Kiertäjäkalvosintreeni Body lehdessä, varoitus!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yleenä nuo takapuolen lihakset ovat heikompia kuin etummaiset ja se tietysti voi vaikuttaa niihin painojen eroihin sisä- ja ulkokierrossa. Mulla ainakin vetää ne lihakset ihan juntturaan jos rupeaa liikaa painoa laittamaan, sen takia teenkin mielummin kuminauhalla. Kuulostaa kyllä aika hurjalta noi paino määrät.

Oon tehny tuota ulospäin vääntävää liikettä ristikkäistaljassa tietämättä edes kyseisen lihaksen olemassaolosta, sarjapainoja kasvatellen. Toistaiseksi ei ole mitään prakannut, mutta otetaan tästä lähin varovaisemmin :)

ite olen kyllä tehnyt kuubalaista kääntöä (ulkorotaatio olkavarsi sivulla vaakasuorassa. tän linkin http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htm eka liike, mutta seisten ja kyynärvarren lähtö alempaa) 40kg:n tangolla 10-15 sarjoja ja vipunosto eteen pikkusormi ylimpänä kyynärpää ulospäin 15-20*10-15kg. kylkimakuulla ulkorotaatiossa pikkusen vähempikin on piisannu, 15-20*8-12kg.

eli kyllä kiertäjäkalvosimia voi treenata ihan kunnon raudoillakin, mutta mitään voimatreeniä sinällään ne ei kaipaa, eli liikkeen tulee olla puhdas ja kontrolloitu ilman pomppuja. omassa lajissa (kiipeily) olkapäät saa aika rumaa rasitusta, joten senkin takia olen tehnyt noihin neljään pikku kaveriin reilusti voimaakin.

Jokusen vuoden putkeen tein kerran viikkoon toistoilla 12-8-6 ja tietty hissuksiin kilomäärät kasvoi. Kävi kuitenkin niin, että pikkuhiljaa alkoi olkapääkin oireilla ts. oli melkein aina enemmän tai vähemmän kipeä. Hetken huilin jälkeen aloitin taas, mut toistot luokkaa 2*15-30 ja nyt toimii.
Ilmeisesti olkapää sai liikaa rasitusta, kun siihen vielä lyötiin päälle kaikki muutkin kuormittavat liikkeet.

Sitä vaan olen miettinyt, että olisko nuo liikkeet fiksua tehdä alussa ikäänkuin lämmittelynä vai piileekö siinä vaara; väsy->vamma pääliikkeessä?

Auvo sanoi:
Jokusen vuoden putkeen tein kerran viikkoon toistoilla 12-8-6 ja tietty hissuksiin kilomäärät kasvoi. Kävi kuitenkin niin, että pikkuhiljaa alkoi olkapääkin oireilla ts. oli melkein aina enemmän tai vähemmän kipeä. Hetken huilin jälkeen aloitin taas, mut toistot luokkaa 2*15-30 ja nyt toimii.
Ilmeisesti olkapää sai liikaa rasitusta, kun siihen vielä lyötiin päälle kaikki muutkin kuormittavat liikkeet.

Sitä vaan olen miettinyt, että olisko nuo liikkeet fiksua tehdä alussa ikäänkuin lämmittelynä vai piileekö siinä vaara; väsy->vamma pääliikkeessä?

Itse teen kolme sarjaa cuffia ennen kuin alan treenaa olkapäitä,enkä ole huomannut,että se merkittävästi söisi olkapäätreeniä,mutta ainakin lämmittää vähän paikkoja.Kuitenkin jos olkapäät olis valmiiksi väsyneet,eipä sitä silloin edes tulisi laitettua sellaisia rautoja,joilla vois vammoja päästä syntyyn..?!

Mutta tässäkin taitaa olla kaks koulukuntaa.Toiset tekee ennen treeniä ja toiset jälkeen.Ei kai loppujen lopuksi hirveää eroa ole.Kumpikin parempi kuin ei ollenkaan..:)

Back
Ylös Bottom