Ketogeeninen dieetti (vielä kerran :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bigbear
  • Aloitettu Aloitettu
Ottaen huomioon nimimerkin niin tässä ois kyllä sigun aineksia..

Jos sä syöt pelkkää proteiinia pari viikkoa niin sä kuolet! Rasvaprosentti lähestyy nollaa kun sut on tuhkattu...

:kippis1:

Ketodieetti perustuu juurikin siihen että pidetään hiilarit melkeen tai jopa ihan nollassa! Että se siitä kuolemisesta!:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ketodieetti perustuu juurikin siihen että pidetään hiilarit melkeen tai jopa ihan nollassa! Että se siitä kuolemisesta!:curs:

Hei puunaama! :hyper:

Turha tulla pätemään.. Opettele lukemaan ja hommaa ripaus huumorintajua jostain!?!

Tähän viestiin siis vastasin..

Trollari sanoi:
Entäs jos syö vain proteiinia pari viikkoa, eikä ole dietillä. Laskeeko rasvaprosentti silti?

Jos lukisit kunnolla sen viestin mihin mä olin vastannut niin sun ei ois täytyny tehdä itsestäs "nettipersettä"...

:david:

siis sori sekaannuksesta, tarkoitin siis että jos syö ketogeenisen ruokavalion mukaisesti, mutta pitää kalorit +-0 niin laskeeko silloin rasvaprosentti, vai tarvitaanko siihen ketoosin syntymiseen nimenomaan -kaloreita? :/

Miinuksilla joudut ketollakin vetämään. Dieetti se on siinä missä muutkin..

Mulle keto on ainakin ollu helppo. Rasva pitää näläntunteen poissa ja verensokeri ei heilahtele niin paljon kun nopeeta hiiltä ei oo kehissä..

Atkins taitaa tosin väittää, että ketolla poistuis virtsan mukana n. 100 Kcal vuorokaudessa ketoaineina.. Eli jotain pientä kiristymistä saattaa havaita jos +-0 kaloreilla vetää :) .

Ketoosiin pääsee kun koneessa on vähän hiiltä (<50g) ja riittävästi rasvaa (+50 % kokonaisenergiasta).

Asiantuntijat paikatkoon jos mun esittämäni tiedot osoittautuu virheellisiksi.

siis sori sekaannuksesta, tarkoitin siis että jos syö ketogeenisen ruokavalion mukaisesti, mutta pitää kalorit +-0 niin laskeeko silloin rasvaprosentti, vai tarvitaanko siihen ketoosin syntymiseen nimenomaan -kaloreita? :/

Hein pahvi, ketoosi siis tarkoittaa rasvalla ja proteiineilla energiaa tuottavaa ruokavaliota (ketoosi). Keholle on paljon hankalampaa tuottaa energiaa pelkästään proteiineista, sen lisäksi aivan pelkkää prot. sisältävä ruokavalio voi aiheuttaa että elimistön ammoniakki ja kuona-ainepitoisuus nousee, sillä niitä syntyy kun proteiineista tuotetaan energiaa. Rasva on sitäpaitsi paljoan halvempia energianlähde, eli rasvaa energiantuotantoon ja proteiinia lihasmassa ylläpitäimseen (kasvattamiseen). Tietty osa proteineistakin muutetaan energiaksi, mutta on elimistölle epäedullista että syötäisiin vain pelkkää proteiinia. Varmastinpelkällä proteiinillakin selviää yllättävän pitkään hengissä:D

Joo on ymmärretty että ketoosi tarkoittaa rasvalla ja proteiineilla energiaa tuottavaa ruokavaliota. Mutta alentuuko rasvaprosentti ilman -kaloreita ketoosissa, jos harrastaa paljon liikuntaa? Vai tarvitaanko -kaloreita jotta rasvaa ylipäätään lähtee ketoosissa? (olikohan nytten tarpeeks selvästi? :/)

- atooppinen ihottuma hävisi

Vastaan muuten erittäin mielelläni kysymyksiin jos joku suunnittelee siirtyvänsä vastaavalle ravinnolle.

Itse kärsin pahasta atooppisesta ihottumasta, allergioista ja kroonisesta väsymyksestä. Oon välillä miettiny tuon tyyppistä ruokavaliota koska olo on useasti todella väsynyt ja veren sokerit pomppii..

Mut valotatko tuota sinun diettiä? Miten olet syönyt? vaikuttanut kuinka paljon ja miten ihottumaan?

Ja vaparia treenailen useasti eli energiaa täytyy silti saada.

Kiitosta etukäteen vastauksista!

Hei puunaama! :hyper:

Turha tulla pätemään.. Opettele lukemaan ja hommaa ripaus huumorintajua jostain!?!

Tähän viestiin siis vastasin..

Jos lukisit kunnolla sen viestin mihin mä olin vastannut niin sun ei ois täytyny tehdä itsestäs "nettipersettä"...

:david:

Puunaama? Nettiperse? Vaikutat oikein sivistyneeltä henkilöltä...

Joo on ymmärretty että ketoosi tarkoittaa rasvalla ja proteiineilla energiaa tuottavaa ruokavaliota. Mutta alentuuko rasvaprosentti ilman -kaloreita ketoosissa, jos harrastaa paljon liikuntaa? Vai tarvitaanko -kaloreita jotta rasvaa ylipäätään lähtee ketoosissa? (olikohan nytten tarpeeks selvästi? :/)

Mä kyllä vastasin sulle jo tossa ylhäällä, mut yritän uusiks..

Tarvitaan miinuskaloreita.

Sun kandeis varmaan kattoo tuolta aloittelijoiden puolelta "ekaa kertaa dietillä" -threadin eka posti.. Siinä on paljon hyvää asiaa diettaamisesta, liikunnan vaikutuksesta energiankulutukseen ja ylipäätään ihmisen energiataloudesta.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927

<3 Cipe

Itse aloitin juuri tuon ketodieetin mutta pari asiaa mietityttää.

1. Mitä te sisällytätte tuohon ~30g hiilareita? Itse hifistelen ja pidän hiilarit melkein nollassa. Onko hyvä asia?

2. Mistä te otatte vitamiinit? Riittääkö kun olen ottanut aamulla 1 multitabsin, kuitulisän, päivän aikana 4 tomaattia ja 2 isoa kurkkupalaa, sinkki+magensium+kalsium -tabletin? Vaan ettei mistään jää paitsi..

3. Niin ja sitten vielä semmoinen että onko huono asia jos ei saa tyydyttynyttä rasvaa ollenkaan? Jotain haittaa?

Tässä rupesin keto-topikkejä lukiessa, että moni ilmeisesti laskee kalorit ketodietilläkin?

itse en ole ikinä laskenut, kuin hiilareiden määrän. Silti jokaisella dietillä paino on laskenut hyvään tarhtiin.

Moi,

olen ketoillut tässä kohta viikon verran. Aikasemmista posteissa sanottiin, että voi olla ketoosissa vaikkei sticksit sitä näyttäisikään. Päänsärkyä, utuisuutta tai voimattomuutta mulla ei ole ollut minkäänlaista missään vaiheessa, niin mistä sen voisi todeta? Treenitkin ovat menneet normaalisti, hieman enemmän lihakset ovat tulleet kipeämmäksi. Meinaako tämä sitä, että kehoni toimii hyvin ketoosissa vai päinvastoin? =)

Selvennykseksi vielä että diettini on sisältänyt n. 25g hiilareita/pv treenipäivinä n 60/pv. Makronutrienttijakauma n. 60% rasvaa n. 40% prodea, loput hiillareista. Treenipäivän hiilarit pääosin treenin yhteydessä, eli TKD-tyypistä dieettiä vedän.

Päänsärkyä, utuisuutta tai voimattomuutta mulla ei ole ollut minkäänlaista missään vaiheessa, niin mistä sen voisi todeta? Treenitkin ovat menneet normaalisti, hieman enemmän lihakset ovat tulleet kipeämmäksi. Meinaako tämä sitä, että kehoni toimii hyvin ketoosissa vai päinvastoin? =)
Sanoisin, että noilla oireilla tai pikemminkin oireettomuudella kehosi toimii ketoosissa oikein hienosti. Jos ei toimisi, oireita esiintyisi taatusti.

// ShoGun

Tässä rupesin keto-topikkejä lukiessa, että moni ilmeisesti laskee kalorit ketodietilläkin?

itse en ole ikinä laskenut, kuin hiilareiden määrän. Silti jokaisella dietillä paino on laskenut hyvään tarhtiin.
Sulla on kaloritasot ilmeisesti osuneet sitten luontaisesti riittävän alhaisiksi.

// ShoGun

No kyllä mä ainakin kaikki syömiseni kalorilaskuriin laitan ketolla jotta näkee kuinka paljon sitä prodea ja rasvaa tulee syötyä.

heippa! alkoi ketodietti muakin kiinnostamaan.
kun tuntui että peilikuva ei muutu noilla n. 140g hiilareilla +protskut ja rasvat ja -500kcal, ja jos aamuaeroobista tein, niin paino tippu kovaa tahtia mut _tuntui_ ja näytti että patit katoaa ennemmin kun rasva.
eli rupesin pikkuhiljaa vähentämään hiilareita tonne n. 50g nurkille, ja jotain utuisuutta ja päänsärkyä havaitsin kans, mutta näläntunne oli erilainen ja maha ei murissut paljoakaan. nyt tänään tankkauspäivä ja sit kohti ketoa ja hiilareita pois entisestään.
Mutta siis sitä piti kysyä, että mistä otatte kuidut ketolla? ja millasen esim. aamupalan syötte? :)

Mutta siis sitä piti kysyä, että mistä otatte kuidut ketolla? ja millasen esim. aamupalan syötte? :)

Vehnäleseistä saa myös hyvin kuidut (48g kuitua 100 grammassa), itselle on riittänyt hyvin 1 desilitra eli 20 grammaa vehnälesettä päivässä. Ja aamiaiseksi mussutan nytkin kananmunia (+niitä leseitä) :).

Tuo sokerijuurikaskuitu (löytyy nimellä fibrex kaupan jauhohyllystä, ainakin isommista marketeista), fiber husk eli psylliuminkuorijauhe, vehnälese, pellavansiemenrouhe. Mä laitan joko raejuuston, rahkan tai vadelmien joukkoon.Turvotetusta fiber huskista tai fibrexistä voi tehdä myös suklaanmakuisen heran ja kaakaoripauksen (sokeriton) kanssa sellaista "kuitupuuroa". Ja turvotettu fibrex+vadelmat+ruokalusikallinen auringonkukansiemeniä on kans namnam-kombo. :)

Kasviksista mm. parsakaali on loistava kuidun lähde.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom