kipeenä kahden kuukauden välein.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabu
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla oli monta vuotta sama flunssa juttu, aina parin kuukauden välein tuli. Jos vaan näin jonkun frendin jolla oli flunssa, sain sen. Tossa pari vuotta sitten vaihdoin treeniohjelmaa niin että aloin tekee penkkiä sen penkkipunnerruksen ABC ohjelman mukaan ja aloin kävelee 30min treenin jälkeen. En ole enää sairastellut kun yhden kerran talvessa. Mulla on 5 viikkoa treeniä sitten aina yks kevyt viikko. en ole alkanut syömään edes mitään vitamiineja ja vaatetus on ihan sama. stressiä on itseasiassa enemmän kuin ennen. Sillon ongelmana oli etenkin salin jälkeen että oli sellasta kuumotusta koko illan, 5h treenin jälkeen kävi ihan kierroksilla, peitto oli aina liian kuuma kun meni nukkumaan, vaikka kotona oli helvetin kylmä. Nyt on tuo kuumotus kadonnut kokonaan.
Eli säädä treeniäs ja aloita joku palauttava harjoitus, esim tuo kävely.

Flesh sanoi:
Peppilotta. Olen itsekin jo pitkään harkinnut greipinsiemen- ja oliivinlehtiuute -tuotteita, mutta en ole oikein löytänyt mitään kohtuuhintaista tuotetta. Mitä sinä olet käyttänyt?

Greipinsiemenuutteena käytän Colon clearin Citricidal greippiä, maksaa yli 20 ekeä pullo, mutta kestää todella kauan. Puoli vuotta olen nyt sitä hellun kanssa kiskonut ja pullo on vajunut noin puoli senttiä. On erittäin tujua tavaraa. Oliivinlehtiuute on Bioticsilta, muistaakseni jotain 15 ekeä pullo. Ei kestä yhtä kauan, mutta on paljon paremman makuista. Jos hankit vain toista, kantsii ehkä kuitenkin ottaa sitä greipinsiementä, on mielestäni paljon tehokkaampaa. Eikä kuukautta kohden ole edes kovin hinnakasta :)

Peppilotta sanoi:
Greipinsiemenuutteena käytän Colon clearin Citricidal greippiä, maksaa yli 20 ekeä pullo, mutta kestää todella kauan. Puoli vuotta olen nyt sitä hellun kanssa kiskonut ja pullo on vajunut noin puoli senttiä. On erittäin tujua tavaraa. Oliivinlehtiuute on Bioticsilta, muistaakseni jotain 15 ekeä pullo. Ei kestä yhtä kauan, mutta on paljon paremman makuista. Jos hankit vain toista, kantsii ehkä kuitenkin ottaa sitä greipinsiementä, on mielestäni paljon tehokkaampaa. Eikä kuukautta kohden ole edes kovin hinnakasta :)

Kiitos tiedosta Peppilotta, tuo ei todellakaan kuulosta kovalta hinnalta, jos riittävyys tuollainen. Lähinnä olin itse ajatellut, että käyttö tulisi maksamaan noin 5-10 euroa viikko per tuote! Täytyypä hankkia kokeiluun!

123jippo sanoi:
Tänä talvena oon syöny valkosipulia 6-10 kynttä päivässä enkä ole ollut flunssassa kertaakaan. Eipä ole ennen talvea ollut ilman flunssaa. Kokeile.

mä voin kuvitella sun "ominaishajun" :kuola:

Kasikymppisten trendiharrastus -avantouinti!! :rock:
Neljä ja puoli vuotta nykyisessä duunipaikassa ja nolla sairauspoissaoloa. Sairastan siis kesälomalla.. :hyper:

n00kie sanoi:
mä voin kuvitella sun "ominaishajun" :kuola:

Kummallista ettei KUKAAN tunnusta huomaavansa tätä sivistynyttä tuoksua. Mutta duunin ruokalassa jää kyllä helposti tyhjä paikka viereen kun niitä siinä pöydässä kuorin :D

Tulipahan lukioaika mieleen... Treenasin varmaan n. vuoden aika kovaa tahtia ja sen tuloksena oli sit yli kuukauden sairausaalto. Ylikunto oli aivan varmasti syypää. Tulokset oli alkanu junnaan paikoillaan ja muutenki oli ollut vittumainen olo.
Sen kuukauden kärvistelyn jälkeen alko treenit taas sujuun kunnolla ja tulokset nousta.
sen jälkeen olenki pitäny huolen treenitauoista. Eipähän oo tarvinu sairastella :)

itellänikin oli tuota kuumeilua, angiina sun muuta flunssaa pitemmän aikaa. syynä ei ollut ylikunto vaan nielurisat, leikkauksen jälkeen ollu pitkän aikaa terve kuin pukki. tiedän pari kaveria jotka myös nielurisaleikkauksen jälkeen ovat "parantuneen" jatkuvasta sairastelusta. kipeäähän se leikkaus tekee parinviikon ajan mutta hyöty on suuri.. kannattasi harkita :)

Olin viimeksi vuosi sitten kipeä. Päätin, että en enää sairastu mihinkään nUUbi tautiin kuten, flunssa, yskä, kuume, vatsatauti...blablabla.

Tiedätkö mitä tein? Lisäsin vitamiinien ja mineraalien saantia ja lisäsin omegat mukaan. En ole ollut vielä kipeä. Enkä usko, että tulenkaan kipeäksi, ellei muhun ruiskuteta 1g flunssaa päivässä :D.

Vitamiinit aamulla ja treenin jälkeen, itse en luota noihin markettien 2mg b-vitamiini valmisteisiin. Ostat kunnon urheilulisäravinnevitamiineja (pitkä sana) ja nautiskelet niitä. Mielummin niitä kuin karkkia :D

Peppilotta sanoi:
...Ja varoituksen sana, jos joku aikoo kokeilla: greipinsiemenuute on maultaan todella :urjo: Mutta ei se tapa, se vahvistaa :)

Miten olet itse tuon ottanut ja millä saanut pahan maun suusta pois? Luontaistuotekaupan täti sanoi että maistuu suussa vielä 2 tuntia ottamisen jälkeenkin öljymäisen koostumuksensa vuoksi. Pakko kokeilla jotain tollasta kun ei tästä treenaamisesta tule mitään, kahden kuukauden välein flunssa minullakin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Bricktop sanoi:
Miten olet itse tuon ottanut ja millä saanut pahan maun suusta pois? Luontaistuotekaupan täti sanoi että maistuu suussa vielä 2 tuntia ottamisen jälkeenkin öljymäisen koostumuksensa vuoksi. Pakko kokeilla jotain tollasta kun ei tästä treenaamisesta tule mitään, kahden kuukauden välein flunssa minullakin.
En ole Peppilotta :)... mutta täälläkin ollaan tuotetta käytetty ja flunssaa sillä tapettu. Toimii. Ei kyllä jää suuhun kahdeksi tunniksi se maku. Täti on kyllä ollut herkkähipiäinen eikä ilmeisesti ole tajunnut juoda MITÄÄN päälle :D
Ihan pelkällä vedelläkin se maku siis lähtee, varsinkin kun pikkuisen purskuttelee. Mehu tms. tietty vielä parempi. Siitä "paukusta" kannattaa muuten tehdä LYHYT. Huikalla vaan naamaan!

Trinity sanoi:
En ole Peppilotta :)... mutta täälläkin ollaan tuotetta käytetty ja flunssaa sillä tapettu. Toimii. Ei kyllä jää suuhun kahdeksi tunniksi se maku. Täti on kyllä ollut herkkähipiäinen eikä ilmeisesti ole tajunnut juoda MITÄÄN päälle :D
Ihan pelkällä vedelläkin se maku siis lähtee, varsinkin kun pikkuisen purskuttelee. Mehu tms. tietty vielä parempi. Siitä "paukusta" kannattaa muuten tehdä LYHYT. Huikalla vaan naamaan!

Käytätkö sitä päivittäin ja kuinka paljon/usein?

Bricktop sanoi:
Käytätkö sitä päivittäin ja kuinka paljon/usein?
Itseasiassa minä itse en pystynyt tuotetta käyttämään kuin kahtena päivänä, koska taka-alalla piileskellyt sitrus-allergia suoraan sanottuna räjähti käsiin. On nimittäin niin tujua tavaraa, että vaikka olen viimeaikoina pystynyt syömään mandariineja ja jopa appelsiineja, aiheutti nää tipat nyt aikasta pahan ihottuman :(
Mies kuitenkin veteli tippoja flunssaan aikamoisella hevos-annoksella, 5 tippaa 3 kertaa päivässä. Se on purkin mukaan se maksimiannostus. Ja näin parani pitkään kestäneestä flunssasta!! Viikon verran hän niitä otti, kunnes flunssa oli tipotiessään. Semmoinen pari tippaa kolmesti päivässä vois olla ihan hyvä annostus vaikka ylläpitoon. Peppilotta vois tästä kertoa lisää. Hän kun niitä on vedellyt enemmänkin. Mulla ei mies enää niitä suuhunsa pistä ellei ole pakko... :D

Trinity sanoi:
Itseasiassa minä itse en pystynyt tuotetta käyttämään kuin kahtena päivänä, koska taka-alalla piileskellyt sitrus-allergia suoraan sanottuna räjähti käsiin. On nimittäin niin tujua tavaraa, että vaikka olen viimeaikoina pystynyt syömään mandariineja ja jopa appelsiineja, aiheutti nää tipat nyt aikasta pahan ihottuman :(
Mies kuitenkin veteli tippoja flunssaan aikamoisella hevos-annoksella, 5 tippaa 3 kertaa päivässä. Se on purkin mukaan se maksimiannostus. Ja näin parani pitkään kestäneestä flunssasta!! Viikon verran hän niitä otti, kunnes flunssa oli tipotiessään. Semmoinen pari tippaa kolmesti päivässä vois olla ihan hyvä annostus vaikka ylläpitoon. Peppilotta vois tästä kertoa lisää. Hän kun niitä on vedellyt enemmänkin. Mulla ei mies enää niitä suuhunsa pistä ellei ole pakko... :D

Jepsistä. Kiitoksia kattavasta infosta!

Trinity sanoi:
Semmoinen pari tippaa kolmesti päivässä vois olla ihan hyvä annostus vaikka ylläpitoon. Peppilotta vois tästä kertoa lisää. Hän kun niitä on vedellyt enemmänkin. Mulla ei mies enää niitä suuhunsa pistä ellei ole pakko... :D

Kunnon ylläpitämiseen mulla riittää ihan 1-2 tippaa päivässä, mutta jos flunssa meinaa iskeä, otan useammin. Joskus jää useitakin päiviä välistä, etten ota tippoja ollenkaan. Annostus siis kunnon mukaan. Tuskin niitä terveenä tarvii ihan jatkuvasti kiskoa naamariin, säästää mieluummin itseään pahempaa tilannetta varten :D

Nostanpa vanhaa aihetta ylöspäin.
Aloitin treenaamaan tammikuun lopussa parin vuoden tauon jälkeen. Ekan treeniviikon jälkeen flunssa. Parannuin siitä ja 3-4viikkoa treeniä niin iski angiina. Penisiliini-kuuri loppui niin samantien tuli influenssa. Jälleen 3-4viikkoa eteenpäin ja kotona muihin iski mahatauti, luulin jo välttäneeni sen mutta viikko myöhemmin se iski myös minuun ja nosti vielä yli 39 asteen kuumeen mitä muilla ei ollut. Kuumeilua on myös jatkunut nyt 4:ttä päivää.
Tiedän että tätä pitäisi kai jo mennä kysymään lääkäriltä mutta kysäisenpä myös täältä että voisko olla kyse ylikunnosta??
En kuitenkaan treenaa kuin 3 x viikossa ja eri lihasryhmät eri päivänä, tosin kahdella edellisellä kerralla juuri ennen kipeäksi tuloa vedin treenit aivan 100%. Ja kipeänä ollessa oli viimeksi treenatut lihakset todella kipeät.
En tiedä onko merkitystä mutta painokin on noussut n. 7kg tämän 3 kuukauden aikana, lähinnä kun rupesin syömään vähän paremmin/enemmän.
Onko ainoa vaihtoehto lopettaa salilla käyminen ja maata sohvalla, näin pysyy paremmin terveenä. :rolleyes:

Mie oon ollu tämän vuoden 2005 aikana 4 kertaa (joka kuukausi) flunssassa. Kun treenin aina sai siinä kahdessa viikossa taas rullaamaan flunssan jälkeen niin sitten tuli taas flunssa. Ylikunto ei voi olla, koska aerobinen ~2-3 krt/vk ja punttis ollut tauolla 3 viikkoa. Sitä ennen punttista 2-3 krt/vk.

Kellään mitään ehotuksia mistä voi johtua?? Syön vitamiineja lähes päivittäin jne.. Nytki flunssa melkein paranemassa. Oon levänny tarpeeks aina flunssan jälkeen, että ei voi siitäkään johtua...

:itku:

Itselläni oli täysin sama juttu, mutta se johtui liikatreenistä. Sittemmin olen jaksottanut treenini 4 kovaa viikkoa -> 4 päivää täys lepoa -> 4 kovaa viikkoa jne jne...

kohta jo 3kk ilman yhtään flunssaa, mikä on jo ihme minulle ;)

mulla oli viime syksy-kevät aikana ja edellisenä samana jaksona joka kuukausi kerran flunssa/kuume/nuha.

2005 tammikuussa aloin syömään enemmän ja vitamiineja popsein, sairastelu jatkui.

menin nenälääkärille (koska henki ei kulkenut hyvin nenän kautta), hän totesi että oli allergia päässyt pahaksi ja sain reilu kuukauden kuurin, kuuri ei ole vielä loppu mutta nyt taitaa olla jo lähes 8 tai 9 vko terveenä.

olen ollut tarkkana että vaatetta on ollut tarpeeksi päällä ettei ole vilu tullut, myös kännäily on jätetty noin kerran kuussa tasolle.
ja sitten jos salilla on ollut hiukan heikko olo on tehty kevyt treeni tai lähdetty kotiin ja pidetty lepoa muutama päivä ja seuraavalla kerralla treenattu kevyesti ja tunnusteltu miltä tuntuu.

Pitänee kai kokeilla tuota 3viikkoa treeniä ja viikko taukoa. 4 viikkoa ei ainakaan heti viitsi kokeilla kun ei kuitenkaan pysy terveenä niin kauaa. Olisko muuten järkevää treenata kevyesti tuo 1 väliviikko vaiko pitää taukoa aivan tyystin?
Vitamiineja olen myös minä popsinut ja auringonhattu-uutetta litkinyt mutta eipä näytä tehonneen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom