Ketoosidieetillä ylikunnon vaara, hiilihydraattien määrä ketoosilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja krisu--
  • Aloitettu Aloitettu
Hei muuten, kaveri alotti nyt Atkinsin dietin ja kertoi kuitenkin "viikonloppuisin syövänsä normaalisti". Äkkiseltään ei kuulosta kovin fiksulta, koska ketoosihan katkeaa joka viikonlopuksi ja sitten taas otetaan uudestaan sitä kiinni? Toimiiko cheattipäivä ketoosilla vai mennäänkö aivan metsään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei muuten, kaveri alotti nyt Atkinsin dietin ja kertoi kuitenkin "viikonloppuisin syövänsä normaalisti". Äkkiseltään ei kuulosta kovin fiksulta, koska ketoosihan katkeaa joka viikonlopuksi ja sitten taas otetaan uudestaan sitä kiinni? Toimiiko cheattipäivä ketoosilla vai mennäänkö aivan metsään?

Riippuen hiilihydraattien määrästä normaalipäivänä, niin kropalla kestää varmaan 2-5 päivään päästä ketoosiin, joten tuossa ei imo ole mitään järkeä, kun kroppa keikkuu siinä ketoosin rajamailla jatkuvasti. Mässypäivät max 2viikon välein, jos halutaan ketoosin hyödyt saada käyttöön.

Minkälaisilla makroilla tollasen mässypäivän jälkeen tulisi jatkaa? Tarviiko rasvaa taas läträtä induktiotyyliin reilusti muutaman päivän ajan, sit taas tiputella rasvan osuutta? Vai lähteekö homma taas toimiin esim 45/5/50 suhteella?

Mässypäivä+muutama olut tuli vedettyä vkonloppuna ja paino pomppas reilut 3kg

About tommosilla makroilla ite kahlannu ketoosit läpi. Tuskin on tarvetta nostaa tosta enempää, täällä ainakin toimi noin.

Osaisikohan kukaan kokeneempi jeesata ! Olen 25v mies,painan 91kg,salitaustaa on noin 10v,reenaan noin 4 kertaa viikossa.Ongelma: Kroppa ei meinaa mennä ketoosiin...Olen ollut nyt kolme päivää 300prot,20hiil,95rasv. Kauanko teillä on yleensä kestäny kropan meno ketoosiin ? Onko minulla ravintoarvoissa jotain vikaa vai pitääkö olla kärsvivällisempi ? Olen vain lukenut jostain että ketoosiin meno kestää yleensä noin 48h. Mutta edelleen ainakin Ketostixejen mukaan tulos on edelleen negatiivinen. Aijon tästä päivästä eteenpäin tiputtaa edelleen hiilihydraattejani noin 13g päivässä. Eli....olisiko jollain neuvoa tai mielipidettä miksi roppa ei reagoi.

Osaisikohan kukaan kokeneempi jeesata ! Olen 25v mies,painan 91kg,salitaustaa on noin 10v,reenaan noin 4 kertaa viikossa.Ongelma: Kroppa ei meinaa mennä ketoosiin...Olen ollut nyt kolme päivää 300prot,20hiil,95rasv. Kauanko teillä on yleensä kestäny kropan meno ketoosiin ? Onko minulla ravintoarvoissa jotain vikaa vai pitääkö olla kärsvivällisempi ? Olen vain lukenut jostain että ketoosiin meno kestää yleensä noin 48h. Mutta edelleen ainakin Ketostixejen mukaan tulos on edelleen negatiivinen. Aijon tästä päivästä eteenpäin tiputtaa edelleen hiilihydraattejani noin 13g päivässä. Eli....olisiko jollain neuvoa tai mielipidettä miksi roppa ei reagoi.
vähennä protskuja ja lisää samassa suhteessa rasvaa

Sama tilanne. Nyt on mennyt 52h ekasta dieettiaamusta enkä ole päässyt vielä ketoosiin. Hiilaria on mennyt 30g ja kokonaiskalorit alle 700kcal päivässä. Olen syönyt Easy Diet annospusseja kolme päivässä, mutta vaihdan ne kohta kananmuniin ja pekoniin...

Kannattaako muuten urheilla nyt tässä siirtymävaiheessa? Jos niin millaista treeniä, HIIT:iä, kuntosalia tai aerobista?

http://iisidieetti.blogspot.com

Dodii melkein viikko siinä menikin mutta tänä aamuna näytti stixit jo että ketoosilla ollaan...tosin vain "himan"...kaippa se väri tummenee vielä tässä kun viikot vierii..Tällä hetkellä hiilareiden saanti on 13g päivässä oli reenit tai ei.

Tuntuu olevan aktiivinen threadi, jossa ainakin jonkin verran tuntuu tietämystä löytyvän, joten kysellään: Itsellä painoluokan tiputus menossa ja parista paikasta nyt lukenut tuosta pysyvästä aineenvaihdunnan huononemisesta ja kropan "sekoamisesta" ketoosin takia jopa pysyvästi... Millainen mahdollisuus näin huonoon tapaukseen on? Ei kai alle kuudessa viikossa kerkiä kroppa tuolla lailla menemään "rikki"? Ja onko ylipäätään moisissa väitteissä perää? Prkl kun rupes pelottaan! :D Kyseessä on siis meikäläisellä kolmas kerta kun dieettailen roheemmin rasvoja pois ja joka kerta olen dieetin jälkeen palannut normaaliin ruokavalioon ja hyvin on vuoden verran aina pysynyt paino. Kunnes on seuraavan kerran ruvettu tiputtelemaan. Mutta nyt siis ekaa kertaa ollut oikeasti nuo hiilarit alle 20g.

Ketoosi päällä 74h tunnin jälkeen. Olotila tai tuntemukset eivät ole havaittavasti muuttuneet, enkä ilman Ketostixiä pystyisi asiaa todentamaan. Mutta oli tuo odottelu kuitenkin rasittavaa.

haha joo itelläkin meinas päässä naksahtaa kun olin taistellu 4pv nälän ja snadin vitutuksen kanssa eikä jätkä vieläkään ollu ketoosilla :D Tosin vaikka nyt ollaankin ketoosilla niin ei oo kyllä vieläkään mitenkään kehuttava fiilis. Sellanen verensokerit alhaalla fiilis on menny mutta tilalle on tullut salilla huimaus. Saas nähä kuinka tää tästä etenee,edelleen ollaan 13g hiilarii päiväs liikentees ja aineenvaihdunta pelaa. Mutta stixi sanoo edelleen että ollaan vain "hieman" ketoosilla...Mitäs teillä muilla mittari näyttää ?

Api^ paljo menee rasvaa päivässä? Jossei ketostixit näytä kunnon ketoosia niin näillä esitiedoilla näkisin, ettet ota rasvaakaan kauheasti. Ketoosi joo, mutta ei niin paljoa rasvaa ylimäärin, että ketoneja riittäis virtsaan saakka... Voin olla väärässäkin, mutta jossen niin koitas nostaa rasvan saantia ja kato muuttuuko fiilis.

Aika vituillaan oleva suhde,protskut tiputtele ihmeessä sinne 120-130gr päivä( 1,5gx91 ja tostakin varmaan osa rasvallista painoa. Sitte rasvoja lisäät niin paljon yksinkertasesti,,että nälkä lähtee.

haha joo itelläkin meinas päässä naksahtaa kun olin taistellu 4pv nälän ja snadin vitutuksen kanssa eikä jätkä vieläkään ollu ketoosilla :D Tosin vaikka nyt ollaankin ketoosilla niin ei oo kyllä vieläkään mitenkään kehuttava fiilis. Sellanen verensokerit alhaalla fiilis on menny mutta tilalle on tullut salilla huimaus. Saas nähä kuinka tää tästä etenee,edelleen ollaan 13g hiilarii päiväs liikentees ja aineenvaihdunta pelaa. Mutta stixi sanoo edelleen että ollaan vain "hieman" ketoosilla...Mitäs teillä muilla mittari näyttää ?

Pitääkin mitata. Suuvesi ja vartalo deodorantti otettu käyttöön, joten siitä voisi päätellä että ketoosi voimistunut. Kyllä muakin huippaa kun makuuasennosta nousee ylös. Tänään oli niin voimaton olo että meinasi jäädä puntti väliin, puolikas banaanin kuitenkin pelasti.

Mulla arvot: p 120g h 30g r 40g

Eli miinuksella mennään ja paljon...

Pitääkin mitata. Suuvesi ja vartalo deodorantti otettu käyttöön, joten siitä voisi päätellä että ketoosi voimistunut. Kyllä muakin huippaa kun makuuasennosta nousee ylös. Tänään oli niin voimaton olo että meinasi jäädä puntti väliin, puolikas banaanin kuitenkin pelasti.

Mulla arvot: p 120g h 30g r 40g

Eli miinuksella mennään ja paljon...

Sä syöt kyllä todella vähän rasvaa ja muutenkin energiaa tulee tosi vähän joten ei ihme että huippaa. Silloin kun mä ketoilin söin rasvaa 150-200 g päivässä :D Pääsin kunnolla ketoosiin vasta kun olin lisännyt reilusti rasvaa.

Sä syöt kyllä todella vähän rasvaa ja muutenkin energiaa tulee tosi vähän joten ei ihme että huippaa. Silloin kun mä ketoilin söin rasvaa 150-200 g päivässä :D Pääsin kunnolla ketoosiin vasta kun olin lisännyt reilusti rasvaa.

Ketostix näytti matalaa ketoosia, toisaalta juon vettä 3-4l päivässä. Luulisi että vesi laimentaa tuota mittaustulosta? Pitääkin lisätä rasvaa ruokavalioon. Olen nyt mennyt sillä Easy Dietin ohjeella + 40g lisäprotsku.

Ketostix näytti matalaa ketoosia, toisaalta juon vettä 3-4l päivässä. Luulisi että vesi laimentaa tuota mittaustulosta? Pitääkin lisätä rasvaa ruokavalioon. Olen nyt mennyt sillä Easy Dietin ohjeella + 40g lisäprotsku.

Aamulla mittaustuloksessa värin tummuus oli kohtalaisen (5) ja korkean (8) välissä, joten juomisella on ollut vaikutusta tulokseen.

Liiallinen proteiinin saantikin voi katkaista ketoosin eli jo vedät esim. 300g prodea ja hiilareita sen 50g niin todennäkösesti toi proteiini muuttuu glukoosiksi (eli sokeriksi=hiilihydraatiksi) ja ei elimistö niin tehokkaasti polta sitä läskiä. Liiallinen proteiini myös turvottaa/kerää nestettä eli vähän sama efekti kun liiallinen hiilihydraattien nauttiminen. Jos ajattelet vetäväsi ketoosilla gramman rasvaa / kilo, niin kalorit menee liian alas, koska proteiiniakin minusta kannattaa nauttia max. 2g / kilo. Itse näen verensokeriarvoja mittailemalla aika hyvin dieettini edistymistä, kun ei sokerit enää kohoa niin paljon = maksa on käyttänyt glukoosivarastojansa ja sitten alkaakin sen kamalin vaihe, kun ei pumppi tahdo riittää ja näyttää että hetkellisesti lihakset surkastuvat olemattomiin, mutta eivät ne vielä kertaakaan ole mittaustulosten mukaan menettäneet mitään. Nesteet ovat vaan poistuneet, mutta suola ja kreatiini auttavat tähänkin pulmaan.... Rasvaa saa siis öljystä, pähkinöistä, siemenistä, rasvasesta kalasta, rasvasista maitotuotteista (en suosittele), avokadosta, jne. Herajuomakin muuttuu paremman makuiseksi kun soosaa sekaan avokadoa ja pinaattia esim. =) Jos ihan pakko makeaa saada, niin kyllä itselläni ainakin vadelma-annos tohon alle 50g hiilareita mahtuu eli kupillinen niitä muuten hiilarittomaan palkkariin ja saa myös paljon kuituakin kun 3,7/100g ja hiilareita 4,1/100g=D

- - - Updated - - -

Oho, hups, väärä paikka minne postin piti tulla =DD

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom