Kevyt viikko sairastellen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMP75
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
49
Riittääkös se tällaiseksi "kevyeksi viikoksi" kovien treenien lomaan, kun sairastelee, eikä pääse salille vaikkapa 5 päivään? Vai onko tarkoitus nimenomaan treenata kevyesti ja pelkkä lahnailu ei kelpaa.

no jos on flunssa niin suosittelen että tervehdytät itsesi kunnolla ja sitten taas kovaa reenia! tämä vaan minun mielipiteeni..

edit: tajusinkohan kysymyksen :wall:

Ei sinne salille kannata kipeänä mennä! Kun olet ensin kunnolla parantunut niin sen jälkeen kun menet taas salille niin voit pitää sen kevyen viikon!

jos on kuumetta, päänkipua, huimausta, itsemurhan suunnittelua :D yms. niin sitten ei kannata mennä salille.
sellainen nuha että räkä vain lentää ja vähän yskittää, ei haittaa jos muuten jaksaa painaa. Ylimääräinen paita olisi hyvä. Juuri tällöin kannattaa pitää se kevyt viikko jos osuu sopivasti.

Itse en ole keveitä viikkoja harrastanut, vaan aina mennään suurinpiirtein täysillä. Sairasteltua tulee 3-4 kertaa vuodesta ja silloin tulee totaalilepoa se muutama päivä. Sitten kun on täysin parantunut niin heti vaan peräsuoli pitkällä 100 lasissa. :evil:
Tietystihän kehittymisen kannalta olisi parempi jos sairastelun sijaan osaisi pitää sen kevennetyn viikon oikeaan aikaan ennenkuin ylikunto ja pöpöt yllättää, mutta toimiihan se näinkin että vedetään kovaa niin kauan että kuume nousee. :)
Eli vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Lepää rauhassa, syö hyvin (paljon ja monipuolisesti) sairastellessakin ja sitten kun olet täysin terve niin salille vaan eikä tarvitse erikseen enää kevennettyä viikkoa pitää.
Tokihan asia riippuu siitäkin, mistä sairaudesta on kyse. Mutta jos perusflunssasta ja pienestä kuumeesta on kyse niin kyllä lihakset palautuvat silloinkin.

JMP75 tarkoitti varmaan että voiko ton kevyen viikon korvata ~viikon sairastelulla kotona, eli et nyt kun flunssat yms. ovat ohi, niin heti salille painaan 110% teholla?
en mitään kummempaa perustelua sano, muutakun että itse ainakin menisin heti vaan treenamaan KOVAA!

edit: jep, pecman totesikin et kuitenkin sinne salille ilman kiirettä, eli voi olla että kannattaa ottaa pari päivää rauhassa ennen kuin salille meet taas...

LOL mulla vaan tulokset nousi kun olin ollut viikon kipeenä, enkä päässyt tekemään viikkoon mitään, koska olin sitä aikaisemmin treenannut liian kovaa.

Jos on treenannut oikein ei se kunto katoa viikossa se on varma. Jos ei pääse tekemään mitään niin aina voi vaikka venytellä sitä tuskin kipeyskään haittaa.

Mun käsittääkseni jos on kova flunssa päällä, ni ei sais edes venytellä, sillä myös venytys on jonkinlainen rasitus lihakselle. Ja yleensä on joku tulehdus päällä kun on sairaana, ni siksikään ei ois hyvä kovin venytellä. Lepoa vaan.

JMP75 sanoi:
Riittääkös se tällaiseksi "kevyeksi viikoksi" kovien treenien lomaan, kun sairastelee, eikä pääse salille vaikkapa 5 päivään? Vai onko tarkoitus nimenomaan treenata kevyesti ja pelkkä lahnailu ei kelpaa.
Ei vastaa kevyttä viikkoa viikon sairastelu. Sun elimistö on rasittunut tosta flussasta, päinvastoin kuin levännyt. Tämä on totuus ja turha väittää vastaan kenenkään :arvi:

jarze sanoi:
Ei vastaa kevyttä viikkoa viikon sairastelu.
Ei toki vastaakaan, mutta olennainen kysymys onkin, kannattaako viikon sairastelun jälkeen vielä pitää kevennetty viikko. Varmaa vastausta en osaa sanoa, mutta itse en ainakaan ole malttanut pitää. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Demoritus sanoi:
LOL mulla vaan tulokset nousi kun olin ollut viikon kipeenä, enkä päässyt tekemään viikkoon mitään, koska olin sitä aikaisemmin treenannut liian kovaa.

Jos on treenannut oikein ei se kunto katoa viikossa se on varma. Jos ei pääse tekemään mitään niin aina voi vaikka venytellä sitä tuskin kipeyskään haittaa.

Superkompensaatio? :david:

Ilmeisesti aika moni ymmärtänyt kysymyksesi väärin, tarkoitit varmaankin sitä mitä Jartze tuossa totesi, eli jos tulet kipeäksi, niin tämä pakkolepo toimisi ns. palauttavana viikkona.

Itse olen ottanut tavaksi, että jos tulen kipeäksi (flunssa tai vastaava), niin kipeilyn jälkeinen ensimmäinen saliviikko palauttava ja sitten taas täysillä! Anna siis itsesi parantua kunnolla ja senkin jälkeen ota ensimmäinen viikko rauhallisemmin. Eipähän tule mitään vakavia jälkitauteja, sitä paitsi flunssat voivat olla merkkejä ylikunnosta, jolloin tuollainen tupla palauttelu voi olla paikallaan!

Terveenä pysyessäni pidän palauttavan viikon hieman tunnelmista riippuen joka 5. tai 6. viikko!

Jartze sanoi:
JMP75 tarkoitti varmaan että voiko ton kevyen viikon korvata ~viikon sairastelulla kotona, eli et nyt kun flunssat yms. ovat ohi, niin heti salille painaan 110% teholla?
en mitään kummempaa perustelua sano, muutakun että itse ainakin menisin heti vaan treenamaan KOVAA!

edit: jep, pecman totesikin et kuitenkin sinne salille ilman kiirettä, eli voi olla että kannattaa ottaa pari päivää rauhassa ennen kuin salille meet taas...

Näin minäkin tämän tajusin. Ja itsellä on nyt menossa se pakollinen lepoviikko flunssan ja kuumeilun takia. Pari päivää on syytä ottaa salilla iisisti, mutta heti kun oli on pari päivää ollut normaali, niin sata lasissa mennään.

Eli eiköhän se sairastelukin korvaa sen kevyen viikon, kunhan vaan syö kunnolla ja juo paljon.

jarze sanoi:

Quottasitpa sitten koko lauseen mihin vastasit... :jahas:

Eli sun mukaan vaikkapa flunssan takia pidetyn lepoviikon lisäksi pitäisi vielä pitää se kevyt viikko...miksi?

Timba79 sanoi:
Quottasitpa sitten koko lauseen mihin vastasit... :jahas:

Eli sun mukaan vaikkapa flunssan takia pidetyn lepoviikon lisäksi pitäisi vielä pitää se kevyt viikko...miksi?
no siksi, kun kipeenä elimistö on kovemmalla rasituksella, kun terveenä lepäily. ja itse pidän flunssan jälkeen lepoviikon siksi, ettei tuu uudestaan kipeeksi

hth :D

jarze sanoi:
no siksi, kun kipeenä elimistö on kovemmalla rasituksella, kun terveenä lepäily. ja itse pidän flunssan jälkeen lepoviikon siksi, ettei tuu uudestaan kipeeksi

hth :D

Näin olen myös itse ymmärtänyt, mutta en kyllä ole sitten tuolla tavalla ikinä tehnyt. Eli flunssaviikon jälkeen kevyempää treeniä jne. Mutta totuus on kyllä se, että viikon sairastelun jälkeen on niin pahat sali-reflat päällä, että harvempi sitä alkaa mitään kevyitä viikkoja vetämään. Vaikkakin tämä olisi kaikkein järkevintä. No tyhmästä päästä kärsii koko kroppa :rolleyes:

subotai sanoi:
Näin olen myös itse ymmärtänyt, mutta en kyllä ole sitten tuolla tavalla ikinä tehnyt. Eli flunssaviikon jälkeen kevyempää treeniä jne. Mutta totuus on kyllä se, että viikon sairastelun jälkeen on niin pahat sali-reflat päällä, että harvempi sitä alkaa mitään kevyitä viikkoja vetämään. Vaikkakin tämä olisi kaikkein järkevintä. No tyhmästä päästä kärsii koko kroppa :rolleyes:

Aikalailla samat ajatukse on minullakin ja olen itse vetänyt vain pari ekaa päivää vähän kevyemmin. Tai tämäkin riippuu taudista, pienen nuhan ja kuumeen jälkeen ihan eri homma, kun vaikkapa keuhkoputken tulehduksen. Sairauksia kun on niin monenlaisia.

Timba79 sanoi:
Näin minäkin tämän tajusin. Ja itsellä on nyt menossa se pakollinen lepoviikko flunssan ja kuumeilun takia. Pari päivää on syytä ottaa salilla iisisti, mutta heti kun oli on pari päivää ollut normaali, niin sata lasissa mennään.

Eli eiköhän se sairastelukin korvaa sen kevyen viikon, kunhan vaan syö kunnolla ja juo paljon.

Ite pidän yleensä aina flussan jälkeen kevyemmän kierron mutta en niin kevyttä kuin kevytviikko. Yks syy siihen on se että jos kunnolla ollut kuumetta sun muuta niin rauta tuntuu perhanan raskaalta tauon jälkeen. Kun pitää yhden kevyen kierron välissä niin yleensä saa laittaa samat painot ku ennen flunssaa tai jopa suuremmat. Toinen syy on se että tämä tapa ehkäsee varmasti jälkitauteja paremmin ku heti 100 lasissa kiskominen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom