Kiinteyttävä puntti...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kames
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millainen pitäisi reenin olla, että se ei niinkään kasvattaisi lihaksia, vaan kiinteyttäisi/polttaisi rasvaa? Yritin etsiä täältä aiempaa keskustelua mutta en onnistunut sitä ainakaan löytämään...

[mod]Poistin tästä vastauksen deletoituun provoviestiin. :Timba79[/mod]

Se että näyttää kiinteämmältä on rasvaprosentista kiinni. Diettaa ja lenkkeile niin rasvaa palaa. Voit hyvin yhdistää tähän punttailunkin, niin lihakset säilyvät paremmin dieetin aikana.

Edelleen, tämä on aloittelijoiden osio ja jos ei ole mitään järkevää vastattavaa, jättäkää vastaamatta. Sitä läppää voi heittää vaikka yleisen "vitsit" ketjussa.

Ja tuo kiinteytyminen on sana joka pitäisi poistaa koko sanavalikoimasta. Rasvanpolttoa tuolla tarkoitetaan. Lihakset kasvava ja vahvistuvat (tai kutistuvat ja heikkenevät), mutta mitään kiinteytymistä niissä ei tapahdu.

Ja mitään oikotietä onneen tuossa rasvanpoltossa ei ole, se lähtee siitä että laitat ruokavalion kuntoon. Syöt terveellisesti ja hyvin, mutta kuitenkin vähemmän mitä kulutat. Punttitreeni on erittäin tärkeässä asemassa tässä prosessissa, jottet polta lihaksiasi pois läskin ohella.

No kyllähän punttitreenilläkin saa rasvan palamaan sellasilla 30 toiston sarjoilla puolen minuutin palautuksilla? :O

kaNi- sanoi:
No kyllähän punttitreenilläkin saa rasvan palamaan sellasilla 30 toiston sarjoilla puolen minuutin palautuksilla? :O

Eipä juuri saa. Lihas kasvaa tuollakin toistoalueella, mutta niitä kaloreita palaa about sama määrä, kuin pienemmillä toistomäärillä. Tämä siis tosiaan suunnilleen, kyllä toi voi vähän tehokkaampaa tietty olla. Tässä nyt on vaan sellainen juttu, että rasva ei muutu lihakseksi, vaan joko palaa, tai jää. Eli jos rasvasta tahtoo eroon treenaamalla, kannattaa tehdä aerobista.

mutta lihas tuo muodon moneen kohtaan vartalossa jota usein pidetään kiinteytymisen osana.

Kyllä puntilla palaa läskikin,kun syö vähemmän kun kuluttaa.Mutta parhaiten roppa käyttää vararasvoja hyödyksi aerobisessa reenissä.

Samapa tuo mutta naistelehtien "kiinteytymistä" ei ole olemassa kuten timba sanoi. Piste.

Lihas kasvaa ja rasva palaa. Tämä tarkoittaa dieettiä ja taas pluskaloreilla treenaamista tai toisinpäin.

Apua rasvanpolttoon!?

Eli oon 186/100 ja haluaisin päästä eroon "kaikesta" ylimääräisestä varsinkin vatsan ja kahvojen alueella. Muutenkin olo on nykyisin tosi turvottava ja koko ajan tuntuu et on ihan täynnä vaikka ei olis vähään aikaan syönytkään. Toinen paha asia itselleni on ilta/yö- syöminen. Onko mitään apua siihen kun vaan tekee mieli jotain syödä vaikka ei todellakaan olisi pakko. Ja todella vaikea olla suoraan sanottuna olla jotain napostelematta.

Näin aluksi olen ajatellut aloittaa pitkät pyörälenkit, mutta mitähän muuta sitä kannattaisi tehdä? Salille en jostain syystä ole itseäni kovin helposti saanut... (sen olen laittanut aina esiintymispelkoni piikkiin... =(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kames, ajattele, ettet esiinny siellä kellekään, vaan teet sen puntin itsesi takia, miltä tuo vaikuttaakin.

En ole tosiaan expertti syömisessä, mutta periaatteessa sama resepti voisi olla luikulle ja lihavalle siihen välissä olevan vaihtoehdon tavoitteluun: säännölliset ruoka-ajat. Syödään silloin ja syödään kunnolla. Silloin ei ehkä tule naposteltua niin paljon? Riippuen napostelijasta voi joko tulla liian paljon tai liian vähän syötyä, itse olen jälkimmäiseen päin.

Eli oon 186/100 ja haluaisin päästä eroon "kaikesta" ylimääräisestä varsinkin vatsan ja kahvojen alueella. Muutenkin olo on nykyisin tosi turvottava ja koko ajan tuntuu et on ihan täynnä vaikka ei olis vähään aikaan syönytkään. Toinen paha asia itselleni on ilta/yö- syöminen. Onko mitään apua siihen kun vaan tekee mieli jotain syödä vaikka ei todellakaan olisi pakko. Ja todella vaikea olla suoraan sanottuna olla jotain napostelematta.

Näin aluksi olen ajatellut aloittaa pitkät pyörälenkit, mutta mitähän muuta sitä kannattaisi tehdä? Salille en jostain syystä ole itseäni kovin helposti saanut... (sen olen laittanut aina esiintymispelkoni piikkiin... =(

Joskus oli sama ongelma tuon napostelun suhteen, mutta nykyään napostelen salaattia sellasen sanotaanko suoraan jumalattoman kipon :D Siihen ku tottuu ni on muuten hyvää ja saa napostella niitä kippoja aivan huoletta pelkäämättä lihomista.

Minäkin alotin joskus pyörälenkit ja se toimi hyvin. Poljin jotain reiska 20km oisko neljästi tai viidesti viikossa ja sit rohkasin, että nyt kyllä meen salille minä mikään läski kuitenkaa oo. Siellä sit kattelin, että eihän tämä niin paha paikka ookaan ja se ku pelotti ettei mulla nouse mikään karisi sen siliäntien ku huomasin ettei muillakaan näytä hirveitä nousevan :) Salille!

Jep, ei sitä salia kannata pelätä. Et varmasti ole ainoa aloittelija siellä. Tsemppiä vaan reeneihin:thumbs:

Onko mitään apua siihen kun vaan tekee mieli jotain syödä vaikka ei todellakaan olisi pakko. Ja todella vaikea olla suoraan sanottuna olla jotain napostelematta.

Syö säännöllisesti (esim. 3h välein) ja vältä syödessäsi sokereita, vaaleita leipiä, pullaa yms. scheissea. Itselläni nuo vääränlaiset hiilihydraatit tuo sitä naposteluhimoa ja tekee mieli syödä lisää vaikka ei tarvitsisikaan.

Niin ja rohkeasti sinne salille ja lenkkipolulle. Pikkuhiljaa se homma lähtee eteneen ja pakkotoistoa lukemalla oppii aina jotai uutta reenistä ja ravinnosta

Mutta eikös se ole niin että aloittelijalla tuollainen kasvattaa lihaksia, mutta edistyneellä lihakset pienentyvät?

No, totta helevetissä siinä läskit lähtee, jos edes puntteja heiluttelemalla ylittää sen kalorinkulutuksen maagisen rajan, mutta onko se sitten mielekästä treeniä, se onkin jo ihan eri juttu. Sama tehohan pitäisi olla myös kunnon treenillä?

Mutta kyllä, itse kun aloittelin treeniä kuntoutusmielessä fyssarin ohjeilla ja nimenomaan pitkillä sarjoilla, niin kyllähän siinä sivussa fläsääkin lähti, vaikka lihastakin selvästi tuli - aloittelijalle kaikki on mahdollista! Mutta nyt sitä sitten saa salilta enää vain massaa ja voimaa, kun on siirtynyt sellaiseen kunnon vääntöön. Pienemmillä painoilla ja pidemmillä sarjoilla sitä kai saisi pienemmät ja sievemmät lihakset sinne läskien alle, mutta enpä viitsi vaivautua :evil:

Muuten, Kames, saleissa löytyy. Ja kun oikein säkä käy, niin saattaapa löytää jopa salin jolle avaimella pääsee aukioloaikojen ulkopuolella - vähemmän yleisöä. Itselleni se taisi olla alkuaikojen pelastus, kun sai parhaimmillaan ihan yksin olla tyhmä, ruma ja heikko! Sittemmin olen kyllä huomannut ettei salilla käydä esiintymässä ja tuijottelemassa, vaan treenaamassa (jos näin ei ole - väärä sali!).

Totta puhutte. Ei salilla käymiseen tarvitse olla "esiintymispelkoa", ei siellä todella käydä esiintymässä. Kaikki, jotka ovat treenanneet ja käyvät siellä säännöllisesti, käyvät siellä treenaamaassa, eivätkä katsele ja naureskele, että hahaha, mun hauis on isompi kuin sun. Rohkeesti vaan rautaa nostamaan! Rasvanpolton kannalta tosiaan paras on tuo ruokavalio / aerobinen -yhdistelmä. Itse en ole pyörälenkkien suuri fani, enemminkin joko normaalien lenkkien tai sitten ihan eri lajien (jalkapallo, jääkiekko, salibandy). Tuntuvat paljon mielekkäämmiltä kuin tuo pelkkä juokseminen / pyöräily :)

Suositut

Back
Ylös Bottom