Kipeänä olo ja syöminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
Kun nyt olen kipeänä, eli ihan vetämätön olo vaikka nukuin juuri kymmenen tuntia lepposasti (siis heräsin jo aiemmin kuin nytten :david:) eikä ruoka maistu (kuumetta en vielä mitannut) ja aika menee istuessa tietokoneella tai tehdessä muuta istumatyötä, kuten koulua, niin
1) just kun oli paino noususuunnassa,
_a) niin voiko olettaa lähtevän pari hetki sitten saatua kiloa?
_b) voiko olettaa, että ne saa sitten nopeasti takaisin syömällä ja salilla, kun tämä kausi on ohitse?
2) onko pakko syödä, jos ei yksinkertaisesti jaksa tehdä ruokaa eikä mättää sitä suuhun mahdottomasti?
3) surenko tämmösiä turhaan vai onko parin päivän jälkeen kylkiluut taas aivan esillä vai kuinka :D ?

Ei ole toki eka kerta, kun olen kipeänä, aika harvoin olen. Nyt kuitenkin pisti mietityttämään tuo pienoinen painonnousu että haihtuuko se tällaisissa tapauksissa savuna ilmaan.

Ps. tunnen itseni fiksuksi kun en ole lähtenyt nyt kolmen päivän aikana salille, kun on väsyttänyt, vaikka olisin halunnutkin mennä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Liian pieniä asioita murehdit. Sairasta rauhassa tauti ohi ja mieti vasta sitten. Mutta Itse ainakin korvaisin ateriat helposti nautittavilla juomilla (paljon proteiinijauhetta), joita ei tarvi väkisin vääntää alas jos ei ole ruokahalua. Vettä paljon ja lepoa. Keho taistelee kuitenkin pöpöjä vastaan aika verkkaisesti, joten energiaahan siinäkin kuluu suht runsaasti. Jos taas ei syö ollenkaan mitään, niin väsyttää ja heikottaa entistä enemmän. Ei nämä pienet pakolliset "ajanjaksot" kenenkään kehitystä kaada.

Kipeänä ei salia. Eikä muuta kuntoilua.

itse yritän syödä jotain, mutta usein ei jaksa tai tee mieli, niin silloin vedän hedelmiä ja vihanneksia ja muuta kevyttä kipeenä, koska jos en syö mitään tai hyvin vähän, niin olen kauemmin sairaana...

Kannattaa nyt kuitenkin miettiä vaikka että millaisia määriä on edes mahdollista hankkia lihaa esim vuoden ajanjaksolla. Siitä sitten jakamalla saa kuinka paljon jäi hankkimatta kun olit neljä päivää punkan pohjalla kipeänä, ja kuinka paljon olisi jäänyt hankkimatta jos olisit lähtenyt kipeänä salille ja hankkinut sydänlihastulehduksen ja olisit nyt vaikka kuollut. Musta alkaa tuntua että treenaajat luulee että koko homma kaatuu käsiin jos jää yksi protskudrinkki ottamatta tai yksi treenipäivä väliin. Kannattaa ennemmin jäädä liian herkästi treenaamatta kuin lähteä puolikuntoisena salille. Taudin nitistäminen heti alkuun on parempi kuin että antaa sen päästä pahaksi ja yrittää sitten vasta levätä.

edit: ja siis siitä syömisestä että toki kannattaa syödä paljon mutta pitää kuitenkin insuliinit minimissään, eli ei nopeaa hiilaria.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom