Kiertäjäkalvosin kipeä, korvaavia liikkeitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Näin kävi, että hiukan kipeältä on nyt muutaman päivän ajan tuntunut. Rinta, selkä sekä olkapäät ovat nyt ns.telakalla. No alaselän pystyy paino niskassa tekemään, mutta muuten ei uskalla riskeerata yhtään. Oletko ollut vastaavassa tilanteessa ja osaatko suositella korvaavia/ylläpitäviä liikkeitä noille kolmelle lihasryhmälle, jotka tästä tilanteesta eniten kärsivät. Jalat, hauberi sekä ojentajat eivät ole moksiskaan, mutta mieluusti tekisi muutakin..edes jotain...ihan pikkuisen..jooko.. :nolo:

Rintalihaksia voi koittaa varmaan treenata sillä koneella jos sellanen nyt on käytettävissä.Parantumista saattas nopeuttaa tulehduskipulääke kuuri.

osku sanoi:
Rintalihaksia voi koittaa varmaan treenata sillä koneella jos sellanen nyt on käytettävissä.Parantumista saattas nopeuttaa tulehduskipulääke kuuri.

Kiitos Osku... :arvi: Noita ei tullutkaan mietittyä..

Kevyttä kiertäjäkalvosinjumppaa, niin se on jo huomenna parempi.

Itselläni oli sama ongelma n. 1,5 vuotta sitten ja se parani kahdella kortisonipiikillä ja täydellisellä olkapään reenaamisessa puolen vuoden tauolla.
Nyt olen vuoden verran taas pystynyt reenaamaan kunnolla, kunhan on vaan aina rinta/ojentaja/olkapää päivänä aluksi tehnyt kiertäjäkalvosinta vahvistavia vemputuksia.

Alla olevasta linkistä ainakin itse sain ko. ongelmaan paljon apua.

http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki/varoitus.htm

Osta marketista sininen jumppakuminauha (vastus vissiin 5kg). Jumppaile sillä muutaman kerran viikossa kiertäjäkalvosimia. Niin tekee moni huippu-urheilija ja voimailija (ainakin Jani Sievinen) ja kuulemma auttaa.

Ite oon jumppaillut kiertäjäkalvosimia käsipainoilla ja taljalla, sekin auttaa. Teen kiertäjäkalvosimille 2-3 sarjaa ennen jokaista reeniä, missä on tarkoitus tehdä tiukasti työntäviä liikkeitä. Noi siis alkulämmittelyn yhteydessä. Monesti myös kesken kyykkyreenin tai sen jälkeen noita vemputan. Pehkosen kommentit asian tiimoilta ovat täyttä asiaa.

Ihan alkuun tietenkin paussia kaikista liikkeistä, mitkä kipua aiheuttavat ja kipulääkkeetkin voivat olla paikallaan. Asiantuntevan lekurin tutkimuskaan ei olisi pahitteeksi.

Itselläni on sama ongelma juuri nyt päällä. Penkki oli tauolla 2 viikkoa. Nyt pysty tekemään vihdoin rintaa rauhallisesti aloittaen. Selkää on pystynyt treenaamaan hyvin ja olkapäät kanssa, kunhan välttää liikeitä, joissa tulee kiertoa. Paska vaivahan tämä on mut minkäs teet... Hyvältä tuntuu nyt mutta parantuminen vaatii aikaa jos on pahasti paikat rikki. Otat vaan rauhallisesti ja treenaan niin, ettei kipua tunnu liikkeitä tehdessä.

Itsellä oli tuo kanssa kipeä en pystynyt edes tekemään kiertäjäkalvosinliikkeitä - Parani itsestään 2-3 viikossa täysin

Penkkiä pystyin nostamaan ilman kipuja - en tiedä oliko edes kiertäjä kalvosin mutta ajattelin että täytyy olla kun ei niitä liikkeitä pystynyt yhtään tekemään - ja kipu oli täysin erilainen kuin ennen

Kevyttä jumppailua kuten täällä jo ehdotettiinkin. Ja heti sen jumppailun jälkeen vartti jääpussia kipeälle kohdalle. Tämän jälkeen jotain orudis tai feldene tai vastaavaa geeliä siihen. Ja tunnin päästä sama jää ja geelijuttu uudelleen. Tähän kun vielä lisää viikon buranakuurin niin pitäs auttaa. Tai auttoi ainakin itsellä. Kaikki raskaat punnerrusliikkeet kannattaa pitää pois ohjelmasta parin viikon ajan.

Silloin kun olkapää on kipeimmillään ei siihen kannata ruveta kiertäjäkalvosin liikkeitä heti tekemään, vaan odottaa 2-3 viikkoa että pahin kipu on lakannut ja sitten alkaa todella kevyttä kiertäjäkalvosin jumppaa tekemään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
neutraali sanoi:
Silloin kun olkapää on kipeimmillään ei siihen kannata ruveta kiertäjäkalvosin liikkeitä heti tekemään, vaan odottaa 2-3 viikkoa että pahin kipu on lakannut ja sitten alkaa todella kevyttä kiertäjäkalvosin jumppaa tekemään.

Totta, mutta ketjun aloittaja mainitso olkapään olevan vähän kipeänä. Itsellä oli silloin joskus kolmisen viikkoa lähes totaalitaukoa kun pahaksi meni olkapää. Että tilanteen mukaan pitää mennä. Jos kestää jumppailla ilman kipua, niin tuskin siitä haittaakaan on.

Nuo kiertäjäkalvosin liikkeet on tosiaan hyvä pitää lämmittelyssä mukana vaikka ei edes olisi viellä ongelmia olkapäiden kanssa. Itselläni on hieman ollut pieniä kipuja sillointällöin olkapäissä ja varsinkin vasemmassa joka on muuten joskus loukkaantunut, mutta noilla liikkeillä on kaikki kipuilut hävinneet.

Mulla menny olkapäästä jokin pari kertaa miedohkosti ja selkää olen silti pystynyt tekemään täysillä. Kiertäjäkalvosimelta vaikutti oireiden käsityksellä. Kannattaa pitää sitä taukoa reilusti ja aloittaa varovasti. Oma sairaslomani venyi muutamasta viikosta pariin kuukauteen, kun en tajunnut antaa sen olkapään parantua täysin:david:

Mulla meni pari viikkoa sitten kiertäjäkalvosin, kun istuin kotona koneen ääressä:)
Pyörittelin käsiä hieman, kun tuntui vähän hassulta. Sitten vihlaisia ikävästi ja olkapää sattui. Kai sitä ensi viikolla voisi alkaa treenailemaan niitä olkapäitäkin.

Mulla on vasen olkapää vaivannu ja sotkenu treeniä jo parin kuukauden ajan. Tulehduskipulääkekuuri ja lepo eivät ole auttaneet; kipu palasi heti kuurin jälkeen.

Yliojennus ja äkkinäiset, voimaa vaativat liikkeet sattuvat. Lääkärissä on tullut jo pariin otteeseen käytyä, ja nyt olkapää on kuvattu. Sanottiin, että syvemmällä olkapäässä on jotain häikkää. :curs:

Toivon, että paraneminen alkais. Noita kalvosinliikkeitä olen jo ainakin vähän uskaltanut tehdä ja jotain pientä käsivarsille, (ala)selälle ja jaloille. Ainakin oon oppinu, että olkapään kanssa sietää olla varovainen ja että sen hajoaminen sotkee treenit ihan täysin. Potuttaa! :itku:

Oikealla puolella on tässä toista viikkoa ollu vaivana, sitä kannattaa jumpata,venytellä, rasittaa (vähän esim. kilon käsipainoilla vipareita sivulle 3x20, tekee muute hyvää)

No liitytään nyt sitten joukkoon. Ei tuo vasen olkapää nyt täysin vaivaton ole mullakaan. Penkki vielä menee mut pystypunnerrukset on hankalempia. Mutta - varovaisuutta noudattaen eteenpäin.

Suositut

Back
Ylös Bottom