Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kofeiinin runsas käyttö laskee tsh:ta ja siten t4v:tä. Kofeiini nostaa stressihormoneja, jotka laskevat tsh:ta. Kahvi ja kofeiini ovat muutenkin pahoja myrkkyjä. Minulta mitattiin kilppariarvoja ensimmäisen kerran 2003 ja ne oli tsh 1,55 ja t4v 21. Aloitin 2005 kahvin juonnin ja otin runsaasti energiajuomia ja kofeiiniä sisältäviä boostereita. Kävin nyt keväällä lääkärissä kun oli niin voimaton olo ja mitattiin taas kilpparit tsh 0.80 ja t4v 11. Pyysin tk:sta vanhoja tuloksia eri paikkakunnilta missä olin asustanut ja tsh ja t4v:tä oli mitattu useita kertoja kun olin valittanut väsymystä. T4v oli 2003 21, 2005 19, 2007 14,3 ja nyt keväällä 2013 11. Lääkäri sanoi, että ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa ja tutkimukset lopetettii nja minut jätettiin huonon voinnin kanssa. Löysin netistä tuon katekolamiinien vaikutuksen kilppareihin, joita kofeiini juuri nostaa. Lopetin kofeiinin käytön juhannuksen jälkeen ja vointi on kohentunut rutkasti. tsh oli 1,25 ja t4v oli 19,7. Lääkärit ovat tuossa vuosien varrella määränneet masennuslääkkeitä ja psykoterapiaa. Mun kohdalla syy oli juuri tuo kofeiini. WIkipedia kertoo myös aika huono kofeiinistä. Onhan kahvilla jotain positiiviisiakin terveysvaikutuksia, mutta kyllä hyödyt ovat haittoja heikommat. Suomessa käytetään ylivoimaisesti eniten kahvia koko maailmassa ha jenkit ovat heti kakkosia. Meillä Suomessa ja jenkeiisä on mysö runsaasti sairauksia.Voisiko kahvi olla meidän kansansairauksien yksi aiheuttaja?
C-vitamiini... Itse käytän molempia, koska ei niistä vaaraakaan ole.
Nostellaas tätä vähän. Kuukausi sitten jo säikähdin, että homma olisi saatu omalta osalta pakettiin tämän vuoden helmikuun alun tutkimuksien aloituksen jälkeen, mutta paskan marjat... Miulle määrättiin Thyroid Erfa lääkkeeksi vajikseen ja vino pino lisäravinteita tukemaan lisämunuaista, mutta iHerbi on sössinyt ton miun tilauksen ja apteekit myy ei-oota tuon Thyroid Erfan osalta. Loppunut kuulemma maahantuojalta ja lupailivat viikolle 39 lisää ja eilen kun soitin niin ei mitään hajua milloin sitä tulee taas lisää. Nyt sitten uusi aika taas lääkärille ja miettimään lääkkeen vaihtoa, ellei sitten täällä ole jollakulla parempaa tietoa tuosta Erfasta?
Alkaa vituttaa ihan oikeasti jo kun treenit alkaa tuntua helvetin raskailta, 2000kcal päiväsaannilla fläsää tuntuu alkavan taas kertymään ja väsymys senkun pahenee. Ja syön mielestäni laadukkaasti eli paleosafkaa, ainut mistä tulee tingittyä on kahvimaito, en suostu siitä luopumaan. Muutoin aika tarkkaan paleosti, koska tästä olen huomannut olevan oikeasti hyötyä.
Mistä pääsis helpoiten kilpirauhasen tutkimukseen?
Ikää on itsellä tuo 20 vuotta. Oireet alkoivat 15-16 vuotiaina.
Näköhäiriöt (Kaikkea jännää since 15 vuotias, mutta kaksi yksityistä silmälääkäriä ei ole löytänyt silmistä mitään vikaa)
Kuulohäiriöt (tärykalvo kondiksessa, mutta lievä tinnitus ollut oikeassa korvassa 16 vuotiaasta lähtien. Myöhemmin tullut mukaan lievää ääniyliherkkyyttä)
Väsymys (vaikka aina nukkunut tarpeeksi)
Masennus (ilman mitään syytä)
Mistä pääsis helpoiten kilpirauhasen tutkimukseen?
Ikää on itsellä tuo 20 vuotta. Oireet alkoivat 15-16 vuotiaina.
Näköhäiriöt (Kaikkea jännää since 15 vuotias, mutta kaksi yksityistä silmälääkäriä ei ole löytänyt silmistä mitään vikaa)
Kuulohäiriöt (tärykalvo kondiksessa, mutta lievä tinnitus ollut oikeassa korvassa 16 vuotiaasta lähtien. Myöhemmin tullut mukaan lievää ääniyliherkkyyttä)
Väsymys (vaikka aina nukkunut tarpeeksi)
Masennus (ilman mitään syytä)
Mitä kustantaa kilpirauhaskokeet yksityisellä? Hyvähän ne olis heti alkuun ottaa, mikäli epäilyksiä on. Loppuu arvailut siihen, kun on mustaa valkosella. Ja en ole nyt tämän "muoti-ilmiön" perässä, olen tässätapauksessa muodin edelläkävijä jo luonnostaan.. Ihan mielenkiinnosta vain kysäsin.