Lääketieteessä on se ongelma, että asioita kyllä tutkitaan, mutta niitä siirretään käytäntöön hyvin hitaasti. Diabetessuosituksiakin on uudistettu vuosien saatossa, mutta kestää vielä monia vuosia, ennen kuin pitkän aikavälin tutkimuksia hiilareiden rajoittamisesta saadaan, ja voidaan pikku hiljaa alkaa suositella sitä lääketieteellisesti perusteltuna vaihtoehtona potilaille. Sitä riskiä kun ei voida ottaa, että institutionalisoidaan jokin asia ja kerrotan se totuutena miljoonille, ja sitten huomataan vuosien päästä, että ei jumalauta, meille iskee jokin haittavaikutuspandemia, joka jäi huomaamatta, koska sitä ei viitsitty tutkimuksissa selvittää. Insuliinihoito on toistaiseksi todettu paremmaksi hoidoksi kuin ei mitään, joten sitä jatketaan, kunnes parempi vaihtoehto tulee tilalle. VHH:ssa on tietysti se etu, että jokainen voi aloittaa sen omin päineen, jos katsoo, että se on turvallista.
Diabetes tai sokeritauti ei kuitenkaan ole sokerin eikä hiilihydraatin aiheuttamaa, vaan ylensyönnistä johtuvan lihavuuden seurausta, eli ts. VHH ei ole mikään taikaruokavalio, vaan siinä vaan jekutetaan elimistön prosesseja ja käytetään hyväksi tiettyjen hormonien tuomaa kylläisyydentunnetta, jolloin ihminen syö helposti alle kulutuksensa ja laihtuu, jolloin esim. päästään eroon lääkkeistä, koska metabolia rauhoittuu. Itse olen laihduttanut nyt reilussa kuukaudessa liki 10kg ihan prodea ja hiilareita vetämällä ja olo on tasan yhtä hyvä kuin VHH:lla, erona vaan, että räjähtävä voima löytyy ja salitreeni sujuu ihan eri tavalla kuin VHH:lla. En ole koskaan ollut kuin lievästi ylipainoinen, mutta LÄSKEIKSI päässeille tärkeintä on laihduttaa normaalipainoiseksi hinnalla millä hyvänsä, ja minkä keinon kukin katsoo parhaaksi ja helpoimmaksi itselleen toteuttaa, tehköön niin. Mä olen sen verran perso makealle, etten jaksa kovin kauaa olla VHH:lla, joten meluummin syön vähän vähemmän hiilareita ja laihdun siten. :whip: