Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Juoksentelen neljänä päivänä viikossa noin 10km lenkkejä 10km/h olen huomannut että ketoosilla syke nousee helposti korkealle. Ei ole mitään mahdollisuutta pitää sykettä matalana juostessa. Sykkeet lopussa reippaasti yli 170 kun hiilareilla puolimaraton matkan pystyin melko samaan vauhtiin juoksemaan 157 keskisykkeillä. Nyt kysynkin onko moinen syke nousu kuinka vaarallista? Ylipainoa vielä 20kg joten olen pitänyt painonpudottamista tärkeänpänä kuin päästä pitkiä matkoja juosten (toistaiseksi) Sentit on vyötäröltä kyllä lähtenyt kivasti.

Mitäs "raskausarville" voi tehdä :D

Ei se mitenkään vaarallista ole, ihan sama millä ruokavaliolla juokset noilla sykkeillä. Ylikuntohan siellä tosin jossain vaanii, jos et vauhtia tiputa. Keho myös tottuu mataliin hiiliin, mutta se saattaa viedä pirusti aikaa. Itse syön 50-100g hiiliä ja pidän huolen, että aina reippaamman harjoituksen tullessa on varastossa hiiliä millä päästellä menemään. Jo 50g "tankkauksella" edellisenä päivänä teen kovankin harjoituksen aika kivasti. Minulla on takana tätä matalampihiilistä reilu vuosi.
Tsemppiä treeneihin!

Hei, auttakaa miestä mäessä.
Nyt kokeiltu karppausta 2vk. Alkuun lähti hyvin paino tippuu 88.5->86kg. Nyt on ollut paino jumissa viikon, ei liiku mihinkään. Salitreenit starting strength 3x kulkenut hyvin.
esimerkki ruokavaliosta tällä hetkellä:

aamupala 6.30
rahka 250gr, sokeriton mehukeitto 1-2dl,kananmunat 2kpl/130gr, juusto/kinkku 20gr, maitojuoma 2dl, oliiviöljy 10gr+vitamiinit

lounas 10.30-11.30
paistetut sisäfileet 125gr, raejuusto 100gr, vissyä.

ruoka 16.00
lihaa 100-150gr, raejuusto 100gr, maitojuoma 2dl, kurkku+tomaatti n. 150gr.

palautusjuoma 19.00
ruoka 20.00
lihaa 100-150gr, raejuusto 100gr, maitojuoma 2dl, kurkku+tomaatti n. 150gr, oliiviöljy 10gr.

p: n. 210gr, hiilarit 75gr, rasvat n.70gr. kokanaiskalorit noin. 1800-1900kcal.

Maitojuomaa pystyn vielä vähentää tai poistaa. Paljon rasvaa pitäis saada? Ja oonko lähtenyt turhan pienistä kaloreista jo alkuun?
Apua ja vinkkejä kaivataan nyt.

oletko testannut että olet ylipäänsä ketoosissa? 75g hiilareita on kuitenkin aika paljon. Ja tuo 70g rasvaa on melkoisen vähän, itsellä puolet päivän kaloriloista tulee rasvasta.

Ihan hyvä hiilarimäärä tuo on VHH:lle, ei siinä ollutkaan puhe ketoosista. Odota vielä toinen viikko ja jos ei sitten putoo, niin kattellaan uusiks. Välillä tuo paino saattaa jumittaa ja sitten seuraavan viikon aikana tippua 2kg tms. Hätäilemällä ei tuu kun...

Maltti on valttia.

Juu tajusinkin nyt että tämä vhh ja sit ketoosidietti onkin kaksi eri asiaa. Kai niissä kumminkin suht. samat periaatteet proteiinit ja rasvojen suhteen mitä oon lukenut? Hiilarimäärät ketoosissa alle 20gr ja vhh sitten 50-75gr? Noin karkeasti ottaen?

Niin, voihan VHH olla jollekkin vaikka 150g, joka on tottunut niitä kunnolla kiskomaan. Eikai tuo määrä ole sidoksissa mihinkään. Elimistön toiminta onkin sitten taas eri asia ketoosin ja VHH:n välillä :)

no joo, itse asiassa 75g hiilareita voi olla jopa ihan ok joillekin ketoosissa pysymiseen. riippuu täysin henkilöstä ja fyysisestä aktiivisuudesta.

no joo, itse asiassa 75g hiilareita voi olla jopa ihan ok joillekin ketoosissa pysymiseen. riippuu täysin henkilöstä ja fyysisestä aktiivisuudesta.

No kyllä aika saatanan seppä saa olla.

ainakin mitä noita tutkimuksia koittanut kahlata niin 50g on jo vaikea.

no mulla esimerkiks menee kolmen päivän (eli viikonlopun) hiilaritankkauksen jälkeen alle 24 tuntia viimeisestä hiilarimätöstä siihen, että liuskat huutaa taas punaista. En oo tarkkaan laskenu, paljonko hiilareita tulee päivässä, mut ennen salia 20g ja mitä nyt 4 aterialla yhteensä tulee siihen päälle.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
no mulla esimerkiks menee kolmen päivän (eli viikonlopun) hiilaritankkauksen jälkeen alle 24 tuntia viimeisestä hiilarimätöstä siihen, että liuskat huutaa taas punaista. En oo tarkkaan laskenu, paljonko hiilareita tulee päivässä, mut ennen salia 20g ja mitä nyt 4 aterialla yhteensä tulee siihen päälle.

Apteekin stixit näyttää voimakkaimman ketoosin juurikin alkuvaiheessa, koska ketoaineita on silloin eniten vapaana kusensekaan.mitä syvemmälle ketoosiin mennään, kroppa osaa paremmin käyttää ketoaineita, jolloin niitä ei ole niin paljoa vapaina kuseen. Loogista eikö.

on on loogista. mutta onhan se punainen liuska silti merkki siitä että ketonien muodostuminen on alkanut. toisilla siinä menee helvetin kauan että pääsee ketoosiin, toisilla homma taas toimii nopeammin. syytä en tähän osaa sanoa, mutta päästäänkin tuohon edellä laittamaani kommenttiin "riippuu henkilöstä ja fyysisestä aktiivisuudesta". Kyllä varmaan ketoosi katkeaa jos 75 gemmiä hiilareita nappaa kerralla, mut tuossahan nyt on yhteensä se 300 kcal, eli about tunnin kävelylenkin kuluttama energiamäärä. ja raskas salitreeni varmaan kuluttaa vähintään yhtä paljon energiaa, eli eiköhän se ketoosi sieltä pikapuolin palaile jos on vähän katkolle joutunutkin.

Ihan hyvä hiilarimäärä tuo on VHH:lle, ei siinä ollutkaan puhe ketoosista. Odota vielä toinen viikko ja jos ei sitten putoo, niin kattellaan uusiks. Välillä tuo paino saattaa jumittaa ja sitten seuraavan viikon aikana tippua 2kg tms. Hätäilemällä ei tuu kun...

Maltti on valttia.

selvä, kiitoksia. lisäilen tota rasvaa kumminkin. luin ekat 20sivua täältä(täytyy huomen ja tänää viel myöhemmin jatkaa operaatiota), niin yleinen ohjeistus näky olevan 100gr/pv.

En jaksa lukea 150 sivua, joten kysyn: mistä kuidut? Tarvis ainakin jonkun verran koneeseen. Tän hetkisellä ruokavaliolla ei tuu oikein lainkaan, mitä nyt salaattia menee joku 200-400g päivässä. Jotain vois ottaa lisäksi...?

mitään kuituu tarvi, ku syö rasvaa. (ja tähän joku hyvä hymiö, jota ei ollu)

no, okei. kasviksista tulee kyllä kuituu ku syö sen väh. 500g. salaatissa taitaa olla aika vähän?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom