Kevään pakkohaku, eli AMK.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, onko porukalla tietoa, miten mä nyt sitten toimin, että saan niitä jotain tukia, jos en pääse töihin enkä opiskelemaan minnekkään? Ilmeisesti mun pitää hakea neljään eri paikkaan? Onko pakko käydä pääsykokeissa? Ja onko se hakemus pakko täyttää oikein, että hakemus rekisteröityy johonkin kelan rekisteriin? Mä en todellakaan jaksa ajella minnekkään pääsykokeisiin sen takia. Vinkkejä kuinka homma tehdään helpoiten?

Mua niin vituttaa tämmönen turha byrokratia, toikin on joku paskan tärkee jäänne lama-ajoilta. :curs:

AMK haku

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saapas sanoi:
Niin, onko porukalla tietoa, miten mä nyt sitten toimin, että saan niitä jotain tukia, jos en pääse töihin enkä opiskelemaan minnekkään?

En ole ihan varma mutta jotenkin näin se homma meni eli haet siihen koulutusohjelmaan mikä kiinnostaa + 3 AMK tai keskiasteen laitokseen. Jos et pääse niin työkkäriin ja tukea alkaa tulemaan + aloitat tietysti seuraavan vuoden pääsykokeisiin lukemisen.

Onko pakko käydä pääsykokeissa?

On.

Ja onko se hakemus pakko täyttää oikein, että hakemus rekisteröityy johonkin kelan rekisteriin?

Kannattaa täyttää oikein.

Mä en todellakaan jaksa ajella minnekkään pääsykokeisiin sen takia. Vinkkejä kuinka homma tehdään helpoiten?

Haet johonkin sellaisiin paikkoihin joihin et voi päästä, käy pääsykokeessa ilmoittamassa, että tämä on pakkohaku ja lähdet kotiin takaisin nukkumaan tai mokaat tahallasi kokeissa, esim. psykologille kannattaa esittää agressiivista, täydellistä ja mättää vittua päin naamaan/liikuntakokeissa "emmäjaksa" -asenne ja aineet/laskutehtävät + muut paperit piirtelet täyteen vehkeen kuvia.

yks on lentokone-asentaja linja(ei toivoakaan)

Kannattaa sit tosiaan ottaa varman päälle, nimittäis jos jollain säkällä sattuuki pääseen johonki ufo-kouluun eikä sinne sit menekkään ni tukia ei tuu taaskaa mistää. :down:

Kiva kun kaikkialle hakee joku 800 ja pääsee joku 30. Pitäs tänään tai huomenna lähettää ne sähköiset "paperit", huomenna viimeistään.

Kulttuuripuolelle on hyvä hakea, jos ei halua päästä kouluun sisälle. Ei tarvitse edes pääsykokeissa käydä, jos tekee ennakkotehtävät tarpeeksi huolella huonosti. Tosin taitaa olla ennakkotehtävien palautuspäivä jo mennyt lähes kaikissa laitoksissa.

Muista että se pakkohaku on edessä myös syksyllä. Monilla on unohtunut syksyn haku.

Niinkun jo tossa aikasemmin vastattiin niin jossei halua edes pääsykokeisiin mennä niin ettii vaa kaikista vaikeimmin päästävät paikat ja laittaa ne paperiin. Ellei ihan kiitettävän papereita ole takataskussa niin aika huoletta saa olla että joutuisi bensaa uhraamaa pääsykoematkaa varten...

Clown sanoi:
Muista että se pakkohaku on edessä myös syksyllä. Monilla on unohtunut syksyn haku.
EI SAAKELI!!! :curs: :evil:
Tää on jo naurettavaa. Tarviiko mun siis hakee joka ikinen syksy ja kevät, että saan niitä joitain tukia? Just. :D
Toivottavasti nyt pääsisin sinne lääkikseen sisään ekalla.. :jahas:

Mä nyt meen täyttään sen lomakkeen ja pistän sinne jotain ennakkotehtäväjooseppikouluja. Tohon naapuriin valkeakoskelle jaksais varmaan just ajella.

Saapas sanoi:
Tarviiko mun siis hakee joka ikinen syksy ja kevät, että saan niitä joitain tukia?
Näin oli ainakin jokunen vuosi sitten. Syksyllä vaan taisi riittää pienenmpi määrä noita hakuja. Nyky hakumääristä en ole perillä, mutta käsittääkseni nykyäänkin pitää syksyllä hakea.

Onko mahdollista soittaa koululle ja sanoa että "pakkohaku, ei kiinnosta kyllä yhtään nää ammattikorkeet" ?? Vai onko aina pakko käydä paikan päällä?

Muuten, eikö kaiken järjen mukaan yliopistohautkin pitäisi laskea mukaan? Eli haen yliopistoon ja sillä selvä? Kun sinne mä haluan päästäkin.

Pitää olla vähintään kaksi hakua ammatilliseen koulutukseen, kuten ammattikorkeaan. Yliopistossa voi hakea vaikka viiteen paikkaan, mutta vain yksi lasketaan. Kolmeen paikkaan pitää hakea sekä syksyllä että keväällä. Jos haluaa hakea pelkästään yliopistoon ja hakee siellä 3 paikkaan, se ei riitä. 2 paikkaan ammattikorkeassa on pakko hakea.

Nykyisten abien ei ole nyt pakko hakea. Minäkään en hakenut viime vuonna minnekään. 5 kuukauden karenssi tulee joka tapauksessa, hait sinä nyt 3 paikkaan tai et.
Asia on sitten aivan eri tyypeille, jotka pitävät välivuoden kuten minä. Heidän on pakko hakea nyt keväällä.

Edit: Hakuaikahan loppuu TÄNÄÄN jos aiotte hakea.

Miksi et alkaisi persaukiseksi ja menisi kouluun? :thumbs:

Ne tuet on tarkoitettu sellaisia ihmisiä varten, jotka ihan oikeasti tarvitsee niitä. :david:

Narutumppu sanoi:
Miksi et alkaisi persaukiseksi ja menisi kouluun? :thumbs:

Ne tuet on tarkoitettu sellaisia ihmisiä varten, jotka ihan oikeasti tarvitsee niitä. :david:

Niin tai jos ei kouluun pääse niin työelämään keräämään rahaa seuraavan vuoden kevään lukurupeamaa varten. Nuorena ihmisenä Saapas sais varmasti töitä eikä tarttis tukien kanssa stressata...

tuskin siellä pääsykokeis kannattaa haastattelussa antaa itsestään hullun kuvaa, saattaa olla este myöhemmin jos oikeasti haluaa hakea ko. kouluun.

Haku tekniikan puolelle, ja pääsykokeissa ei laske yhtään laskua, niin luulis että ei pääse sisään. Ja niissähän kait on edelleen joku minimi pistemäärä joka on saatava.

mattibodari sanoi:
Nykyisten abien ei ole nyt pakko hakea. Minäkään en hakenut viime vuonna minnekään. 5 kuukauden karenssi tulee joka tapauksessa, hait sinä nyt 3 paikkaan tai et.
Asia on sitten aivan eri tyypeille, jotka pitävät välivuoden kuten minä. Heidän on pakko hakea nyt keväällä.

Eikai tämä voi olla näin? Meille kyllä toitotettiin, että on haettava, mikäli tukia mielii saada. Eli hainko mä sitten ihan turhaan? Mitäs, jos jätän menemättä pääsykokeisiin?

Sam Earch sanoi:
Eikai tämä voi olla näin? Meille kyllä toitotettiin, että on haettava, mikäli tukia mielii saada. Eli hainko mä sitten ihan turhaan? Mitäs, jos jätän menemättä pääsykokeisiin?

No niinhän ne toitotti mullekin mutta yksinkertaisesti unohtui hakea, ja moni kaverikin jätti hakematta. Et varmaankaan hakenut turhaan, teit niin kuin koulussa käskettiin, mutta sinne pääsykokeisiin pitää mennä. Ja siellä voi aina
palauttaa tyhjän paperin.

Hapero sanoi:
Voinko esim mä hakea minnekään, kun kirjoitin nyt keväällä enkun ja ruotsin ja kirjotan vasta syksyllä loput?

Täytyy olla ylioppilastutkinto suoritettuna, jotta voi päästä korkeamman asteen kouluihin.

Eli ensi syksyn hakuihin vasta pääset mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom