Kilpirauhasen vajaatoiminta ja kehonrakennus

Oon kyllä kanssa menettäny uskoni noihin "normi"lääkäreihin. Minulta on löydetty selvät vajiksen oireet ja lääkitykseksi tarjottiin ainoastaan masennuslääkkeitä ja puolivuosittaista seurantaa. Lisäksi löytynyt matalat testotasot. Tähän on jo lääkkeet olemassa, mutta tuota vajista selvitellään vieläkin. Tosin nyt toisessa lääkärikeskuksessa kuin aiemmin. MDD:n testit vielä edessäpäin. Oon itsekin miettinyt vakavasti tuota maito- ja viljatuotteiden poisjättämistä ja siirtymistä tuohon paleoon, mutta haluan nyt käydä vielä toisellakin lääkärillä selvittämässä tätä vajista. Uskon kuitenkin että noi matalat testotasot ovat enemmänkin seuraus kuin syy tähän vuoden alusta alkaneeseen paskaan oloon. Oireet kylläkin pysyneet suht hyvin kurissa TRT:llä mutta veikkaisin pääsyyksi tuota vajista sekä lisämunuaista. Olis kyllä mielenkiintoista kuulla muiltakin kokemuksia juurikin tuosta vajis + paleo, onko auttanut oireisiin tai vielä parempi jos löytyisi TRT:llä olevia vajislaisia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Masennuslääkkeitten syönnin määrä täällä suomessa jo todistaa ettei hoideta muuta kuin oireita, niitäkin väärillä lääkkeillä jotka ei edes toimi. Eikä lääkäreitä kiinnosta pätkääkään selvittää niitä oikeita syitä mistä esim. joku masennus johtuu, kun pilleriä on helppo antaa ja uskotella potilaalle että tää auttaa. Masennus ilman syytä tuskin ilmenee eikä se syy ole joku masennuslääkkeen puutos. Sori taas OT mutta kyllä tää lääkäritouhu pistää välillä vihaks. Funktionaalinen lääketiede voittaa 10-0 nämä pillerintuputtajat.

Ja vieläpä Suomessa kuulemma myönnetään suurelle osalle HETI masennuslääkettä eikä tutkita kilpirauhasta lainkaan. Ja enemmän kuin suurella osasta tapauksista vika on kilpirauhasessa. Suomessa tää kilpirauhasasia on kuulemma ihan ruohonjuuritasolla.
Esimerkkinä jo Jenkeissä noi kilpirauhasen viitarvot on PALJON tiukemmat.

Suomen julkimoistamme muuten räppäriystävämme Elastinen on ollut Paleolla eli viljattomalla ruokavaliolla jo yli viisi vuotta. Ja sen kyllä huomaa kaverista.

Jos googlettaa vaikka "masennus viljat" niin tulee ihan mukavasti asiaa.

Huolestuttavaa, että löydän itestäni samoja oireita. Toisaalta ite uskon että mun oireet liittyy kovaan stressiin. Ainakin toivon. Viimeks oli kilppariarvot ok, mutta niitähän ei aina löydy normaaleista verikokeista kai?

Uutena tietona tuo viljatuotteet ja maitotuotteet. Osaako joku selittää, minkä takia se vaikuttaa kilppareihin?
ei aina voi luottaa tuohon lääkärin toteamukseen arvot oli ok. mitäs arvoja sinulta mitattiin ja mitä ne oli?

ei aina voi luottaa tuohon lääkärin toteamukseen arvot oli ok. mitäs arvoja sinulta mitattiin ja mitä ne oli?

Unohdin mainita että olihan munkin lääkärin mukaan arvot ok! Ja sit lähetin arvot kilpirauhassivustolle jossa ainakin se 2000 kilpirauhassairasta.
Niin sanoivat kaikki heti että mun TSH arvo 7.1 on todella korkea jo ja moni ihminen olisi täysin kappaleina tolla TSH arvolla.
Ja tuo arvo tarvitsee lääkitystä samantien.

Sitten mun piti soittaa takasin mun lekurille ja VAATIA ITSE lääkitystä! VIT-TU mitä paskaa!

Sanoivat kilpparisivustolla että yksityisellä lääkärillä lääkitys ois myönnetty välittömästi. Mutta minkäs teet kun köyhällä ole varaa yksityisillä käydä.

Nyt TSH arvo on 3,2 ja sekin on vielä korkea. Jenkeissä yläraja TSH:lla on 3,0.
-----------------------------------------------------

Viljojen jättämisen jälkeen multa katosi myös kokonaan atooppinen ihottuma joka teki punasia näppylöitä iholle aina suihkun jälkeen.
Ihottumaa kesti yli 3 vuotta.
Mutta lumetta varmaan sekin.

"Kas, tuossapa mielenkiintoisen näköinen ketju. Varmaan paljon mielenkiintoista asiaa kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja bodauksesta."

Tutkisin asioita mitkä aiheuttavat kilpparin vajista niin selvät aiheuttajat ovat viljatuotteet(gluteeni) ja maitotuotteet. Ja ne aiheuttaa muutenkin kaikki autoimmuunisairaudet.

En voi selittää tässä koko tarinaa. Mutta vilja on jo muutenkin ihmiselle myrkkyä koska ihminen viljelly sitä vasta 10 000 vuotta. Ihmisellä menee oppia sietämään tietty ruoka aina paljon pidempään.

Miksi just oli uutisissa että Suomi on pohjoismaiden sairainta kansaa? no todellisuus on se että yksi merkittävä syy siihen on esim. maitotuotteiden runsas käyttö.

Tässä vielä vähän aiheesta:
"Tärkein hoito kilpirauhastulehdukseen on luontaisesti gluteiiniton ruokavalio..."

Näinhän se menee.. lääkkeillä hallitaan oireita, eikä sen aiheuttajaa. Valitettavan usein näin tapahtuu ja lääketehtailijat kiittää.

Lääke- ja ruokateollisuus toimivat käsi kädessä ja raha ajaa AINA ihmisen edelle.

Ja vielä lisään että tosta viljojen / maitotuotteiden aiheuttamista sairauksista löytyy ihan suomalaisilta sivuilta kymmeniä ellei satoja tekstejä.

Masennuslääkkeitten syönnin määrä täällä suomessa jo todistaa ettei hoideta muuta kuin oireita, niitäkin väärillä lääkkeillä jotka ei edes toimi.

Oon kyllä kanssa menettäny uskoni noihin "normi"lääkäreihin.

Suomen julkimoistamme muuten räppäriystävämme Elastinen on ollut Paleolla eli viljattomalla ruokavaliolla jo yli viisi vuotta. Ja sen kyllä huomaa kaverista.

Jos googlettaa vaikka "masennus viljat" niin tulee ihan mukavasti asiaa.

jumping-out-of-window.gif

Vähän asian vierestä, mutta näitä lukiessa tulee mieleen, mitä ihmettä nykymaailmassa sitten voi oikein enää syödä? Suurinpiirtein kaikki kasviksia myöten on todistettu jollain tapaa haitalliseksi, niin eihän sitä enää uskalla muuta kun vettä juoda (tosin joillain alueilla sekin sisältää runsaasti fluoria, jonka on joidenkin tutkimusten mukaan havaittu olevan haitallista).

Vähän asian vierestä, mutta näitä lukiessa tulee mieleen, mitä ihmettä nykymaailmassa sitten voi oikein enää syödä? Suurinpiirtein kaikki kasviksia myöten on todistettu jollain tapaa haitalliseksi, niin eihän sitä enää uskalla muuta kun vettä juoda (tosin joillain alueilla sekin sisältää runsaasti fluoria, jonka on joidenkin tutkimusten mukaan havaittu olevan haitallista).

Joo kaikessa on myrkkyjä. Vaikka kasvattaisit ite kaikki rehut niin eikös ne siementkin oo geenimanipuloituja, hehheh :D
Ja vaikka ois oma pelto niin taivaalta sataa myrkyt siihen päälle :D
Ei oo täs maailmas paikkaa jossa ei ois myrkkyjä.

Tuli mieleen muuten, italialaisella opiskelukaverillani on iso ukki vielä elossa. Asunut koko ikänsä siellä korvessa maalla. Ei ole muuten KOSKAAN syönyt mitään kaupan ruokaa, paitsi voita. Ja vesi tulee kaivosta.
Kaiken muun ottaa omasta pellosta ja kasvattaa vuohia ja pari sikaa.
Aamulla vetää "sata grammaa" ite tekemää pontikkaa ja siihen päälle raakaa sipulia ja vähän keittoa.
Käytiin pari vuotta sitten tapaamassa. Mies on nyt 91v ja varmaan paremmassa kunnossa ku minä :D Siellä se paineli aamu 5 aikaa pellolla vuohiensa kera.

Kohta varmaan joku vittuilee että "muuta sinne sit asumaan" :)

Joo kaikessa on myrkkyjä. Vaikka kasvattaisit ite kaikki rehut niin eikös ne siementkin oo geenimanipuloituja, hehheh :D
Ja vaikka ois oma pelto niin taivaalta sataa myrkyt siihen päälle :D
Ei oo täs maailmas paikkaa jossa ei ois myrkkyjä.

Tuli mieleen muuten, italialaisella opiskelukaverillani on iso ukki vielä elossa. Asunut koko ikänsä siellä korvessa maalla. Ei ole muuten KOSKAAN syönyt mitään kaupan ruokaa, paitsi voita. Ja vesi tulee kaivosta.
Kaiken muun ottaa omasta pellosta ja kasvattaa vuohia ja pari sikaa.
Aamulla vetää "sata grammaa" ite tekemää pontikkaa ja siihen päälle raakaa sipulia ja vähän keittoa.
Käytiin pari vuotta sitten tapaamassa. Mies on nyt 91v ja varmaan paremmassa kunnossa ku minä :D Siellä se paineli aamu 5 aikaa pellolla vuohiensa kera.

Kohta varmaan joku vittuilee että "muuta sinne sit asumaan" :)

Onko yli 90-vuotias tupakoitsija todiste tupakoinnin terveellisyydestä? Onko tuo esimerkkisi mies todiste muusta kuin, että vuohien kanssa on kiva peuhata, kun viettää paljon aikaa eristyksissä? Jos vastaus molempiin on mielestäsi ei niin... What's the point?

PS: Siskoni tuttu aloitti paleo-dietin ja sairastui samana päivänä reumaan, aikuisiän diabetekseen ja masennukseen. True story.

Onko yli 90-vuotias tupakoitsija todiste tupakoinnin terveellisyydestä? Onko tuo esimerkkisi mies todiste muusta kuin, että vuohien kanssa on kiva peuhata, kun viettää paljon aikaa eristyksissä? Jos vastaus molempiin on mielestäsi ei niin... What's the point?

PS: Siskoni tuttu aloitti paleo-dietin ja sairastui samana päivänä reumaan, aikuisiän diabetekseen ja masennukseen. True story.

Pointti ei ollut mikään. Kunhan latelin.
Väittivät että siellä kylässä missä asui ei kukaan ole sairastunut esim. syöpään vuosikymmeneenkään.

Tuo siskosi tuttus juttu oli hauska vitsi. True story.

Tänne kirjoittelu tuskin parantaa sairauttani.

Hyvää viikonloppua kaikille

Siinä oli ihan ne kaikki perus, T4 oli ihan normaali. Samalla koitettiin selvitellä sitä, miks mulle tulee mustelmia niin paljon. Lekuri käski vaan vähentää omegan määrää..

No mun mielipide on se, että jos on ongelmia niin kannattaa kokeilla gluteenitonta ruokavaliota. Ja poistaa niitä ruoka-aineita mistä tulee selkeästi huono olo. Toki joskus saattaa turtua, eikä oikein tajua mistä se vetelä olo tulee.

Kyllä esim. Tuota paleota voi suositella kaikille ja prosessoituruoka on mielestäni aika kaukana ruuasta.
Ja kilpparintoimintaa edistää useat erillaiset levätuotteet esim. Spirulina. (Lääkitystä ei tietenkään saa lopettaa seinään vaan pikku hiljaa vähentämällä)
Ja spirulina muutenkin urheilijalle loistava lisäravinne, sisältää lähes kaikki vitamiinit paitsi c ja d. Runsaasti proteiineja (aminohappoja) sekä lisää punasolujen määrää. Sekä hyvä detoxoiva vaikutus...
Ja mitä tohon lääketeollisuuteen tuulee niin löytyyhän sieltä varmaan jotain hyvääkin, mutta suureks osaks raha vie ja henkilökohtasesti ite luotan enemmän luontoon ja alan sit kallistuu lääketieteelle ku ne pystyy samqan ku luonto esim. Valmistaa siemenen mistä kasvaa elävä puu. Ennalta ehkäsy on se juttu.
Ruoka olkoon lääkkeemme vai mite se meni :D

Mitäs mieltä ootte näistä Valviran sekoiluista mitä on nyt lähipäivinä tullut esille. Koskee siis T3 hoitoa.

https://amplia-fi.directo.fi/blogi/?x119991=167656

Näkee taas kuinka metsässä suomen endot on tässäkin asiassa, Thyroxiini ainut oikea lääke! Syökää sitä vaikka ei auttaisi.
Tai sitten ei vain haluta potilaiden oikeasti paranevan jotta muidenkin lääkkeiden syönti jatkuu sairauksiin joita vajaatoiminnasta voi aiheutua..

