Kevyeksi Antti Heikkilän ohjeilla

Pakko sanoa, että itekkin ollut skeptinen noihin Heikkilän juttuihin, mutta viimeistään nyt en ole.

Ton muijan tarina on kyllä sellainen silmienavaaja, että kyllä suosittelen tätä videota jokaiselle ylipainoiselle jonka tunnen!

http://www.katsomo.fi/?progId=95029

Luulis, että proffatkin tajuais, että on ihmiselle hyväksi jos pääsee lääkkeistä eroon ja arvot normalisoituu! Tajuaa sen vähemmälläkin koulutuksella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lääketieteessä on se ongelma, että asioita kyllä tutkitaan, mutta niitä siirretään käytäntöön hyvin hitaasti. Diabetessuosituksiakin on uudistettu vuosien saatossa, mutta kestää vielä monia vuosia, ennen kuin pitkän aikavälin tutkimuksia hiilareiden rajoittamisesta saadaan, ja voidaan pikku hiljaa alkaa suositella sitä lääketieteellisesti perusteltuna vaihtoehtona potilaille. Sitä riskiä kun ei voida ottaa, että institutionalisoidaan jokin asia ja kerrotan se totuutena miljoonille, ja sitten huomataan vuosien päästä, että ei jumalauta, meille iskee jokin haittavaikutuspandemia, joka jäi huomaamatta, koska sitä ei viitsitty tutkimuksissa selvittää. Insuliinihoito on toistaiseksi todettu paremmaksi hoidoksi kuin ei mitään, joten sitä jatketaan, kunnes parempi vaihtoehto tulee tilalle. VHH:ssa on tietysti se etu, että jokainen voi aloittaa sen omin päineen, jos katsoo, että se on turvallista.

Diabetes tai sokeritauti ei kuitenkaan ole sokerin eikä hiilihydraatin aiheuttamaa, vaan ylensyönnistä johtuvan lihavuuden seurausta, eli ts. VHH ei ole mikään taikaruokavalio, vaan siinä vaan jekutetaan elimistön prosesseja ja käytetään hyväksi tiettyjen hormonien tuomaa kylläisyydentunnetta, jolloin ihminen syö helposti alle kulutuksensa ja laihtuu, jolloin esim. päästään eroon lääkkeistä, koska metabolia rauhoittuu. Itse olen laihduttanut nyt reilussa kuukaudessa liki 10kg ihan prodea ja hiilareita vetämällä ja olo on tasan yhtä hyvä kuin VHH:lla, erona vaan, että räjähtävä voima löytyy ja salitreeni sujuu ihan eri tavalla kuin VHH:lla. En ole koskaan ollut kuin lievästi ylipainoinen, mutta LÄSKEIKSI päässeille tärkeintä on laihduttaa normaalipainoiseksi hinnalla millä hyvänsä, ja minkä keinon kukin katsoo parhaaksi ja helpoimmaksi itselleen toteuttaa, tehköön niin. Mä olen sen verran perso makealle, etten jaksa kovin kauaa olla VHH:lla, joten meluummin syön vähän vähemmän hiilareita ja laihdun siten. :whip:

Lääketieteessä on se ongelma, että asioita kyllä tutkitaan, mutta niitä siirretään käytäntöön hyvin hitaasti. Diabetessuosituksiakin on uudistettu vuosien saatossa, mutta kestää vielä monia vuosia, ennen kuin pitkän aikavälin tutkimuksia hiilareiden rajoittamisesta saadaan, ja voidaan pikku hiljaa alkaa suositella sitä lääketieteellisesti perusteltuna vaihtoehtona potilaille. Sitä riskiä kun ei voida ottaa, että institutionalisoidaan jokin asia ja kerrotan se totuutena miljoonille, ja sitten huomataan vuosien päästä, että ei jumalauta, meille iskee jokin haittavaikutuspandemia, joka jäi huomaamatta, koska sitä ei viitsitty tutkimuksissa selvittää. Insuliinihoito on toistaiseksi todettu paremmaksi hoidoksi kuin ei mitään, joten sitä jatketaan, kunnes parempi vaihtoehto tulee tilalle. VHH:ssa on tietysti se etu, että jokainen voi aloittaa sen omin päineen, jos katsoo, että se on turvallista.

