sms: no jos ei niin oo väliä, miks sitten kyselet täällä edes?
Siksi kyselen, että tietäisin onko maksimin kokeilu liian raskasta kevyelle viikolle, eli halusin vain tietää otanko maksimin testin kevyellä viikolla jolloin olisi ollut itselleni kätevää vai keksinkö sille muun paikan, kuten nyt sitten tein. (Eilen muuten kokeilin, nousi juuri sen verran kuin sarjapainoista olin laskenutkin ;) )
sillonhan on ihan sama mitä teet ja koska vaan. turha sitä sillon on muitten mielipiteillä ja tiedoilla itteensä stressailla.
Ei hätää, en stressaillut muitten mielipiteillä ja sitä muiden tietoahan nimenomaan täältä hain, kun en ollut varma onko parin ykkösen (vaikkakin raskaan) tekeminen koko rintatreeniksi liian raskasta kevyelle viikolle, kun kevyen viikon todellakin aion pitää, ajatus oli vain, että teenkö sen penkkitestin silloin vai en. Teidän muiden tietojen perusteella siirsinkin kevyen viikon ensi viikolle, kiitos siis vastauksista.
suna melkein tekisin nyt sillai, että pidät kevyen viikon raudat hieman kovempina, jos tuntuu, että ei treeni kulje seuraavalla kovalla viikolla. en tiedä mitä oot tehnyt, mutta semmonen 3*4*75, 3*2*80, 6*70% voi olla sopivan terävää. .
Kevyen viikon olen tosiaan ottanut vain enemmän tai vähemmän pumppaillen erilaisia vitkutus liikkeitä, joita ei normaalisti tule tehtyä, on ehkä tosiaan ollut liiankin kevyttä. Ei ole ihan tarkkaa hajua ollut, että millainen sen kevyen viikon pitäisi olla, kun mitä on muilla nähnyt, niin on niin kirjavaa sen toteutus, jotkut jopa pitävät kokonaan vapaan viikon.
sitten seuraavilla kovilla viikoilla meet ennen bodysarjoja semmoseen tekniseen ykköseen joka kerta. sillai näät muutamassa viikossa miten se maksimi hieman herää. samalla saat enempi irti siitä maksimitreenistäkin. sitä 2*6 -touhua se ei juuri haittaa, turha pelko. jatkossa pystyt vaan käsitteleen isompia rautoja siinäkin.
Maksimia tulee tosiaan kokeiltua n. kerran vuoteen, niin ei ole sinänsä tarvetta sen parantamiseen erikseen, hyvinhän tuo on noussut noilla kutosillakin. Pitkän aikaa olen saanut jo joka treeniin nostaa sen 2,5kg ja aina kevyiden viikkojen jälkeen aloittanut taas 5kg pienemmistä kuin mihin olen viimeisellä raskaalla viikolla jäänyt, mennen taas 2,5-5kg ylemmäs edellistä 2*6 ennätystä, menemättä koskaan failureen asti. Tällainen progressio on toiminut minulla hyvin.
Sen verran tiukkoja on nuo kutoset kyllä aina, että voisin kuvitella, että ykkösmaksimin kokeilu ennen niitä rajoittaisi hieman, voi tosiaan olla turha pelko, kun ei ole kokemusta.
Tosin en tiedä mitä tarkoittaa termi "tekninen ykkönen"? jos sen viitsisit vielä tyhmälle kertoa
Kuulostaa kyllä ihan kokeilemisen arvoiselta jutulta noin muuten ja noita kevyen viikon sarjoja tulen kokeilemaan ensi viikolla.