Toivottavasti itseltä ei löydy rt3 ongelmaa koska voi joutua kuseen näiden itsepäisten lääkäreiden osaamattomuuden takia.
Pidetään vaarallisena kun TSH laskee T3 hoidolla. Sama kun pitäis vaarallisena LH laskua testohoidossa.

Miksi mä luottaisin yhtään mihinkään, jota sanoo yksi lääkäri oman firmansa blogissa? Firma, joka tarjoaa esim. Bemer "-terapiaa", joka on aivan täyttä paskaa ja huuhaata?

Omituiselta kuulostaa myös "Luonnonmukainen ja kokonaisvaltainen" klinikka, joka tarjoaa kuitenkin esim. Botox-ruiskeita... vittu mitä paskaa.

Löytyy päälle 2000 allekirjoitusta parin päivän aikana saanut adressi näitä mielivaltaisia tohtoreita vastaan.
On siinä hieman muitakin jotka ovat samaa mieltä tuon lääkärin kanssa.

http://www.kilpirauhasliitto.fi/images/images/hypotyreoosilausunto_270513.pdf

Käänteis T3 (reverse T3, rT3) määrityksestä ei ole apua.
Suomessa mikään yliopisto tai keskussairaala tai laadukas yksityislaboratorio ei tee rT3 määrityksiä, koska niille ei ole kliiniseen käyttöön perustuvaa tarvetta.
Yhdistelmähoidon vaarana on liian suuren T3 annoksen aiheuttama tyreotoksikoosi, mikä ilmenee pienenä TSH pitoisuutena, vaikka aamulla ennen lääkevalmistetta otettu T3v arvo olisikin normaali.

Eivät ymmärrä että TSH lasku on normaalia kun pistetään ulkopuolista hormoonia. Samahan tapahtuu T4 napeilla myös, muttei sitä tuossa mainita.
Näinhän se on juu, taidanpa lähteä salille.

Voidaanko tän ketjun nimi muuttaa "huuhaa foliomeininki ja lääketeollisuus on saatanasta" ja siirtää tää vaikka yleiseen keskusteluun?

Taas saatana näitä, laitetaan jotain blogeja virallisina faktoina ja kehutaan kuinka on 2000 allekirjoitusta. Pieni prosentti vajaasta 6 miljoonasta (jos oikein raflaavasti viitataan väkilukuun)

Koska itse odottelen labratuloksia kilppariarvoista, niin haluaisin kuulla tässä ketjussa vajaatoiminnan omaavia kertomaan, että miten ongelman diagnosointi ja lääkitys on vaikuttanut saliharrastukseen. Menkää vittu omaan blogiinne kertoon kuinka raha pyörittää maailmaa ja kaikki laitokset on perkeleitä, puhumattakaan ROKOTUKSISTA (seurantasirut, supertaudit jotka tappaa valtaosan väestöstä kun joku yybertaho näin haluaa, jne.) Pidetään täällä keskustelu edes häilyväisesti saliharrastuksen ja kilpirauhasarvojen ympärille, jooko?

Voidaanko tän ketjun nimi muuttaa "huuhaa foliomeininki ja lääketeollisuus on saatanasta" ja siirtää tää vaikka yleiseen keskusteluun?

Taas saatana näitä, laitetaan jotain blogeja virallisina faktoina ja kehutaan kuinka on 2000 allekirjoitusta. Pieni prosentti vajaasta 6 miljoonasta (jos oikein raflaavasti viitataan väkilukuun)

Koska itse odottelen labratuloksia kilppariarvoista, niin haluaisin kuulla tässä ketjussa vajaatoiminnan omaavia kertomaan, että miten ongelman diagnosointi ja lääkitys on vaikuttanut saliharrastukseen. Menkää vittu omaan blogiinne kertoon kuinka raha pyörittää maailmaa ja kaikki laitokset on perkeleitä, puhumattakaan ROKOTUKSISTA (seurantasirut, supertaudit jotka tappaa valtaosan väestöstä kun joku yybertaho näin haluaa, jne.) Pidetään täällä keskustelu edes häilyväisesti saliharrastuksen ja kilpirauhasarvojen ympärille, jooko?

Jos sinun mielestä ruokavalio ja ympäristö on merkityksetön terveydelle, käy jatkossakin siellä TK-lääkärillä hakemassa se tuttu ja ainoa toimiva Thyroxin-respa, jooko?

Toivottavasti et oleta että nettiadressi kilpirauhaspotilaiden hoitomenetelmiin liittyen olisi joku menestystarina, suurinta osaa ihmisistä ei kato kiinnosta paskaakaan.

Jos sinun mielestä ruokavalio ja ympäristö on merkityksetön terveydelle, käy jatkossakin siellä TK-lääkärillä hakemassa se tuttu ja ainoa toimiva Thyroxin-respa, jooko?

Toivottavasti et oleta että nettiadressi kilpirauhaspotilaiden hoitomenetelmiin liittyen olisi joku menestystarina, suurinta osaa ihmisistä ei kato kiinnosta paskaakaan.

Hernettä saa vetää nenään ja pitääkin, jos mielestään aihetta siihen on.

Mutta, seison edelleen mielipiteeni takana, kun sanoin että toivoisin tämän ketjun liittyvän nimenomaan kilpirauhasen vajaatoiminnan JA saliharrastuksen keskinäiseen vaikutukseen. Oletko eri mieltä, että asia on ehkä hieman eksynyt raiteiltaan? Otsikko kuitenkin on kilpirauhasen vajaatoiminta ja kehonrakennus.

Tuossahan se muutaman ekan viestin aikana lähti mopo karkaamaan käsistä (itsekkin tähän syyllistyneenä :face: )

Odotellaan vielä kuka / ketkä täällä alkaisi taas puhumaan otsikon aiheesta ja osallistutaan sitten keskusteluihin taas :)

Koska itse odottelen labratuloksia kilppariarvoista, niin haluaisin kuulla tässä ketjussa vajaatoiminnan omaavia kertomaan, että miten ongelman diagnosointi ja lääkitys on vaikuttanut saliharrastukseen.
No mulla oli vuosia diagnosoimaton idiopaattinen hypotyreoosi eli kilpirauhasen vajaatoiminta. Harvinainen tapaus, koska mulla ei ole autoimmuunireaktiota ja kilpirauhanen vain vähensi toimintaa reilusti muutama vuosi sitten. Sitten elettiin vuosia diagnosoimattoman kilpirauhasen kanssa, salitreeni ei maittanut yhtään, paino nousi yli 10kg, iho-ongelmia, opiskelu mennyt täysin perseelleen, psykologilla käytiin juttelemassa, että onko masennusta, kunnes vähän reilu vuosi sitten otettiin verikokeet rintakivun takia ja sieltähän vajaatoiminta löytyi.

Thyroxinia olen nyt syönyt vuoden ja sen vaikutuksen huomasi lähes välittömästi. Energisyys kasvoi valtavasti, iho-ongelmat lähtivät, ruokahalu kasvoi ja oli pitkästä aikaa taas nälkä, tekee taas mieli opiskellakin (gradutyöt, lopputentit, muutamat luentokurssit), sali alkoi taas kiinnostaa ja painoa lähti. Eli kyllä mä sanon voimakkaalla äänenpainolla, että oikea lääkitys ainakin mulla auttoi huomattavasti elämää.

Menkää vittu omaan blogiinne kertoon kuinka raha pyörittää maailmaa ja kaikki laitokset on perkeleitä, puhumattakaan ROKOTUKSISTA (seurantasirut, supertaudit jotka tappaa valtaosan väestöstä kun joku yybertaho näin haluaa, jne.) Pidetään täällä keskustelu edes häilyväisesti saliharrastuksen ja kilpirauhasarvojen ympärille, jooko?
Jep ja kun muistetaan vielä, että thyroxin taitaa olla yksi halvimmista lääkkeistä mitä on. Mulla maksaa kuukauden hormoniannos alle 1€:n kelakorvattavana, tolla se lääketeollisuus varmasti tahkoaa vitusti voittoa ja koomisena puolena aina kun joku kysyy: "Käytätkö hormoneja?" voi vastata rehellisesti kyllä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom