KickBoxing/ThaiBoxing

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuohon painoon muuten potkunyrkkeilyssä sen verran että kyllä isotkin miehet aivan hyvin lajia voi harrastaa...MEillä on treeneissä bodari joka painaa 130kg ja koosta on haittaa mutta siitä on myös hyötyä :)
Ja kun on painoluokat niin...
Ja onhan meillä yli 150kg Bob Sapp :rock: http://youtube.com/watch?v=TUlaybbhfuI

KB on ensinnäkin lähtöisin länsimaista, TB idästä. Ja ero tulee siinä että KB:n perusasento (eli asento missä ollaan kun ei lyödä, potkita) on paljon tiukempi kuin TB:ssä, mikä mahdollistaa sen, että TB:n asennosta on paljon helpomi ja nopeampi iskeä. KB:ssa ei saa käyttää polvia eikä kyynerpäitä, ja muutenkin se on enemmänkin nyrkkeilyn tyylistä. TB:ssa taas käytetään polvia ja kyynerpäitä ja siinä on enemmän erilaisia potkusarjoja ja lyöntejä. Suosittelisin ennemminkin TB:tä kuin KB:ta.

Semmoista kysyisin että onko tämmöisellä 175/90 hemmolla minkäänlaisia mahdollisuuksia pärjätä esm TB:ssä'? Vai pitäisikö minun käydä armoton dieetti läpi ennen edes harkitsemista aloittamiseen.

Ei muuta kuin rohkeesti alkeiskurssille. Kyllä se paino putoaa ja kunto kasvaa huomaamatta. Enemmänkin aloitus on asenteesta kiinni. Meidän seurassa aloitti vuoden alussa hieman heikkokuntoisempi kaveri joka sisulla veti treenit läpi. Muistanpa jopa yhden kerran kun kyseinen henkilö oksensi kesken sparrin väsymyksen johdosta.. asenne kohdallaan

Thaimaalaisessa thainyrkkeilyssä lyöntitekniikat ovat erittäin huonoja,otteluasento on huono,harjoitukset painottuu liikaa potkuihin ja vatsalihaksiin.Tuomareiden pistelaskelma on aivan perseestä.Jos ottelet kuten farhang,promoottorit eivät anna otteluja lisää,eli thaissa pitää otella hitaasti ja lisätä tahtia.Thaissa kehässä liikkuminen on paljon huonompaa kuin potkunyrkkeilyssä/k-1.Kombinaatiot ovat thaissa huonoja.

Tästä saanen olla hieman eri mieltä, ei saa yleistää ettei thainyrkkeilijät osaa lyödä. On totta että osa lyö kun neidit, mutta hekin usein paikkaavat tuon ongelman tolkuttoman hyvällä ajotuksella ja pelisilmällä. Ei se voima vaan ajotus... sillä vastustajia konttamaan pistetään.

Pisteenlaskenta on se mikä tekee thainyrkkeilystä thainyrkkeilyn, jos se on mielestäsi perseestä on parempi vaihtaa lajia. Jos ottelet ku farangi, niin se ei usein ole thainyrkkeilyä vaan jotain nyrkkeilyn/potkynyrkkeilyn/katutappelun risteytystä. Ja itse olen kyllä nähnyt useammankin kerran ettei ko. ottelutyyli ole vaikuttanut suuremmalti jatko-otteluiden saamiseksi.

Liikkuminen kehässä on tarpeen mukaista, ei sitä huonoksi voi sanoa. Se vaan sopii thainyrkkeilytyyliin.

Niissä harjoituspaikoissa thaimaassa missä on käyny valkoisia ni niissä harjoitusohjelmat on paljon edistyksellisempiä,mutta monessa harjoituspaikassa ei ole mitään järkeä harjoittelun mukana,mennään perse edellä puuhun ja ei tiedetä ihmiskropan toiminnoista mitään.Esim.ei vapaa päiviä treeneissä,treenit aina samanlaisia,aina sama tahti treeneissä,aina sama alkulämmittely,eräässä training campissa tuli lumpini mestari neuvomaan miten pitää lyödä suora eli ladata sitä ja lyödä vähän sivulta,nauroin että kuntonyrkkeilyn tytötkin lyö paremmin.Olen käynyt treenamassa bangkokin slummeissa,eteläs hat yaissa,pohjoses chiang maissa ja pattayan fairtexillä mikä oli näistä ylivoimaisesti edistyksellisin treenipaikka,mutta kallis ja piti erikseen mainita että en halua tourist thaiboxingia.

Osassa kämpäistä on ihan järjettömiä treeniohjelmia, tyyliin aamulla 10km lenkki ja pistareita sen jälkeen. Iltapäivällä sitten lämmittelylenkki + välintreeni, ilman vapaapäiviä. Ei tuossa ole enää mitään järkeä. Myöskin ravintopuoli on aika hakusessa, mutta eipä se tunnu heitä haittaavan.

Mutta ei taas pidä yleistää että jokapaikassa on näin, on myös monipuolisesti ja järkevästi treenauttavia kämppejä. Eikä vain kovuutta hakevia.

Vielä niistä tuomareista ni Promoottori/mafia päättää thaimaassa aika pitkälle kuka voittaa,et se siintä kotiinpäin vetämisestä.
Välillä käy näitä, mutta ei voi taaskaan yleistää. Harhaluuloja vääristä tuomioista tulee usein jos ei ymmärrä oikein thainyrkkeilyn pistelaskua...

Ja vink vink, palstalla on muitakin jotka ymmärtävät thaikulttuuria ja kieltä... ja ovat treenanneet/otelleet thaimaassa.
Menipäs off-topikiksi, mutta menköö.

Osaatko sanoa mitään Jyväskylän Jigotai:sta http://www.jigotai.fi/kickboxing/
?
Siellä on harrastus, kilpa sekä juniori puoli Potkunyrkkeilyssä.
Jyväskylässä ei muualla käsittääkseni lajia voi harrastaa.
Thaiboxingia voi harrastaa http://www.jyvaskylamuaythai.com/

Oon täysin saman ongelman edessä, asun jyväskylässä, enkä osaa päättää noista kahdesta. Ootko jo päättäny?

Ja näin lopuksi kysyn vielä, että thaissa on siis huonompi (jos näin voi sanoa) lyöntitekniikka kuin KB:ssa (jos näin yleisellä tasolla katsotaan, eikä lajille ominaisella tasolla). Onko siis näin?

EDIT: Oho, oon edellisessä viestissä ollu hitusen sekasin, piti sanoo että KB:ssa on enemmän erilaisia potkusarjoja ja lyöntejä (ainakin käsitykseni mukaan), mutta silti kallistun hiukan enemmän MT:n puolelle.

Varmaan kickboxing mies sanoisi että kb ja thaimies että mt. Minun lajini on thai ja se sopii minulle. Lajia on tullut tahkottua jo pitkään mutta vieläkin saan fiboja treeneistä. Se vähän riippuu mistä tykkää.

En ole koko trediä lukenut läpi, niin voi olla, että tällanen kysymys on jo kysytty. Voiko thainyrkkeilyssä päästä korkeallekin kilpailumielessä, jos sen aloittaa vasta 20-vuotiaana? Lähden tammikuussa inttiin ja vuoden meinaan olla, jolloin voisin aloittaa lajin tammikuussa 2009. Olisin silloin juuri täyttänyt 20 vuotta.

Omaan 2 vuoden kamppailulaji/ip -taustan, joihin sisältyy defendoa, krav magaa, nyrkkeilyä ja potkunyrkkeilyä. Lähinnä defendoa tässä viimeaikoina olen painanut menemään. Intissä kuitenkin tulee vuoden tauko.

Olen mielestäni lahjakas kamppailulajeissa, ja innostus TB:tä kohtaan ja kilpailemiseen on kova. Toivottavasti tämä into ei laannu intin aikana... Itsenäisestikin olen nyt treenaillut säkkiä lyöden ja potkien, vaikkakaan sillä ei nyt suurta merkitystä varmaankaan ole? Olen 181 pitkä ja painan tällä hetkellä 93kg. Uskoisin että vuoden aikana intissä laihdun joitakin kiloja, joten uskaltaisin melkeimpä jopa väittää, että pois tullessani olisin 82-87 kiloinen...

Eli kysymys oli, että voiko TB:ssä pärjätä, kun nämä taustatiedot huomioiden lajin aloittaisi vasta 20-vuotiaana?

Epäilen että voisit, mutta silti mahdoton sanoa varmasti. Mutta hyvä esimerkki myöhään aloittaneista todella menestyneistä thainyrkkeilijöistä on Vesa Puranen, joka aloitti lajin muistaakseni päälle kakskymppisenä. Korjatkaa jos olen väärässä! Joten miksipä et armeijan harmaiden päätyttyä aloittaisi. Itse kävin thainyrkkeilyssä läpi intin aina mahdollisuuksien mukaan. Intistä löytyi jopa sparrikavereita ja pääsin kamppailulajivalmennukseen, mikä oli poikkeuksellisen hyvä nakki. :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi tuota pitäisi epäillä? Itsestä se on kiinni, jos vain viitsii treenata kunnolla ja on oikea asenne. Esimerkiksi kaikki kolme suomalaista ammattilaisten thainyrkkeilyn maailmanmestaria ovat aloittaneet suunnilleen tuossa iässä, Vesa Puranen, Petri Martinez ja Riku Immonen.

Tästähän voisi jopa sellaisen kuvan, ettei thainyrkkeilyä kannata aloittaa liian aikaisin, ettei teini-iän muut mukavuudet vie mennessään. :)

Epäilen että voisit, mutta silti mahdoton sanoa varmasti. Mutta hyvä esimerkki myöhään aloittaneista todella menestyneistä thainyrkkeilijöistä on Vesa Puranen, joka aloitti lajin muistaakseni päälle kakskymppisenä. Korjatkaa jos olen väärässä! Joten miksipä et armeijan harmaiden päätyttyä aloittaisi. Itse kävin thainyrkkeilyssä läpi intin aina mahdollisuuksien mukaan. Intistä löytyi jopa sparrikavereita ja pääsin kamppailulajivalmennukseen, mikä oli poikkeuksellisen hyvä nakki. :rock:

Kyllä minä sen aloitan, se on varma, ja kilpailemaankin pyrin. Jos en pärjää ni sit en pärjää mut yritän ainakin kovasti :rock:. Eihän sitä koskaan tiedä.. ;)

Miksi tuota pitäisi epäillä? Itsestä se on kiinni, jos vain viitsii treenata kunnolla ja on oikea asenne. Esimerkiksi kaikki kolme suomalaista ammattilaisten thainyrkkeilyn maailmanmestaria ovat aloittaneet suunnilleen tuossa iässä, Vesa Puranen, Petri Martinez ja Riku Immonen.

Tästähän voisi jopa sellaisen kuvan, ettei thainyrkkeilyä kannata aloittaa liian aikaisin, ettei teini-iän muut mukavuudet vie mennessään. :)

Hyvin sanottu toi vika lause =D

Petri Martinezhan toimii HTBC:n kilparyhmän valmentajana ja sinne ois tarkotus mennä. Pääsis kovaan valmennukseen :D

Hyvin sanottu toi vika lause =D

Petri Martinezhan toimii HTBC:n kilparyhmän valmentajana ja sinne ois tarkotus mennä. Pääsis kovaan valmennukseen :D
Vaihdoin vähän aikaa sitten potkunyrkkeilystä thainyrkkeilyyn ja itse asiassa valitsin seuraksi juuri HTBC:n pääasiassa sen takia, koska siellä on päävalmentajana Martinez. Seurassa on vielä se hyvä puoli, että siellä pyörii treenejä jatkuvaan ja kaikenlisäksi harrastajia on niin paljon, että hyviä sparrivastuksia löytyy.

Todellakin jo on halua kilpailla enemmänkin ja valmiudet matkustella niin todellakin on mahdollisuudet päälle pari kymppiselläkin. Vittu menkää sinne treenaamaan ja pistäkää kaikki peliin niin ei tarvitse kysellä ;)

Fairtexin perustajan mukaan thainyrkkeilijä on parhaimmillaan alle kakskymppisenä,mutta meillä eurooppalaisilla toi ei pidä paikkaansa koska olemme huomattavasti isommissa sarjoissa.

Mä olen kans halukas aloittamaan jomman kumman ja nyt vaan mietityttäänkin, että kumman mä sitten aloittaisin?? Täytän kesällä 21 ja jos tässä kuussa alottaisin reenaamisen, niin onko mahdollista vielä kilpailla?

Ihan kilpailumielessä siis haluaisin aloittaa tämän harrastuksen... Ajattelin tota Helsinki thaiboxing clubia, jos nyt siis päädyn thaiboxingiin. onko se hyvä seura?

Onko thaiboxing siis enemmän kontaktilaji, kuin kickboxing ja kumpi niistä on haastavampaa/rankempaa?

kaivoinpa vanhan threadin esille...

Mä olen kans halukas aloittamaan jomman kumman ja nyt vaan mietityttäänkin, että kumman mä sitten aloittaisin?? Täytän kesällä 21 ja jos tässä kuussa alottaisin reenaamisen, niin onko mahdollista vielä kilpailla?

Ihan kilpailumielessä siis haluaisin aloittaa tämän harrastuksen... Ajattelin tota Helsinki thaiboxing clubia, jos nyt siis päädyn thaiboxingiin. onko se hyvä seura?

Onko thaiboxing siis enemmän kontaktilaji, kuin kickboxing ja kumpi niistä on haastavampaa/rankempaa?

kaivoinpa vanhan threadin esille...

Voin kyllä suositella HTBC:tä. On hyvä seura.
Tosin en ole muissa seuroissa käynyt treenailemassa joten sen laajempaa kokemuspohjaa ei ole.

Molemmat ovat täyskontaktipystylajeja.

Thaiboxingiin kuuluu olennaisesti myös pystyssä tapahtuva ns. "thaipaini", sekä polvi- ja kyynärpääiskut. Molemmat ovat vähintäänkin yhtä haastavia mutta mututuntumalta sanoisin että thainekkailu on rankempaa/vittumaisempaa treenata.

Mene kokeilemaan molempia, katso youtubesta videoita ja päätä kumpi kiinnostaa lopultakin enemmän. Molemmissa lajeissa lyödään kaveria päähän ja annetaan kengän heilua, erot eivät niin maatamullistavia ole.

No mun mielestä Thaikulla ja Kikkarilla on eroa. Juuri noiden polvien,kyynerpäiden ja thaiclinchi takia. Thaikussa keskitytään aika paljon enemmän iskujen voimaan ja on ehkä vähä hitaampi temposempaa. Tosin en oo kikkaria harrastanu mutta on tullu kateltua muutamaan otteeseen. Kikkarissa varmaan vaihdellaan iskuja enemmän ja thaikussa taas potkitaan enemmän.

Suositut

Back
Ylös Bottom