Kipua selässä ja rintalihaksen kohdalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

Thainyrkkeilyä sparratessa sain polvesta oikeaan rintakehään. Rintalihaksen alaosaa kun painaa niin sattuu. Kipu menee jotenkin "kuin nuoli" kehon lävitse, ja sattuu myös samasta kohdasta selän puolella. Sisäänhengittäminen on kivuliasta, mutta ei niin paha etteikö pystyisi hengittämään normaalisti. Tyttöystävä yritti vähän eilen illalla hieroa, mutta luulen että kipu vähän paheni. Mistä tässä voisi olla kyse? Olisiko niin että lihakset saivat sellaisen shokin että tavallaan ovat lukossa?

Jos jollain olisi jotai näppituntumaa asiasta niin olisi hieno kuulla :) Menen kyllä lääkäriin ellei tämä mene pois parissa päivässä.

Ei mulla kokemusta ole tollasesta vammasta, mutta neuvoisin että menisit suoraan lääkäriin, jos meinaan sattuu hengittäessä. En odottaisi paria päivää.

Carbon: -Paha tuosta on mennä sanomaan että mikä siellä tarkasti vaivaa, jos vaivan alkuna on ollut polvipotku rintakehään. Hyvin paljon mahdollista voi olla esim. kylkivälilihasten revähdys/kramppi tai kylkiluiden kiinnityskohdan tärähtäminen ja ärtyminen.

Harvoimpa tuota on tullut otettua itsekkään polvea rintakehään, ilman että se jälkikäteen olisi osumasta tovin ollut muistuttelematta. Kylkiluu(t)kin voi tuollaisesta katketakin, joten kannattaa siellä lääkärissä käväistä varmuuten vuoksi, ei se niin paljoa aikaa tai vaivaa maksa.

Kävin tänään lääkärissä ja todettiin että kylkiluu tosiaan oli murtunut. Jotenkin jännää oli se, että kylkiluun murtuma ei yleensä aiheuta mitään erikoisia toimipiteitä. Särkylääkettä voi tarvittaessa vetää kuukauden, jonka jälkeen vamma pitäisi olla täysin parantunut. Lääkäri meinas että thainyrkkeilyä ei välttämättä kannata harrastaa pariin viikkoon, ihan vaan sen takia että kaatuminen voi tehdä kipeää, mutta mitään vaaraa siitä ei näköjään olisi.

Aika outoa, oon aina luullu että murtuma olisi jotain vakavempaa :) Hyvä näin... salilla saan käydä ihan normaalisti.

Jos kylkiluu on murtunu eikä raaski venailla kunnolla sen parantumista niin voipi käydä ohraisesti. Samaan paikkaan jos osuu uusi isku, murtunut luu voi puhkaista keuhkopussin/keuhkon ja sillon onkin kiirus. Kylkiluut tosiaan paranee ittekseen nopeasti kunhan niiden antaa olla rauhassa.

Jotenka ota tosi iisisti jottei uutta iskua tule toipilasaikana.

Carbon: -Ovat nuo kylkiluut niin arvaamattomia että saattavat katketa/murtua jopa aivastuksen ansiostakin. Mutta ovat myös varsin nopeita paranemaan ja harvemmin haittaavat hetken levon jälkeen.

"Aika outoa, oon aina luullu että murtuma olisi jotain vakavempaa"

Back
Ylös Bottom