävää so. oma paino on noussut 7 kiloa ja treeneissä on liikutellut rautamäärät nousseet myös kivasti.

Kesällä hankittu vararavinto ei kuitenkaan ole ymmärtänyt vähetä (ehkä pikkasen kutistunut) ja koskapa tuo häiritsee olen ryhtynyt toimenpiteisiin. Antakaa kommenttia: tavoitteenani on hävittää läskit mahasta (muualla sitä ei juuri olekaan) mutta kuitenkin säilyttää jo vaivalla hankitut "lihakset" ja kesään mennessä saada vielä lisää lihasmassaa.

Nykyinen viikon liikunnallinen ohjelma:
ti - rinta, hauis + 20 min kuntopyörää
to - alaselkä, jalat ja vatsa + 20 min kuntopyörää
la - olkapäät ja ojentajat + 20 min kuntopyörää
su - selkä ja vatsa + 20 min kuntopyörää
Joka toinen viikko aviopuolison työvuoroista johtuen ehdin myöskin välipäivinä tekemään aerobista, yleensä tunnin reipas kävelylenkki, spinning-lippujakin on lompakossa mutta niitä säästelen keväälle.

Syön joka arkipäivä saman menun, viikonloppuisin hiukan vapaammin (en kuitenkaan hillittömästi).
Ruokailu:
07.00 kaurapuuro, vitamiinit, 3 kananmunaa
10.30 ruokalan lounas salaattilautasineen, 2 dl rasv. maito, kaks palaa ruisleipää
14.00 heraa 30 g
(treeni)
17.00 palautusjuoma (30 g p / 30 g hh / krea)
18.00 purkki tonnikalaa, ½ purkkia raejuustoa, suolakurkkua, leipää, ½ ltr rasv. maitoa, vitamiinit
20.00 kolme kananmunaa, ½ ltr rasv. maitoa

Kananmunien keltuaisista syön päivässä vain kaksi, lopuista valkuaiset. Kahvia juon mustana päivässä ½ litraa, vettä ~1½ ltr.

Onko tämä ihan hanurista? Onko tällä systeemillä mahdollisuuksia polttaa rasvaa + kasvattaa lihaksia? Olenko lyönyt käteni :kakka: ? Vai :wall: ?

Neuvoista kiitos,
:david: :n ja :arvi: :n kaveri,
JkK

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
lisää vettä!

tolla haulla löytyy kivasti dietti vinkkiä, kun jokainen roppa on erilainen niin voi muokata omansa ja kokeilla et toimiiko!

kovaa yritystä ja vielä kovempaa reeniä:thumbs:

Näyttää harvinaisen hyvältä täällä aloittelijoiden puolella :) Ihan ok mun mielestä. Oletko vasta aloittamassa dieetin vai oletko jo dieetannut tuolla ohjelmalla? Onko paino pudonnut?

Mulla on toinen viikko menossa tällä systeemillä :nolo: eikä vielä ole paino tippunut. En tosin odotakaan mitään "yhdessä yössä" -ihmettä vaan uskoisin rasvan tuolla metodilla maltillisesti palavan. En tiedä kuvittelenko vain, mutta maha tuntuu vähän "kiinteemmältä" eli ei hylly portaissa. Vaimon mukaan mahassani ei ole ylimääräistä, mutta sitä se rakkaus teettää :)
Pari kiloa jos sais pois niin mieli olis hyvä.

Nälän tunne ei tällä ruokailulla ole ylitsepääsemätön, aamuisin tosin jo herätessä odottaa innolla puuroa, kaikki muut välit täytän vedellä ja kahvilla. Alkuperäisessä postissani on kirotusvirhe, puhdasta vettä juon päivässä n. kolme litraa, tuotakin vois ehkä nostaa kun kahvi kai toimii jonkinmoisena diureettina? Lisäksi iltaisin jos tulee valvottua pidempään, niin tuon klo 20 iltapalan jälkeen saatan syödä prosenttiviilin kanelilla maustettuna.

Minkäslaisilla miinuskaloreille vetelet? vai missä lukemissa liikkuu päivän kalorit.
Itse tiputin painoa pois aika samanlaisella ohjelmalla (n. -500 kcal per päivä), tosin 3 kertaa viikossa treeniä ja 20-30 min kuntopyörää tuohon päälle. Tosin proteiinin saanti oli itsellä vain n. 80 g per päivä, eli aivan liian vähän. No myöhäistä tuota enää o murehtia, virheistä oppii.
Rasvaa paloi, hitaasti mutta varmasti, itse sitä on vaikeaa huomata kun tuijottaa joka päivä peiliin ja käy vaalla.
Toinen ihminen huomaan muutokset paljon helpommin :)
Ja kun rasvaa palaa niin tuollaista löysää nahkaa jää silloin ainakin itselle lihasten päälle ja sitä kun siinä ihmettelee niin voi luulla että on löysemmässä kunnossa mitä onkaan.

Vaikea sanoa paljon paino putosi viikossa, kun nesteiden määrä kropassa vaihtelee koko ajan.
Lihakset eivät paljoa kasvaneet senteissä kokoa, tosin erottelevuutta tuli lisää ja painot nousivat hitaasti sarjoissa, sekä toisto määrät.
Eli kun rasvaa on palanut lihasten ympäriltä niin on sitä lihaskasvuakin tullut hieman kun ympärysmitat ovat kasvaneet vaikka paino on laskenut.

Itse pidin 'pakon sanelemana' pari kertaa viikon ilman treeniä miinuskaloreilla, ja se ei sopinut minulle. Oli todella nihkeää yrittää nostella painoja noiden viikkojen jälkeen.

Jossain vaiheessa tulin siihen pisteeseen ettei paino enää tuntunut helposti putoavan ja tulokset jäivät junnaamaan paikalleen, vaikkein missään kovin tiukassa kunnossa ollutkaan.

Aloin silloin syömään tuon pari viikkoa pluskaloreilla ja sitten taas viikko tai pari miinuksella.
Tämä auttoi niin että rasvaa paloin tuolla dietillä taas enemmän ja tulokset hieman nuosivat.
Tätä olen tuon painon pudotuksen jälkeen toistellut ja hyvin tuntuu toimivan.
Nyt kokeilen ensi kertaa syödä 'jatkuvasti' n. 500 kcal pluskaloreilla ja katsoa miten se sopii itselle. Jos rasva alkaa peittämään massua liian nopeasti niin vetäisin taas hetkeksi miinukselle.
Ei tällä tavalla varmaan mitään nopeinta lihaskasvua saavuteta mutta pysyy suht ok rasva-% kunnossa ja lihakset kasvavat samalla. Oma tavoite kun ei ole mitkään isot lihakset vaan sopivasti lihasta ja rasvat sellaiselle tasolle että lihakset erottuvat.

Malttia vaan, kyllä se rasva palaa. Ja jos ei pariin viikkoon tapahtu mitään nähtävää muutosta niin kannattaa kokeilla muuttaa jotain.

Originally posted by screwdriver
Jossain vaiheessa tulin siihen pisteeseen ettei paino enää tuntunut helposti putoavan ja tulokset jäivät junnaamaan paikalleen, vaikkein missään kovin tiukassa kunnossa ollutkaan.

Osaatko arvioida missä rasvoissa olit suunnilleen tuolloin, ja kuinka kauan oli dieettiä takana?

Originally posted by JSmith
Osaatko arvioida missä rasvoissa olit suunnilleen tuolloin, ja kuinka kauan oli dieettiä takana?

Painoin lähemmän 90 kg:tä ennen diettiä, ja nyt n. 80, ehkä hieman päälle.
Aikaa tuohon taisi mennä reilusti yli puoli vuotta, tosin kesä sotki hieman kuvioita kun en vastustanut keskiolutta.
Se siis hidasti diettiä, paino tosin tippu vielä tämänkin jälkeen.
Sitten taisin pari kuukautta junnata aivan paikallani, mitään ei tuntunut tapahtuvan. Rasvaprosentti taisi olla siinä 12-13% paikkeille pihdeilla mitattuna, 2 ylintä vatsalihasta kuitenkin jo erottuivat.
Sitten lueskelin täältä juttua ja päätin muuttaa ohjelmaa hieman ja ruokapuolta.
Reilu kuukausi tuota 2 vko plussaa, ja 2 viko miinusta ja ensimmäisen kerran elämässäni erotin 3 riviä vatsalihaksia ja sain taas löytyä lisää rautaa tangon päähän.

Minkäslaisilla miinuskaloreille vetelet? vai missä lukemissa liikkuu päivän kalorit.
En ole laskenut, mutta teen kevyttä toimistotyötä ja mitat on 175 cm / 83 kg, joten näppituntumalla miinuksilla mennään. Mietin myös, että saanko tarpeeksi proteiinia, täytynee laskea tarkat määrät.

Aloin silloin syömään tuon pari viikkoa pluskaloreilla ja sitten taas viikko tai pari miinuksella.
Tämä auttoi niin että rasvaa paloin tuolla dietillä taas enemmän ja tulokset hieman nuosivat.
Tätä olen tuon painon pudotuksen jälkeen toistellut ja hyvin tuntuu toimivan.
Täytynee itsekin kokeilla vähän vaihtelua, mun systeemissähän voisin olla plussalla aina noina viikkoina kun pystyn vetämään enempi aerobista. Eli joka toinen viikko miinusta joka toinen viikko plussalla?

Malttia vaan, kyllä se rasva palaa. Ja jos ei pariin viikkoon tapahtu mitään nähtävää muutosta niin kannattaa kokeilla muuttaa jotain.
Meinaatko tosiaan, että parissa viikossa pitäisi jo muutosta näkyä? Damn, mun täytyy alkaa miettimään seuraavaa siirtoa.

Originally posted by Jkk

Täytynee itsekin kokeilla vähän vaihtelua, mun systeemissähän voisin olla plussalla aina noina viikkoina kun pystyn vetämään enempi aerobista. Eli joka toinen viikko miinusta joka toinen viikko plussalla?

Itse vedin niin että kaksi viikkoa ensin plussalla, ja sitten kaksi miinuksella. Itsellä ainakin alkoi muutosta taas tapahtua nopeammin.

Meinaatko tosiaan, että parissa viikossa pitäisi jo muutosta näkyä? Damn, mun täytyy alkaa miettimään seuraavaa siirtoa.

Jos juot paljon nestettä mikä taitaa oll ihan hyvä juttu, niin paino ei välttämättä laske vaalla käydessä vaikka rasvaa palaisikin. Sama pätee varmaan silmämääräiseen tarkasteluunkin.

Kannattaa laskea nuo kalorit kunnolla jos näkee sen vaivan.
Kun tietää että on varmasti sopivasti miinuksella niin silloin se paino varmasti kyllä alkaa tippumaan, ja silloin alkaa myös huomata muutoksia kun pääkoppa sanoo niin :)

Uskon että sitä rasvaa palaa jo nyt, itselläkin se vain tapahtui niin hitaasti ettei sitä aluksi oli vaikea huomata, kaverit huomauttivat asiasta monta kertaa vaikken itse huomannut mitään.
Nyt kun on kikkaillut tuon painon kanssa jo hetken niin osaa 'havaita' muutokset nopeammin, parhaiten tietenkin pihdeillä tai sitten ihan vaan puristamalla esim. vatsasta tuollainen 'poimu' jonka paksuutta sitten ihan silmällä arvioi.

Sitten taisin pari kuukautta junnata aivan paikallani, mitään ei tuntunut tapahtuvan. Rasvaprosentti taisi olla siinä 12-13% paikkeille pihdeilla mitattuna, 2 ylintä vatsalihasta kuitenkin jo erottuivat.
Sitten lueskelin täältä juttua ja päätin muuttaa ohjelmaa hieman ja ruokapuolta.
Reilu kuukausi tuota 2 vko plussaa, ja 2 viko miinusta ja ensimmäisen kerran elämässäni erotin 3 riviä vatsalihaksia ja sain taas löytyä lisää rautaa tangon päähän.

Joo, ihan sama tilanne. Taidan itsekin ensi vuoden puolella kokeilla tuota syklitystä kun kalorit alkaa olemaan melko matalalla, eikä niistä huolimatta kiristymistä tapahdu kuin hitaasti. Tuossa joululomalla tulee automaattinen plussakausi :)

Syklityksestä kuuluu muualtakin hyviä juttuja, vaikka monessa paikassa sanotaan että plussakauden hormonaaliset muutokset eivät oikeasti kanna kuin jokusen päivän miinuskauteen asti.

Oikeastaan pitäisi hankkia se Lyle McDonaldin uusin opus, jossa on muutaman päivän tankkaus-tyhjennys syklejä sisältävä dieetti. Koekaniineilta on tullut todella hyvää palautetta, mutta tuo dieetti ei ole mikään sosiaalisesti antoisa (välillä paljon hiilaria, välillä lähes nollilla).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tota, joo, itelläkii ois nyt kiristelyn paikka.

Ruokailu menee melkein joka päivä näin:

07.00 Kaurapuuro, maitoa 3-5dl (joskus lisäksi jugurttia tai leipää)

12.00 Kouluruoka, maitoa 4dl, ruisleipää

14.00 Välipala: rahkaa 250g

17.00 Kotiruoka, 4dl maitoa + raejuustoa

19.00 Välipala: raejuustoa, kananmunia, leipää, jugurttia ym.

Treenipäivinä treeni n. 20.30

n. 22.00 banaani, 250g rahka tai raejuustoa

klo. 23.00 :zzzz:

Kouluruoka ja kotiruoka vaihtelee. Jos en saa ruuasta tarpeeksi protskua niin vedän maitoa ja raejuustoa protskun saannin varmistamiseksi.

Käykö toi banaani+rahka/raejuusto treenin jälkeen?

Aerobista yritän tehdä joka treenin jälkeen n. 15min.

Eli, lähteekös ne läskit kävelemään tällä ruokavaliolla :david:

Yajo: Onko minkäänlaista havaintoa miten paljon kaloreita kouluruoka / kotiruoka antaa? Itselläni on työpäivän ruokailu ollut seisova pöytä josta tulee käytännössä syötyä aivan liikaa. Ajattelin jättää ainakin kuukaudeksi pois kaiken mistä en tiedä protsku-hiilari-rasva-grammoja, että saisin jotain tuntumaa siihen miten paljon pitäisi syödä.

Ei niin että tavallisessa kotiruuassa mitään vikaa olisi, kunhan tietää jotenkuten miten paljon sitä syö.

Originally posted by grimJester
Yajo: Onko minkäänlaista havaintoa miten paljon kaloreita kouluruoka / kotiruoka antaa?
Eipä oikeestaan. Yritän vaan syödä nyt niin että saa tarpeeks proteiinia eikä mitään ähkyyn asti syömistä, miten yleensä syön.

Zone-sarja -42%
Yajo: Sulla jää aamulla viiden tunnin väli aamiaisen ja kouluruuan välille. Joskus kymmenen paikkeilla ois hyvä ottaa vaikka protskudrinkki. Treenin jälkeen kunnolla ruokaa. Minä syön aina treenin jälkeen päivän suurimman aterian, treenasin sitten päivällä tai illalla. Välipäivinä voi sitten ottaa sen nollahiilari iltapalan. Muutenhan tuo näyttää oikein hyvältä. Aerobisen määrää sitten dietin edetessä voi kasvattaa.

Treenin jälkeen kunnolla ruokaa. Minä syön aina treenin jälkeen päivän suurimman aterian, treenasin sitten päivällä tai illalla. Välipäivinä voi sitten ottaa sen nollahiilari iltapalan.
Joo, näin teen. Yleensä oon syönykkii kunnon aterian treenin jälkeen, mutta ajattelin ettei dieetillä sais.

Originally posted by Jkk

Syön joka arkipäivä saman menun, viikonloppuisin hiukan vapaammin (en kuitenkaan hillittömästi).
Ruokailu:
07.00 kaurapuuro, vitamiinit, 3 kananmunaa
10.30 ruokalan lounas salaattilautasineen, 2 dl rasv. maito, kaks palaa ruisleipää
14.00 heraa 30 g
(treeni)
17.00 palautusjuoma (30 g p / 30 g hh / krea)
18.00 purkki tonnikalaa, ½ purkkia raejuustoa, suolakurkkua, leipää, ½ ltr rasv. maitoa, vitamiinit
20.00 kolme kananmunaa, ½ ltr rasv. maitoa

Kananmunien keltuaisista syön päivässä vain kaksi, lopuista valkuaiset. Kahvia juon mustana päivässä ½ litraa, vettä ~1½ ltr.

Onko tämä ihan hanurista? Onko tällä systeemillä mahdollisuuksia polttaa rasvaa + kasvattaa lihaksia? Olenko lyönyt käteni :kakka: ? Vai :wall: ?

