Kiertäjäkalvosimien treenit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ture
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Satuinpa tuossa äskön lukemaan jutun kiertäjäkalvosimien treenaamisesta. Itse en ole tiennytkään että sellaisia on edes olemassa. En tiedä kuinka moni täälläkään treenaa niitä mutta nyt kehotan kaikkia ottamaan kyseiset liikket ohjelmaan. On muuten vittumaiset, jos menee :kakka: . Kyseisten kiertäjäkalvosimien treenaamatta jättäminen aiheittaa suurta kipua olkapäissä esim. penkissä. Lainaten yhden ukkelin tekstiä "Jokaisen penkkimiehen tulee ottaa ohjelmaansa kiertäjäkalvosin treenin mukaan"...no nyt lopetan jauhamisen mutta ajatelkaa asiaa:worship:

Tästä on höpisty ennenkin.. Söötsi ja FAQ käyttöön niin löytyy varmasti.. Heh, kerrankin pääsin sanomaan.. :rolleyes:

Originally posted by Daug
Montas kertaa viikossa kiertäjäkalvosinta voi treenata? Joka päivä? Joka toinen päivä?

Muistan ainakin täällä lueskelleeni että ihmiset treenailee penkkipäivänä osana lämmittelyä. Näin teen myös itse, on helpompi muistaa treenata ne. Taljan ja käsipainojen sijaan käytän kuminauhaa tjsp jonka kiinnitän puolapuuhun ja ei kun veivaamaan. Pari sarjaa 15 - 20 toistoa kumpaankin suuntaan ja sitten penkkaamaan.

Pari vuotta takaperin olin saanut lentopalloillessa oikean olkapääni lähes käyttökelvottomaan kuntoon. Ortopedi tutki sen ja sanoi, että tämä vika on nyt sellainen, ettei se mihinkään itsestään parane, mutta jos kivun kestät niin ei siitä muuta vaaraa ole, eli siitä vaan. Palloilua piti jatkaa ja siksi hankin kuminauhan lämmitelläkseni olkapään kunnolla. Lämmittely oli lähinnä iskulyöntiliikettä, siis vetäen vain eteenpäin. Eipä siitä kauheasti apua ollut, aina vaan sattui. Muutaman kuukauden tauko auttoi asiaa mukavasti, ja viime keväänä vihdoin tajusin kokeilla lämmittelyä vastakkaiseen suuntaan, siis vetäen taaksepäin. Tämä auttoi niin hyvin, että koko olkapää on ollut kuin uusi siitä lähtien. Nykyään teen vain tuon vastakkaiseen suuntaan lämmittelyn ennen jokaista treeniä, ja vaikka joskus jostain syystä jäisikin väliin, niin mitään ongelmia ei enää ole ollut. Ilmeisesti vika oli siinä, että juuri tuohon vastakkaiseen suuntaan kiertäjäkalvosin oli aivan liian heikko, jolloin löystynyt nivel pääsi liikkumaan ja siitä tuli kipu. Jos olisin fiksu, niin ottaisin mukaan liikkeet muihinkin käyttämättömiin suuntiin.

Mikä on porukan mielestä se paras liike reenata kiertäjäkalvosimet?? ja lähinnä talja/käsipainoliikkeita aattelin...

Mulla on hieman olkapää ongelmia ja olen saanut niihin neuvoja fysioterapeutilta. Tampereen koskiklinikan mukaan oikea asento tehdä kiertäjän kalvosimia, että saadaan kohdennettua liike oikein, olisi 45 asteen kulmassa. Eli 45 asteen kulma kyljen ja olkavarren välissä. Tuohon olisi hyvä käyttää jotain tukea.

Itse käytän kuminauhaa ja olkavarren ja kyljen välissä tukena on tyyny. Mutta kai talja ja sellainen kulma penkki missä tehdään yleensä hauiksia/kyynärvarsia käy hyvin. Ei kannatta tehdä isompaa liikettä kuin tuntuu hyvältä. Pitkiä sarjoja pienillä painoilla. Liike tehdään siis ulospäin kehosta. Hö, jaksaisipa piirtää kuvan. :zzzz:

Mie olen tehnyt sen hauispenkillä eli Scottipenkillä. Olen tukenut olkavarteni siihen. Istun sivuittain penkillä ja nostan tuen tarpeeksi korkealle. Joku viisas aikoinaan tiesi, että tuolloin liikkeen nimenä olisi joku L-flyes.

Ja olen tehnyt väh. 20 toiston sarjoja vain 3 - 4 kilolla.

Tekee muuten hyvää myös ryhdille, ainakin miun kohalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, kyllähän noita kalvosimia tulee väännettyä. Eli kaikenlaisia uloskiertoja, sehän se pienemmälle huomiolle jäävä suunta yleensä on.
Taljassa teen uloskiertoja olkavarsi vartalossa kiinni tai sitten olkavarsi 90 asteen kulmassa.

Sitten kannattaa kokeilla kuubalaista punnerrusta (cuban press), joka harjoittaa kokonaisvaltaisemmin noita uloskiertäviä lihaksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom