jambo sanoi:Vittu!!! Toivo elää, aina!!! Antakaa kun setä kertoo. Itse kirjoitin lukiosta keskinkertaisin/huonoin paperein. Mikään ei kiinnostanut ja en oikeastaan hakenutkaan tosissani mihinkään. Lääkis olisi kiinnostanut mutta eihän sinne nyt voi päästä lyhyellä matikalla ja muutenkin huonoilla papereilla. Elämäni pahin moka! Olisi pitänyt määrätietoisesti potkia itseä perseelle, hakea vaikka väkisin ja todella tehdä työtä asian eteen. Vietin kolme vuotta vetelehtien kunnes kävin amiksen yo pohjaisen linjan joka oli ainoa johon pääsin.
Toinen virhe, mutta motivoiva! Päätin että vittu varmasti olen fiksumpi kuin koffin lippalakki pilottipusero päällä pihalla räkivät standardi amikset. Menin 1.5 vuodeksi sairaalaan apulaiseksi ruokapalkalla. Pääsin erillishaun ja helvetin kovan lukemisen avulla opiskelemaan fysioterapiaa. Opintojen aikana huomasin että jumalauta meikähän on ihan fiksu. Valmistuin keväällä ja samana syksynä aloitin yliopistossa opinnot tavoitteena valmistua mahdollisimman nopeasti (vetelehtien hukatut vuodet kummittelivat mielessä). Yliopiston vedin hyvällä opiskelurutiinilla 3.5 vuodessa läpi hyvin arvosanoin. Koko opiskeluitteni ajan painoin 2-3 duunia ja hoidin päälle vielä lukemiset ja muut opiskeluun liittyvät hässäkät. Nyt koulutusta vastaavassa duunissa ja cv alkaa olemaan siinä kunnossa että valitakkin jo voi.
Mitä kaikkee sitä oliskaan kerinnyt jos ei olisi tullut hukattua kolmea vuotta täysin turhaan! Jos jotain ole oppinut niin sen että lähes aina voi tilanteeseensa vaikuttaa ja huonoista lähtökohdista ponnistavan on vaan tehtävä enemmän duunia eikä itkettävän kohtaloaan. Nyt siis puhun koulu/opiskelu asioista. Suomi on siitä hieno maa että jos täällä haluaa olla jotain ja oppia jonkun asian niin se on aivan varmasti mahdollista! Kysymys on vain siitä kuinka paljon on itse halukas tekemään asian eteen.
Kun saavuttaa sen minkä eteen on joutunut todella tekemään työtä, tuntuu se sitäkin makeammalta.
Varaukseton :thumbs:! Aivan vitun hienoa luettavaa, joskin oon varma että itestä ei ole samaan. Tosin ylä-asteen jälkeen nostin keskiarvon 6.3->7.8. Mutta se lukeminen vähän verotti sitten jo lukiossa ja palasin takaisin takariviin jauhamaan jätkien kanssa paskaa. Kirjotukset meni aivan ok, mutta lukion päästötodistuksen ka on alle 7, että sillä ei esim. amk:hon olla pääsemässä tämän elämän aikana.