Neuvoista kiitos,
:david: :n ja :arvi: :n kaveri,
JkK

Ite lisäisin tuohon vähintään yhen ruokalusikallisen rypsäriä, koska tuolla rasvamäärällä alkaa jo testotasotkin varmaan laskemaan. Korjatkaa jos olen väärässä. Eri asia tietenkin jos pistää puuroon ja leivän päälle rasvaa. Sekin vaikuttaa aika paljon onko tonnikala öljyssä vai vedessä. Nämäkin rasvat kannattaisi tosin korvata rypsärillä tai oliiviöljyllä ainakin suurimmaksi osaksi.

EDIT: Jos pistät leivän päälle juustoa kannattaa kokeilla semmoista kuin juuliajuustoa. Siinä on 17% rasvaa ja sekin tulee rypsäristä! Makukin ihan mainio. Pikku juttu mutta tulipahan kerrottua :thumbs:

Kuukausi myöhemmin...

Sama peli jatkuu ja paino on pysynyt samana. Rasvaa on edelleen sitkeästi alavatsassa ja rinnassa. Aerobisen määrä ei ole riittävä (1-2 krt/vko), nyt otin itseäni niskasta kiinni ja teen sitä kolme kertaa viikossa vaikka henki menisi :) Näenpähän, että onko se vain siitä kiinni.

Voimat on pysyneet ennallaan ts. nousujohteista kehitystä sarjapainoissa edelleen ja treenata jaksaa. Olo on kuitenkin kaiken kaikkiaan "pienempi", vaikea selittää mutta joku varmaan ymmärtää? On siis vähän sellainen "kuihtunut" olo ts. en ole niin turvoksissa kuin ennen. Kroppaani olen muuten tyytyväinen (no joo, isompi saisi aina olla) mutta tuo keskivartalo on hanurista.

Rasvoista sen verran, että leivän päälle laitan kohtuudella jotain kasvirasvaa ja omegat nappaan aamulla mutta muuten on rasvatonta / vähärasvaista lautasella. Silloin tällöin syön kourallisen maapähkinöitä illalla tv:tä katsoessani. Pitäiskö mun lisätä valioon 1 rkl oliiviöljyä? Vähän hirvittää ajatus: syö rasvaa päästäksesi eroon rasvasta. Fight fire with fire? Onko paras ajankohta illalla?

Raportoin muistaessani vaikkapa kuukauden päästä silläkin uhalla ettei ketään kiinnosta, onpahan itsellä hauskaa lueskella tätä vuoden päästä?

Laita raporttia tulemaan vaan näitä on ihan hauska lueskella, ja saa vinkkejä omaan ruokavalioon siinä samalla...

Ite alotin vuoden alusta laskemaan kans mitä syön. Tarkoituksena ois vaan nähä että tuleeko syötyä "oikein" ja saishan sitä tietysti kiristyäkkin tosin rasvat on alle 10%(omronin mukaan) joten ei siihen mitään niin kauheeta tarvetta ole...

Originally posted by Jkk
Pitäiskö mun lisätä valioon 1 rkl oliiviöljyä? Vähän hirvittää ajatus: syö rasvaa päästäksesi eroon rasvasta. Fight fire with fire? Onko paras ajankohta illalla?

Itseäkin hirvitti ajatus vedellä rasvaa pullosta lisää, mutta nyt reilun kuukauden jälkeen totuin jo ajatukseen.
Illalla olen ottanut ennen nukkumaanmenoa pari ruokalusikallista protskuun+veteen sekoitettuna oliiviöljyä.
En tiedä onko tuolla ajakohdalla suurta merkitystä mutta itse järkeilin niin että siitä saa mukavasti energiaa yön ajaksi kun tulee nukuttua keskimäärin 10 h unia.

Oletko kokeillut syödä yhtä viikkoa plussa kaloreilla välissä vai oletko ollut koko kuukauden miinus kaloreilla?

Mä olen syönyt koko ajan samalla lailla, lauantaisin on sitten livahtanut vähän vapaammin murkinaa tuulensuojaan. Täytyy alkaa ottamaan tuota oliiviöljyä myös ja vois kai sitä kokeilla tollasta plussaviikkoakin. Ainakin Screwdriverilla näyttää toimineen tooooooooooooooodella hyvin :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom