kickboxing

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tenu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tenu sanoi:
siis tiedän jo mitä haluan ruveta harrastamaan ja se on toi kickboxing.päädyin tohon kickboxingiin sen takia että se on kumminkin niin "puhdas" laji.(ei kyynärpäitä ja polvia...siis otteluissa.reeneissä kyllä)ja haluan panostaa lyömiseen ja potkimiseen saman verran,toisin kun thaiboxingissa

Tampereellahan ei kickboxingia pääse harjoittelemaan, koska molemmat seurat(chitalada, tre thaiboxing club) opettavat vain thaiboxingia. Voithan silti kilpailla otella kb-matseja vaikka thaita treenaisitkin, mutta kiertopotkuja+muita kickboxing-tekniikoita joita thaissa ei juurikaan käytetä et juurikaan pääse ohjatusti treenaamaan.

Aloitin juuri kickboxingin harrastamisen ja mielenkiintoni on kääntynyt myös Muay Thain suuntaan..eli kiinnostukseni harrastaa molempia lajeja on suuri:)

onkohan noista mitään kirjaa olemassa millä vois pelkät alkeet opetella. isoveli kävi vuosia Thaissa ja hanskat ja säkin yms. anto mulle, mut itsellä ei riitä aika mennä treeneihin. (älkää jankuttako että "paras olis mennä jonku osaavan luo") tai vaikka videota olemassa? sellanen myis varmaa aika hyvin....

Porkkanaraastin sanoi:
onkohan noista mitään kirjaa olemassa millä vois pelkät alkeet opetella. isoveli kävi vuosia Thaissa ja hanskat ja säkin yms. anto mulle, mut itsellä ei riitä aika mennä treeneihin. (älkää jankuttako että "paras olis mennä jonku osaavan luo") tai vaikka videota olemassa? sellanen myis varmaa aika hyvin....

Onhan noita videoita, vaikka Rob Kaman:nin Bag training, nyrkkeilykirjoja kirjastossa hyllymetreittäin netistä nyt puhumattakaan.

Stevie sanoi:
Aloitin juuri kickboxingin harrastamisen ja mielenkiintoni on kääntynyt myös Muay Thain suuntaan..eli kiinnostukseni harrastaa molempia lajeja on suuri:)

On ihan hyvä yhdistelmä. Ite harrastan molempia. Meidän seurassa jos harrastaa kahta lajia, niin toinen tulee tavallaan puoleen hintaan, joten ei ole kovin kallistakaan.

Hyvä puoli on myös se, että treenejä on enemmänkin kuin vaan kolmet viikossa, kun niissä käy kuitenkin ihan mielellään useemminkin.

Meidänki seurassa harrastetaan yhtäaikaa molempia siis kick- ja thaiboxingia. Ite en hirveesti oo innostunu thaiboxingista ja jaloille potkimisesta, mutta oikeen hyvä laji sekin.

Kyynärpäistä

nikke1 sanoi:
Thaiboxingissa on kyynärpäät sallittu ainoastaan thaimaassa käytävissä matseissa. tai ainakin mm tason matseissa. Ja jos tykkää potkia ja tykkää kontaktista, niin ite ainakin suosittelen lämpimästi thainyrkkeilyä.

Niin, ja thainyrkkeilyssä ei ole ollenkaan unohdettu tai jätetty taka-alalle käsien käyttöä, nyrkkeily taidoista kertoo jo sekin, että thainyrkkeilijät suomessa ovat pärjänneet erittäin hyvin nyrkkeilyn sm sarjassa

Kansallisen tason säännöillä kyynärpäiden käyttö kielletty, kansainvälisillä säännöillä sallittu. Ja thai-nyrkkeilyn ja potkunyrkkeilyn eroista on keskusteltu jo aikaisemmassa threadissä

Korealainen huutotapa

ZeiZei sanoi:
Kävin 1 ½ vuotta taekwondossa, ja voit olla varma että siellä huudetaan. Ihan siistii siel oli, hyvii treenei, yms. mut ei vaan into riittäny. onneksi ei.

Mua on aina hämännyt korealaisten lajien huutotapa. Useimmissa japanilaislajeissa huuto (kiai) tuntuu tulevan syvältä ja voimakkaana, vatsalihakset jännittyvät jne. Mutta korealaislajeissa tunnutaan huutelevan tyyliin "ahee-ahee" ja huuto tulee jotenkin paljon ylempää ääntöväylää.

Tämä nyt ei ole mikään provo :piis: , kiinnostais vain tietää, mistä moinen? (Itse veikkailisin korealaisten erilaista, piiskamaisempaa potkutyyliä. Esim. karatessa kun potkut ovat enempi thrust-henkisiä...)

Oon harrastanu thainyrkkeilyy enkä oo sen kovempaa lajia koskaan harrastanu! Nyt on pien tauko menossa mutta veri vetää niin paljon reeneihin et eiköhän siel kohy taas ollaPistäkäähän sällit mulle muutama hyvä thai nyrkkeily linkki.

nyt on 2 reenit takana,tosi siisti laji tuntuis olevan.
edetty yllättävän nopeasti,tuolla ei hirveästi olekkaan porukkaa joten 1 kerta
opeteltiin kaverin kanssa perus liikkeitä ja viime kerralla oltiinkin muiden mukana,tai no paikalla oli minun ja kaverini lisäksi 4 joista 2 valmentajia,yksi jo lahjakkaampi kaveri ja sitten yksi kenelle valmentaja sai muistuttaa miten käsipistetään nyrkkiin.
nyt pitää vaan muuttaa punttisali treeni enemmän kestävyys tyyliseksi ja
rueta venyttelemään sekä venyttelmään ja sitten vielä pitäis muistaa venytellä usein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jumpe sanoi:
nyt on 2 reenit takana,tosi siisti laji tuntuis olevan.
edetty yllättävän nopeasti,tuolla ei hirveästi olekkaan porukkaa joten 1 kerta
opeteltiin kaverin kanssa perus liikkeitä ja viime kerralla oltiinkin muiden mukana,tai no paikalla oli minun ja kaverini lisäksi 4 joista 2 valmentajia,yksi jo lahjakkaampi kaveri ja sitten yksi kenelle valmentaja sai muistuttaa miten käsipistetään nyrkkiin.

Tosta kannattaa olla tyytyväinen. Mikään ei ole parempaa kuin saada peruskurssilla lähes "yksityisopetusta".
Muista kun itse olin peruskurssilla '92 kun potkunyrkkeily on päivän muotilaji, niin peruskurssilla oli vetäjä ja n. 50 henkeä. Siinä kun laskee minuutit per oppilas, niin huomaa kuinka laadukasta oli laadun tarkkailu silloin.

qqq sanoi:
Mitäs kamppailulaji vaihtoehtoja täällä Hyvinkäällä nykyään on? Krav maga kiinnostas, mut sitä ei taida löytyä? Taekwondoa harrastin mut se ei oikein enää kiinnosta.
Haluaisin lajin jossa ei :
(a) huudeta, kumarrella jne..
(b) juosta paljain jaloin lumihangessa(En ole ikinä ymmärtänyt tätä..)
(c) harjoiteta lihaskuntoa. Nuo vain häiritsevät salilla käyntiä.

Krav Magaa varmaankin kannattaa katsoa Riihimäeltä Heracles nimisestä urheiluseurasta. http://www.heracles-finland.com/

Mielestäni jokaisessa lajissa pyritään harjoittamaan lihaskuntoa
:)

aPache sanoi:
Tosta kannattaa olla tyytyväinen. Mikään ei ole parempaa kuin saada peruskurssilla lähes "yksityisopetusta".
Muista kun itse olin peruskurssilla '92 kun potkunyrkkeily on päivän muotilaji, niin peruskurssilla oli vetäjä ja n. 50 henkeä. Siinä kun laskee minuutit per oppilas, niin huomaa kuinka laadukasta oli laadun tarkkailu silloin.

joo toi on hyvä juttu että saa ns. yksityis opetusta
ekan kerran kun mentiin niin kysyvät parin liikkeen jälkeen että ettekö ole varmasti harrastaneet mitään taisteluilajeja tota ennen,entiedä mielistelivätkö mutta kait tuo säkin potkiminen&hakkaaminen on senverran vaikuttanut että vartalo lähtee mukaan liikkeisiin automaattisesti,eikä ole sellainen tönkkösuolattu silli
:D

EDIT: ei tuo ole näköjään edes kallis harrastus,50e pyytävät pelkästään ja sillä saakin monta vuotta reenata ja tuokin raha menee pienen kerhon varusteiden hankintaan,ainut huono puoli on että yksiintreeneihin menee junamatkoihin n.6.50e kun ei aina pääse kimppakyydillä...

qqq sanoi:
Mitäs kamppailulaji vaihtoehtoja täällä Hyvinkäällä nykyään on? Krav maga kiinnostas, mut sitä ei taida löytyä? Taekwondoa harrastin mut se ei oikein enää kiinnosta.
Haluaisin lajin jossa ei :
(a) huudeta, kumarrella jne..
(b) juosta paljain jaloin lumihangessa(En ole ikinä ymmärtänyt tätä..)
(c) harjoiteta lihaskuntoa. Nuo vain häiritsevät salilla käyntiä.

Mene Shudokanin potkunyrkkeilyn peruskurssille Vehkojan hallille. Mene heti maanantaina, tunti alkaa kello 18.00. Alkoivat viikko sitten (helmikuun 2004 alku), vielä varmaan kerkeää mukaan.

A ja B toteutuvat. C ei.

taisto sanoi:
Mene Shudokanin potkunyrkkeilyn peruskurssille Vehkojan hallille. Mene heti maanantaina, tunti alkaa kello 18.00. Alkoivat viikko sitten (helmikuun 2004 alku), vielä varmaan kerkeää mukaan.

A ja B toteutuvat. C ei.
:D Ette varmaan huomannut, että tuo mun postaus on postattu 30.01.2003. Savatea jo harrastelen tällä hetkellä.

Jazam sanoi:
On ihan hyvä yhdistelmä. Ite harrastan molempia. Meidän seurassa jos harrastaa kahta lajia, niin toinen tulee tavallaan puoleen hintaan, joten ei ole kovin kallistakaan.

Hyvä puoli on myös se, että treenejä on enemmänkin kuin vaan kolmet viikossa, kun niissä käy kuitenkin ihan mielellään useemminkin.

Itekin pidän sitä hyvänä puolena et on enemmän treenejä viikossa ja pystyy harrastamaan monipuolisesti eri lajeja. Käyn joka viikko myös judo treeneissä :)

qqq sanoi:
:D Ette varmaan huomannut, että tuo mun postaus on postattu 30.01.2003. Savatea jo harrastelen tällä hetkellä.
Ei minua tarvitse teititellä, sano taisto vaan. Laitoin tuon vain tuohon näkyviin jos joku muu palstalainen painaa samaa ongelmaa.

taisto sanoi:

A ja B toteutuvat. C ei.

harrastatko itse potkunyrkkeilyä hyvinkäällä Shudokanissa?

Stevie sanoi:
harrastatko itse potkunyrkkeilyä hyvinkäällä Shudokanissa?
[OFF-TOPIC]
Olen pitänyt kuntoani yllä Shudokanissa, varsinaisesti olen tosissani harrastanut ja saanut oppini toisessa seurassa. Jos nyt minu joku Shudokanissa haluaa tunnistaa niin minulla on jalassa toisen seuran shortsit.

Kylläkin omat treenit ovat jääneet tänä vuonna vähiin, ensiksi olin kipeä, sitten iho kuivui pahasti ja nyt minulla on päällä allergia. Samalla teen lopputyötä joten ei ole henkisesti enää paukkuja treenata kunnolla.

Kuitenkin olen käynyt treeneissä ja uskon että siellä saa oppia. Varsinkin Janne vetää hyvät käytännölliset treenit.
[/OFF-TOPIC]

Kickboxingia Helsingissä

Eli olisi tarkoitus mennä kickboxingin peruskurssille Helsingissä. Onko noissa opetusta tarjoavissa seuroissa paljonkin eroja? Siis opetuksen sekä hinnan puolesta. Ja ainakin Combat Academyssa näyttäisi olevan punttisalikin joka kuuluu hintaan mutta onko se ihan pätevä sali?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom