Morjens! Olen 17 vuotias jätkä, 179cm ja 65kg. Voisi kuvitella että olen siis aikamoinen kynäniska ja pitäisi syödä enemmän, mutta kun lihoa tässä ei ole varaa.. :D Kun on pömppis ja muutenkin löysä vatsa ja rinta.. ei tämä maha haittaisi paljoa kun olisi jotain lihaa muuallakin. :D Joten ajattelin tässä aloittaa taas treenaamisen ja laittaa tällä kertaa ruokavalion kuntoon. Mites sitä nyt saisi painoa ja massaa lihaksen muodossa? vai pitäisikö siinä tulla paljonkin lisää myös läskiä. Kuntosali korttia ei ole tällä hetkellä ainakaan, kotoa löytyy käsipainoja, käyrätanko ja paljon levyjä, leuanveto tanko.Aivan aloittelija en ole, kävin noin vuoden salilla ruokavalio ties missä, ja nyt puolenvuoden tauon jälkeen melkeen kaikki ne pienetkin lihat kadonnut. Ajattelin aloittaa tälläisen ohjelman: http://www.muscleandstrength.com/workouts/dumbbell-barbell-home-workout.html
Olen vähän huono suomentamaan noita, olisi hyvä kun viitsisitte vähän vilkaista. Miltä vaikuttaa? Saisiko tällä tuloksia oikealla ruokavaliolla, ja mikä olisi hyvä ruokavalio? Vaalean leivän jätän ainakin pois ja lisään proteiinin saantia. Miten siis saisin lihasta mahd. pienellä läskin kertymisellä? vai onko edes mahdollista? pitäisikö syödä enemmän, vähemmän, vai yhtäpaljon kuin kuluttaa?
Kaikenlaiset neuvot olis tarpeen.
Kiitos jo etukäteen!
Olen vähän huono suomentamaan noita, olisi hyvä kun viitsisitte vähän vilkaista. Miltä vaikuttaa? Saisiko tällä tuloksia oikealla ruokavaliolla, ja mikä olisi hyvä ruokavalio? Vaalean leivän jätän ainakin pois ja lisään proteiinin saantia. Miten siis saisin lihasta mahd. pienellä läskin kertymisellä? vai onko edes mahdollista? pitäisikö syödä enemmän, vähemmän, vai yhtäpaljon kuin kuluttaa?
Kaikenlaiset neuvot olis tarpeen.
Kiitos jo etukäteen!