Kevyt käsiohjelma?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaivoinpa tässä varastojen kätköistä vanhat käsipainoni.

Olin jo jokin aika sitten aloittanut dieetin, joka jo onkin mukavasti edistynyt. Nyt tuli mieleeni tehostaa dieettiä ja parantaa ulkonäköä ;) joten kaipaisin jotakin kevyttä käsiohjelmaa jolla pääsisin alkuun.

Ei mitään kovin rankkaa, vaan sellaista alottelijan pikku pumppausta jota voisi tehdä vaikka päivittäin tai joka toinen päivä. Treeni saisi kestää sellaiset 15 min. kerrallaan.

Ongelma vain on että en tunne painoharjoittelu-sanastoa kovinkaan hyvin ja sarjojen nimet eivät sano minulle juuri mitään. Joten kuvalliset ohjeet olisivat välttämättömät.

Siis olisko kellään hyvää kuvallista käsiohjelmaa tai linkkiä kuvalliseen käsiohjelmaan?

Omistan myös penkin jalkaprässillä, mutta tarkoitus olisi aloittaa harjottelu pikkuhiljaa, ensin käsipainoilla, yrittäen tehdä siitä mahdollisimman mieluisaa.

Kiitos jo etukäteen...

Toivonen

Okei, katsotaas..Omistatko tankoa+painoja siihen? Laitan nyt alkuun ohjelman tynkää, joka on käsipainoilla suoritettavissa. Eli liikkeitä hauikselle: (mitä tuli äkksieltään mieleen)
- Hauiskääntö käsipanoilla.
- Keskitetty hauiskääntö käsipainolla.
- Hammer kääntö käsipainolla
Sitten liikkeitä ojentajille: (mitä tuli äkksieltään mieleen)
- Ranskalainen punnerrus käsipainoilla.
- ojentaja punnerrus niskantakaa käsipainolla. Voi suorittaa joko yhdellä tai kahdella kädellä yhtäaikaa.
Teet vaikka 3 sarjaa jokaista liikettä, toistot 10-15. Lyhyet palautukset. Voit myös vuorotella hauisliike/ojentajaliike/hauisliike jne. En halua alkaa moralisoimaan ja saarnaamaan, mutta suosittelisin treenaamaan koko kropan, esim. kerralla tai kahtia jaetulla ohjelmalla (ohjelmia on palsta pullollaan). Kotona se kuitenkin on hieman hanakalaa juuri noiden välineiden puuttumisen vuoksi, joten salille meno olisi suotavaa.
Lue F.A.Q. ja käytä searchia. Noista löytyy varmasti apuja. Kannattaa myös tutustua tuon ravintopuolen tärkeyteen.
Sivusto, jossa on esitelty eri liikkeitä, exrx.

Ja treenaamaan.:whip:

Joo, kiitos noista. Exrx vaikutti hyvältä.

Itse tässä hakiessa löysin aika hyvän "kuvaston" osoitteesta:
www.gymonthehill.freeserve.co.uk

Kyllä, olen samaa mieltä kanssasi. Koko kehon harjoittelu on järkevintä.

Näin aloittelijana päätin kuitenkin aloittaa kevyesti turhaa repimättä kotosalla treenaten. Sitten kun tuntuu että homma alkaa sujua, pikkuhiljaa lisätä harjoituksia ja siirtyä salille.

Itselläni talonrakentajana, kahden lapsen isänä ja työssäkäyvänä aikaa on rajoitetusti. Myös liiallinen repiminen, varsinkin alussa, vie helposti mielihalun koko hommaan. Tähän kuoppaan on helppo pudota varsinkin alkuinnostuksessa.

Kuten kaikessa kuntoilussa, tärkeintä on oppia nauttimaan myös itse suorituksesta.
Jälkifiilishän tietysti on aina mahtava.

Toivonen

Hyvä sivusto, täytyykin laittaa muistiin. Tietenkin alkuun kannattaa ottaa ihan haroen ja opetella samalla liikeiden oikeat suoritustavat. Sama pätee kaikkiin liikkeisiin..Eli voihan kotonakin tehdä useita liikkeitä käyttäen omaa panoa ja mielikuvitusta hyväkseen. Tosiaan, kun olet sitten alkuun päässyt ja mielenkiinoa (mahdollisesti ja toivottavasti) hommaan löytyy, niin se sali on oiva paikka. Siellä on "helppoa" treenata koska laitteet ja tarvikkeet löytyvät. Toki kotonakin voi treenata, siitä myös palstalla juttua jonkin verran..Ja pian alatkin jo nauttimaan siitä lihaskivusta. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom