kiepänä olo ja tulosten palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jüzzi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
japa sanoi:
Tämä on sellainen perkeleelinen ongelma ainakin itselläni. Useimmiten itselleni kun tulee flunssa on se sellainen että kuumetta ei ole mutta todella huono olo. No sitten duunissa joutuu olemaan asiakaspalvelussa ja oleppa siinä sitten kun on paska olo niin ystävällinen. Sitten siinä asiakaspalvelun ohessa joutuu tekemään muutakin joka sitten menee ja raskaan duunin puolelle. Sitten yleensä viellä käy niin huono tuuri että kun olen flunssassa niin on todella paska ilma ja joudun viellä ulkonakin touhuamaan joten lähes aina flunssa painuu johonkin tulehdukseksi ja joudun lääkekuurille.

Mulla on vähän samanlaisia tuntemuksia, olo on todella nihkeä kun tulee flunssa, vaikka lämpöä ei olisi. Lisäksi korvani tulehtuvat helposti jos en saa levättyä kunnolla.

Juu, mulla ollut nyt kohta 3 viikkoa totaali lepoa fyysisestä työstä, eka viikko meni lepo viikon piikkiin, kaksi seuraavaa käsittämättömän kurkkukivun ja nuhan sekä yskän piikkiin.
Tiistaina hain 3 päivän " teho " antibiootti kuurin. nyt alkaa jo olemaan suht normaali olo, mutta juju on siinä,että nuo antibiootit ovat ns. pitkävaikutteisia, elikkä viimeisestä tabusta nuo biootit ovat kehossani 6-8 päivää... eli lepo jatkuuuuu.....

Ajattelin kyllä aloitella sitten tosi kevyesti, tyyliin pari koko kropan treeniä ennenkuin aloitan uuden ohjelmani.

Nonni, vanha aihe kun mikä mutta enpä viitsinyt uuttakaan aloittaa.
Eli nyt on 2kk sairastelua takana *koputtaa puuta* ja treenaamista pitäis alotella. Tänään kävin kokeilumielessä salissa kun olin vetänyt tunnin, eli n. 10 min viihdyin. Kokeilin kyykätä, ja latasin tankoon lämppäreiden jälkeen huimat 20 kiloa (eli 40 yht). 2 sarjaa ja enempää ei olis mennyt, reidet aivan paskana.

Kysymys siis kuuluu: Kuinka kauan on odotettavissa, jos oletetaan, että en kohta taas ole kipeänä, ennenkuin tulokset palautuu edes lähelle entistä? Esimerkkinä nyt vaikkapa tuosta kyykystä, ennen tautia kyykkäilin kymppejä 80- 85 kgllä. Eli "snadisti" tulleet alas.:curs:

Olen ihan kuulemani armoilla tässä. Mulla ei ikinä ole ollut 2 viikkoa pidempää treenitaukoa sitten 16 vuoden iän, jolloin saleilun aloitin. Jostain luin, että flunssasta palautuminen vie 3 kertaa flunssan pituuden. ELI PUOL VUOTTA?!? Sanokaa että se ei ole totta.

Vaikka toisaalta, sali nyt on vaan sali ja tuloksista viis, kunhan pysyis terveenä.

Pidempien taukojen jälkeen (eli siis viikkoja/kuukausia) mulla on mennyt yleensä nelisen viikkoa ennen kuin tulokset ja lihakset ovat palautuneet sairastumista edeltävälle tasolle. Kyllähän ne ekat treenit ottaa päähän ihan helvetisti kun joutuu jollain onnettomilla painoilla tekemään. Itteä vituttaa jo valmiiksi kun on tulossa leikkaus tämän syksyn aikana ja treeniä joutuu aloittelemaan aika varovasti sen jälkeen ennen kuin voi täysillä vetää.

Mulla oli juuri 5vk tauko käden murtumisen takia ja ennen tapahtumaa penkissä 4x6 77,5kg ja nyt viikon treenin jälkeen kädet vapisten 2x6 70kg. Toivotaan että viikon parin päästä jaksais vähän enempi tai edes jossain vaiheessa noi samat.
:nolo:

Penkki ja mave painot pudonneet 10 kiloa, penkissä tuo 10 tuntuu ainakin ihan helvetin isolta saavutettavalta.
Kyykkyä en ole vielä ehtinyt kokeilemaan kuin pienillä (55kg) painoilla. Luulenpa ettei se kasiviis ihan hetikohta kyllä mene, tuolla siis oltiin ennen sairasteluja.

Huoh, ennen sitä tunsi itsensä pieneksi mutta vahvaksi, mutta nyt ollaan vaan pieni..:(

Onpas kovia painon pudotuksia porukoilla...Itse olin, jos nyt en paljoo laskuissa mennyt sekasin niin 9kk poissa salilta ylikunnon vuoksia ja tulokset laski penkissä noin 10kg ja kyykyssä tuli 15kg alas päin...Nyt olen kuukauden treenin jälkeen päässyt jo vanhoihin tuloksiin.... Että ihan turha mun mielestä on murehtia niistä tuloksista jos on hetken kipeenä...

Itse kans oon mennyt tolla menetelmällä että jos ei töihin mene niin ei myöskään salille...Ja ammatti on kyllä nyt sieltä raskaimmasta päästä eli metsuri...:)

Omasta vähästä kokemuksesta taukojen osalta sanoisin että kuukausi ja enkkarikunnossa. Tietysti riippunee kovasti mikä mättää :)

Kandee alotella oikeesti vähän alta ja nostella kunhan kroppa tottuu, äkkiä huomaa että taaperretaan jo kaukana entisten virstapylväitten edellä :thumbs:

Kyllä se siitä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom