Kipeetä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vatta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aina kun teen ranskalaista maaten, niin alkaa helvetinmoinen kipu kyynärpäissä. Treenaan yleensä kapeen penan ja sen jälkeen ranskalaisen ja lopuks vielä taljassa. Ranskalaista ei pysty tekeen kuin max. 60 kg 8 kertaa. Voimaa olis kyllä tehdä suuremmallakin kuormalla. Heti kun lopettaa sarjan alkaa mieletön kipu ja se polttaa monta tuntia vielä treenin jälkeen. Oliskohan jotain vikaa ojentajien kiinnityskohdissa? Millähän keinolla sais ojentajat kuntoon?

kannattaa kokeilla laittaa jotain lämmittävää limettiä(esim.tiikerisalvaa) kyynärpäihin ennen reeniä+käyttää kyynärpään lämmittimiä, ja sitten reenin jälkeen kylmää,esim.ice poweria niin pitäs auttaa...mulle riitti pelkät kyynärpään lämmittimet, niin hölmöltä kun se vaan kuullostaakin...:eek:

Ja buranaa sikana turpaan ennen reeniä...:thumbs:

Originally posted by vatta
Aina kun teen ranskalaista maaten, niin alkaa helvetinmoinen kipu kyynärpäissä. Treenaan yleensä kapeen penan ja sen jälkeen ranskalaisen ja lopuks vielä taljassa. Ranskalaista ei pysty tekeen kuin max. 60 kg 8 kertaa. Voimaa olis kyllä tehdä suuremmallakin kuormalla. Heti kun lopettaa sarjan alkaa mieletön kipu ja se polttaa monta tuntia vielä treenin jälkeen. Oliskohan jotain vikaa ojentajien kiinnityskohdissa? Millähän keinolla sais ojentajat kuntoon?

Lämmittimet nyt ainakin. Todennäköisesti jokin kiinnike ojentajissa on tulehtunut tai siis kyynärpäässä.. Ei auta kuin lepo.

Mulla oli samaa vikaa aikoinaan,mutta asia korjaantu lämmittimillä.Ostin apoteekista kunnolliset lämmittimet,makso jotain vähän alle 200mk...mut haukkuivat kyllä hintansa nopeasti takaisin!

Täytyypä kokeilla tuota tiikerisalva/ice power hommaa. Lämppäreitä mäkin käytän aina. Penkkipäivänäkin vähän arastelee nostaa kovia nostoja, mutta kaippa se siitä..

Mä lopettaisin ihan just siihen paikkaan ton liikkeen tekemisen. Meinaan kerran ku kyynerpäät hajoo ni ne on sit aina kerran hajonnu :)

Originally posted by Fat22
Mä lopettaisin ihan just siihen paikkaan ton liikkeen tekemisen. Meinaan kerran ku kyynerpäät hajoo ni ne on sit aina kerran hajonnu :)
Joo onhan niitä ojentajaliikkeit muitakin, jos alkaa tuntumaan kurjalta.

Mä en ole moneen vuoteen enää tehnyt tavallista ranskalaista juuri tuon saman ongelman takia. Löysin kuitenkin ainakin omille kyynärpäille terveellisemmän vaihtoehdon, pienessä kulmassa istuen tuo samainen liike. Eli lasket tangon pään taakse. Siinä leviävät kyynärpäät hieman, joka poistaa rasitusta kyynärpäiltä. Ei ota ihan samaan paikkaan kun tavallinen ranskalainen, mutta mielestäni hyvä liike. Niin ja ne lämppärit on ihan must!

Ranskalaisen sijaan olen alkanut dippaileen paljon enemmän. Dipit ei tee yhtään kipeetä vaikka tekee 40 kg liäpainoilla. Ottaa se kyllä ojentajiinkin tosi hienosti!

Eihän ranskalaista pakko maaten ole tehdä, pelkästään paremmalta tuntuu mun kohdalla ainakin seisten, tangolla, tai kaikista parhain vaihtoehto istuen penkillä, ja käsipainolla yksi käsikerrallaan niskan takaa, liikerata vapaampi niin ei kyynärpää rasitu niin paljoa mutta ojentaja huutaa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ranskalainen tangolla maaten on kuulunut vakioliikkeisiini aina viime aikoihin saakka, mutta nyt on prkl ruennut vasemmassa kyynärpäässä vihlomaan. Pitää koittaa nyt vähän lepuuttaa sitä, hierotuttaa niska/hartia/kädet parikolme kertaa, hommata jotain tehokasta linimenttiä ja Rehbandin lämmittimet.

Suositut

Back
Ylös Bottom