Kipua!!Kyynärvarsi!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin eli..

Kun teen hauiskääntöä vähän raskaammilla painoillla niin alkaa pistävä kipu kyynärvarressa siis ranne-kyynärpää alueella.
Missä vika??
Mikä auttais???

Millä teet sitä hauiskääntöä? Suoralla tangolla voi ottaa ranteista. Koita käsipainoja tai mutkatankoa.

Mulla ollu kans melkeen koko tän 1,5v kestäneen saliharrastuksen ajan tollanen ongelma. Johtunee siitä että sun kyynärvarren lihakset kasvaa ja se lihaskalvo? ei veny samaa vauhtia kuin lihas kasvaa. Näin ainakin äiti selitti joka on fysioterapeutti.. Itse oon saanu sen sietämättömän kivun, muutettua siedettävään kipuun venyttelemällä kyynärvarsia joka ilta vähintään minuutin kummaltakin puolelta ja tekemällä hauista enintään joka 3 kerta vaan tangolla/taljalla.. Eli käsipainot ei ainakaan mulla satu niin paljoa.
Sinuna ainakin yrittäisin venytellä niitä, jos et jo sitä tee ja ehkä pikku huili vois olla kans paikallaan.

mäkään en pysty tehä suoralla tangolla sattuu niin perkeleesti

Siihen kipuun ei oikeen taho tottua, mut eipä oo mitää viel ainakaa mulle sattunu. Ei auta vaik tekee mutkatangol. käsipainol ei satu

Hmm, en kerkee ettiä mitään kuvia noista venytyksistä nytten. Mutta 'sisäpuolta' venytät silleen, että 1. menet polvilles lattialle ja kädet maahan niinkuin etunojapunnerruksissa mutta n.15cm päähän toisistaan. 2. käännät sormet ulkokautta osoittamaan itseäs kohti eli kädet menee ikäänkuin väärinpäin ja laitat käden sisäpuolen (kämmen?) maahan. 3. Suorista kyynärpäät, pidä kädet lattiassa kiinni ja vedä/työnnä itseäsi taaksepäin.
Hyvä jos tajusit jotain.. :rolleyes:
Ja 'ulkopuolta' venytän itse ainakin niin että taas tämä 1. asento. Sitten 2. käännät kädet alakautta silleen et sormet osoittaa taas taaksepäin. Mutta nytten käden päälypuoli (kämmenselkä?) on lattiaa vasten. Ja sitten tuo 3. kohta.
Jos et hokassu niin vääntele niitä käsiä jotenki, kyllä siellä aina joku paikka venyy.. :evil:

Hilarius sanoi:
Hmm, en kerkee ettiä mitään kuvia noista venytyksistä nytten. Mutta 'sisäpuolta' venytät silleen, että 1. menet polvilles lattialle ja kädet maahan niinkuin etunojapunnerruksissa mutta n.15cm päähän toisistaan. 2. käännät sormet ulkokautta osoittamaan itseäs kohti eli kädet menee ikäänkuin väärinpäin ja laitat käden sisäpuolen (kämmen?) maahan. 3. Suorista kyynärpäät, pidä kädet lattiassa kiinni ja vedä/työnnä itseäsi taaksepäin.
Hyvä jos tajusit jotain.. :rolleyes:
Ja 'ulkopuolta' venytän itse ainakin niin että taas tämä 1. asento. Sitten 2. käännät kädet alakautta silleen et sormet osoittaa taas taaksepäin. Mutta nytten käden päälypuoli (kämmenselkä?) on lattiaa vasten. Ja sitten tuo 3. kohta.
Jos et hokassu niin vääntele niitä käsiä jotenki, kyllä siellä aina joku paikka venyy.. :evil:

Tuo Sisäpuolen venytys ainaki tuntuu .

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hilarius sanoi:
Johtunee siitä että sun kyynärvarren lihakset kasvaa ja se lihaskalvo? ei veny samaa vauhtia kuin lihas kasvaa.
Itselläni oli myös joskus kyynärvarret kipeät aina hauiskääntöä tehdessä, mutta sitten kävin lääkärissä ja lääkäri-setä sanoi että "pidä nyt reilu 1kk tauko ja sen jälkeen aina ennen treeniä lämmittelet ja venyttelet kunnolla ne kyynärvarret." No nyt minulla on ainoastaan satunnaisia kipuja kyynärvarsissa.
-> Kunnon lämmittely ja venyttelyt niin johan pitäisi auttaa. :thumbs:
Itse lämmittelen käsiä aivan normaalilla kepillä, jota pyörittelen ninjamaisesti käsissäni ;)

Tosiaan, sitä kannattaa pitää vähän taukoa, jos sattuu. Se on luulatavasti tuo edellä mainittu ongelma, että lihas kasvaa, mutta lihaskalvo ei meinaa venyä samaa vauhtia. Tämä ongelma tunnetaan nimellä penikkatauti. Saattaa olla et, jos et pidä sitä taukoa, lihaskalvo repeää ja sitten se vasta kivulias onki. Tosta vipasta kommentista en mee takuuseen, mut loogisesti pääteltynä se vois mennä noin :D

OK.

Taas mulla on uusi ongelma:

Hauis ja kyynär"taive"(kyynerpään sisäpuoli) on aikas kipeet ollu jo 3päivää,Kättä ei saa alle 45asteen kulmaan(kyynärtaipeesta katsottuna)Eikä suoraks.Tuntuu siltä että joku kiristäis helewetisti.Kipu alko kun tein mutkatangolla 20 sarjoja :D Onn kokeillu venytellä ja hieroa mutta ei auttanu. :itku:

Lepoa, ja kaikenlisäksi totaalilepoa eikä mitään "voinhan mä mavea tehdä kun siinä ei satu".
Ei satu ei, mutta se vika ei sillä korjaannu, ja sitten käy kuin minulle vuonna 2000, kun olin lähes puolivuotta kärsinyt kyynärpää kivuista ja uppiniskaisena en uskonut ennenkuin oli pakko........ :wall:
Vaihdoin tollasen muutaman viikon lepuuttelun sitten lähes puolenvuoden pakkolepoon....

JJJ sanoi:
mee urheiluhierojalle ja anna kädelle enemmän lepoa.

Tämä auttaa. Ja lisäksi kannattaa pyytää sitä hierojaa näyttämään miten voi itse hieroa niitä kyynärvarren lihaksia. Auttoi ainakin minulla.

Back
Ylös Bottom