Diabetes tai sokeritauti ei kuitenkaan ole sokerin eikä hiilihydraatin aiheuttamaa, vaan ylensyönnistä johtuvan lihavuuden seurausta, eli ts. VHH ei ole mikään taikaruokavalio, vaan siinä vaan jekutetaan elimistön prosesseja ja käytetään hyväksi tiettyjen hormonien tuomaa kylläisyydentunnetta, jolloin ihminen syö helposti alle kulutuksensa ja laihtuu, jolloin esim. päästään eroon lääkkeistä, koska metabolia rauhoittuu. Itse olen laihduttanut nyt reilussa kuukaudessa liki 10kg ihan prodea ja hiilareita vetämällä ja olo on tasan yhtä hyvä kuin VHH:lla, erona vaan, että räjähtävä voima löytyy ja salitreeni sujuu ihan eri tavalla kuin VHH:lla. En ole koskaan ollut kuin lievästi ylipainoinen, mutta LÄSKEIKSI päässeille tärkeintä on laihduttaa normaalipainoiseksi hinnalla millä hyvänsä, ja minkä keinon kukin katsoo parhaaksi ja helpoimmaksi itselleen toteuttaa, tehköön niin. Mä olen sen verran perso makealle, etten jaksa kovin kauaa olla VHH:lla, joten meluummin syön vähän vähemmän hiilareita ja laihdun siten. :whip:

Aikamoista sopaa osa tosta sun tekstistä.

VHH ei ole mikään UUSI tapa hoitaa, kuten jo videoltakin käy ilmi.

Muutenkaan VHH:lla ei kyllä jekuteta yhtään mitään. Päinvastoin normalisoidaan. :jahas:

Ja diabetes todellakin liittyy liialliseen hiilihydraatin eli sokereiden saantiin. :)

Edelleenkin ihmiset ovat yksilöitä, jotkut eivät VHH tarvitse.

Edelleenkin ihmiset ovat yksilöitä, jotkut eivät VHH tarvitse.

Nimenomaan. Tarkennetaan vielä että olemme yksilöitä elämäntapojemme määritteleminä, ei niinkään biologisesti, erityistapauksissa kyllä.

Mihin joku toimistorotta tarvitsee hiilareita yli pariakymmentä grammaa päivässä, jos aktiviteetteihin kuuluu vain kilometrin kävelymatka töihin? Onko kukaan kuullut pelkästään lihaa syövästä maratoonarista?

Siihen väittämään en usko, että hiilihydraatit aiheuttavat diabetesta. Olen lukenut tsiljoona tutkimusta ja kuullut miljoonan asiantuntijan vastaavan kysyttäessä, että diabeteksen kehittyminen ei ole sidoksissa mihinkään tiettyyn ruokavalioon, vaan sille altistaa ensisijaisesti lihavuus sekä muut metaboliset häiriöt ja se itsessään on vakava metabolinen häiriö. Diabetes I on sitten taas ihan eri tauti, haiman insuliinituotannon vajaatoiminta. Hiilarit ja energiapitoinen ruoka voivat aiheuttaa lihavuutta, joka kasvattaa diabetesriskiä.

Siihen väittämään en usko, että hiilihydraatit aiheuttavat diabetesta. Olen lukenut tsiljoona tutkimusta ja kuullut miljoonan asiantuntijan vastaavan kysyttäessä, että diabeteksen kehittyminen ei ole sidoksissa mihinkään tiettyyn ruokavalioon, vaan sille altistaa ensisijaisesti lihavuus sekä muut metaboliset häiriöt ja se itsessään on vakava metabolinen häiriö. Diabetes I on sitten taas ihan eri tauti, haiman insuliinituotannon vajaatoiminta. Hiilarit ja energiapitoinen ruoka voivat aiheuttaa lihavuutta, joka kasvattaa diabetesriskiä.

Ihan jo Wikistä löytyy,

Aikuistyypin diabeteksessä insuliinin eritys haiman endokriinisesta osasta on heikentynyt pitkittyneen insuliinin ylituotannon seurauksena.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aikuistyypin_diabetes

Ja ennenkuin joku sanoo niin, proteiinit kyllä stimuloivat myös verensokeria ja tämähän on täysin järkeenkäypään. Jokainen voi vaan miettiä ravintoympyrää ja mitä miettiä kumpi on syypää insuliinin liikaeritykseen hiilarit vai prodet.

Joo ja kyllä toi sama tieto on muuallakin ku wikissä, ei vaan kiinnosta alkaa kaivaa kun ei nää neittikeskustelut kuitenkaa mihinkää johda! :D

Itsekin olen aikaisemmin ollut skeptinen kaikkeen tälläiseen hifistelyyn ruokavalion ja muun ravinnon suhteen, mutta kun alkanut lukemaan eri lähteistä ja itse kokeillut niin kyllä se vaan väistämättä menee siihen että ihan jo omaa järkeäkin käyttämällä on pakko todeta vhh-tyylinen ruokavalio parhaaksi. Voin tosin olla Antti Heikkilän aivopesemäkin, ei voi tietää:D Ja millähän perusteella vhh-ruokavaliolla ei voi vetää esim. salitreeniä täysiä? Itse vetänyt nyt kohta melkeen kuukauden päivät vhh:ta ja salia ja tulokset vaan noussu ja paino tippunu! Ja hyvin jaksaa!

Ja millähän perusteella vhh-ruokavaliolla ei voi vetää esim. salitreeniä täysiä?

Hiilihydraatti -> glukoosi -> glykogeeni

Lihaksen käyttämä energia = ATP, kreatiini, glykogeeni

Atp voimantuotto riittää muutamaksi sekunniksi, kreatiinin n 30sek? ja sen jälkeen glykogeeni.
Näin kärjistettynä.

Ja ennenkuin joku sanoo niin, proteiinit kyllä stimuloivat myös verensokeria ja tämähän on täysin järkeenkäypään. Jokainen voi vaan miettiä ravintoympyrää ja mitä miettiä kumpi on syypää insuliinin liikaeritykseen hiilarit vai prodet.

Insuliinin liikaeritykseen on isona syynä se, että syödään liikaa. Vaikka en todellakaan ole ravintoympyrän puolustaja, niin ravintoympyrässä ei tietääkseni ole esim. irtokarkkeja, pitsoja ja ties mitä scheissea. lisäksi asioita olisi hyvä tarkastella vähän laajemmasta näkökulmasta kuin "hiilarit" Fruktoosin ja Glukoosin aineenvaihdunta kehossa on niin erilaista, että niitä ei pitäisi käsitellä saman otsikon alla. IMO krooninen ylikaloritila, fruktoosin jatkuva liikasaanti* ja tyydyttyneen rasvan korvaaminen kasviöljyillä on 1000x isompi ongelma kuin "hiilarit" jos hiilarit tulevat n. 70-80% hyvistä glukoosilähteistä, kuten perunat, bataatit, valkoinen riisi jne. ja loput vihanneksista, marjoista ja hedelmistä. Todisteita tästä on ihan riittämiin.

*normaalissa sokerissa on 50% fruktoosia, eli kun vedät 300g irtokarkkeja, vedät melkein 150g fruktoosia, siihen päälle limut, mehut ja kaikki muu sokeroitu paska = not good. Fruktoosin aineenvaihdunta tapahtuu 75 %:sti maksassa ja sen liikasaanti aiheuttaa hyvin samankaltaisia oireita kuin alkoholin liikasaanti.

Kas, nähtävästi taas on kulunut pari kuukautta edellisestä Antin fanitusketjusta. Olihan se jo aikakin aloittaa uusi :D

Ilmeisesti menee vielä aikaa, ennen kun ihmiset ymmärtävät että II-tyypin diabetes on hieman muutakin kuin pelkkää hiilariöveriä. Kyseessä todellakin on krooninen, monitekijäinen sairaus, jolle altistavia tekijöitä on lukuisia. Sen kehittyminen edellyttää insuliinin lisäksi monen muunkin hormonin vaikutusta sekä tyhjän lapun geeniarvonnasta.

T2D:n selittäminen pelkällä hiilarilla on kuin yrittäisi selittää henkilöauton toimintaperiaatetta sillä, että "Siinä on semmoset renkaat jotka pyörii".

Jos kyse olisi pelkästään hiilareista, monissa vertailevissa tutkimuksissa pitäisi näkyä että vhh-ryhmässä diabeteksen ilmaantuvuus on kutakuinkin nolla. Näin ei kuitenkaan ole ja viimeisimpien viitteiden mukaan juuri tuollainen Heikkilä-tyyppinen eläinrasvaan ja -proteiiniin nojaava vhh voi jopa lisätä II-tyypin diabetesriskiä.

Diabetes tai sokeritauti ei kuitenkaan ole sokerin eikä hiilihydraatin aiheuttamaa, vaan ylensyönnistä johtuvan lihavuuden seurausta, eli ts. VHH ei ole mikään taikaruokavalio, vaan siinä vaan jekutetaan elimistön prosesseja ja käytetään hyväksi tiettyjen hormonien tuomaa kylläisyydentunnetta, jolloin ihminen
Jo oli määritelmä Diabeteksesta:wtf:
Vai että ylensyönnistä johtuu.
Ehkä tuosta ns "elintaso" diabeteksesta= 2tyypin, voidaa liioitellen sanoa, että on ylensyönnistä johtuvaa:rolleyes:
Tuossa nyt tietoa 1tyypistä;)
http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/tyyppi_1
Ps, sun ei kannata ainakaan ryhtyä valelääkäriksi tuonne diabetes puolelle:D

Diabetes I ja II vaikuttavat olevan täysin eri sairauksia, vaikka niillä onkin sama nimi ja ryhmä. Toinen on luonteeltaan haiman vajaatoiminnan kaltainen tauti, toinen taas enemmän elintasosairaus. Jos diabeteksen voisi ehkäistä jättämällä sokerit ja hiilarit pois, niin sehän olisi helppo ratkaisu. Tunnen ja tiedän monia tapauksia jotka söivät vähänlaisesti hiilihydraattia ja etenkään sokereita, mutta olivat hyvin lihavia ja sairastuivat DBII:n.

En ole perehtynyt diabetessairauksiin, mutta näkemykseni on kuitenkin se, että ruoka-aineilla ei diabeteksen syntyyn voida vaikuttaa, mutta niiden määrällä kylläkin.

Nyt oli aikaa tutustua tohon haastatteluun paremmin ja aika mielenkiintosta jeesustelua taas, lääkärit oli aikasemmin sanoneet naiselle että pitäisi painoa pudottaa mutta kun ne olivat syyllistäneet häntä siitä kun on ylipainonen niin ei sitten ollut innostunut ajatuksesta. Onko mikään ihme että tollaselle ihmiselle isketään lääkkeet käteen ja toivotaan että tulee järkiinsä?

Nämä on taas näitä "nyt kun mulla on niin paha olo ja olen niiin lihava ja ruma ja huonokuntoinen ja kaikkea niin minulla on oikeus syödä suklaalevy että saan edes vähän lohtua."

Anekdootit ovat anekdootteja. Niistä löytyy hyviä esimerkkejä tukemaan mitä tahansa ruokavaliota aina kaalisoppa- ja pussikeittodieeteistä bulimiaan. En epäile, etteikö tuo Studio55:n ihminen olisi saanut hyviä tuloksia mutta laajemmassa mittakaavassa kivojen tarinoiden sijaan on tukeuduttava tieteeseen. Olen itsekin sitä mieltä, että järkevästi koostettu vhh on todennäköisesti 2-tyypin diabeetikolle hyvä vaihtoehto mutta lisätutkimuksia vielä kaivataan, ennen kun kaikki yksityiskohdat on selvillä. Kaikki vhh-variaatiot eivät välttämättä ole pidemmän päälle fiksuja, vaikka niillä voisikin hetkellisesti (varsinkin painonpudotusvaiheessa) saada hyviä tuloksia.

Tässä vielä rautalankamalli diabetekselle altistavan hyperglysemian osatekijöistä:

F13.medium.gif

(Lähde, jossa myös paljon muuta mielenkiintoista luettevaa)

Todellisuus on todellakin vähän toista kuin se ikuinen "ruisleipä => insuliini => diabetes"-mantra, jota tämä ortopedi palvojilleen saarnaa.

Todellisuus on todellakin vähän toista kuin se ikuinen "ruisleipä => insuliini => diabetes"-mantra, jota tämä ortopedi palvojilleen saarnaa.

Tämä hiilarien välttely on pahimmilleen vietynä lähes uskonnollista hurmosta, jonka messiaana tuo ortopedi toimii. En kiistä, etteikö hän tietäisi ravintoasioista minua enemmän, mutta onko hän oikeasti yksin oikeassa ja toisenlaisia mielipiteitä esittävät lekurit automaattisesti väärässä tai jopa korruptoituneita? En usko. Heikkilä on saanut hyvin myytyä ajatuksensa tietylle ryhmälle, joka sitten kritiikittä luottaa messiaansa sanomaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom