BB PRO Kille Kujala

Näin sitä pitää. Kille on aivan oikeassa.

Kuten tuonne Vatasen ketjuun eilen kirjoitin, jostain kumman syystä näyttää kovin monelle suomalaiselle ns. systeeminen riski olevan täysin tuntematon - tai no ei se mikään ihme ole, koska siitä ei edes hallitus ole puhunut. Ainakaan vielä.

Yksilön henkilökohtainen välitön riski voi olla pieni, vaikka hän sairastuisikin (terve nuori ihminen), mutta hän helposti tartuttaa sen kahteen kolmeen muuhun. Räjähdysmäisen eksponentiaalisen tartunnan saaneiden määrän kasvun (tähän tarvitaan hieman matematiikkaa) seurauksena koko yhteiskunnan rakenteet voivat natista ja romahtaa. Lähinnä tarkoitan nyt terveydenhuoltoa.

Tartuttamasi ihmiset, joilla riski saattaa olla paljon itseäsi, sitä perustervettä nuorta ihmistä, suurempi, eivät välttämättä enää saa tarvitsemaansa hoitoa, jonka normaalioloissa saisivat. Systeemitason romahduksen seurauksena myös oma täysin koronavirukseen liittymätön mahdollinen terveysriskisi, jota tällä hetkellä on mahdoton ennakoida, voi toteutua. Esimerkiksi auto-onnettomuuden seurauksena tarvitsemasi erityishoito ei enää olekaan mahdollinen, koska terveysjärjestelmä on aivan ylikuormitettu.

Eristäytyminen on moraalinen velvollisuus niin muita kuin itseämmekin kohtaan. Kille on tässä suhteessa askelta monta muuta edellä tällä palstalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähtee nimittäin tilaus täältäkin Killen kauppaan. Erinomaista toimintaa, josta esim. jarno olmaloiden ja tomi takamaiden kannattaisi ottaa mallia. Uskomaton vitun lässytystä saadaan lukea tämän sivuston ylläpitäjältäkin. Sen siitä saa, kun pidetään itseään tärkeämpänä kuin ollaan, niin siinä on lopputulos.

Jos näitä edellä mainittuja henkilöitä ei oma tai naapurin hyvinvointi kiinnosta, niin ajatelkaa nyt vaikka saatana lapsianne. Luulisi siinä olevan ihan tarpeeksi suuri motivaattori pistää helvetti KUUKAUDEKSI treenit tauolle.

Itseäni yllätti Killen ratkaisu, taitaa olla toinen kahdesta Suomen aktiivisesta IFBB-proosta. Oikeastaan jos miettii miten asiat on hoidettu amatööripuolella, niin huipuille on annettu poikkeuslupa reenata monilla kunnallisilla liikuntapaikoilla ja taas propuolella huipun pitää lopettaa reenaaminen salilla, koska siellä käy liian paljon harrastajia :) ja taudit voivat levitä. Luulisin että Tampereeltakin löytyisi Killelle kunnallinen reenipaikka, jossa koronan mahdolisuus olisi riittävän pieni, tai edes jonkun hyvä kotisali.

Itseäni yllätti Killen ratkaisu, taitaa olla toinen kahdesta Suomen aktiivisesta IFBB-proosta. Oikeastaan jos miettii miten asiat on hoidettu amatööripuolella, niin huipuille on annettu poikkeuslupa reenata monilla kunnallisilla liikuntapaikoilla ja taas propuolella huipun pitää lopettaa reenaaminen salilla, koska siellä käy liian paljon harrastajia :) ja taudit voivat levitä. Luulisin että Tampereeltakin löytyisi Killelle kunnallinen reenipaikka, jossa koronan mahdolisuus olisi riittävän pieni, tai edes jonkun hyvä kotisali.

Ymmärrätköhän sä, mitä Kille tossa ajoi takaa? Ei Kille ollut omasta sairastumisestaan huolissaan.

Lähtee nimittäin tilaus täältäkin Killen kauppaan. Erinomaista toimintaa, josta esim. jarno olmaloiden ja tomi takamaiden kannattaisi ottaa mallia. Uskomaton vitun lässytystä saadaan lukea tämän sivuston ylläpitäjältäkin. Sen siitä saa, kun pidetään itseään tärkeämpänä kuin ollaan, niin siinä on lopputulos.

Jos näitä edellä mainittuja henkilöitä ei oma tai naapurin hyvinvointi kiinnosta, niin ajatelkaa nyt vaikka saatana lapsianne. Luulisi siinä olevan ihan tarpeeksi suuri motivaattori pistää helvetti KUUKAUDEKSI treenit tauolle.
Pahoin pelkään ettei tule kuukausi riittämään, tulee toinen ja tulee vielä kolmaskin kuukausi pahimillaan ennekuin tilanne alkaa olla sellainen et salit aukeaa ja liikkuminen on järkevää. Toivon toki ettei näin olisi mutta ihmettelisin jos tämä härdelli kuukaudessa ohi olisi. Varautukaa siihen et menee useampi kuukasi ennekuin kaikki palaa ennalleen.

Ymmärrätköhän sä, mitä Kille tossa ajoi takaa? Ei Kille ollut omasta sairastumisestaan huolissaan.
Ymmärrän, esimerkiksi Jyväskylässä riittävän hyvät urheilijat pääsevät harjoittelemaan kunnallisiin urheilutiloihin, mutta seula on tiukka. Ei kyse heilläkään ole omasta sairastumisesta, vaan siitä, ettei pienellä nuorten ihmisten ryhmällä ole merkitystä tässäkään tilanteessa. Miten itse näet asian????

Se mitä Killen osalta kirjoitin ei tarkoita mitään harrastajien osalta, kuten joku voisi sieltä myös lukea, jos osaa.... Harrastajien pitäisi tietenkin lopettaa sisäliikunta siksi ajaksi, kuin tämä kriisi on päällä. Pienemmällä sisäreenajien ryhmällä ei ole juurikaan merkitystä tässäkään tapauksessa.... Ei vanhuksien, eikä muidenkaan suhteen. Et tainnut ymmärtää mitä kirjoitin...

Uskomaton vitun lässytystä saadaan lukea tämän sivuston ylläpitäjältäkin. Sen siitä saa, kun pidetään itseään tärkeämpänä kuin ollaan, niin siinä on lopputulos.
Jos te pysyisitte Killessä kiitos, mä tiedän että osalla tai itseasiassa monellakin on mua vastaan kovasti, mutta purkakaa jossain muualla kuin kisaajien ketjuissa. Sä et esim tiedä pätkääkään mun päivistä miten vähän olen ihmisten kanssa tekemisissä, mutta niin sinä vain auot täällä päätäsi. Oikeesti, jotain rajaa nyt. Mä en sanallakaan sua dissannut, mutta sulla tarvetta näyttää tänne suuntaan.

Lähtee nimittäin tilaus täältäkin Killen kauppaan. Erinomaista toimintaa, josta esim. jarno olmaloiden ja tomi takamaiden kannattaisi ottaa mallia.
Jos se nyt yhtään helpottaa, niin oon treenannut ainoastaan niinä harvoina päivinä, kun on ollut ylipäätään ohjauksia viimeisen 1,5 viikon aikana. Eli kolme kertaa olen nyt itse treenannut tänä aikana 2-jakoisella ohjelmalla. Meidän salilla käytetään nyt suojaavia hanskoja ja desinfioidaan suihkupullolla pinnat kunkin liikkeen jälkeen.

Olisihan se ollut kiva sanoa asiakkaille, että perutaan kaikki, mutta mun ollut yksinkertaisesti pakko tehdä taloudellisen tilanteen takia nuo loput harvat ohjaukset, joita on vielä tässä ollut. Asiakkaiden puolelta tulevat peruutusilmoitukset olen luonnollisesti hyväksynyt mukisematta, enkä ole veloittanut rahallisesti edes viime tinkaan perutusta ohjauksesta tai myöskään vähentänyt ohjauskertaa jo maksetuista ohjauksista.

Jos nyt ei oteta koronaa puheeksi vaan ihan pelkästään treenitauko ja sen vaikutukset elimistössä ja treenaamiseen, eikös Utti Hietala muutama vuosi takaperin pitänyt kuuden viikon tauon treeneistä hakeakseen sitä, että pidempään treenaanneena saisi kropalle tauon jälkeen taas jonkinlaista ärsykettä?

Jos nyt ei oteta koronaa puheeksi vaan ihan pelkästään treenitauko ja sen vaikutukset elimistössä ja treenaamiseen, eikös Utti Hietala muutama vuosi takaperin pitänyt kuuden viikon tauon treeneistä hakeakseen sitä, että pidempään treenaanneena saisi kropalle tauon jälkeen taas jonkinlaista ärsykettä?
Tuo on ihan täysin totta. Mutta pitkän tauon jälkeen ei pidä "tehdä vittu täysii, että tulis lihakset iha vitu kipeeks", vaan aloittaa iisisti, jolloin hyötyy pitkän tauon jälkeen progressiosta ihan eri tavalla.

Just tommosen 6 viikon tauon jälkeen sun kehon mev (minimum effective volume) on laskenut aika paljon, niin hyvin vähäinen voluumi riittää alkuun.

Eikö Phil Heath ole tunnettu siitä, että hän pitää joka vuosi jonkinlaisen treenitauon?
Todella moni pro ukko pitää pitkiä taukoja kilpailukauden jälkeen. Kaikista tunnetuin oli varmaan Kevin Levrone. Levrone piti siis muistaakseni jotain 6kk taukoja jopa.

Eikö Phil Heath ole tunnettu siitä, että hän pitää joka vuosi jonkinlaisen treenitauon?
Dexter Jackson myös ja muistini mukaan myös Ronnie Coleman. Scott Abel suosittelee myös kirjassaan taukoja pari kappaletta vuodessa ja kisojen jälkeen myös oman taukonsa.
Kestävyys puolen maailmasta tulee myös mieleen aika montakin mm. Crissie Wellington triahtlonin puolelta, joka kisakauden jälkeen piti 6-8 viikkoa lepoa.

Vaikka tässä nyt ei mitään pro-ukkoja olla, niin itse olen tuota n. 6-8 viikon taukoa noudattanut kisojen jälkeen. Moni aina ihmettelee, että miten "voi heittää hukkaan kovalla työllä tehdyn tuloksen", mutta sitten kun on vähän aikaa jutusteltu, muuttuu ääni kellossa.

Enkä väitä, että kaikkien pitäisi näin toimia. Itseä vain ihmetyttää, kun moni kisaaja ryntää tyyliin viikon tauon jälkeen normiarkeen ja tehotreeneihin.

Enkä väitä, että kaikkien pitäisi näin toimia. Itseä vain ihmetyttää, kun moni kisaaja ryntää tyyliin viikon tauon jälkeen normiarkeen ja tehotreeneihin.

Tämä on tosiaan ihan yksilöllistä ja oikeita ratkaisuja löytyy ihan ääripäästä toiseen. Jos on ns. luotu lajiin, niin kisadieetinkin voi vetää läpi melko iisisti, jolloin kroppa on ihan iskukykyinen heti kisojen jälkeen. Myös naturaaleilla. Jos taas joudutaan vetämään pitkiä dieettejä ja muutenkin rasvanpoltto takkuaa, niin varmasti voi mennä montakin viikkoa kisan jälkeen, että ei edes tee mieli treenaamaan.

Jos nyt käytän itseäni esimerkkinä, niin treenit ovat ihan perus tekemistä dieetin aikana, siellä ei todellakaan revitellä tai pyritä mihinkään kärsimykseen. Tuo säästää jo paljon. Se mikä tarvitaan rasvanpolttoa ajatellen on vain ruokavalio, missä sielläkään ei revitellä mihinkään suuntaan. Ollaan vain miinuksella. Kun rääkki on ohi, niin kroppa oikein kunnolla imee energiaa ja lihakset vastaa todella hyvin treeniin, kun ne eivät ole dieetillä revitetty loppuun. Silloin tulee tosi hyvää tulosta ja keventelyt tehdään vasta tuon jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom