kiepänä olo ja tulosten palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jüzzi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joops, olin nyt tossa 2vk flunssan kourissa ja treenejä jäi välistä kaikki kahden viikon ajalta. Nyt olo alkaa olemaan jo parempi ja enää vain kurkku vähän kipeä. Tulokset ovat kuitenkin tippuneet erittäin paljon ja rauta tuntuu todella raskaalta. Varsinkin penkissä ja kyykyssä joutui painoja pudottamaan pois pelottavan paljon. Tippuuko teillä yleensä paljon tulokset sairastelun jälkeen ja palautuvatko ne myös nopeasti ennalleen? Odotatteko muuten, että olette täysin terveitä ennen kuin palaatte salille vai menettekö jo, kun olo on lähes normaali? En oikein tiedä näistä asioista, kun viimeksi sairastelin reilu vuosi sitten ja treenailtu on vasta 10kk.

Kyllähän ne kohtuu nopeasti sieltä palautuu (luultavasti n. 2-3vk) mutta kyllä se tuskalliselta se alotus tuntuu aina muutaman viikon poissaolon jälkeen.

Kyllähän kunnon sairastelun jälkeen eka treenikierto menee ihan persiilleen treenipainojen suhteen. Mutta parin viikon jälkeen tusin enää huomaa mitään pudotuksia. Ja kannattaa kyllä parannella itsensä ihan terveeksi asti niin ei pitkity turhaan.

Mielestäni tuossa kipeenä ollessa täytyy kiinnittä todella paljon huomiota syömiseen ja nesteeseen. Aika paljon olen viimeaikoina kipeenä ollessa syönnyt todella ylitarpeen ja samoin juonnut nestettä. Ja sitten kun alkaa olla terve olo niin aloittanut treenin sellaisella n.50% täysi tehoisesta treeni painoilla ja pitkää noin 20-30 toistoa ja vain perusliikkeet. Ja kuinka ollakkaan sitten kun olen palannut siihen täysitehoiseen treeniiin niin ei mitään negatiivista havaittavissa melkein vaan toisinpäin että saa lisätä rautaa.
Ja tuo terveenä olo tarkoittaa sitä että ei enää kipuja tai kuumetta.

Itselläni ainakin toi sairasteleminen tiputtaa niitä jo valmiiksi olemattomia voimatasoja entisestään aika paljon. Mutta pari viikkoa siinä menee ja ollaan taas takaisin normaalissa. Ja kannattaisi varmasti jaksaa odottaa, että on kunnolla taas terveenä ennen kuin lähtee taas salille kirmaamaan ettei vaan pitkitä sairaslomaansa tai saa muita ikäviä jälkitauteja.

Joo mä olin kipeenä ke-la. No tänään eka terve päivä ja olin tietenkin niin :david: että ryntäsin suoraan salille. No paskastihan se meni. Viimeeks meni penkissä 4 toistoo, nyt meni huikea 1 toisto samalla painolla :( ja muissakin liikkeissä oli vitun raskasta niin jätin treenin kesken. Ajattelin pitää tauon ainakin ke asti ennen ku menee salille (ja silloinkin ajattelin ottaa kevyesti) niin toivottavasti alkaa tulokset palautua, no eihän tuo mikään hirvittävä pudotus ole, mutta silti takaisku. Perkele ois pitäny jättää menemättä salille ku on vielä vähän heikko olo. Mä tosin oon semmosta tyyppiä, joka ei usko ennen kun kokeilee :D. No nyt tuli koettua ja viisastuttua. Nyt vaan levätään ja toivotaan, että tulokset palautuu.

Riippuu, miten kauan oon ollut poissa salilta. Viikon-parin flunssan jälkeen otan viikon verran kevyemmin, mutta sen jälkeen tulokset ovat yleensä ennallaan.
Pitempi sairastelu sitten tekeekin enemmän hallaa. Pari vuotta sitten tuli melkein puolen vuoden tauko jatkuvan sairastelun takia ja sen jälkeen tuntui kuin ei olisi ikinä salilla käynytkään, meni pari kuukautta päästä entisiin tuloksiin.
Yritän jaksaa odottaa että olen täysin terve ennen kuin menen salille. Jos menen riehumaan vähän kipeänä, olen luultavasti seuraavana päivänä taas kunnolla kipeä.

joillakin viikon parin totaali treeni tauko parantaa suorituskykyä eli tulokset kasvaisi.

Olin ite tossa just reilut 1.5vkoa flunssassa, odotteli itteni täysin terveeks ja siinä tuli semmoset 2vkoa tuli taukoa. Kun sitten tein comebackin salille niin tein selkätreenissä muutamissa liikkeissä uudet ennätykset että mun kohdalla ei ainakaan kauheesti oo palautumista haitannu. Toisaalta pidin kyllä ravintopuolesta huolen eli söin kunnolla vitamiineja ja perus safkaa vaikka nälkä ei ois ollukkaan ja se kyllä rupes näkymään vähän tossa ennestään isolla vyötärölläkin. Toisaalta selkä on viikon viimenen salipäivä ja ennen on ollu 3 treeni kertaa takana ennen selkäpäivää että sekin tod.näk. vähä vaikutti.

Voi tietenkin olla että oikeesti vahvoilla noi vaikutukset on erilaiset, mulla tota salilla pyörimistä on takana vasta reilut 7kk :(

Nonniin nyt sain antibioottikuurin, kun ei meinaa kurkku parantua ollenkaan, muita oireita ei ole paitsi saatanammoinen kurkkukipu. Nyt seitsemän päivän kuuri antibiootteja, jos sillä lähtis. Mitenkäs voikohan kuurin loppupuolella jo käydä salilla vetämässä kevyttä treeniä? Nyt olen ollut tasan 3vk kipeänä ja vain nuo yllämainitut 2 kertaa käynyt salilla ja ei olisi varmaan kyllä kannattanut niitäkään käydä taisi vaan pitkittää tautia... Sitten vielä 9. päivä viikon lomalle etelään, pitäisi kyllä päästä ainakin yksi viikko tuossa välissä käymään salilla, ettei ihan 6vk taukoa tule...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä ei sellanen 1-2 viikon lentsu paljoa meinaa, mutta jos siitä tauti vielä pitkittyy nii sitte alkaa jo näkymään salilla. Yleensä koitan mättää sairaanakin evästä minkä pystyn ja se on toiminut.

Yhen viikon olin poisssa salilta ja sen seurauksena sarja painot tippu kaikissa muissa paitsi penassa ja kyykyssä. Tämä ihmetyttää mutta nyt viikko tuon ei-toivotun-tauon jälkeen alkoi taas nousta nuo sarjapainot.

jüzz sanoi:
Nonniin nyt sain antibioottikuurin, kun ei meinaa kurkku parantua ollenkaan, muita oireita ei ole paitsi saatanammoinen kurkkukipu. Nyt seitsemän päivän kuuri antibiootteja, jos sillä lähtis. Mitenkäs voikohan kuurin loppupuolella jo käydä salilla vetämässä kevyttä treeniä? Nyt olen ollut tasan 3vk kipeänä ja vain nuo yllämainitut 2 kertaa käynyt salilla ja ei olisi varmaan kyllä kannattanut niitäkään käydä taisi vaan pitkittää tautia... Sitten vielä 9. päivä viikon lomalle etelään, pitäisi kyllä päästä ainakin yksi viikko tuossa välissä käymään salilla, ettei ihan 6vk taukoa tule...

Pidä nyt hyvä mies sitä taukoa sen kuurin loppuun asti. Ja vielä mielellään 1-2 päivää tämän jälkeenkin. Jos nyt oot jo 3vk ollut kipeenä, niin pari päivää ei siinä tunnu missään. Jos meet puolikuntosena niin saattaa napsahtaa 1-2 viikkoa taas lisää lepoa ja se sitten vasta vituttaakin.

Eikö noissa kurkkukipu(angiina jne) sairauksissa ollut aika suuri riski saada jälkitauteina niveltulehduksia jne. Eli pysy poissa salilta ainakin sen kuurin loppuun ja vaikka sitten varovasti salille. On ihan eriasia joku flunssa tai sitten lääkekuurin vaativa sairaus ja niiden kanssa urheileminen.

Aina kannattaa odottaa, että on kokonaan tauti/flunssa mennyt ohitse ja vielä senkin jälkeen kun tauti on mennyt ohitse kannattaa odottaa ainakin muutama päivä vielä senkin jälkeen ellei enemmänkin. Vastustuskyk heikkenee ja tulee joku muu tauti heti sen jälkeen.

Nuorempana on tullut käytyä flunssakin salilla kun ei ole halunnut jättää yhtään treeniä väliin siinä pelossa että tulokset tippuu viikossa tai kahdessa. Yleensä viikon tauko tekee vain hyvää jos on kauan treenannut. Lihakset, nivelet ja tukielimet saavat lepoa ja voi olla että viikon tauon jälkeen tulokset vain parantuvat. Ja vaikka ne tippuisivat niin ei pari-kolme viikkoa niin on yhtä hyvässä kunnossa kuin ennenkin. Ja kun on poissa niin motivaatio kasvaa treenaamiseen.

Itsekin olin juuri neljä viikkoa enemmän tai vähemmän kipeänä. Ensimmäinen kerta kun olen näin kauan ollut kipeänä jonkun flunssan takia. Ensin oli vittumaista yskää ja väsymystä. Sitten tuli nuha ja yskä ja tämän jälkeen nuha lähti pois ja yskä jäi. Ajattelin kun tuli oltu näinkin kauan kipeänä, että täytyy vielä odottaa vielä vähän päälle viikkoa vielä ennen kuin menee salille. Eipä viikko lisää tuon päälle enää tunnu missään. Yhden treenikierron olen jo ehtinyt tekemään pienillä painoilla ja eikä tulokset ole aivan hirveästi tippuneet.

Jostain olen myös lukenut, että jos esim. flunssa kestää viikon niin pitäisi myös pitää taukoa fyysisestä rasituksesta saman verran kuin tauti on kestänyt eli siis kaksi viikkoa yhteensä.

Vähän :offtopic: , mutta mitä mieltä porukat sitten on kohtuu rasittavasta työstä flunssassa? Kovinkaan moni hakee tuskin saikkaria pelkän flunssan takia, mutta jos työ on fyysinen ja ei jaksa salilla käydä niin mun mielestä ei pitäisi käydä töissäkään silloin. Kuume nyt on jo selvä asia, silloin levätään kotona.

Timba79 sanoi:
Vähän :offtopic: , mutta mitä mieltä porukat sitten on kohtuu rasittavasta työstä flunssassa? Kovinkaan moni hakee tuskin saikkaria pelkän flunssan takia, mutta jos työ on fyysinen ja ei jaksa salilla käydä niin mun mielestä ei pitäisi käydä töissäkään silloin. Kuume nyt on jo selvä asia, silloin levätään kotona.

Ei varmaan kannattais töihin mennä jos tietää että joutuu rasittamaan itteensä, mutta monikaan ei sitä sairaslomaa hae pelkän flunssan takia.

Boosteri sanoi:
Ei varmaan kannattais töihin mennä jos tietää että joutuu rasittamaan itteensä, mutta monikaan ei sitä sairaslomaa hae pelkän flunssan takia.

Niinpä ja varmasti pitkittää paranemista jos työ on fyysistä, ehkä nyt tarkota että kaikki raksaa kevyempi ei olisi fyysistä. Mutta jotenkin tuntuu, että omalla kohalla kun se työ on fyysistä, pitäisi se raja vetää niin, että jos ei pysty treenaamaan niin ei ole myöskään työkykyinen. Ei tämä aina näin yksiselitteistä tosin ole, mutta varmasti monta flunssaa on pitkittynyt työnteon takia.

Timba79 sanoi:

Tämä on sellainen perkeleelinen ongelma ainakin itselläni. Useimmiten itselleni kun tulee flunssa on se sellainen että kuumetta ei ole mutta todella huono olo. No sitten duunissa joutuu olemaan asiakaspalvelussa ja oleppa siinä sitten kun on paska olo niin ystävällinen. Sitten siinä asiakaspalvelun ohessa joutuu tekemään muutakin joka sitten menee ja raskaan duunin puolelle. Sitten yleensä viellä käy niin huono tuuri että kun olen flunssassa niin on todella paska ilma ja joudun viellä ulkonakin touhuamaan joten lähes aina flunssa painuu johonkin tulehdukseksi ja joudun lääkekuurille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom